Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

raakvlakken trainen

Moderator: moderatorteam

MarjoleinM
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Labradoodle
Aantal honden: 1

raakvlakken trainen

Ongelezen bericht door MarjoleinM »

Ik ben net begonnen met agility lessen. Heb nu zo'n 4 lessen gehad en gaan beginnen met raakvlak trainen.
Hoe vinden jullie dat ik dat het best kan aanleren? (Mijn hondje heeft een schofthoogte van zo'n 37 cm).
En wat voor materialen gebruiken jullie als je thuis oefent?
Ze loopt nu keurig de schutting en de kattenloop (liggen beide nog bijna horizontaal op de grond) tot het eind maar kan me voorstellen dat ze straks, als ze bekend is met de toestellen, gaat springen.
In lees wat over 2 on 2 off en over running contact maar ben nog niet zo bekend met behendigheid.
Iemand tips voor een beginner die heel graag wil leren!
l
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: raakvlakken trainen

Ongelezen bericht door veertje »

Met Finn ben ik begonnen met de 2 on 2 off. Dat is heel makkelijk thuis te oefenen met een plank. Met behulp van de clicker heeft hij zo geleerd dat hij met zijn achterpoten op de plank moet staan en de voorpoten ervan af. Je kan het ook met een stoeprandje doen, eigenlijk kan je vanalles gebruiken :wink:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik vind het heel afhankelijk van je hond. Jip heeft altijd runnings gehad en voor haar was dit ook veruit het beste. Nu hoefde ik bij haar alleen de kattenloop te trainen op raakvlakken omdat ze de schutting altijd had door haar manier van lopen en de wip ze netjes wachtte.

Ik vond deze methode voor haar het fijnste omdat ze zo vaart bleef houden. Dit hield haar motivatie hoog. bovendien is Jip een hondje dat over het algemeen ook heel braaf is met dit soort dingen. Af en toe heb ik weer een stap terug moeten doen maar over het algemeen was ze heel betrouwbaar. Ik ben er wel van begin af aan heel consequent in geweest. Overigens was Jip ook mijn eerste behendigheidshond.

Ziva had wel 2o2o en bij haar vond ik dat het prettigste. Nu vind ik runnings bij een grote, lang gebouwde hond sowieso een stuk lastiger te trainen en te handelen. Ik was bij haar heel blij met het rustmoment.

Mocht je voor de runnings kiezen dan wil ik best een verhaal schrijven hoe ik het heb gedaan. Wat anders is dan hoe de meesten ze trainen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zou met een kleine hond als het even kan voor een running gaan. Op de schutting zeker! Kattenloop kan je nog overwegen om 2o2o te doen. 2o2o is makkelijker aan te leren en het vlak trainen kan ook prima thuis. Dus wat dat betreft is een 2o2o makkelijker. Maar op de schutting vind ik het voor een kleine hond vaak een te grote belasting.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier word er aan het einde een klein dekseltje met voertje gezet
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

** Angela ** schreef:Hier word er aan het einde een klein dekseltje met voertje gezet
Trainen met een target kan idd ook. Al zou ik dan wel eeeeerst een goede 2o2o erin trainen.
Voor csiva werkte een target niet. Die sprong op het target en had geen idee wat ze moest doen.
** Angela **
Zeer actief

Machie schreef:
** Angela ** schreef:Hier word er aan het einde een klein dekseltje met voertje gezet
Trainen met een target kan idd ook. Al zou ik dan wel eeeeerst een goede 2o2o erin trainen.
Voor csiva werkte een target niet. Die sprong op het target en had geen idee wat ze moest doen.
Moet zeggen dat het voor Pinky wel werkt , al hebben we het nu pas 2x gedaan op de kattenloop
Maar zag gisteren op de onderlinge wedstrijd dat ze heel netjes naar beneden ging en ook echt dat snoepje verwachtte
Nja die lag er dan niet , maar na 2 trainingen zag ik dus al wel resultaat
Machie
Zeer actief

Ja, tot ze weet dat er soms geen snoepje is :mrgreen:
** Angela **
Zeer actief

Dat zien we dan wel weer , maar verwacht bij haar daar niet zoveel problemen mee
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

veertje schreef:Met Finn ben ik begonnen met de 2 on 2 off. Dat is heel makkelijk thuis te oefenen met een plank. Met behulp van de clicker heeft hij zo geleerd dat hij met zijn achterpoten op de plank moet staan en de voorpoten ervan af. Je kan het ook met een stoeprandje doen, eigenlijk kan je vanalles gebruiken :wink:
Dit doe ik met Shelly ook om aan te leren. Even wat zand mixen met de verf en er is gelijk ook wat grip :wink:
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Machie schreef:Ja, tot ze weet dat er soms geen snoepje is :mrgreen:
Of tot ze weet dat er op wedstrijd noooooit snoepjes zijn :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”