Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Levende (niet volgezogen) teken zien lopen
Moderator: moderatorteam
-
Ireneham
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Levende (niet volgezogen) teken zien lopen
Dag allen! Ik heb een vraag omtrent teken bij de hond. Onze hond wordt netjes ontwormt en ontvlooit (daarbij meteen anti-teek). Hij heeft een behoorlijk dikke vacht en controleren op teken is behoorlijk moeilijk. Ik heb ook nog geen vastzittende teek bij hem gevonden. Wat ik echter wel al drie keer gevonden heb is een loslopende teek, nog niet volgezogen. Mijn vraag is, kunnen deze teken zich vast bijten, ookal heeft hij anti-tekenspul gekregen? Ik heb twee van de drie keer de teek op mezelf gevonden nadat ik had geknuffeld met onze hond. Ik probeer iedere keer na zo'n vondst de controleren, maar ik kom echt niet door de vacht heen. Bijten teken zich wel vast op een plek met zoveel vacht?
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: Levende (niet volgezogen) teken zien lopen
helaas, teken komen overal, ze worstelen zich wel een weg door al die haren. En veel anti-teek helpt gewoon niet voldoende. Ik zou adviseren om je hond toch te onderzoeken op de meest geliefde plaatsen van de teek (kop, liezen en oksels). Vind je daar nu regelmatig een volgelopen teek, dan moet je een ander middel proberen.
Ik gebruik zelf Bravecto want hier zijn waanzinnig veel teken en is doodsoorzaak nummer 1 bij honden. Dit werkt voor mijn honden perfect, maar is wel omstreden.
Ik gebruik zelf Bravecto want hier zijn waanzinnig veel teken en is doodsoorzaak nummer 1 bij honden. Dit werkt voor mijn honden perfect, maar is wel omstreden.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mijn collie heeft ook veel vacht en heeft - als ik haar niet preventief iets geef tegen teken - ook wel eens teken. Meestal wel op plekken waar ze wat minder haar heeft, zoals kop en poten, maar soms ook wel eens op andere plekken. Ik voel ze wel zitten trouwens ondanks die vacht als ze eenmaal een beetje volgezogen zijn. Incidenteel kom ik er ook wel eens een tegen met kammen die ik niet had gevoeld, maar dan zijn dat kleine dode teekjes.
Mijn honden dragen een Serestoband en hebben dan geen last meer van teken.
Mijn honden dragen een Serestoband en hebben dan geen last meer van teken.
- dagmar88
- Zeer actief
Maar hij heeft gewoon kort haar?
Zou er eens mee naar de trimmer gaan, zeker zo voor het echt warm gaat worden.
Zou er eens mee naar de trimmer gaan, zeker zo voor het echt warm gaat worden.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik haal tijdens en na een wandeling minimaal 10 teken van buster af en nog mis ik er ook wat want die liggen later , weliswaar dood, op de grond , halfvol
Gelukkig is hij wit dus ik zie ze ook meestal wel snel
Gelukkig is hij wit dus ik zie ze ook meestal wel snel
Fenneke en Baloe

-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Welk middel geef je? Bij veel middelen moet de teek eerst bijten voor deze dood gaat.
En ook met zo'n dikke vacht vinden ze wel hun plekjes, gewoon goed met je vingers door de vacht heen gaan en voelen
En ook met zo'n dikke vacht vinden ze wel hun plekjes, gewoon goed met je vingers door de vacht heen gaan en voelen
Zijn teken doodsoorzaak nummer 1 bij honden?lucie schreef: Ik gebruik zelf Bravecto want hier zijn waanzinnig veel teken en is doodsoorzaak nummer 1 bij honden. Dit werkt voor mijn honden perfect, maar is wel omstreden.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
klopt, hier in FrankrijkTara schreef:Ik denk in Frankrijk, waar Lucie woont wel. Hier in Nederland niet hoor.jome schreef:Welk middel geef je? Bij veel middelen moet de teek eerst bijten voor deze dood gaat.
Zijn teken doodsoorzaak nummer 1 bij honden?lucie schreef: Ik gebruik zelf Bravecto want hier zijn waanzinnig veel teken en is doodsoorzaak nummer 1 bij honden. Dit werkt voor mijn honden perfect, maar is wel omstreden.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Oepss.. goedemorgen...Tara schreef:Ik denk in Frankrijk, waar Lucie woont wel. Hier in Nederland niet hoor.jome schreef:Welk middel geef je? Bij veel middelen moet de teek eerst bijten voor deze dood gaat.
Heftig hoor, zijn van die rot beesten die je nooit helemaal kan voorkomen
-
Ireneham
- geregistreerd lid
Hoezo is Bravecto omstreden? Dat neemt Chef ook, de dierenarts raadde het aanlucie schreef:
- Gittje
- Zeer actief
Griezels vind ik ze, voor mens & dier.
En ik werd niet blij van het bericht dat de opmars van besmette teken met de ziekte van Lyme in stijgende lijn is. Zie http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2689677 en http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160620_02348324
En ik werd niet blij van het bericht dat de opmars van besmette teken met de ziekte van Lyme in stijgende lijn is. Zie http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2689677 en http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160620_02348324
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
in bravecto schijnt landbouwgif te zitten wat zich opstapelt in de het lichaam van de hond. er zijn gevallenbekend van honden die ernstige verschijnselen hebben gekregen na het toe dienen van bravecto.Ireneham schreef:Hoezo is Bravecto omstreden? Dat neemt Chef ook, de dierenarts raadde het aanlucie schreef:
ellen
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn honden hebben ook dikke kortharige vachten maar toch vind ik teken altijd. Gewoon regelmatig even goed door de vacht kroelen, nog gezellig ook. De meeste teken vind ik hier in de kraag (op de borst) en op de kop. Nooit in oksels of liezen eigenlijk. Charlie had er vdweek eentje op zijn balzak, zelfs die wordt gecontroleerd dus
-
Lemuria
Ik vind de teken over het algemeen, stom genoeg, op de meer behaarde plaatsen. Izzy heeft een dun vachtje, behalve op haar keel/nek, daar is het wat voller. En dáar zitten die loeders het meest.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Alsof ze het weten he...Lemuria schreef:Ik vind de teken over het algemeen, stom genoeg, op de meer behaarde plaatsen. Izzy heeft een dun vachtje, behalve op haar keel/nek, daar is het wat voller. En dáar zitten die loeders het meest.
Bij Oll heb ik ze al een poos niet meer gevonden, meestal zaten ze ook wel in de nek-regio maar Ollie heeft sowieso veel haar dus dat maakt dan verder ook niet uit.
Wat is jouw onderschrift fantastisch cute trouwens <3
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Joy heeft ook geregeld een wandelende teek. Ik pak ze al wandelend van de vacht met mn vingers en schiet ze terug de natuur in. Vind ze absoluut niet vies ofzo dat scheelt. Draai er 2 per week gemiddeld eruit die al dood in de huid zitten. Als je wandeld in teekgebied af en toe hond op bankje zetten en echt even speuren. Ze zijn beetje oranje vaak die pak je er zo uit. De zwarte teken zijn lastiger. Ze lopen vrij snel dus even turen en je kan ze eraf pakken voordat ze kunnen bijten