Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Hallo ik had bij voeding al wat geschreven over mijn maltezer Benji die last heeft van zijn vacht. Nou heb ik h'm op de Energique Speciaal maar, kan je een maltezer ook met betadine shampoo wassen. Ik had al wel door zijn shampoo Petsilk een paar druppels tea tree gedaan. En hij bijt al minder.
Ik zou hem niet te vaak wassen hoor, dan heb je kans dat zijn huid geirriteerd raakt
Maar je kan betadine gebruiken, ik gebruik het ook wel voor de honden en de paarden.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ja maar wordt de vacht daar dan niet geel van?
Mijn hondjes doe ik zo'n 1 keer per 6 weken in bad en voor de rest laat ik de modder opdrogen en dat borstel je er dan zo uit.
danja schreef:ja maar wordt de vacht daar dan niet geel van?
Mijn hondjes doe ik zo'n 1 keer per 6 weken in bad en voor de rest laat ik de modder opdrogen en dat borstel je er dan zo uit.
Groetjes Anneke
Nope, je moet het wel goed uitwassen natuurlijk.
Maar ik was ze met Betadine als er wondjes zijn of wat dan ook, verder gaan ze bij mij niet in bad, idd modder rollen en weer opdrogen, daar worden en blijven ze enorm wit van
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Die Betadine shampoo zou ik niet teveel gebruiken, bv. 1x per 2 weken en dan alleen voor het uitwassen van opengekrabte wondjes. Is ook alleen bedoeld om plekken uit te wassen, zodat er geen infectie kan bijkomen. Voor de hele vacht zou ik voor een goeie teershampoo gaan en dat ook 1x per 2 weken in het begin en naar mate de huid minder irriteert de tijd verlengen.
Niet teveel wassen, want dan was je zijn haarvet weg.