Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Biothane lijn... HELP... Blunder

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Biothane lijn... HELP... Blunder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik heb vorige week een biothane lijn besteld. 13 meter, rond, voor Duke. Nu heb ik hem eindelijk ontvangen uit Duitsland met een hoop gedoe. Blijk ik alleen een stuk lijn besteld te hebben, zonder musketon...

:boos: :boos: :boos:

Tja, de vertaling van chrome van een duitse site gewoon verkeerd geïnterpreteerd...

Nu twijfel ik wat ik het beste kan doen. Ik kan natuurlijk wel weer contact gaan zoeken met dat bedrijf, maar aangezien het hoogstwaarschijnlijk mijn eigen fout is, komen daar een hoop kosten bij.

Misschien kan ik net zo goed zelf iets fixen, maar ik ben daar dus gewoon echt niet handig in. Uiteindelijk zetten zij het daar ook zelf te plekken in elkaar neem ik aan. Een fatsoenlijke musketon haak kan ik nog wel aankomen. Maar dan, iemand een idee over hoe ik dat handig in elkaar kan zitten?

Iemand misschien suggesties of een foto van hoe jou lijn vast zit? Ook voor het mooi afwerken van het andere uiteinde...
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Biothane lijn... HELP... Blunder

Ongelezen bericht door runninggirl »

Kan je bij de schoenmaker laten doen. Ik zal even een foto sturen van hoe die bij mij vast is gezet (ook via die duitse site besteld)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hoef je niet handig voor te zijn , alleen over meer dan 1 hersencel te beschikken. :engel:
Met je lijn en musketon naar de schoenmaker. :idea:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

kan jehem niet om laten slaan om die musketon en dan zo'n klem erom? mijn biothane lijn is plat en dat zit met zo'n platte punaise-achtige knop vast, maar met een ronde lijn zal dat niet werken. Even langs de schoenmaker? die weet misschien wel wat?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Naar de schoenmaker en er een musketonhaak aan laten zetten en ook wat klinknagels voor het handvat.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Shiloh86
Zeer actief

runninggirl schreef:Kan je bij de schoenmaker laten doen. Ik zal even een foto sturen van hoe die bij mij vast is gezet (ook via die duitse site besteld)
Heel graag!

Helemaal niet aan de schoenmaker gedacht, omdat dit geen leer of stof is of zo. Maar wellicht kan die er wel iets mee. Zo eerst maar eens opzoek naar een musketon. Ik heb er nog wel 1 aan een al gesloopte lijn zitten, maar die ziet er een beetje fragiel uit.

Zit nu eigenlijk aan een bull snap musketon te denken.

Klinknagels gaan op zon ronde lijn inderdaad niet werken. En een handvat is niet nodig, zou het einde alleen graag "afgedopt" zien.
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Ik heb aan mijn ronde lijn 'n soort kram als afsluiting gehad, maar dat ging nèt boven het randje scheuren :-( nu heeft manlief gewoon achter de musketon de lijn geknoopt ( paalsteek) die zichzelf strak trekt bij belasting :ok:

Afbeelding
dus net zo'n knoop als bij het handvat

Afbeelding
(karabijnhaak heb ik er zelf bij aan gemaakt)

lijn met metalen kram
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Schoenmaker schuin tegenover de AHxl op de st. Jacobslaan heeft daar denk ik wel een oplossing voor.

En zelf zou ik idd ook aan een paalsteek denken om vast te zetten.
...; We will never surrender Winston Churchill
Shiloh86
Zeer actief

Ga ik daar morgen even langs. De schoenmaker in Dukenburg kon er niks mee. :S
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Ik bleek nog een goede musketon in mijn gereedschapskist te hebben liggen.

Een vriendin die daar pasgeleden ook heeft besteld heeft me laten zien hoe zij dat bij die Duitse webshop doen en dat is toch wel een hele nette sluiting:

Afbeelding

Ik denk dat ik ze maar ga mailen of ze misschien dat zouden kunnen nasturen tegen betaling. Het zit eruit als iets dat je gewoon vastklikt of zo. Tot die tijd leg ik er maar even een knoop in denk ik.
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Shiloh86 schreef:Ga ik daar morgen even langs. De schoenmaker in Dukenburg kon er niks mee. :S
Hmm daar zal ik maar geen commentaar op leveren, hahahahaha

Die sluiting van de foto is fijn ja, daar leg je hem dubbel in en klikt de plastic delen in elkaar. (wel in 1 keer goed want vast is vast) Maar ik weet niet hoeveel kilo ze kunnen hebben.
...; We will never surrender Winston Churchill
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Nou, ik ben na een paar dagen de dunne ppmlijn voor Malou al helemaal zat dus heb zojuist een neonroze biothane lijn besteld van 10 meter. Met handvat én musketon :engel:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Shiloh86 schreef:Ik bleek nog een goede musketon in mijn gereedschapskist te hebben liggen.

Een vriendin die daar pasgeleden ook heeft besteld heeft me laten zien hoe zij dat bij die Duitse webshop doen en dat is toch wel een hele nette sluiting:

Afbeelding

Ik denk dat ik ze maar ga mailen of ze misschien dat zouden kunnen nasturen tegen betaling. Het zit eruit als iets dat je gewoon vastklikt of zo. Tot die tijd leg ik er maar even een knoop in denk ik.
En anders toch gewoon even langs de praxis met dit verhaal. Die hebben echt wel wat om dat dicht te maken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je een winkel voor zeilsport in de buurt hebt zitten kan je daar ook terecht denk ik?
Lijkt me dat een sluiting voor een touw voor het grootzeil wel sterk genoeg is.
Ik heb iets dergelijks geregeld voor een elastiek dat ik bij de training van mijn hond gebruik (voor het "springkonijn")
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Shiloh86
Zeer actief

Muuuh, ze doen moeilijk. Blijkbaar is dat niet echt een sluiting, maar meer een afwerkings dingetje. Eronder zit het met zeildraad dichtgenaaid en vastgelijmd en zit dat kapje er alleen overeen voor de afwerking.

Heb toch nog eens aangedrongen of ze er niet 1 willen opsturen. Het ziet er toch wel netjes uit namelijk.

En anders toch iets anders verzinnen. Kan ook eens met mijn vader overleggen, met zijn zeilboot zal hij vast wat opties weten. Noem me maar een zeikerd, maar ik houd wel van een nette afwerking ;) .
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Shiloh86 schreef:Muuuh, ze doen moeilijk. Blijkbaar is dat niet echt een sluiting, maar meer een afwerkings dingetje. Eronder zit het met zeildraad dichtgenaaid en vastgelijmd en zit dat kapje er alleen overeen voor de afwerking.

Heb toch nog eens aangedrongen of ze er niet 1 willen opsturen. Het ziet er toch wel netjes uit namelijk.

En anders toch iets anders verzinnen. Kan ook eens met mijn vader overleggen, met zijn zeilboot zal hij vast wat opties weten. Noem me maar een zeikerd, maar ik houd wel van een nette afwerking ;) .
Hij weet vast wel mooie platte knopen waardoor het er ook netjes uit ziet :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Shiloh86 schreef:Muuuh, ze doen moeilijk. Blijkbaar is dat niet echt een sluiting, maar meer een afwerkings dingetje. Eronder zit het met zeildraad dichtgenaaid en vastgelijmd en zit dat kapje er alleen overeen voor de afwerking.

Ik wilde net zeggen het is enkel afwerking. Ben hem bij een van m'n lijnen kwijt en musketon zit gewoon nog vast.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”