Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eventuele dekking, ongewenst
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Eventuele dekking, ongewenst
Vraagje voor iemand anders, mijn teven zijn gecastreerd.
Een teef die ik ken is op haar hoogtepunt ontsnapt en een tijd uit zicht geweest met een intacte reu. Er kan dus een dekking hebben plaatsgevonden. Wat is nu de beste manier om te handelen als je geen pups wil?
Ik dacht dat er twee manieren zijn, een abortusprik of een echo over een paar weken en eventueel weghalen van baarmoeder met pups.
Wat is het beste voor de teef?
Een teef die ik ken is op haar hoogtepunt ontsnapt en een tijd uit zicht geweest met een intacte reu. Er kan dus een dekking hebben plaatsgevonden. Wat is nu de beste manier om te handelen als je geen pups wil?
Ik dacht dat er twee manieren zijn, een abortusprik of een echo over een paar weken en eventueel weghalen van baarmoeder met pups.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Eventuele dekking, ongewenst
Castratie is de meest veilige oplossing. Een abortusprik kan maar ik heb toch ook al verhalen gehoord over teven die daarna alsnog bevielen van pups die soms ernstig misvormd waren vanwege die prik, maar dus niet geresorbeerd 
- Gollum
- Zeer actief
Ik zei precies hetzelfde.Nanna schreef:Dat hangt er een beetje van af wat je er verder mee wilt. Wil je er toch niet mee fokken dan zou ik voor de laatste optie kiezen. handig meteen ook, gebeurt het niet weer dat ze kan 'ontsnappen'. Als je zo onhandig bent dat je een hoogloopse teef niet kunnen vasthouden moet je dat maar doenGollum schreef:Vraagje voor iemand anders, mijn teven zijn gecastreerd.
- Gollum
- Zeer actief
Oh gadverMaeve schreef:Castratie is de meest veilige oplossing. Een abortusprik kan maar ik heb toch ook al verhalen gehoord over teven die daarna alsnog bevielen van pups die soms ernstig misvormd waren vanwege die prik, maar dus niet geresorbeerd
- CKS
- Zeer actief
Of wat dacht je van onmiddellijk castreren? De pups eerst een paar weken laten groeien om ze dan alsnog weg te halen vind ik aardig misselijk eigenlijk, en er is ook geen dierenarts die dat voor zijn lol doet, halfvolgroeide pups aborteren. Als er plannen zijn ooit nog te fokken is een alizin-injectie uiteraard de beste optie, zijn die er niet dan kan er net zo goed (of eigenlijk veel beter dus) nu meteen geaborteerd worden.
- Gollum
- Zeer actief
Het is niet de bedoeling om met de hond te fokken maar de eigenaar heeft op dit moment geen geld voor een castratie, over een paar weken welCKS schreef:Of wat dacht je van onmiddellijk castreren? De pups eerst een paar weken laten groeien om ze dan alsnog weg te halen vind ik aardig misselijk eigenlijk, en er is ook geen dierenarts die dat voor zijn lol doet, halfvolgroeide pups aborteren. Als er plannen zijn ooit nog te fokken is een alizin-injectie uiteraard de beste optie, zijn die er niet dan kan er net zo goed (of eigenlijk veel beter dus) nu meteen geaborteerd worden.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Niet dus, want risico op misvormde pups die alsnog geboren worden. En voor de teef is het ook niet geheel onschadelijk.CKS schreef:Of wat dacht je van onmiddellijk castreren? De pups eerst een paar weken laten groeien om ze dan alsnog weg te halen vind ik aardig misselijk eigenlijk, en er is ook geen dierenarts die dat voor zijn lol doet, halfvolgroeide pups aborteren. Als er plannen zijn ooit nog te fokken is een alizin-injectie uiteraard de beste optie, zijn die er niet dan kan er net zo goed (of eigenlijk veel beter dus) nu meteen geaborteerd worden.
Ik snap wel dat ze eerst een echo afwachten, als ze helemaal niet gedekt is of niet heeft opgenomen hoef je helemaal niet te castreren namelijk.
- Gollum
- Zeer actief
En castreren tijdens de loopsheid brengt ook weer risico's met zich mee dacht ik, de baarmoeder is dan meer doorbloed.Maeve schreef:Niet dus, want risico op misvormde pups die alsnog geboren worden. En voor de teef is het ook niet geheel onschadelijk.CKS schreef:Of wat dacht je van onmiddellijk castreren? De pups eerst een paar weken laten groeien om ze dan alsnog weg te halen vind ik aardig misselijk eigenlijk, en er is ook geen dierenarts die dat voor zijn lol doet, halfvolgroeide pups aborteren. Als er plannen zijn ooit nog te fokken is een alizin-injectie uiteraard de beste optie, zijn die er niet dan kan er net zo goed (of eigenlijk veel beter dus) nu meteen geaborteerd worden.
