Weken terug al afgesproken en toen werd Ninthe dinsdag loops en Noa donderdag. Zondagavond bedacht ik me opeens dat ik daar uren zou zitten en ze dus alles onder zouden stempelen, maar geen tijd meer voor broekjes natuurlijk. Ik weet nu dat de newborn 1 eigenlijk iets aan de krappe kant is, ze hebben newborn 2 nodig. Maar het werkte goed en de kliniek vond het aardig dat ik eraan gedacht had.

Maar nu, de uitslagen:
Noa HD-A, PL-vrij en ECVO alles vrij.
Ninthe HD-A, PL-vrij en ECVO alleen distichiasis, verder vrij.
De heupen van Noa waren zeer goed, hij gaf aan dat het top-heupen waren, maar de heupen van Ninthe (die was als tweede aan de beurt) waren zelfs nog beter. Bij geen van beide honden was een roesje nodig. Erg fijn, want liever heb je die rotzooi toch niet in je hond.
De knieschijven van Noa was geen beweging in te krijgen, ondanks de loopsheid (veroorzaakt slappere banden), de knieschijven van Ninthe een heel klein beetje maar zeker niet voldoende om te kunnen luxeren en ook netjes PL-vrij.
Ninthe heeft wel wat distichiasis. Fokadvies is alleen laten dekken door een reu die vrij is met 2 vrije ouders. Noa had helemaal goede ogen, niks op aan te merken.
Al met al een uitslag om over naar huis te schrijven. Hun vader had ook distichiasis en bij de poedelclub wordt daar geen enkele beperking aan gesteld. Ook distichiasis x distichiasis mag. Ik ga me echter aan het fokadvies van de dierenarts houden en als het zover komt op zoek naar een vrije reu met twee vrije ouders.