bedankt hèv.d Lupinehof schreef:WATER EN VUUR, ZEGT JE DAT GENOEG??????whoopy schreef:nou ben ik nog niks wijzerlies schreef:verschil tussen een pitje en een bullterrier? hemelsbreed zou ik zeggen.
MOL

Moderator: moderatorteam
tsja ik was gewoon geïnteresseerd daar het toch verre familie van elkaar is toch!. maar bedankt voor de uitleg.bianca.sbt schreef:whoopy ik den dat dat erg moeilijk uit te leggen is, heb vroeger pitbulls gehad (tenminste waren 2 oppashonden van mij) is wel al lang geleden hoor. Maar ik heb altijd zoiets gehad van zo een hond kan je niet vergelijken met een andere hond, alsof ze gewoon slimmer en uigekookter zijn dan elke andere hond.
Tja en verder is het moeilijk uit te leggen eigenlijkhet is gewoon een heel apart slag hond die ik niet zou kunnen vergelijken met elk ander hondenras, ook niet met een staff (verre van dat)
nog steeds niet duidelijk maar ik kan het niet goed uitleggen, denk dat je een echte pit meegemaakt moet hebben om het verschil te zien.
Maarrr niet ten nadele van de hond hoor in tegendeel, wou dat ze niet verboden waren hier dan wist ik het wel
dankjewel molv.d Lupinehof schreef:oke ga proberen,dan ga ik ff van 2 verschillende lijnen uit
eerst aligator lijn: druk wantrouwent ten opzichte van vreemde niet al tegroot gewicht rond 25 kilo
kan niet overal mee samen is niet bang uitgevallen ,makkelijk door draai baar in het spel, jaloesig aan gelecht kan goed met kinder van eigen vreemde kinderen kunnen wel maar, moeten rustig blijven kwa drukte meer engels staff achtig maar dan met meer dominatie er in.
patrick lijn: vroolijk spontaan hondje een echte andermans vried op eerste gezicht gek met kinderen super zeker van zich zelf erg snel in het spel door draai baar,moeilijk te stoppen in spel of andere zaken.
is wat groter als de aligator kwa gewicht ook wat hoger.
maar allles bij elkaar niet toerekenings vat baar met vreemde honden ze blijen kwispellen wat er gebeurt gebeurt er hoe ver en hoe erg het uit de hand loopt ze blijven vrolijk op het eerste gezicht.
het is een wandellende dinamietstaaf in verkeerde handen
op leeftijd van 3 jaar gradrags veranderingen ten opzichte van honden
mol
jaoke maar een bullterier is een clownwhoopy schreef:dankjewel molv.d Lupinehof schreef:oke ga proberen,dan ga ik ff van 2 verschillende lijnen uit
eerst aligator lijn: druk wantrouwent ten opzichte van vreemde niet al tegroot gewicht rond 25 kilo
kan niet overal mee samen is niet bang uitgevallen ,makkelijk door draai baar in het spel, jaloesig aan gelecht kan goed met kinder van eigen vreemde kinderen kunnen wel maar, moeten rustig blijven kwa drukte meer engels staff achtig maar dan met meer dominatie er in.
patrick lijn: vroolijk spontaan hondje een echte andermans vried op eerste gezicht gek met kinderen super zeker van zich zelf erg snel in het spel door draai baar,moeilijk te stoppen in spel of andere zaken.
maar allles bij elkaar niet toerekenings vat baar met vreemde honden ze blijen kwispellen wat er gebeurt gebeurt er hoe ver en hoe erg het uit de hand loopt ze blijven vrolijk op het eerste gezicht.
moltoch zie ik als je het zo schrijft (nogmaals ben niet bekend met een pit) overeenkomsten met een bullterrier. niet dat hij erop lijkt ofzo maar het jaloerse, goed met kinderen overweg kunnen, moeilijk te stoppen in het spel, vrolijk allesmandsvriendje zijn toch ook de eigenschappen van een bullterrier.
v.d Lupinehof schreef:oke ga proberen,dan ga ik ff van 2 verschillende lijnen uit
mol
ga ik zeker doen. heb al gezocht maar kan er niet echt veel over vinden. weet je geen goede site. ben toch wel nieuwsgiering naar het fenomeen Pitbull.Martin schreef:Als je nooit een pit hebt gehad is het niet uit te leggen,net wat bianca zegt hij beschikt over capaciteiten die met geen enkel ras te vergelijken zijn, in de verste verte niet, het lijkt wel of ze alles al kunnen, waar andere honden lang op getraint moeten worden,een karakter van goud, super slim, bere sterk, een athleet van heb ik jou daar, en ga zo maar door.