Ik snap wel dat ze eerst een echo afwachten, als ze helemaal niet gedekt is of niet heeft opgenomen hoef je helemaal niet te castreren namelijk.
- CKS
- Zeer actief
Ok..... Tja dan zou nu een abortusprik (en vervolgens castreren) natuurijk de beste optie zijn maar daar is dan ook geen geld voor natuurlijk. Als dierenarts ben je gezegend zeg, met dit soort klanten. Je zou zo iemand dan het liefst natuurlijk over 8 weken gewoon met de pups laten zitten maar ja, dat is ook weer zo'n ethisch dilemma. Die pups hebben er ook niet voor gekozen. En zo wordt je dan als dierenarts half gedwongen iets te doen wat gewoon héél erg vervelend is, wat tegen alles ingaat waar je voor staat, en dat alleen maar omdat zo'n eigenaar geen korreltje verantwoordelijkheidsgevoel en moraal heeft. 'laat de diererarts het maar oplossen'. Wat een misselijke vent, zeg.Gollum schreef:Het is niet de bedoeling om met de hond te fokken maar de eigenaar heeft op dit moment geen geld voor een castratie, over een paar weken welCKS schreef:Of wat dacht je van onmiddellijk castreren? De pups eerst een paar weken laten groeien om ze dan alsnog weg te halen vind ik aardig misselijk eigenlijk, en er is ook geen dierenarts die dat voor zijn lol doet, halfvolgroeide pups aborteren. Als er plannen zijn ooit nog te fokken is een alizin-injectie uiteraard de beste optie, zijn die er niet dan kan er net zo goed (of eigenlijk veel beter dus) nu meteen geaborteerd worden.
- CKS
- Zeer actief
Hoe doorbloed dacht je dat een baarmoeder met pups was dan?Gollum schreef:
En castreren tijdens de loopsheid brengt ook weer risico's met zich mee dacht ik, de baarmoeder is dan meer doorbloed.
- Gollum
- Zeer actief
Ik weet het.. Ik hoop gewoon maar heel hard dat er geen dekking heeft plaatsgevonden.CKS schreef:Ok..... Tja dan zou nu een abortusprik (en vervolgens castreren) natuurijk de beste optie zijn maar daar is dan ook geen geld voor natuurlijk. Als dierenarts ben je gezegend zeg, met dit soort klanten. Je zou zo iemand dan het liefst natuurlijk over 8 weken gewoon met de pups laten zitten maar ja, dat is ook weer zo'n ethisch dilemma. Die pups hebben er ook niet voor gekozen. En zo wordt je dan als dierenarts half gedwongen iets te doen wat gewoon héél erg vervelend is, wat tegen alles ingaat waar je voor staat, en dat alleen maar omdat zo'n eigenaar geen korreltje verantwoordelijkheidsgevoel en moraal heeft. 'laat de diererarts het maar oplossen'. Wat een misselijke vent, zeg.Gollum schreef:Het is niet de bedoeling om met de hond te fokken maar de eigenaar heeft op dit moment geen geld voor een castratie, over een paar weken welCKS schreef:Of wat dacht je van onmiddellijk castreren? De pups eerst een paar weken laten groeien om ze dan alsnog weg te halen vind ik aardig misselijk eigenlijk, en er is ook geen dierenarts die dat voor zijn lol doet, halfvolgroeide pups aborteren. Als er plannen zijn ooit nog te fokken is een alizin-injectie uiteraard de beste optie, zijn die er niet dan kan er net zo goed (of eigenlijk veel beter dus) nu meteen geaborteerd worden.
Ohja, shit.CKS schreef:Hoe doorbloed dacht je dat een baarmoeder met pups was dan?Gollum schreef:
En castreren tijdens de loopsheid brengt ook weer risico's met zich mee dacht ik, de baarmoeder is dan meer doorbloed.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Gollum schreef:Het is niet de bedoeling om met de hond te fokken maar de eigenaar heeft op dit moment geen geld voor een castratie, over een paar weken welCKS schreef:Of wat dacht je van onmiddellijk castreren? De pups eerst een paar weken laten groeien om ze dan alsnog weg te halen vind ik aardig misselijk eigenlijk, en er is ook geen dierenarts die dat voor zijn lol doet, halfvolgroeide pups aborteren. Als er plannen zijn ooit nog te fokken is een alizin-injectie uiteraard de beste optie, zijn die er niet dan kan er net zo goed (of eigenlijk veel beter dus) nu meteen geaborteerd worden.
