Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Filmpje hoe agent 2 "agressieve" honden vangt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Filmpje hoe agent 2 "agressieve" honden vangt

Ongelezen bericht door Sulluna »

Het gebeurt nogal eens dat agenten meteen hun wapen trekken als ze een gevaarlijke hond tegenkomen. De Amerikaanse agent David Gomez pakt het heel anders aan, is te zien op beelden van zijn bodycam.

De agent ging in z'n eentje af op een melding over twee valse honden in een woonwijk in de Amerikaanse staat Mississippi. De agressieve dieren kwamen meteen op hem afgerend, lieten hun tanden zien en blaften angstaanjagend.

Gomez bleef kalm. Hij had onlangs een training gevolgd hoe je het beste met valse honden om kunt gaan zonder meteen geweld te gebruiken. Op beelden van zijn bodycam is te zien hoe hij die les perfect in praktijk bracht.
In de link hieronder het filmpje ( begint op 28 seconde)
( let op het betreft het bovenste filmpje, op het onderste filmpje wordt een hond neergeschoten, ik klikte die zonder te lezen ook aan. )
http://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/kom ... lse-honden

Zo hé, ik ben dit soort honden niet gewend, dus ik zou in mijn broek poepen hoe die bruine komt aanrennen op het begin. Prima oplossing ook zo, met de auto erbij. Ik vind dit wel een stoere agent! Mooi voorbeeld hoe het ook kan!
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Filmpje hoe agent 2 "agressieve" honden vangt

Ongelezen bericht door Hippo »

Sulluna schreef:
Het gebeurt nogal eens dat agenten meteen hun wapen trekken als ze een gevaarlijke hond tegenkomen. De Amerikaanse agent David Gomez pakt het heel anders aan, is te zien op beelden van zijn bodycam.

De agent ging in z'n eentje af op een melding over twee valse honden in een woonwijk in de Amerikaanse staat Mississippi. De agressieve dieren kwamen meteen op hem afgerend, lieten hun tanden zien en blaften angstaanjagend.

Gomez bleef kalm. Hij had onlangs een training gevolgd hoe je het beste met valse honden om kunt gaan zonder meteen geweld te gebruiken. Op beelden van zijn bodycam is te zien hoe hij die les perfect in praktijk bracht.
In de link hieronder het filmpje ( begint op 28 seconde)
( let op het betreft het bovenste filmpje, op het onderste filmpje wordt een hond neergeschoten, ik klikte die zonder te lezen ook aan. )
http://www.rtlnieuws.nl/opmerkelijk/kom ... lse-honden

Zo hé, ik ben dit soort honden niet gewend, dus ik zou in mijn broek poepen hoe die bruine komt aanrennen op het begin. Prima oplossing ook zo, met de auto erbij. Ik vind dit wel een stoere agent! Mooi voorbeeld hoe het ook kan!
Nou inderdaad, ondanks dat het geen moedige honden zijn, hadden ze hem met een verkeerde aanpak hoogstwaarschijnlijk wel gebeten.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

jeetje, mijn complimenten voor deze agent...heeft tenminste het geduld ervoor :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Ik vond het mooi om te zien hoe de lichaamstaal van de honden compleet veranderde gedurende het filmpje.
Complimenten voor deze agent!
Laatst gewijzigd door Ri@nne op 13 jun 2016 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Wauw, knap gedaan hoor! Ik zou het niet durven :schrik:

Zo zie je wel wat kalm blijven doet voor die honden. En volgens mij is het ook gelijk klaar als ze eenmaal in die auto zitten.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Heel knap van die agent! Die honden waren niet bepaald vriendelijk. Maar heel goed hoe hij dit heeft aangepakt. Zo kan het dus ook. Kost een beetje tijd maar ik vind dit beter dan ze meteen doodschieten.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Ri@nne schreef:Ik vond het mooi om te zien hoe de lichaamstaal van de honden compleet veranderde gedurende het filmpje.
Complimenten voor deze agent!
Ja he! Die verandering vond ik ook zo mooi om te zien! Vandaar dat ik hem het delen waard vond.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Kalmte kan U redden, als er een hond op U af komt.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ligt het aan mij? ik vond dit niet echt angstaanjagend agressieve honden eigenlijk :schrik: Opgewonden maar ik zie er geen valse monsters in. Ik maak wel erger mee als ik een Frans, niet omheind, erf passeer...
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Nou van die lichtbruine had ik het wel benauwd gekregen hoor.
Die zwarte zou ik nog minder serieus nemen omdat ik toevallig pas geleerd heb dat het zwiepen van zijn staart betekent dat ie niet zo goed weet wat ie moet doen. Tot 2 maanden geleden had ik daar ook voor in mijn broek gepiest :Q:

Als een hond mij zo aanblaft met het schuim op zijn bek sta ik stil en maak geen oogcontact en ik zou rustig wachten tot ze afdruipen. Echt niet dat ik "come here puppy" zou zeggen :LOL:
Doei! Ik wil veel te graag weer heel thuiskomen bij mijn lieve en knuffelige honden :pffff:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Creatief opgelost!
Maar nu is het wel zo dat er voor die honden niets interessants meer te beleven viel daar. Er waren geen andere mensen of dieren in de buurt. Als dat wel zo was, wat vaak het geval is, gaat dit niet lukken natuurlijk.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Nanna schreef:
lucie schreef:ligt het aan mij? ik vond dit niet echt angstaanjagend agressieve honden eigenlijk :schrik: Opgewonden maar ik zie er geen valse monsters in. Ik maak wel erger mee als ik een Frans, niet omheind, erf passeer...
Die zijn alleen maar territoriaal. Déze honden kwamen ergens vandaan dan waar ze woonden, toen hij ze riep. De agent reageerde op een oproep over agressieve honden.
Ik moet die enge Pitbulls ook niet hoor; vind ze totaal onbetrouwbaar en onvoorspelbaar. En ik vond vooral die zwarte raar reageren.
Je kind zal daar maar over straat lopen, op weg naar school. En dan gaan rennen als die monsters eraan komen. :schrik:
nou ja, een territoriale kan ook bijten hoor :tongue:
en nee, je moet natuurlijk niet gaan rennen, staren of weet ik veel wat. Uiteraard weet je niet precies hoe ze gaan reageren maar ik zie hier toch geen honden die direct voor de kill gaan.
Agressief worden honden die blaffen natuurlijk al gauw genoemd. Net als een paard wat begint te draven, meteen op hol slaat en een onzachte landing meteen een noodlanding is :wink:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Manuma schreef:Die zwarte zou ik nog minder serieus nemen omdat ik toevallig pas geleerd heb dat het zwiepen van zijn staart betekent dat ie niet zo goed weet wat ie moet doen. Tot 2 maanden geleden had ik daar ook voor in mijn broek gepiest :Q:
Niet altijd. Een deel van de tijd zag ik een stijve gespannen kwispel. Nou en óf die had gebeten bij een verkeerde aanpak.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

lucie schreef:ligt het aan mij? ik vond dit niet echt angstaanjagend agressieve honden eigenlijk :schrik: Opgewonden maar ik zie er geen valse monsters in. Ik maak wel erger mee als ik een Frans, niet omheind, erf passeer...
Nou ik was ook even stil want Rani kan mensen op precies dezelfde manier aanblaffen :schrik:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik vond het een beetje een geval 'de lamme leidt de blinde'. De bruine heeft al geen idee wat hij met de situatie aanmoet (aanvallen?! Ergens in het gras gaan liggen chillen?) en de zwarte moddert daar wat achteraan. Zie bijvoorbeeld 1:25 (zodra de bruine aanliep, keek de zwarte naar hem en liep zonder nadenken mee), 1:39 (de bruine begint te blaffen waarop de zwarte meteen inhaakt), 2:11 (zodra de bruine begint te krijsen, schiet de zwarte ook in een stoere-modus) en de ontelbare keren dat de zwarte kijkt wat de bruine doet (ter bevestiging?).