Op sommige amerikaanse sites is er over de pit veel informatie te vinden, misschien dat je daar eens kan spitten.
nou wat ik van de zwart wit moet maken weet ik niet meschien dat martin daar wat zinnigs van kan maken , de kleur lijk mijn type country boyscooby doo schreef:v.d Lupinehof schreef:oke ga proberen,dan ga ik ff van 2 verschillende lijnen uit
mol
en welke lijn is het waar ik foto's van heb gepost ? heb je foto's van beide zodat ik het verschil kan zien het zou heel lief van je zijn
ja daar heb je gelijk in, een bullterrier is een echte clown, vind ik juist zo geweldig aan het ras, alhoewel je ze toch niet moet onderschatten. ik begrijp wat je bedoeld. ik ben me op dit moment aan het verdiepen in de geschiedenis van de bullterrier en daar kom ik regelmatig het "woordje" pittbull tegen, vandaar.... en omdat ik het gewoon mooie honden vindv.d Lupinehof schreef:jaoke maar een bullterier is een clownwhoopy schreef:dankjewel molv.d Lupinehof schreef:oke ga proberen,dan ga ik ff van 2 verschillende lijnen uit
moltoch zie ik als je het zo schrijft (nogmaals ben niet bekend met een pit) overeenkomsten met een bullterrier. niet dat hij erop lijkt ofzo maar het jaloerse, goed met kinderen overweg kunnen, moeilijk te stoppen in het spel, vrolijk allesmandsvriendje zijn toch ook de eigenschappen van een bullterrier.
een pitt is een freak onder de honden zeg maar
mol
Er zijn een hele berg pitbullsites in amerika ,maar de meeste geven geen uitleg over het speciale karakter van de pit , ik zal is voor je kijken.whoopy schreef:ga ik zeker doen. heb al gezocht maar kan er niet echt veel over vinden. weet je geen goede site. ben toch wel nieuwsgiering naar het fenomeen Pitbull.Martin schreef:Als je nooit een pit hebt gehad is het niet uit te leggen,net wat bianca zegt hij beschikt over capaciteiten die met geen enkel ras te vergelijken zijn, in de verste verte niet, het lijkt wel of ze alles al kunnen, waar andere honden lang op getraint moeten worden,een karakter van goud, super slim, bere sterk, een athleet van heb ik jou daar, en ga zo maar door.
Op sommige amerikaanse sites is er over de pit veel informatie te vinden, misschien dat je daar eens kan spitten.
graag, bedankt alvastMartin schreef:Er zijn een hele berg pitbullsites in amerika ,maar de meeste geven geen uitleg over het speciale karakter van de pit , ik zal is voor je kijken.whoopy schreef:ga ik zeker doen. heb al gezocht maar kan er niet echt veel over vinden. weet je geen goede site. ben toch wel nieuwsgiering naar het fenomeen Pitbull.Martin schreef:Als je nooit een pit hebt gehad is het niet uit te leggen,net wat bianca zegt hij beschikt over capaciteiten die met geen enkel ras te vergelijken zijn, in de verste verte niet, het lijkt wel of ze alles al kunnen, waar andere honden lang op getraint moeten worden,een karakter van goud, super slim, bere sterk, een athleet van heb ik jou daar, en ga zo maar door.
je komt eigenlijk altijd dezelfde namen tegen chinaman , redboy bad billy enzovoort het lijkt wel of chinaman en de anderen heel amerika dektMartijn schreef:Is dat hetzelfde als chinaman?v.d Lupinehof schreef: nou wat ik van de zwart wit moet maken weet ik niet meschien dat martin daar wat zinnigs van kan maken , de kleur lijk mijn type country boy
dat vind ik ook persoonlijk de vervelenstelijn die er is mens agressief
mol![]()
mol
ik heb het niet alleen over de pit eigenaren.Martijn schreef:Wat moet daar tegen gedaan worden dan?honiahaka-kuckunniwi schreef:helaas hebben dingo en hugo gelijk.
maar dingo, waarom wordt er zo weinig tegen die eigenaren gedaan?
