Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Wat prachtig om te zien wist ik helemaal niet dat ze ook plantmateriaal gebruiken.
Wel dat ze mijn houten schutting afschrapen , ook zo leuk om te zien
Geweldig mooie duidelijke foto's
Vanmiddag zag ik weer een hoornaar vliegen , wat een geluid maken die toch .
Van foto's determineren is erg lastig, maar ik ben even gaan googelen, en kom voorlopig uit bij de solitaire bijen, en dan de behangersbijen.
Latijnse geslachtsnaam: Megachile
Mogelijke soort: Megachile perihirta
Dit is overigens verre van zeker, maar de vorm van de ogen, de bijzondere beharing in bandjes over het achterlijf, de beharing van het borststuk, de lengte en de vorm van de achterpoten en de wijze waarop het borststuk en het achterlijf verbonden zijn zouden allemaal passen.
Gisteren een boom in natuurgebied met veel hoornaars. Deze waren sappen aan het lurken uit de boomstam. Van verre was het gezoem te horen. Prachtig om te bekijken en te horen.
Mooi die macro van de wesp. Insecten zijn zo mooi.
Van foto's determineren is erg lastig, maar ik ben even gaan googelen, en kom voorlopig uit bij de solitaire bijen, en dan de behangersbijen.
Dit is overigens verre van zeker, maar de vorm van de ogen, de bijzondere beharing in bandjes over het achterlijf, de beharing van het borststuk, de lengte en de vorm van de achterpoten en de wijze waarop het borststuk en het achterlijf verbonden zijn zouden allemaal passen.
Maar zoals gezegd, verre van zeker.
Wel altijd leuk, mooie insecten!
Ik zit meer in de wespen te zoeken en kom op Papierwesp, maar ga het wel even vragen op waarneming.nl je hoort het nog
Maar zoals gezegd, verre van zeker.
Wel altijd leuk, mooie insecten!
Ik zit meer in de wespen te zoeken en kom op Papierwesp, maar ga het wel even vragen op waarneming.nl je hoort het nog
Je zat dus wel goed, het is een vrouwtje grote wolbij
Hoe ben je uiteindelijk op de correcte soortnaam gekomen? (ik zat goed tot familie en subfamilie, en mis vanaf stam)
Via die site die eerder in dit topic genoemd is?
Zo ja dan moet ik die site eens gaan bekijken!
Lijkt me erg interessante site!
Laatst gewijzigd door Habibi op 19 jun 2016 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.