Kosten van een goede abortus prik en een castratie voor een ras van gemiddelde grootte ontlopen elkaar niet heel veel
-
Lemuria
Izzy's moeder kreeg ook een abortusprik toen ze per-ongeluk-oeps gedekt werd door de reu des huizes op een leeftijd van 8 maanden
Ik zou er m'n geld dus niet op zetten.
- Gollum
- Zeer actief
Oh dat wist ik niet.. Ik dacht het misschien te kunnen voorschieten maar een paar honderd euro heb ik ook niet zo liggen. De verzekering vergoed dat soort dingen niet volgens mij.crutz schreef:Gollum schreef:Het is niet de bedoeling om met de hond te fokken maar de eigenaar heeft op dit moment geen geld voor een castratie, over een paar weken welCKS schreef:Of wat dacht je van onmiddellijk castreren? De pups eerst een paar weken laten groeien om ze dan alsnog weg te halen vind ik aardig misselijk eigenlijk, en er is ook geen dierenarts die dat voor zijn lol doet, halfvolgroeide pups aborteren. Als er plannen zijn ooit nog te fokken is een alizin-injectie uiteraard de beste optie, zijn die er niet dan kan er net zo goed (of eigenlijk veel beter dus) nu meteen geaborteerd worden.
Kosten van een goede abortus prik en een castratie voor een ras van gemiddelde grootte ontlopen elkaar niet heel veel
Lemuria schreef:Izzy's moeder kreeg ook een abortusprik toen ze per-ongeluk-oeps gedekt werd door de reu des huizes op een leeftijd van 8 maandenIk zou er m'n geld dus niet op zetten.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij was ik voor m'n teef van 30 kilo met BMO een 250€ kwijt voor dezelfde 2 spuiten. Haar castratie een jaar later was net zo duur.Gollum schreef:Oh dat wist ik niet.. Ik dacht het misschien te kunnen voorschieten maar een paar honderd euro heb ik ook niet zo liggen. De verzekering vergoed dat soort dingen niet volgens mij.crutz schreef:Gollum schreef:Het is niet de bedoeling om met de hond te fokken maar de eigenaar heeft op dit moment geen geld voor een castratie, over een paar weken welCKS schreef:Of wat dacht je van onmiddellijk castreren? De pups eerst een paar weken laten groeien om ze dan alsnog weg te halen vind ik aardig misselijk eigenlijk, en er is ook geen dierenarts die dat voor zijn lol doet, halfvolgroeide pups aborteren. Als er plannen zijn ooit nog te fokken is een alizin-injectie uiteraard de beste optie, zijn die er niet dan kan er net zo goed (of eigenlijk veel beter dus) nu meteen geaborteerd worden.
Lemuria schreef:Izzy's moeder kreeg ook een abortusprik toen ze per-ongeluk-oeps gedekt werd door de reu des huizes op een leeftijd van 8 maandenIk zou er m'n geld dus niet op zetten.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als het geld er over een paar weken wel is, mogelijk valt er dan een regeling te treffen met de dierenarts?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad en deze persoon laat in elk geval niet de behandeling uitvoeren om daarna te zeggen "geen geld"Tara schreef:Ga je lekker? Meteen maar van alles gaan zitten aannemen en invullen.CKS schreef:Als dierenarts ben je gezegend zeg, met dit soort klanten.![]()
Het doet er helemaal niet meer toe, het is nou eenmaal gebeurd en daar zal een oplossing gezocht moeten worden. Klaar.
Dat namelijk ook al zien gebeuren bij inslapen. Hond ingeslapen en daarna met het meest zielige smoelwerk zeggen geen geld te hebben.
- Gollum
- Zeer actief
Nou ja, ik snap het wel hoor, ik was ook boos. Ik had net een paar dagen terug uitgelegd wat loopsheid is en dat het zo heet omdat honden dan weglopen om gedekt te wordenTara schreef:Ga je lekker? Meteen maar van alles gaan zitten aannemen en invullen.CKS schreef:Als dierenarts ben je gezegend zeg, met dit soort klanten.![]()
Het doet er helemaal niet meer toe, het is nou eenmaal gebeurd en daar zal een oplossing gezocht moeten worden. Klaar.
En dat de teef waarschijnlijk op haar hoogtepunt was omdat ze rustig bleef staan en haar staart opzij deed toen Rani (mijn teef) haar dekte.
