Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch operatie voor Puchu
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Toch operatie voor Puchu
Hoe gaat het vandaag met de Poetsj? En met zijn kap?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Is de kap wel continue nodig. Dus met wandelen en als je thuis op kan letten. Mss met de kap af dat hij meer z'n rust vind v
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het gaat goed
Zijn oogje ziet er keurig uit en hij probeert wel trucjes uit te halen om er toch bij te komen (kap ergens tegenaan duwen
zodat hij met zijn oog langs de kap kan wrijven), maar die kunnen weinig kwaad.
Hij vindt alleen niet echt zijn rust met de kap op: hij staat waar ik sta, hij zit, waar ik zit en is bijna continu aan het jammeren. Het begint wel
ietsjes minder te worden vanmiddag. Ik ben ook echt wel streng dat hij af moet gaan op zijn plek en dat doet hij braaf, maar wel blijft
hij jammeren
Hij is altijd al behoorlijk vocaal, dus dat zat er dik in.
Kap af bij uitlaten en als ik hem goed in de gaten kan houden, dat zouden we oorspronkelijk doen. De dierenarts gister zei echter dat dit meestal
geen succes is, omdat ze dan iedere keer opnieuw aan die kap moeten wennen en proberen af te doen, zodra je die kap weer omdoet.
Gisteravond moesten we 'm even afhalen omdat zijn halsband nog over zijn kop af moest (lekker slim om zo'n halsband om te doen haha) en toen
probeerde hij zich er aan alle kanten uit te worstelen zodat hij het ding niet opnieuw om moest.
Dus voorlopig luister ik naar de raad van de dierenarts en hou de kap om in de hoop dat hij morgen er echt beter aan gewend is. Zo niet, dan maakt
het ook geen bal meer uit en kan ik hem net zo goed af en toe af doen.
Wel is het dus zo dat hij alles aanpakt om langs zijn oog te schuren, als ik hem bv over zijn kop aai, dan gaat meteen die kan van zijn kop er naartoe
om langs mijn hand te kunnen halen. Ik denk dus dat hij dat meteen zal doen als de kap af is.
We houden nog even vol, maar verder gaat het prima met hem: helemaal goed uit de narcose gekomen, geen gekke dingen en alles ziet er
prima uit
Er is geen biopt opgestuurd, want de dierenarts zei dat dit soort bultjes/tumortjes bij de oog eigenlijk nooit kwaadaardig zijn en hij zag er
echt het nut niet van in om dit op te sturen.
zodat hij met zijn oog langs de kap kan wrijven), maar die kunnen weinig kwaad.
Hij vindt alleen niet echt zijn rust met de kap op: hij staat waar ik sta, hij zit, waar ik zit en is bijna continu aan het jammeren. Het begint wel
ietsjes minder te worden vanmiddag. Ik ben ook echt wel streng dat hij af moet gaan op zijn plek en dat doet hij braaf, maar wel blijft
hij jammeren
Kap af bij uitlaten en als ik hem goed in de gaten kan houden, dat zouden we oorspronkelijk doen. De dierenarts gister zei echter dat dit meestal
geen succes is, omdat ze dan iedere keer opnieuw aan die kap moeten wennen en proberen af te doen, zodra je die kap weer omdoet.
Gisteravond moesten we 'm even afhalen omdat zijn halsband nog over zijn kop af moest (lekker slim om zo'n halsband om te doen haha) en toen
probeerde hij zich er aan alle kanten uit te worstelen zodat hij het ding niet opnieuw om moest.
Dus voorlopig luister ik naar de raad van de dierenarts en hou de kap om in de hoop dat hij morgen er echt beter aan gewend is. Zo niet, dan maakt
het ook geen bal meer uit en kan ik hem net zo goed af en toe af doen.
Wel is het dus zo dat hij alles aanpakt om langs zijn oog te schuren, als ik hem bv over zijn kop aai, dan gaat meteen die kan van zijn kop er naartoe
om langs mijn hand te kunnen halen. Ik denk dus dat hij dat meteen zal doen als de kap af is.
We houden nog even vol, maar verder gaat het prima met hem: helemaal goed uit de narcose gekomen, geen gekke dingen en alles ziet er
prima uit
Er is geen biopt opgestuurd, want de dierenarts zei dat dit soort bultjes/tumortjes bij de oog eigenlijk nooit kwaadaardig zijn en hij zag er
echt het nut niet van in om dit op te sturen.
-
Neeltje
Gewoon even volhouden, die paar dagen zijn zo om.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Arme Puch. Maar ja wat moet dat moet. Sterkte en ik hoop dat de kap snel af mag 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat het goed gaat met hem
Rot dat hij zo graag wil schuren overal tegenaan maar dat was wel te verwachten als hij dat normaal al regelmatig doet. Hoop dat die vervelende kap een beetje went.
Knuffel aan de patiënt!
Knuffel aan de patiënt!
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Komt ook door zijn allergie natuurlijk; rond deze tijd beginnen zijn ogen ook wat te jeuken en dan schuurt hij ze ook overal tegenaan en dan dit er bovenop wat irriteert aan zijn oog en dan gaat ie helemaal.sirene schreef:Fijn dat het goed gaat met hemRot dat hij zo graag wil schuren overal tegenaan maar dat was wel te verwachten als hij dat normaal al regelmatig doet. Hoop dat die vervelende kap een beetje went.
Knuffel aan de patiënt!
Hij krijgt nu ook door dat hij zijn kap wat naar achter kan duwen en zo ook net de rand van de bank kan halen met zijn ogen. Die kappen zijn ook wel waardeloos hoor: of het was echt een enorme joekel (die ik geweigerd heb) of deze die maar net aan was.
