Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op zoek naar alle catahoula (kruisingen) in Nederland

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

BengalColdBlizz
geregistreerd lid
Aantal honden: 3
Contacteer:

Op zoek naar alle catahoula (kruisingen) in Nederland

Ongelezen bericht door BengalColdBlizz »

Via deze weg wil ik proberen nog eens wat mensen te vinden die ook in het bezit zijn van een catahoula of een kruising daarvan! Via Facebook ben ik gestart met een evenement "op zoek naar alle catahoulas in Nederland". Als je dit intypt in de zoekbalk moet je er op uitkomen. Ook al heb je geen catahoula, wel heel erg leuk om alle foto's te zien! :D Ik ben heel erg benieuwd hoeveel er precies in Nederland zijn. De nestgenootjes van mijn honden en nog 2 nesten van Fairmate Catahoulas weet ik allemaal wel. Maar de laatste jaren zijn er ook wat kruisingen bijgekomen en die worden toch wat uit het oog verloren!

Dus als je zelf een catahoula (kruising) hebt, laat even iets van je weten. Of als je iemand kent met een! Misschien ook leuk om uiteindelijk nestgenootjes van je hond terug te zien!

Ik ben benieuwd!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Op zoek naar alle catahoula (kruisingen) in Nederland

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja sowieso 1 hier op forum. (en was niet een broer die kruisingen met poedels had gemaakt?)

Van het weekend zag ik er 2 bij de stent van Rundog. Een volwassen exemplaar en een puppy :I:

En dan weet ik nog een kruising met een working terrier. Daar zie je echt niks meer van in terug hoor. Vooral heel erg terrierachtig ziet hij eruit. Maar denk niet dat je diegene op internet zal gaan terug vinden hier op internet.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik ga zo even snuffelen op Facebook. Qua uiterlijk is het helemaal mijn type. Een grote fors gebouwde stoere hond. Maar qua karakter zal ik het nooit aandurven.
Heb er nog nooit 1 in het echt gezien, alleen foto's. Stuk voor stuk het wauw effect. Prachtige dieren.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

gyanty schreef:En dan weet ik nog een kruising met een working terrier. Daar zie je echt niks meer van in terug hoor. Vooral heel erg terrierachtig ziet hij eruit. Maar denk niet dat je diegene op internet zal gaan terug vinden hier op internet.
Ik denk dat je terrierjunk bedoelt. Zij is hier een tijdje heel actief geweest.
Afbeelding
BengalColdBlizz
geregistreerd lid
Contacteer:

Bedankt voor de reacties! Ja Gaby heb ik al gevonden. Had gehoopt hier eigenaren te treffen van wat kruisingen. Catahoulaxpoedel is er daar inderdaad een van Gyanty! Die zijn een beetje uit het oog verloren.
De twee die je bij Rundog hebt gezien zullen Gijs en Flo zijn, baasje is actief in Canicross! Die hebben zich al aangemeld. :D
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik had er bijna 1 gehad.. eerst toen het nest net geboren was. toch niet gedaan omdat we toen nog 2 terroristen (staffords) in huis hadden.

1,5 jaar later belde de fokster dat ze door privé omstandigheden het teefje uit dat nest dat ze zelf gehouden had wilde herplaatsen. afspraak stond zelfs al, maar toen toch niet gedaan omdat sam ouder werd en zo'n springding erbij toch niet heel fijn leek.

misschien ooit... al fokt zij inmiddels niet meer :-(
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Hier (Hoensbroek) ben ik wel eens een pup tegengekomen.
Het was sowieso een Catahoula kruising, maar ben niet meer zeker van het andere ras, volgens mij was het met een Labrador.
Super schattig en mooi hondje, helaas heb ik hem nooit meer gezien.
Geen idee of ze hem nog hebben of dat het hondje herplaatst is.
Afbeelding
BengalColdBlizz
geregistreerd lid
Contacteer:

M@scha schreef:1,5 jaar later belde de fokster dat ze door privé omstandigheden het teefje uit dat nest dat ze zelf gehouden had wilde herplaatsen. afspraak stond zelfs al, maar toen toch niet gedaan omdat sam ouder werd en zo'n springding erbij toch niet heel fijn leek.
Dat is onze Blizz denk ik? De voorste hond in het rijtje van drie op de foto. Zij is van Lieke zelf geweest, nu sinds 1,5 jaar bij ons. Dus dat kan bijna niet missen! Zoveel fokkers zijn er niet. ;)
BengalColdBlizz
geregistreerd lid
Contacteer:

Leanne schreef:Het was sowieso een Catahoula kruising, maar ben niet meer zeker van het andere ras, volgens mij was het met een Labrador.
Het zou zomaar kunnen! Er zijn een aantal nesten met catahoula x Labrador! Mocht je ze ooit nog tegen komen (of een andere catahoula), wil je ze dan op de facebookpagina wijzen van cathoula Nederland? Of op dit bericht. ;)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Lothian schreef:
gyanty schreef:En dan weet ik nog een kruising met een working terrier. Daar zie je echt niks meer van in terug hoor. Vooral heel erg terrierachtig ziet hij eruit. Maar denk niet dat je diegene op internet zal gaan terug vinden hier op internet.
Ik denk dat je terrierjunk bedoelt. Zij is hier een tijdje heel actief geweest.
Nee, even naar berichten gekeken, maar nee het is niet terrierjunk ;)
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

In het animal event-topic heb ik zelf een fokker van catahoula/terrierkuisingen genoemd, haar kwamen we met twee hondjes tegen op het event. Op een van de laatste pagina's van dat topic staat een linkje. ;)
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Er staat een Catahoula kruising op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... andje.html
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

BengalColdBlizz schreef:
M@scha schreef:1,5 jaar later belde de fokster dat ze door privé omstandigheden het teefje uit dat nest dat ze zelf gehouden had wilde herplaatsen. afspraak stond zelfs al, maar toen toch niet gedaan omdat sam ouder werd en zo'n springding erbij toch niet heel fijn leek.
Dat is onze Blizz denk ik? De voorste hond in het rijtje van drie op de foto. Zij is van Lieke zelf geweest, nu sinds 1,5 jaar bij ons. Dus dat kan bijna niet missen! Zoveel fokkers zijn er niet. ;)

dat denk ik wel ja! wat toevallig! :ok:
Afbeelding
BengalColdBlizz
geregistreerd lid
Contacteer:

_Tiny_ schreef: Vind het wel apart, catahoula's zijn best zeldzaam (in Nederland dan toch) maar ik zie er nu al 3 verschillende kruisingen mee. Catahoula x herder, catahoula x labrador en catahoula x poedel.
Klopt! Er zijn meer kruisingen dan catahoulas zelf, er is ook nog catahoula x stafford. Meeste kruisingen van dezelfde 'fokker' of gerelateerd daaraan (zoon van, enz.)
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Wij kwamen een jaar of drie geleden tijdens een wandeling vlakbij Wolvega in Friesland een Catahoula kruising tegen. Ben alleen vergeten wat voor kruising het was. In elk geval geen poedel of herder. Nooit meer tegen gekomen.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Hier een Catahoula! :)

Onderstaand een topic, deze honden zitten in Nederland, op de honden van Daniëlle en van Stefanie na (Pelle, Nisse en Mette). Zij wonen in Duitsland. Sil is dood. Van de andere honden op de foto's weet ik nog wel wat meer details, mocht je die nodig hebben. ;) Heb je Yoka, Benji en Blue (allen Sunnydogs) ook al gevonden? Sunnyboy is overleden, wist je dat al? Ik weet overigens meer van de Catahoula's die een aantal jaar terug in NL waren, tegenwoordig ben ik niet meer zo goed op de hoogte, maar wie weet heb je er wat aan. :)
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =catahoula
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
BengalColdBlizz
geregistreerd lid
Contacteer:

Dank je wel Gaby! Als ik het goed heb is Rhodin uit het nestje van 27-04-2008?
Ik ben nog op zoek naar de wat oudere catahoulas, dus dat komt goed uit ;) Van de jongere honden (vanaf Fairmate) weet ik wel wie er zijn. Juist de Sunnydogs lijken allemaal 'spoorloos'! Benji en Yoka heb ik al op de lijst. Blue Bizarre heb ik wel van gehoord, maar kan er niet goed achterkomen uit welk nest hij is. Weet jij dit toevallig?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

BengalColdBlizz schreef:Dank je wel Gaby! Als ik het goed heb is Rhodin uit het nestje van 27-04-2008?
Ik ben nog op zoek naar de wat oudere catahoulas, dus dat komt goed uit ;) Van de jongere honden (vanaf Fairmate) weet ik wel wie er zijn. Juist de Sunnydogs lijken allemaal 'spoorloos'! Benji en Yoka heb ik al op de lijst. Blue Bizarre heb ik wel van gehoord, maar kan er niet goed achterkomen uit welk nest hij is. Weet jij dit toevallig?
Afbeelding
http://www.dierenforum.nl/xf/website.ph ... &page_id=6

Google.
BengalColdBlizz
geregistreerd lid
Contacteer:

Lemuria schreef: Google.
Wauw, en ik ben al weken internet aan het afzoeken :80: !! Zo zie je maar dat je met meer mensen soms meer kunt vinden! Dank je wel :D
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Serieus? Hoe google jij dan? :mrgreen: Ik hoefde alleen maar "Blue Bizar Catahoula" in te typen en in de 7e link staat al een bom info :P
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”