Ik moet er ook niet aan denken om een baarmoeder met pups weg te halen.
- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef:Lemuria schreef:Izzy's moeder kreeg ook een abortusprik toen ze per-ongeluk-oeps gedekt werd door de reu des huizes op een leeftijd van 8 maandenIk zou er m'n geld dus niet op zetten.
Ik kom niet op de naam
Working beardie kruising van belgische mevrouw met gezellig vol huis.
Daar was toch ook het nest "weggespoten"?
En de pup hermafrodiet.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
over paar weken echo maken en indien drachtig laten casteren?
Die prikken zijn ook niet goedkoop. Dat zijn er trouwens 2, die met een tussentijd van 24 uur gegeven moeten worden. Kosten ook zo 150 euro...
Die prikken zijn ook niet goedkoop. Dat zijn er trouwens 2, die met een tussentijd van 24 uur gegeven moeten worden. Kosten ook zo 150 euro...
- Gollum
- Zeer actief
Ik heb het allemaal voorgelegd en dat is inderdaad het plan. Indien niet drachtig word ze dan evengoed gecastreerd wanneer dat het beste is.Machie schreef:over paar weken echo maken en indien drachtig laten casteren?
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Een van onze teven heeft ook spuiten gehad toen ze ongewenst gedekt was. Kostte 150 euro en twee maanden later had ze alsnog drie pups.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Was dat de Alizin of nog een ouder middel? De Alizin is toch wel flink duurder volgens mijtbeast schreef:Een van onze teven heeft ook spuiten gehad toen ze ongewenst gedekt was. Kostte 150 euro en twee maanden later had ze alsnog drie pups.
- CKS
- Zeer actief
En de oplossing in dit geval is gewoon meteen castreren. Eerst een paar weken wachten is onzin want als er al geen geld voorhanden is voor een castratie dan zijn de extra kosten van een echo natuurlijk helemaal uitgesloten. Of is het de bedoeling te wachten tot de pups zover volgroeid zijn dan de echo niet meer nodig is? Lekker dan. Eigenaar kan gewoon nu de goedkoopste optie zoeken voor de castratie en die paar honderd euro kan hij best bij een vriend, familielid, zijn baas of de bank lenen.Tara schreef:Ga je lekker? Meteen maar van alles gaan zitten aannemen en invullen.CKS schreef:Als dierenarts ben je gezegend zeg, met dit soort klanten.![]()
Het weghalen van een baarmoeder met pups is héél erg vervelend (en vervelender naarmate de pups verder volgroeid zijn), veel ingrijpender voor de teef dan sterilisatie tijdens de loopsheid en hoewel het soms niet anders is geldt dat hier absoluut niet. Het kan namelijk nu ook. Mensen die daadwerkelijk bij een mogelijke dekking gaan zitten wachten tot de pups groter gegroeid zijn omdat dat financieel even handiger uitkomt en de abortus dan fijn aan iemand anders overlaten zijn geen knip voor de neus waard en nee, daar zit geen dierenarts ter wereld op te wachten. Als hij dit werkelijk van plan is hoop ik dat ie een fors hogere rekenng voorgeschoteld krijgt (wat gezien de operatie ook nog volledig terecht zou zijn, maar dit terzijde).
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Misschien kan de dierenarts de castratie nu doen en de rekening later laten betalen.
Bij onze dierenarts kan dat wel, kost je geloof ik dan wel wat meer.
Niet dat wij dat ooit gedaan hebben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
gonnie schreef:Misschien kan de dierenarts de castratie nu doen en de rekening later laten betalen.
Niet iets waar veel dierenartsen op zitten te wachten tegenwoordig. En terecht als je weet hoevaak afspraken niet nagekomen worden.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dat is ook weer waar.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou gewoon wachten, want wat is hoogloops?
Voor hetzelfde geld is die teef helemaal niet drachtig.
Castreren kan altijd nog en wegspuiten, mwah. Nouja, lees de reacties. Ik zou er geen geld aan wegsmijten.
Castreren kan altijd nog en wegspuiten, mwah. Nouja, lees de reacties. Ik zou er geen geld aan wegsmijten.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeker omdat de kosten kort bij een castratie in de buurt komen.Marjoleine schreef:Ik zou gewoon wachten, want wat is hoogloops?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat, plus het gebrek aan garantie dat het werkt en wel de zekerheid dat je er troep in spuit terwijl je niet zeker weet of dat überhaupt hoeft.crutz schreef:Zeker omdat de kosten kort bij een castratie in de buurt komen.Marjoleine schreef:Ik zou gewoon wachten, want wat is hoogloops?