scooby doo schreef:weet iemand waar je dit type american pitbull terrier nog kunt vinden in nederland(waarschijnlijk niet ivm wet ) of in belgie ? stamboom mag maar moet niet .
het is voor een vriend van mij die momenteel een bull terrier teef heeft en nu een pit wilt
als hij er een vindt moet ik er toch nog eens over nadenken om na enkele jaren zo een prachtig teefje aan te schaffen
ik vind ze allesinds mooi een hond waar je qua fysiek veel uit kunt halen

Waarom zoek je een hond van dit type ?
Denk persoonlijk dat het lastig voor je zal worden om hier een hond van dit type te vinden. En als je al zegt dat stamboom mag maar niet moet... pitbulls die in belgië geboren worden zullen geen stamboom hebben is daar immers geen erkend ras. Dus dan zul je moeten importeren.
Risico blijft dat zonder stamboom een "fokker" jou vast een hond kan aansmeren waarvan hij zegt dat het een pitbull is maar wie zegt dat?
je hebt geen bewijs daarvan kan net zo goed een kruising zijn, ze hebben immers geen stamboom en dan kan nje nog denken dat je het goed zou kunnen zien, geloof me dat zie je niet zo snel hoor zeker niet als het een pup is.
Daarom lach ik zo om hugo zijn woorden ook over de pitbulls die hij in beslag neemt... hoe komt hij erbij dat dat pitbulls zijn. Is voor een expert als zeer moeilijk te zien en 9 van de 10 x zeker in nederland en belgie gaat het gewoon om een kruising pit/staff met vanalles. Zuivere pitbulls kom je hier zowat niet tegen alleen noemt men en met name de politie al snel een pitbull al is het in werkelijkheid een pitbull
achtige(hond met uiterlijke kenmerken van een pitbull maar 9 van de 10 x een kruising).
Een am.staff zonder stamboom kan er voor door gaan bij leken als pitbull maar dat is het niet. vind het jammer dat politieagenten zo snel over pitbull praten als de hond er alleen maar een beetje op lijkt.
Maar om op je vraag terug te komen, waarom dit type pitbull ?