Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Enten

Ongelezen bericht door blondie »

Vandaag Rabiës laten enten omdat we in augustus naar Duitsland gaan, 10 minuten over de grens bij Mariahoop, (Waldfeucht DE)

Nu hebben we Aki ook Weil laten enten.

Toen Jol aan de beurt was gaf de dierenarts eigenlijk aan dat het bij haar niet zo veel zin zou hebben de weil omdat zij voor het laatst in 2007 haar entingen heeft gekregen (pupentingen) van december 2005 t/m feb 2007 is ze "normaal" geënt.
Als we weil zouden laten enten, dan moest dat over 3 weken herhaald worden, en ook zou ze dan de cocktail moeten. Het samen enten wilde de da nu sowieso niet doen, en aangezien het al 9 jaar goed gaat gaf ze ook aan dat ze het aan ons over liet of we willen laten enten of niet.

Ik heb er niet bijster veel verstand van, maar is er verhoogd risico in dat gebied dat iemand weet?

Voor teken in Duitsland adviseerde ze 3 weken van tevoren de scalibor band om te doen. Toen ze hoorde dat we net over de grens gingen dan zou Bravecto volstaan?

Over het enten van Jol ben ik nog niet uit. Wat is wijsheid? Iemand die daar iets zinnigs over kan en wil zeggen?
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Re: Enten

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat de teken betreft ben ik zelf erg tevreden over advantix. Die is tegen teken én vlooien.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

HillieS schreef:Wat de teken betreft ben ik zelf erg tevreden over advantix. Die is tegen teken én vlooien.
Dank je Hillie.
Ik hoop dat iemand ook wat kan zeggen over het enten. Mijn gevoel zegt het te laten zoals het is.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

blondie schreef: Dank je Hillie.
Ik hoop dat iemand ook wat kan zeggen over het enten. Mijn gevoel zegt het te laten zoals het is.
Volg jij je gevoel maar, dat is best wel goed ;-) En misschien ook een beetje googlen op de weilvaccinatie van vandaag de dag.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

HillieS schreef:Wat de teken betreft ben ik zelf erg tevreden over advantix. Die is tegen teken én vlooien.
ik weet niet welke stoffen daar in zitten hoor maar mijn hond wordt daar erg ziek van.

Ik zou dan ook voor de scalibor gaan.
Afbeelding
gevni havanezers
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

De oude weil hoeft maar 1x
De booster is alleen voor de l4
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Een hond van die leeftijd zou ik sowieso niet meer laten enten. Ik ent sowieso niet tegen Weil trouwens, ook de jonge honden die dagelijks zwemmen niet :ok: Kleven veel te veel nadelen aan die enting en de werkzaamheid is maar heel beperkt. Bovendien is Weil niet een veel voorkomende ziekte in dit deel van de wereld.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

blacky schreef:
ik weet niet welke stoffen daar in zitten hoor maar mijn hond wordt daar erg ziek van.

Mijn ene hond kan weer niet tegen die band. Daarbij vind ik het persoonlijk met meerdere honden niet prettig om die banden te gebruiken.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Die van mij hebben scalibor banden. Weil enten doe ik niet ookal lopen ze door baggersloten enz. Dierenartsen doen allemaal moeilijk over die losse entingen ook steeds dus ik ben nog steeds zoekende naar hoe ik dat aan ga pakken. De dames zouden in de zomervakantie geënt moeten worden dus ik lees hier even mee
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:

Ik ook. Buitenland is altijd Scalibor hier
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Oh nee wacht, ze hebben die andere banden nu, van dat andere merk. Maar het zijn iig banden en geen pillen, die vind ik eng en pipetten werken vast ook niet super als je hond aldoor in het water ligt
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eefje83 schreef:Oh nee wacht, ze hebben die andere banden nu, van dat andere merk. Maar het zijn iig banden en geen pillen, die vind ik eng en pipetten werken vast ook niet super als je hond aldoor in het water ligt
Ik heb nu ook Seresto banden. Maar voor t buitenland Scalibor ivm hartwormbescherming
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Eefje83 schreef:Die van mij hebben scalibor banden. Weil enten doe ik niet ookal lopen ze door baggersloten enz. Dierenartsen doen allemaal moeilijk over die losse entingen ook steeds dus ik ben nog steeds zoekende naar hoe ik dat aan ga pakken. De dames zouden in de zomervakantie geënt moeten worden dus ik lees hier even mee
DA zeggen dat ze niet zo moeilijk moeten doen. Ze roepen altijd dat ze de L4 nodig hebben om de DHP enting in op te lossen maar dat klopt niet, dat kan ook gerust in water of een zoutoplossing. Mijn DA zei het ook, toen zei ik dat de DHP dan ook maar achterwege moet blijven want die L4 komt er niet in :mrgreen: "Nouja als je het echt wil kan het ook wel zonder de lepto.."
blondie
Zeer actief

Heb er echt geen verstand van als ik hierboven lees :mrgreen:
Maar goed, da liet ons de keus, maar gaf wel aan wat ze zou doen als het haar eigen hond was :engel:

Bedankt voor de reacties in ieder geval! :ok:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Laten zoals het is inderdaad, ook je vlooien/teken middel. 10 minuten over de grens is net Nederland, behalve dat je dus wel de rabies nodig hebt :wink:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik woon vlak bij Duitsland en vlak bij België.
Mijn honden krijgen helemaal geen vaccinaties meer, al jaren niet. Uitgezonderd de rabiës, die hebben ze in 2014 voor het laatst gehad.
Mijn reu van 11 krijgt die waarschijnlijk in 2017 ook niet meer, hij werd steeds zieker als hij een vaccinatie had gehad.
Ik heb voor de teken nu billy no mates, een kruidenmengsel.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

malinois schreef:De oude weil hoeft maar 1x
Dat is niet waar. Weil moet de eerste keer altijd geboosterd worden. Alleen, als je jaarlijks weil laat enten gebeurt dat bij de pupentingen en hoeft het daarna niet meer. Laat je meer dan 18 maanden tussen 2 weil-entingen, dan moet je opnieuw boosteren.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

kipo schreef:
malinois schreef:De oude weil hoeft maar 1x
Dat is niet waar. Weil moet de eerste keer altijd geboosterd worden. Alleen, als je jaarlijks weil laat enten gebeurt dat bij de pupentingen en hoeft het daarna niet meer. Laat je meer dan 18 maanden tussen 2 weil-entingen, dan moet je opnieuw boosteren.
Inderdaad en dat geldt zowel voor de L2 als de L4 ;)

En waarom als je weil ent de cocktail ook geboosterd moet worden ontgaat mij volledig.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

In die omgeving zitten wel veel teken, vooral in bos en veld, maar geen reden om daarvoor een specifiek merk anti-tekenspul te gebruiken. Als je tegen teken wilt behandelen, is bijv. Advantix ook al prima. Ik gebruik voor Cyntha niks meer tegen teken aangezien zij niet zo'n gigantische tekenmagneet is dus goed controleren volstaat bij haar, maar ik ken wel honden die na een paar uurtjes Mariahoopse bossen een stuk of dertig teken op zich hebben dus tja...

Weil... ook dat is weer een afweging die je zelf moet maken. Cyntha krijgt hem al heel lang niet meer en wij vertoeven iedere week wel in dat gebied. Bij mij niks bekend van Weil-slachtoffers daar, ook niet via de lokale dierenartsen. Het is in ieder geval onzin dat Weil samen met de cocktail of parvo gegeven zou moeten worden. Dat kan prima los.

Rabiës is wel een goede. Ik ben nog nooit aan de grens gecontroleerd, ook niet in de jaren dat ik in die grensregio woonde en dus iedere week tig keer te voet of per auto met de honden de grens overstak, maar ik zou daar zelf geen enkel risico mee nemen dus rabiës wel laten zetten.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Kells schreef:Ik verbaas mij er over hoeveel lulkoek sommige dierenartsen verkopen. Een vriendin van mij was mee geweest (lees, was even taxi) naar mijn dierenarts voor een titerbepaling van mijn honden. Kostte iets van 40 euro per hond. Prijs was incluis enting, mocht dat nodig zijn. Een week later belde zij haar dierenarts en vroeg of titeren mogelijk was. Jaha, dan kon wel, maar dat zou een paar honderd euro gaan kosten. :roll: Je begrijpt wel bij welke dierenarts zij een afspraak maakte.
Het zal voor de kosten natuurlijk verschil maken of een dierenarts het bloed voor een titerbepaling opstuurt naar een laboratorium of zelf een testje doet. Hoewel een paar honderd euro per test wel absurd duur is. Ik geloof dat je bij onze dierenarts zo'n 100 euro kwijt bent.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

under the red sky schreef:
Kells schreef:Ik verbaas mij er over hoeveel lulkoek sommige dierenartsen verkopen. Een vriendin van mij was mee geweest (lees, was even taxi) naar mijn dierenarts voor een titerbepaling van mijn honden. Kostte iets van 40 euro per hond. Prijs was incluis enting, mocht dat nodig zijn. Een week later belde zij haar dierenarts en vroeg of titeren mogelijk was. Jaha, dan kon wel, maar dat zou een paar honderd euro gaan kosten. :roll: Je begrijpt wel bij welke dierenarts zij een afspraak maakte.
Het zal voor de kosten natuurlijk verschil maken of een dierenarts het bloed voor een titerbepaling opstuurt naar een laboratorium of zelf een testje doet. Hoewel een paar honderd euro per test wel absurd duur is. Ik geloof dat je bij onze dierenarts zo'n 100 euro kwijt bent.
Dat is het verschil tussen VacciCheck (kit waarmee je meerdere honden kunt titeren (10 dacht ik), dus voor 1 hond duur, voor meer honden stukken goedkoper) en naar lab sturen (elke hond apart, kost al snel rond of zelfs boven de 100 euro). Daarom kan het nuttig zijn om met meerdere mensen samen tegelijk te laten titeren, zodat de kosten flink gedrukt kunnen worden. Ben je de enige bij je dierenarts die wil laten titeren, dan zou via het lab mogelijk goedkoper kunnen zijn dan via de VacciCheck.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fotogravinnetje schreef:
under the red sky schreef:
Dat is het verschil tussen VacciCheck (kit waarmee je meerdere honden kunt titeren (10 dacht ik), dus voor 1 hond duur, voor meer honden stukken goedkoper) en naar lab sturen (elke hond apart, kost al snel rond of zelfs boven de 100 euro). Daarom kan het nuttig zijn om met meerdere mensen samen tegelijk te laten titeren, zodat de kosten flink gedrukt kunnen worden. Ben je de enige bij je dierenarts die wil laten titeren, dan zou via het lab mogelijk goedkoper kunnen zijn dan via de VacciCheck.
bij de Vaccicheck moeten ook alle 10 de plekken in de test gebruikt worden, daarom is het per meer wel voordeliger maar apart ook nog niet, want de set van 10 wordt volledig gebruikt
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”