Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pitbull game type

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

hugo persoonlijk heb ik mijn twijfels over je werkwijze
als het aan mij lag zou ik ook pitjes in beslag nemen en terug herplaatsen maar ik zou ze nooit laten afmaken ik vindt dat moord :evil:
btw terug ontopic please als iemand een fokker weet laat me het dan weten via PM en wees gerust meneer hugo :kotz: ik woon in belgie dus je kunt mij en mn vrienden toch niks maken die in het bezit zijn van een pitje :-D

dus als iemand een adresje weet mag het mij altijd weten te vertellen via pm ik wou ook nog een foto plaatsen van een vriendin van mij die 2bull terriers heeft dus als iemand zin heeft om ze voor mij te plaatsen btw hugo deze bull terriers zijn beide MET stamboom 8)
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

scooby doo schreef:hugo persoonlijk heb ik mijn twijfels over je werkwijze als het aan mij lag zou ik ook pitjes in beslag nemen en terug herplaatsen maar ik zou ze nooit laten afmaken ik vindt dat moord
Daar heb je dus als politieagent niets meer over te zeggen ;) dat beslist de rechter... en soms is afmaken nog de enige optie, als een hond dusdanig verknipt is, dat hij niet meer te herplaatsen is.....
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Dingo schreef:
scooby doo schreef:hugo persoonlijk heb ik mijn twijfels over je werkwijze als het aan mij lag zou ik ook pitjes in beslag nemen en terug herplaatsen maar ik zou ze nooit laten afmaken ik vindt dat moord
Daar heb je dus als politieagent niets meer over te zeggen ;) dat beslist de rechter... en soms is afmaken nog de enige optie, als een hond dusdanig verknipt is, dat hij niet meer te herplaatsen is.....
sorry hoor maar je haalt wel ff 2 dingen door elkaar, tis leuk dat je hugo z'n haggie probeert te redden ,maar het werk niet.
hugo zeg dat hij als hij een hond ziet die aan de eisen voldoetin beslag neemt en de eigenaren moeten dan maar bewijzen dat het geen zogenaamde pittbull is.
jij heb het over in beslagname van honden die een gevaar oplever voor de maatschapij en daar zit wel even een wereld van vershil tussen

de de groete op handen en voeten en hou op met het goed praten van die gozer want dat is hij gewoon weg niet waart.

mol 8)
scooby doo

v.d Lupinehof schreef:
Dingo schreef:
sorry hoor maar je haalt wel ff 2 dingen door elkaar, tis leuk dat je hugo z'n haggie probeert te redden ,maar het werk niet.
hugo zeg dat hij als hij een hond ziet die aan de eisen voldoetin beslag neemt en de eigenaren moeten dan maar bewijzen dat het geen zogenaamde pittbull is.
jij heb het over in beslagname van honden die een gevaar oplever voor de maatschapij en daar zit wel even een wereld van vershil tussen

de de groete op handen en voeten en hou op met het goed praten van die gozer want dat is hij gewoon weg niet waart.

mol 8)

waar is eigenlijk de uitspraak gebleven je bent onschuldig tot je schuldig bewezen wordt dus eigenlijk hugo moet jij bewijzen dat het een pit is niet de mensen en die uitspraken van hij is een potentieel gevaar . dat is meestal onzin jij of jullie zeggen het maar om geloofwaardiger over te komen :tong:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Sietske schreef: Tja, dat kunnen wij hondenvrienden ons wel afvragen. Maar als de wet zegt dat dat moet (of mogelijk is) mag je niet van een politieagent verwachten dat hij die niet ten uitvoer brengt, tenzij diezelfde wet hem ook andere opties laat.
me hoela. ik als geuniformeerde werknemer wordt ook geacht bepaalde regels en wetten in acht te nemen. maar als ik vind dat ik die regel of die wet met goed fatsoen overtreed, dan doe ik dat met alle plezier. regeltjes en wetjes zijn er voor degenen die zich niet vanzelf weten te gedragen.
Ach, het blijft een democratisch land. Als we het niet eens zijn met de wet, is het een kwestie van zo veel mogelijk mensen verzamelen en eisen dat de wet aangepast wordt. Of andere mensen in machtsposities stemmen.
dat meen je niet. jij weet net zo goed als ik dat het daar niet om draait. we hebben het hier over de praktijk, de uitvoering van de wetjes waar onze zelfgekozen pennelikkertjes op hun gemeentelijke kantoortjes zo hard op hebben zitten zweten. en in praktijk gaat het heeeeeel anders. goh, wat een verrassing.
scooby doo