Gisteravond toch even de kap afgedaan, want kluiven ging dus echt niet ermee
zitten om het in de gaten te houden. Ging allemaal prima, hij dacht nergens anders aan dan zijn kluif, maar in de seconde dat ie op was, haalde hij
direct zijn poot over zijn oog. Direct weer de kap opgedaan en dit keer zonder tegenstribbelen
Daarna kreeg hij het voor elkaar om met zijn achterpoot in de kap te komen, zijn knie had hij erin gefrommeld en zo kon hij bij zijn oog... gelukkig zijn
linkerpoot en linkeroog, wat dus het goede oog is en daarna kon hij zijn poot er niet meer uitkrijgen haha oen.
Maar goed, het blijft dus enorm opletten, maar dat doe ik liever dan die belachelijk grote kap opzetten.
Hij kan in ieder geval niet krabben met zijn voorpoten nu en dat is het grootste gevaar.
Hij is nu ook rustig, geen gejammer meer.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Is die grote kap niet verstelbaar qua nekomvang? Als dat wel zo is zou je er een stuk af kunnen knippen aan de lange kant zodat hij nog wel langer is dan de kleinere kap, maar niet meer zo lang als hij oorspronkelijk was.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
De nekomvang stond op z'n kleinst en toen hebben we er nog een stuk touw/lang verband door geregen om 'm strakker te krijgen en toen zatLongFields schreef:Is die grote kap niet verstelbaar qua nekomvang? Als dat wel zo is zou je er een stuk af kunnen knippen aan de lange kant zodat hij nog wel langer is dan de kleinere kap, maar niet meer zo lang als hij oorspronkelijk was.
er dus allemaal gebubbeld plastic in zijn nek en kon ik er nog met mijn hand doorheen
Ook zijn het een ander soort kappen met stof afgewerkt aan de uiteinde en klipjes om vast te zetten; knip ik er een stuk vanaf, dan kan het
klipje er niet meer op.
Dat ding was echt belachelijk groot, ik denk dat het wel zeker nog 20/25 cm voor zijn neus uitstak, daar valt toch helemaal niet mee te lopen?
Bovendien zat het dus echt belachelijk bij zijn nek en dat moet enorm gaan irriteren als dat niet glad zit.
Deze komt dus tot zijn neus en is eigenlijk iets te kort, maar het beschermd in ieder geval tegen het krabben..
Hij is nu rustig met deze kap, dus ik laat het voor nu zo en let gewoon goed op; iedere dag is er één en zit het wondje al wat meer dicht, denk ik dan maar.
Ik snap alleen niet dat er geen maat tussen Newfoundlander en Spaniel zit, echt een belachelijk verschil
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Misschien nog eens ergens anders informeren naar een kap in labrador- of herdershondformaat? Goede dierenwinkel of zo'n dierenartsenpraktijk die verbonden is aan een dierenwinkel, wat je tegenwoordig steeds vaker ziet?
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hou het hierbij, het gaat redelijk en ik denk dat de kleine dingetjes die hij kan doen, geen schade aanrichten.LongFields schreef:Misschien nog eens ergens anders informeren naar een kap in labrador- of herdershondformaat? Goede dierenwinkel of zo'n dierenartsenpraktijk die verbonden is aan een dierenwinkel, wat je tegenwoordig steeds vaker ziet?
Wel lachen hoor: hij had net jeuk aan zijn oor, maar kan niet krabben natuurlijk en ik ben de automatische krabmachine nu, kom ie naar
me toe na verwoede mislukte pogingen 'helpppp krabbennn' en dat zie je hem even genieten
Het gaat gewoon goed en mocht ik denken dat hij echt teveel erbij kan met deze kap, dan ga ik direct een andere oplossing zoeken (andere
kap kopen dus)
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb dus echt gewoon de braafste hond van de wereld hè?
Zijn kap gaat nu af als we hem uitlaten (wel aan de lijn tot maandag, want hij gaat wel 'vegen' met zijn poot) en als hij thuis is en een
kluif eet, is de kap ook af. Daarna moet hij de kap direct weer om; gister deed hij al niet moeilijk erover, maar vanavond was het zo
goed van hem: ik had de kap in mijn handen om hem op te doen, maar hij was in de tuin. Ik riep hem en hij kwam braaf voor me zitten,
stak zijn koppie omhoog en ik kon zo het onding weer omdoen.
Is dat braaf of is dat niet braaf?

Zijn kap gaat nu af als we hem uitlaten (wel aan de lijn tot maandag, want hij gaat wel 'vegen' met zijn poot) en als hij thuis is en een
kluif eet, is de kap ook af. Daarna moet hij de kap direct weer om; gister deed hij al niet moeilijk erover, maar vanavond was het zo
goed van hem: ik had de kap in mijn handen om hem op te doen, maar hij was in de tuin. Ik riep hem en hij kwam braaf voor me zitten,
stak zijn koppie omhoog en ik kon zo het onding weer omdoen.
Is dat braaf of is dat niet braaf?
-
Sterre
Dat is superbraaf.
Wat zal je trots op hem zijn.
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Ik kan toch echt een comfy cone aanraden, mocht het nog een keer nodig zijn.
Akira vindt het zelfs lekker liggen en dat geeft haar dan ook gelijk heel veel rust.
Fijn dat het zo goed gaat met Puchu.
Akira vindt het zelfs lekker liggen en dat geeft haar dan ook gelijk heel veel rust.
Fijn dat het zo goed gaat met Puchu.

Happy en Lemmi