Hoe dan ook, ik hoef ze niet los op straat tegen te komen als ik Izzy bij me heb :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Onzeker zeker die bruine... hij kijkt meer weg dan dat ie de agent aankijkt durft ook niet veel dichterbij te komen....die ander vindt t maar wat interessant maar meer om mee te huppelen dan wat anders. Loopt er maar wat bij te springen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Manuma
Zeer actief

Miranda schreef:
Manuma schreef:Die zwarte zou ik nog minder serieus nemen omdat ik toevallig pas geleerd heb dat het zwiepen van zijn staart betekent dat ie niet zo goed weet wat ie moet doen. Tot 2 maanden geleden had ik daar ook voor in mijn broek gepiest :Q:
Niet altijd. Een deel van de tijd zag ik een stijve gespannen kwispel. Nou en óf die had gebeten bij een verkeerde aanpak.
Ja dat geloof ik. Die bruine vind ik gewoon doodeng en de ander ietsje minder. Ik wil ze beide niet tegenkomen.
Lemuria schreef:Ik vond het een beetje een geval 'de lamme leidt de blinde'. De bruine heeft al geen idee wat hij met de situatie aanmoet (aanvallen?! Ergens in het gras gaan liggen chillen?) en de zwarte moddert daar wat achteraan. Zie bijvoorbeeld 1:25 (zodra de bruine aanliep, keek de zwarte naar hem en liep zonder nadenken mee), 1:39 (de bruine begint te blaffen waarop de zwarte meteen inhaakt), 2:11 (zodra de bruine begint te krijsen, schiet de zwarte ook in een stoere-modus) en de ontelbare keren dat de zwarte kijkt wat de bruine doet (ter bevestiging?).

Hoe dan ook, ik hoef ze niet los op straat tegen te komen als ik Izzy bij me heb :ok:
Waarom als je Izzy bij je hebt?
Lemuria

Manuma schreef: Waarom als je Izzy bij je hebt?
Ze zijn met z'n 2-en, zijn niet in een overdreven nonchalante bui, lopen los en zijn gegarandeerd sterker dan Izzy en ik samen ;)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het ook knap en fijn dat het zo opgelost kon worden :ok: maar ik vond het ook geen echt agressieve honden hoor, geen lieverdjes
ook, maar echte agressie zat er niet bij. Overigens had dat wel gekund als er mensen waren die anders gereageerd hadden, dan kan het
zomaar omslaan natuurlijk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Manuma
Zeer actief

Maar wat is dan een echt agressieve hond?
Lemuria

Manuma schreef:Maar wat is dan een echt agressieve hond?
Imo een hond die frontaal tegen je op knalt en in je dichtstbijzijnde ledemaat bijt :wink: Een hond die dus niet bluft (zoals deze 2) maar instinctief de aanval kiest.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zo zie je maar: je kunt wel eens te snel denken, dat je een scherpe hond hebt.
Een rustig persoon weet zo het vertrouwen te winnen, laat ze in de auto stappen, alsof het nooit anders geweest is en zijn verder vrienden voor het leven.
Manuma
Zeer actief

Oké. Dus dan had die agent niet eens rustig kunnen reageren maar was hij gewoon flink gebeten?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Oké. Dus dan had die agent niet eens rustig kunnen reageren maar was hij gewoon flink gebeten?
Een echt agressieve hond heeft tot doel om jou verjagen niet goedschiks dan kwaadschiks. Zal ook niet twijfelen zoals hierboven en niet constant om zich heen staan loeren maar juist alleen op.zn doel focussen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sulluna
Zeer actief

Oké dus een hond die bijt omdat jij een paar passen achteruit doet, is niet agressief? Ik durf te wedden dat als deze agent achteruit was gaan lopen of een verkeerde beweging had gemaakt, hij gebeten was.

