Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ph urine testen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ph urine testen.

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb Moos nu 1 1/2 week op versvlees staan, na ruim een half jaar Hills c/d en s/d.

Ik hoop dat d.m.v. het voeren van versvlees het blaasgruis wegblijft.

Omdat ik zelf wil controleren of de urine zuur genoeg blijft ben ik op zoek gegaan naar strips die de Ph meten.

Bij de dierenwinkel hebben ze die voor zoetwater aquaria, volgens de fabrikant kan dat ook gebruikt worden voor het testen van urine.

Wat denken jullie, zou dat kunnen? Want ik zit natuurlijk ook niet op een verkeerde uitslag te wachten....... :?
Afbeelding
qyan

Re: Ph urine testen.

Ongelezen bericht door qyan »

Moos schreef:Ik heb Moos nu 1 1/2 week op versvlees staan, na ruim een half jaar Hills c/d en s/d.

Omdat ik zelf wil controleren of de urine zuur genoeg blijft ben ik op zoek gegaan naar strips die de Ph meten.

Bij de dierenwinkel hebben ze die voor zoetwater aquaria, volgens de fabrikant kan dat ook gebruikt worden voor het testen van urine.

Wat denken jullie, zou dat kunnen? Want ik zit natuurlijk ook niet op een verkeerde uitslag te wachten....... :?
weet lizzy dit niet?
die test toch ook altijd de PH van haar dalmaten?
Moos
Zeer actief

qyan schreef:
Moos schreef:Ik heb Moos nu 1 1/2 week op versvlees staan, na ruim een half jaar Hills c/d en s/d.

weet lizzy dit niet?
die test toch ook altijd de PH van haar dalmaten?
Nee, die wist het helaas niet.

Maar goed, als niemand weet of het wel of niet kan neem ik gewoon het zekere voor het onzekere en kijk ik of ik aan de 'echte' strips kan komen.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Moos schreef:
Maar goed, als niemand weet of het wel of niet kan neem ik gewoon het zekere voor het onzekere en kijk ik of ik aan de 'echte' strips kan komen.
gewoon bij de apotheek of dierenarts.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ien schreef:
Moos schreef:
gewoon bij de apotheek of dierenarts.
Doe ik :ok:
Afbeelding
Lizzy
Actief
Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lizzy »

ATTENTIE ATTENTIE Moos!!

Ik heb het bedrijf gevonden waar ik de meetstrips van geleverd heb gekregen. Ik wil best voor jou proberen een doosje te bestellen en dit naar jou op te sturen! (ik weet nog niet of ze leveren aan particulieren enzo. Vorige keer heb ik dus via een vriendin geleverd gekregen).

Als je daar interesse in hebt, laat het me dan weten, dan ga ik het proberen te bestellen voor je.

Groetje, Lizzy
Afbeelding
Foto met dank aan Chien Noble.

Siamsa Dalmatische Honden
Moos
Zeer actief

Lizzy schreef:ATTENTIE ATTENTIE Moos!!

Ik heb het bedrijf gevonden waar ik de meetstrips van geleverd heb gekregen. Ik wil best voor jou proberen een doosje te bestellen en dit naar jou op te sturen! (ik weet nog niet of ze leveren aan particulieren enzo. Vorige keer heb ik dus via een vriendin geleverd gekregen).

Als je daar interesse in hebt, laat het me dan weten, dan ga ik het proberen te bestellen voor je.

Groetje, Lizzy
Nou, dat is wel erg aardig :ok:

Ik ga morgen even langs de apotheek hier, en als ze ze daar nou niet kunnen bestellen (om wat voor reden dan ook...) dan zou ik heel graag van je aanbod gebruik willen maken.

Ik laat het je weten!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Nou, ik heb de strips binnen hoor!

Ze hadden ze bij de apotheek, alleen de prijs was wat lastig want niemand had het ooit eerder willen kopen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:die van dierenwinkel hebben denk ik niet de juiste schaal.
Urine is een stuk zuurder dan het zuurste aquarium.
Nee, dat vreesde ik ook al. Daarom heb ik vandaag bij de apotheek strips gehaald die speciaal voor urine zijn. Dan weet ik zeker dat de uitslag betrouwbaar is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”