linlin schreef:
Sietske schreef: Tja, dat kunnen wij hondenvrienden ons wel afvragen. Maar als de wet zegt dat dat moet (of mogelijk is) mag je niet van een politieagent verwachten dat hij die niet ten uitvoer brengt, tenzij diezelfde wet hem ook andere opties laat.
me hoela. ik als geuniformeerde werknemer wordt ook geacht bepaalde regels en wetten in acht te nemen. maar als ik vind dat ik die regel of die wet met goed fatsoen overtreed, dan doe ik dat met alle plezier. regeltjes en wetjes zijn er voor degenen die zich niet vanzelf weten te gedragen.
Ach, het blijft een democratisch land. Als we het niet eens zijn met de wet, is het een kwestie van zo veel mogelijk mensen verzamelen en eisen dat de wet aangepast wordt. Of andere mensen in machtsposities stemmen.
dat meen je niet. jij weet net zo goed als ik dat het daar niet om draait. we hebben het hier over de praktijk, de uitvoering van de wetjes waar onze zelfgekozen pennelikkertjes op hun gemeentelijke kantoortjes zo hard op hebben zitten zweten. en in praktijk gaat het heeeeeel anders. goh, wat een verrassing.

:ok:
linlin

Selena schreef: Heb mijn verhaal nog ietwat ge-edit (verduidelijkt) over geweldsmiddelen, geldt iig ook voor wapengebruik, pepperen weet ik niet zeker. Maar weet wel dat het zowiezo onder proponaliteitsbeginsel (goed geschreven?) valt.
en dat wil rechten studeren. tsss.
scooby doo

linlin schreef:
Selena schreef: Heb mijn verhaal nog ietwat ge-edit (verduidelijkt) over geweldsmiddelen, geldt iig ook voor wapengebruik, pepperen weet ik niet zeker. Maar weet wel dat het zowiezo onder proponaliteitsbeginsel (goed geschreven?) valt.

mooi nedrlands gescreve teal :mrgreen:
linlin

even een paar pagina's terug, hoor;
Hugo schreef: En inderdaad, onlangs nog een pitbull nog inbeslaggenomen omdat de eigenaar het nodig vond om deze hond tegen mij, en mijn collega's, op te hitsen. Ook al was het een vuilnisbakkie geweest, ook dan had ik de hond nog inbeslaggenomen (toevallig was dit echter een pitbull). En iemand die een hond tegen mij ophitst, inderdaad dan doe ik mijn werk met plezier en neem dan de hond inbeslag.
mijn god. de machtswellusteling. lieve hugo, die honden van juilie, die zogenaamd in de africhting zitten, worden opgehitst om in of aan mensen te duiken. niets meer of niets minder. over ophitsen gesproken.

moet je niet lullig doen omdat er toevallig door een stelletje kantoor-hagenezen een wetje geschreven is.

daarom zijn pliesieagenten ook pliesie geworden. gewoon crimineeltje worden, daar waren ze te dom voor. daar is namelijk geen wetboek voor geschreven, dus zouden ze het allemaal zelf moeten bedenken.
scooby doo

linlin schreef:even een paar pagina's terug, hoor;
Hugo schreef: En inderdaad, onlangs nog een pitbull nog inbeslaggenomen omdat de eigenaar het nodig vond om deze hond tegen mij, en mijn collega's, op te hitsen. Ook al was het een vuilnisbakkie geweest, ook dan had ik de hond nog inbeslaggenomen (toevallig was dit echter een pitbull). En iemand die een hond tegen mij ophitst, inderdaad dan doe ik mijn werk met plezier en neem dan de hond inbeslag.
mijn god. de machtswellusteling. lieve hugo, die honden van juilie, die zogenaamd in de africhting zitten, worden opgehitst om in of aan mensen te duiken. niets meer of niets minder. over ophitsen gesproken.

moet je niet lullig doen omdat er toevallig door een stelletje kantoor-hagenezen een wetje geschreven is.

daarom zijn pliesieagenten ook pliesie geworden. gewoon crimineeltje worden, daar waren ze te dom voor. daar is namelijk geen wetboek voor geschreven, dus zouden ze het allemaal zelf moeten bedenken.
als je het op die manier bekijkt zij doe aan machtsmisbruik
dan moesten ze volgens de wet iedere hond hoe groot of klein ook laten afmaken dan moet ik oppassen met mn poedel die valt ook aan op bevel en dat is geen gelul
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

linlin schreef:even een paar pagina's terug, hoor;

