Ik ben nieuw op dit forum, dus ik moet nog een beetje uitzoeken hoe het allemaal werkt
Maar waar ik benieuwd naar ben zijn jullie ervaringen met een bekkenkanteling, een dubbele (DPO) of driedubbele (TPO). Wij hebben na kort maar stevig wikken en wegen besloten om onze pup (labrador) van toen 6 maanden te laten opereren, omdat hij erge HD had en daardoor last had van flinke subluxatie in beide heupen.
Inmiddels zijn we vier weken verder, en mogen we de wandelingen iets gaan uitbouwen. De revalidatieperiode verliep vrij soepel, maar we hebben dan ook geen volledige benchrust voorgeschreven gekregen. Daarnaast hebben we een rustig ventje (wellicht door de pijn van HD en/of operatie), dus dat werkt ook 'mee'. Met flink wat braingames, veel zéér korte wandelingetjes, veel pijnmedicatie en helaas toch ook wat rustgevende middeltjes, zijn we de meest vervelende periode inmiddels wel door.
Wel merken we helaas dat de linkerheup nog steeds bonkt en deels uit de kom komt bij het lopen. Volgens de behandelend dierenarts echter, trekt dit nog bij. Donderdag worden er opnieuw foto's gemaakt, dus ik vind het erg spannend. Jonas wordt inmiddels ook een beetje down van de hele situatie.
Ik ben erg benieuwd of er meer forummers zijn die ervaring hebben met een TPO of DPO. Zou namelijk graag weten waar jullie tegenaan liepen. En die subluxerende heup maakt me razend onzeker, dus als iemand dit herkent dan hoor ik dat ook heel graag! Alvast enorm bedankt