Omdat iemand een pitje heeft moet die zn kop er af als hij iemand bijt terwijl elke mechelaar het wel mag met hooguit een boete?
Voor eens en vor altijd...mosnters bestaan niet! Ook niet als je er graag in gelooft.
Pit bulls zijn NIET het ras waar je als onschuldige omstander het meeste risico van loopt. En pit bull eigenaars zijn ook geen idioten die kicken op bloed en geweld. Verre van.
Als de eigenaar van een pitje meedogenloos aangepakt moet worden als er iets fout gaat dan ook de eigenaar van de mechelaar, de dober, en de te jack russell.
Vanzelfsprekend !!, dat geldt voor mijn part voor alle rassen, zoals in vele andere landen , waar de eigenaar verantwoordelijk is voor de daden van zijn hond en keihard aangepakt wordt .Martijn schreef:Wat moet daar tegen gedaan worden dan?honiahaka-kuckunniwi schreef:helaas hebben dingo en hugo gelijk.
Omdat iemand een pitje heeft moet die zn kop er af als hij iemand bijt terwijl elke mechelaar het wel mag met hooguit een boete?
Voor eens en vor altijd...mosnters bestaan niet! Ook niet als je er graag in gelooft.
Pit bulls zijn NIET het ras waar je als onschuldige omstander het meeste risico van loopt. En pit bull eigenaars zijn ook geen idioten die kicken op bloed en geweld. Verre van.
Als de eigenaar van een pitje meedogenloos aangepakt moet worden als er iets fout gaat dan ook de eigenaar van de mechelaar, de dober, en de te jack russell.
Volgens mij zei ik ook dat ongeachte welk ras/soort hond het is, als iemand een hond tegen mij ophitst, met als doel kij te laten bijten neem ik hem/haar in beslag....Martijn schreef:Wat moet daar tegen gedaan worden dan?honiahaka-kuckunniwi schreef:helaas hebben dingo en hugo gelijk.
Ken je wel de site van een amerikaanse kennis geven?whoopy schreef:ga ik zeker doen. heb al gezocht maar kan er niet echt veel over vinden. weet je geen goede site. ben toch wel nieuwsgiering naar het fenomeen Pitbull.Martin schreef:Als je nooit een pit hebt gehad is het niet uit te leggen,net wat bianca zegt hij beschikt over capaciteiten die met geen enkel ras te vergelijken zijn, in de verste verte niet, het lijkt wel of ze alles al kunnen, waar andere honden lang op getraint moeten worden,een karakter van goud, super slim, bere sterk, een athleet van heb ik jou daar, en ga zo maar door.
O zeker moet een Bullterrier niet onderschatten,hun kaakdruk is echt enorm en houden echt heel lang vast!whoopy schreef:ja daar heb je gelijk in, een bullterrier is een echte clown, vind ik juist zo geweldig aan het ras, alhoewel je ze toch niet moet onderschatten. ik begrijp wat je bedoeld. ik ben me op dit moment aan het verdiepen in de geschiedenis van de bullterrier en daar kom ik regelmatig het "woordje" pittbull tegen, vandaar.... en omdat ik het gewoon mooie honden vindv.d Lupinehof schreef:jaoke maar een bullterier is een clownwhoopy schreef:dankjewel molv.d Lupinehof schreef:oke ga proberen,dan ga ik ff van 2 verschillende lijnen uit
een pitt is een freak onder de honden zeg maar
mol
Of de eigenaars van labjes,officieel hebben die meer bijtongelukken dan die zgn. vechtrassen.Martijn schreef:Wat moet daar tegen gedaan worden dan?honiahaka-kuckunniwi schreef:helaas hebben dingo en hugo gelijk.
Hier in Europa valt het nog mee , omdat de meeste boerboels huishonden zijn, maar in Z-Afrika zijn er toch al aardig wat mensen doodgebeten door Boerboels, ook worden ze voor zwijnenjacht gebruikt en doden wel degelijk, een boerboel wordt pas echt gevaarlijk als zijn baas in moeilijkheden komt.Angel-eyes schreef:Of de eigenaars van labjes,officieel hebben die meer bijtongelukken dan die zgn. vechtrassen.Martijn schreef:Wat moet daar tegen gedaan worden dan?honiahaka-kuckunniwi schreef:helaas hebben dingo en hugo gelijk.