:ok:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief

Re: pitbull game type

scooby doo schreef:weet iemand waar je dit type american pitbull terrier nog kunt vinden in nederland(waarschijnlijk niet ivm wet ) of in belgie ? stamboom mag maar moet niet .
het is voor een vriend van mij die momenteel een bull terrier teef heeft en nu een pit wilt :-D

als hij er een vindt moet ik er toch nog eens over nadenken om na enkele jaren zo een prachtig teefje aan te schaffen :ok: Afbeelding Afbeelding

ik vind ze allesinds mooi een hond waar je qua fysiek veel uit kunt halen :ok:
Waarom zoek je een hond van dit type ?
Denk persoonlijk dat het lastig voor je zal worden om hier een hond van dit type te vinden. En als je al zegt dat stamboom mag maar niet moet... pitbulls die in belgië geboren worden zullen geen stamboom hebben is daar immers geen erkend ras. Dus dan zul je moeten importeren.
Risico blijft dat zonder stamboom een "fokker" jou vast een hond kan aansmeren waarvan hij zegt dat het een pitbull is maar wie zegt dat?
je hebt geen bewijs daarvan kan net zo goed een kruising zijn, ze hebben immers geen stamboom en dan kan nje nog denken dat je het goed zou kunnen zien, geloof me dat zie je niet zo snel hoor zeker niet als het een pup is.

Daarom lach ik zo om hugo zijn woorden ook over de pitbulls die hij in beslag neemt... hoe komt hij erbij dat dat pitbulls zijn. Is voor een expert als zeer moeilijk te zien en 9 van de 10 x zeker in nederland en belgie gaat het gewoon om een kruising pit/staff met vanalles. Zuivere pitbulls kom je hier zowat niet tegen alleen noemt men en met name de politie al snel een pitbull al is het in werkelijkheid een pitbullachtige(hond met uiterlijke kenmerken van een pitbull maar 9 van de 10 x een kruising).

Een am.staff zonder stamboom kan er voor door gaan bij leken als pitbull maar dat is het niet. vind het jammer dat politieagenten zo snel over pitbull praten als de hond er alleen maar een beetje op lijkt.

Maar om op je vraag terug te komen, waarom dit type pitbull ?
Afbeelding
scooby doo

omdat hij juist dat type wilt :roll: omdatr je in belgie bijna altijd
pitbulls ziet laag op de poten en brede borst met massa's spieren

hij dacht eerst dat het een kruising labrador was :mrgreen:
toen heb ik hem een site doorgestuurt
hij zoekt gewoon een leuke hond die er niet zo als een bodybuilder uitziet ;) eigelijk wil hij gewoon origineel zijn

weet je ongeveer wat het kost om een rednose pit van dat type aan te kopen ? en hoeveel het ongeveer kost om zo eentje te laten importeren? op sommige site's staat 200dollar maar dan moet je hem nog hier zien te krijgen he en als hij nog wilt fokken later ..hoge kosten
mark weet ongeveer waar er nestjes nestjes pitbull's zijn maar dat zijn weer het brede type en dat is zijn smaak niet .
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

linlin schreef:
En waar slaat dat nou weer op?
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

scooby doo schreef:omdat hij juist dat type wilt :roll: omdatr je in belgie bijna altijd
pitbulls ziet laag op de poten en brede borst met massa's spieren

hij dacht eerst dat het een kruising labrador was :mrgreen:
toen heb ik hem een site doorgestuurt
hij zoekt gewoon een leuke hond die er niet zo als een bodybuilder uitziet ;) eigelijk wil hij gewoon origineel zijn

weet je ongeveer wat het kost om een rednose pit van dat type aan te kopen ? en hoeveel het ongeveer kost om zo eentje te laten importeren? op sommige site's staat 200dollar maar dan moet je hem nog hier zien te krijgen he en als hij nog wilt fokken later ..hoge kosten
mark weet ongeveer waar er nestjes nestjes pitbull's zijn maar dat zijn weer het brede type en dat is zijn smaak niet .
Raad hem het maar compleet af!!!
Buiten dat je niet zo eenvoudig aan een échte Pit kan komen, heeft hij klaarblijkelijk geen verstand van honden en dan zou ik al helemaal niet aan een Pit beginnen!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mol
Zeer actief

scoob niet om het 1 of ander ik krijg een rare smaak bij het iedee dat iemand een pit wil zonder dat hij daat werkelijk weet waar hij overe praat.
als iemand denkt dat het kruising labjes zijn dan ben je toch niet helemaal op de hoogte.
dus ja ik weet ze wel te vinden en nee ik ga je dus niet zeggen waar je ze kan vinden of hoe je er aan kan komen.

mol 8)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Angel-eyes schreef:

Uhhh...uhhhh...O ik dacht dat het een dogo argentino was?Zo zit de politie in elkaar,pfffff laat me niet lachen! :mrgreen:
Eigenlijk vind ik het nog schandaliger dat een politieagent denkt dat een Dogo Argentino een muilkorf om moet hebben en aangelijnd moet zijn, dan dat ie het verschil niet ziet tussen een boxer en een Dogo...
Er is maar 1 soort honden in Nederland die standaard gemuilkorfd en aangelijnd moeten zijn, dat zijn de Pitjes mét vergunning. En die zijn inmiddels allemaal minimaal een jaar of 12, 13.