ik vind honden die gericht bijten, ook al is dit vanuit angst/onzekerheid, gewoon agressief. Met een reden, maar wel agressief.
Tuurlijk heb je ook echt de killers, maar het stapje daaronder is toch ook gewoon agressie?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sulluna schreef:Oké dus een hond die bijt omdat jij een paar passen achteruit doet, is niet agressief? Ik durf te wedden dat als deze agent achteruit was gaan lopen of een verkeerde beweging had gemaakt, hij gebeten was.

ik vind honden die gericht bijten, ook al is dit vanuit angst/onzekerheid, gewoon agressief. Met een reden, maar wel agressief.
Tuurlijk heb je ook echt de killers, maar het stapje daaronder is toch ook gewoon agressie?
Deze had ook niet gebeten bij een pas achteruit... hooguit gesnapt, vind t een schijtebak wat niet wil zeggen dat t niet gevaarlijk kan worden als je verkeerd reageerd maar nee dit is voor mij geen agressieve hond.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Nee? Denk je dat die bruine niet gebeten had?

Ik heb er niet genoeg ervaring mee, dus ik vind het moeilijk inschatten. Ik denk dat als je op t begin ( dus toen hij op hem af kwam) een paar passen achteruit had gedaan, er gebeten zou worden. Maar goed, wie weet schat ik dat helemaal fout in.

Overigens vind ik dus een hond met angst agressie, ook agressief. Sultan had op het begin erge baknijd en ging bijten niet uit de weg met voer. Rondom eten was hij dus gewoon agressief. Met een reden, dus goed mee om te gaan, maar ik noem dat gewoon agressie.

Als deze honden echt niet zouden bijten zijn zij inderdaad biet agressief. Maar ik heb toch zo mijn twijfels ( maar nogmaals, weinig kennis met mens agressieve honden.. dus wellicht zie ik dit fout hoor)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Sulluna schreef:Nee? Denk je dat die bruine niet gebeten had?

Ik heb er niet genoeg ervaring mee, dus ik vind het moeilijk inschatten. Ik denk dat als je op t begin ( dus toen hij op hem af kwam) een paar passen achteruit had gedaan, er gebeten zou worden. Maar goed, wie weet schat ik dat helemaal fout in.

Overigens vind ik dus een hond met angst agressie, ook agressief. Sultan had op het begin erge baknijd en ging bijten niet uit de weg met voer. Rondom eten was hij dus gewoon agressief. Met een reden, dus goed mee om te gaan, maar ik noem dat gewoon agressie.

Als deze honden echt niet zouden bijten zijn zij inderdaad biet agressief. Maar ik heb toch zo mijn twijfels ( maar nogmaals, weinig kennis met mens agressieve honden.. dus wellicht zie ik dit fout hoor)
Ik vind dit ook meer dan genoeg vertoon van onaangenaam gedrag om het agressie te noemen. Sinds wanneer is de definitie van agressie 'er vol voor gaan en stevig doorbijten'? Ik zie ook wel onzekerheid en misschien is die ene wel een schijtbak, maar een bange hond kan in die situatie gemakkelijk kiezen voor een andere optie dan naderen en aanblaffen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Alles kan maar hij doet t niet. Dat zegt mij dan weer genoeg. Maar ik schreef ook dat t gevaarlijk kan worden bij een verkeerde reactie.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Re: Filmpje hoe agent 2

malinois schreef:Alles kan maar hij doet t niet. Dat zegt mij dan weer genoeg. Maar ik schreef ook dat t gevaarlijk kan worden bij een verkeerde reactie.
Oke, wanneer het gevaarlijk kan worden bij een verkeerde reactie vind ik een hond dus agressief.

Maar goed, ik vind het knap van de agent dat hij zijn rust kan bewaren waardoor de honden ook rustiger worden. Ik vrees dat ik hem dat niet na doe. Maar hoop dit soort honden nooit zo tegen te komen haha
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”