Een pit heeft iets in zich wat andere honden eigenlijk niet bezitten,en dat de bewustheid wanneer ze vechten nooit te stoppen en een hond echt pijn doen,echt proberen te doden.
De andere gevaarlijkere honden zijn voor een ander doel gefokt,jacht of bewaking.
Een Boerboel is een machtig dier,maar zal niet de itentie hebben een dier echt te willen doden,behalve wormen dan?
Geef een nerd een pistool en hij is levensgevaarlijk,geef een moordenaar een pistool en dan is het aftellen voordat er iets gebeurd,zo ook met een pitbull in verkeerde handen.De hond zelf mankeert niks mee,hij is gewoon wat sterker dan de meeste honden?Triest dat een hond zo lief als een pit erop wordt afgerekend en niet zo'n rand debiel die hem heeft voor de......ja voor wat eigenlijk?
Precies een Boerboel is natuurlijk voor de jacht en als persoonlijke bescherming en daar gaan ze vol in,maar hun hebben wel regels en logisch dat ze mensen echt pijn kunnen doen!Renminste dat dacht ik altijd hoor dat Boerboels waakhonden en jachthonden zijn,geen vechthonden,toch?Martin schreef:Hier in Europa valt het nog mee , omdat de meeste boerboels huishonden zijn, maar in Z-Afrika zijn er toch al aardig wat mensen doodgebeten door Boerboels, ook worden ze voor zwijnenjacht gebruikt en doden wel degelijk, een boerboel wordt pas echt gevaarlijk als zijn baas in moeilijkheden komt.Angel-eyes schreef:Of de eigenaars van labjes,officieel hebben die meer bijtongelukken dan die zgn. vechtrassen.Martijn schreef:Wat moet daar tegen gedaan worden dan?honiahaka-kuckunniwi schreef:helaas hebben dingo en hugo gelijk.
Een pit heeft iets in zich wat andere honden eigenlijk niet bezitten,en dat de bewustheid wanneer ze vechten nooit te stoppen en een hond echt pijn doen,echt proberen te doden.
De andere gevaarlijkere honden zijn voor een ander doel gefokt,jacht of bewaking.
Een Boerboel is een machtig dier,maar zal niet de itentie hebben een dier echt te willen doden,behalve wormen dan?
Geef een nerd een pistool en hij is levensgevaarlijk,geef een moordenaar een pistool en dan is het aftellen voordat er iets gebeurd,zo ook met een pitbull in verkeerde handen.De hond zelf mankeert niks mee,hij is gewoon wat sterker dan de meeste honden?Triest dat een hond zo lief als een pit erop wordt afgerekend en niet zo'n rand debiel die hem heeft voor de......ja voor wat eigenlijk?
Waarom een eng mens? Mijn gekozen studierichting of wat anders?Martijn schreef:Brrrrr...eng mens.Selena schreef:Hhahhahahah tja... krijg je ervan als je met dienders omgaat...Was van de week op het bureau van mijn vriendinnetje, om haar auto op te halen/lenen (mijne is stuk), wordt ik ook aangezien voor collega...Oeff fout!!! Hoewel.. heb wel de rijstijl van een dienderDingo schreef:helemaal goedSelena schreef: Heb mijn verhaal nog ietwat ge-edit (verduidelijkt) over geweldsmiddelen, geldt iig ook voor wapengebruik, pepperen weet ik niet zeker. Maar weet wel dat het zowiezo onder proponaliteitsbeginsel (goed geschreven?) valt.en subsidiariteitsbeginsel
(mooie woorden he)
Vriendje en vriendinnetje zien mij ook nog wel in het blauw.. ikke nie zo..
Maarre is wel goed dat ik beginselen ken (kan ze trouwens beter schrijven dan uitspreken), ga nl wel wat met strafrecht doen...ga in het nwe jaar (weer) studeren.. en tja wordt dan geen blauw, maar zwart (toga)...