Al hoop ik wel dat je dat een witte boxer hebt? Ander heeft ie er wel heel erg weinig van gesnapt...? :roll:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Bianc@
Zeer actief

sluit me aan bij mol en stang, als hij al denkt dat dit kruising labjes zijn :? hahaha is wel even iets anders hoor :mrgreen: ... nee lijkt me niet echt een hond die je moet nemen als je niet eens kan zien wat voor honden het zijn van een foto en denkt dat het labsjes zijn.

Misschien kan hij dan eerder voor een zwarte lab gaan :D of een andere jachthond als hij die bouw mooi vind :ok:
Afbeelding
scooby doo

op dit moment heeft hij een bull terrier dus hij zal wel ongeveer weten hoe dit soort ras aan te pakken
btw hoeveel stafford x labrradors lopen er wel niet rond in belgie 8O

maar ja nu zit hij met het idee wilt absoluut een pitje probeer hem dat maar es uit het hoofd te praten
Mol
Zeer actief

scooby doo schreef:op dit moment heeft hij een bull terrier dus hij zal wel ongeveer weten hoe dit soort ras aan te pakken

maar ja nu zit hij met het idee wilt absoluut een pitje probeer hem dat maar es uit het hoofd te praten
een echt pittje of een bullterier is wel ff een wereld van verschil

mol 8)
scooby doo

v.d Lupinehof schreef:
scooby doo schreef:op dit moment heeft hij een bull terrier dus hij zal wel ongeveer weten hoe dit soort ras aan te pakken

mol 8)
qua karakter denk ik dat er niet zo een hemelsgroot verschil is hoor
of heb ik het daarin mis :?
Mol
Zeer actief

scooby doo schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
nou daar heb je het dus echt goed mis

mol 8)
scooby doo

v.d Lupinehof schreef:
scooby doo schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)

nou daar heb je het dus echt goed mis

mol 8)

leg eens uit dan ben niet zo een kenner ;) weet je dan ongeveer de kostprijs van een gezonde pit mol ?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Hugo schreef:
[quote="qyan]
hebben jullie niets beters te doen ofzo 8O
Nog tips???????
tips heb ik altijd wel in de aanbieding, hoeveel tips wil je :mrgreen:

maar eerlijk is eerlijk, je schrijft het natuurlijk wel op een manier die doet denken dat je er plezier in hebt die honden in beslag te nemen!

maar je schrijft hierboven dat je een pit in beslag hebt genomen omdat de mensen hem tegen je opzetten.
kan ik begrijpen.
maar wat nu als er gewoon een man of vrouw netjes met hun opgevoede pitje op straat lopen die niemand lastig valt?
wordt die ook in beslag genomen, of knijpen jullie toch niet een oogje toe?
Bianc@
Zeer actief

scooby doo schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
zoals mol al zegt, in het karakter zit dus echt wel een wereld van verschil je kan echt het karakter van een bull niet met dat van een pitje vergelijken. Je moet zowiezo precies weten hoe je met dat soort honden om moet gaan en dan ook nog eens verstand hebben van de lijnen en de honden zelf, het is niet zo simpel als wat is de prijs en hup 1,2,3 importeren die hap.. er zijn heeeeel veel fokkers die maar wat aanmodderen en doorfokken met die honden om lekker veel centen te verdienen. En dan nog eens meegenomen dat je echt moet weten bij wie je een hond zou gaan importeren, vreemde mensen worden zowiezo al snel opgelicht zeker bij fokkers uit het buitenland. Als jij betaald kan je vast aan een hondje komen uit amerika ofzo maar of het dan zo is dat je krijgt wat je verwacht :mrgreen: ik geef je weinig kans
die gasten sturen heus een hond op als ze geld ruiken maar of het dan dus ook is wat je denkt dat het is of wat de fokker je verteld ... weinig kans op
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ff puur uit nieuwsgierigheid Mol, ik ben niet bekend met het karakter van een pitje, een vriend van me heeft er ooit 1 gehad, vond het een wereldhond echt waar, maar over het karakter weet ik niks. wel van een bullterrier daar ik die zelf heb. maar wat is nou het verschil tussen het karakter van een bullterrier en een pitje?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

waar ik nieuwsgierig naar ben is het verschil tussen een staf en een pit.
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

verschil tussen een pitje en een bullterrier? hemelsbreed zou ik zeggen.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

lies schreef:verschil tussen een pitje en een bullterrier? hemelsbreed zou ik zeggen.
nou ben ik nog niks wijzer ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Mol
Zeer actief

whoopy schreef:
lies schreef:verschil tussen een pitje en een bullterrier? hemelsbreed zou ik zeggen.
nou ben ik nog niks wijzer ;)
WATER EN VUUR, ZEGT JE DAT GENOEG??????

MOL 8)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”