Schnauzers heb ik niet zulke goede ervaringen mee, vind ze altijd wat chagrijnig.Emma schreef:Een dwergschnauzer?
Een dwergpoedel?
Of gewoon nog een corgi ?
Dwergpoedels lijken me wel leuk, al ken ik eigenlijk alleen maar drukke poedels. (muv de koningspoedels

IJslander, leuk, maar Apple is een hond die met een tweede hond sneller blaft. Ik ben wel een beetje bang dat dat elkaar verstrekt. Plus dat het wel heel veel vacht is.

Clumber vind ik ook erg leuk, zeker Ted!
Ik denk alleen dat het wel zorgt voor heel veel haar in huis en ik ze zijn dan wel niet zo groot maar uiteindelijk niet echt meer klein te noemen

Ik moet toch wel een beetje rekening houden met formaat omdat we ze allebei gewoon makkelijk mee willen nemen, ook op bezoek. En daarnaast wonen we zeker niet klein, maar ook niet heel groot. Over een paar jaar is dat hopelijk wel anders maar zo ver is het nog niet.
Australische terriër heeft wel het formaat wat ik dan een beetje zoek, ik ken ze helemaal niet. Daar ga ik eens naar kijken. (het ruwharige trekt me niet direct aan maar wie weet zit er wel iets moois onder

Geluidsgevoeligheid moet ik juist niet naast Apple zetten, zij is daar op sommige vlakken ook gevoelig voor. Ik zoek daarom ook juist een hond die 'rustiger van aard' is.
Als ik puur kijk naar combinatie moet ik bij Apple geen enorm drukke, pittige of alerte hond hebben. Dat versterkt haar in het gedrag en kan leiden tot 'meningsverschillen'

Als we gewoon weer voor een corgi gaan dan zullen we daar ook rekening mee houden.