Nee zeker geen vechthonden , als daar een goede pit in kruipt is het klaar met hem.Angel-eyes schreef:Precies een Boerboel is natuurlijk voor de jacht en als persoonlijke bescherming en daar gaan ze vol in,maar hun hebben wel regels en logisch dat ze mensen echt pijn kunnen doen!Renminste dat dacht ik altijd hoor dat Boerboels waakhonden en jachthonden zijn,geen vechthonden,toch?Martin schreef:Hier in Europa valt het nog mee , omdat de meeste boerboels huishonden zijn, maar in Z-Afrika zijn er toch al aardig wat mensen doodgebeten door Boerboels, ook worden ze voor zwijnenjacht gebruikt en doden wel degelijk, een boerboel wordt pas echt gevaarlijk als zijn baas in moeilijkheden komt.Angel-eyes schreef:Of de eigenaars van labjes,officieel hebben die meer bijtongelukken dan die zgn. vechtrassen.Martijn schreef: Wat moet daar tegen gedaan worden dan?
Die boerboel moet alleen zijn kaakjes niet om die pit kunnen sluiten?Martin schreef:Nee zeker geen vechthonden , als daar een goede pit in kruipt is het klaar met hem.Angel-eyes schreef:Precies een Boerboel is natuurlijk voor de jacht en als persoonlijke bescherming en daar gaan ze vol in,maar hun hebben wel regels en logisch dat ze mensen echt pijn kunnen doen!Renminste dat dacht ik altijd hoor dat Boerboels waakhonden en jachthonden zijn,geen vechthonden,toch?Martin schreef:Hier in Europa valt het nog mee , omdat de meeste boerboels huishonden zijn, maar in Z-Afrika zijn er toch al aardig wat mensen doodgebeten door Boerboels, ook worden ze voor zwijnenjacht gebruikt en doden wel degelijk, een boerboel wordt pas echt gevaarlijk als zijn baas in moeilijkheden komt.Angel-eyes schreef: Of de eigenaars van labjes,officieel hebben die meer bijtongelukken dan die zgn. vechtrassen.
Maar qua bewaking en verdediging, zijn ze onovertroffen.
Ja ,en daarom waarschuw ik mensen altijd die een boerboel aanschaffenAngel-eyes schreef:Die boerboel moet alleen zijn kaakjes niet om die pit kunnen sluiten?Martin schreef:Nee zeker geen vechthonden , als daar een goede pit in kruipt is het klaar met hem.Angel-eyes schreef:Precies een Boerboel is natuurlijk voor de jacht en als persoonlijke bescherming en daar gaan ze vol in,maar hun hebben wel regels en logisch dat ze mensen echt pijn kunnen doen!Renminste dat dacht ik altijd hoor dat Boerboels waakhonden en jachthonden zijn,geen vechthonden,toch?Martin schreef: Hier in Europa valt het nog mee , omdat de meeste boerboels huishonden zijn, maar in Z-Afrika zijn er toch al aardig wat mensen doodgebeten door Boerboels, ook worden ze voor zwijnenjacht gebruikt en doden wel degelijk, een boerboel wordt pas echt gevaarlijk als zijn baas in moeilijkheden komt.
En nou zag ik die boerboel van de buurman laatst een Stafford zien pakken? 8O Oep was niet leuk om te zien!
hahahahah wapper wapperMartin schreef:Ja ,en daarom waarschuw ik mensen altijd die een boerboel aanschaffenAngel-eyes schreef:Die boerboel moet alleen zijn kaakjes niet om die pit kunnen sluiten?Martin schreef:Nee zeker geen vechthonden , als daar een goede pit in kruipt is het klaar met hem.Angel-eyes schreef: Precies een Boerboel is natuurlijk voor de jacht en als persoonlijke bescherming en daar gaan ze vol in,maar hun hebben wel regels en logisch dat ze mensen echt pijn kunnen doen!Renminste dat dacht ik altijd hoor dat Boerboels waakhonden en jachthonden zijn,geen vechthonden,toch?
En nou zag ik die boerboel van de buurman laatst een Stafford zien pakken? 8O Oep was niet leuk om te zien!
dat is ook zoiets wat je niet moet onderschatten bij een boerboel , hij laat zich niet provoceren, en gaat erop in, alleen met een goede opvoeding kun je dat een beetje in goede banen leiden zodat je hem onder controle hebt , want anders is het een ramp zo`n hond, die van mij is 76 kg , als dat volle bak gaat trekken ga je dat niet meer tegenhouden.