Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup eet slecht
Moderator: moderatorteam
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Aantal honden: 2
Pup eet slecht
Hallo allemaal,
Graag even jullie mening en of tips. Onze old english bulldog pups van 5 maanden eet slecht op het moment. Hij is flink aan het wisselen, maar eet ook zijn vlees niet ( wat toch zachter is dan zijn brokken). Brokken los, als snoepjes, eet hij wel, maar niet uit zijn bak. Volgens de dierenarts is er niks aan de hand zolang hij nog speelt en alert is. Hij groeit ook nog steeds, maar toch voelen wij ons er niet lekker bij. Iemand tips of ideeën??? Hij krijgt vlees en brokken. Of iemand die dit ook heeft meegemaakt???? Volgens de dierenarts kan het enkele weken duren.
Met vriendelijke groet de bezorgde baasjes van Diesel
Graag even jullie mening en of tips. Onze old english bulldog pups van 5 maanden eet slecht op het moment. Hij is flink aan het wisselen, maar eet ook zijn vlees niet ( wat toch zachter is dan zijn brokken). Brokken los, als snoepjes, eet hij wel, maar niet uit zijn bak. Volgens de dierenarts is er niks aan de hand zolang hij nog speelt en alert is. Hij groeit ook nog steeds, maar toch voelen wij ons er niet lekker bij. Iemand tips of ideeën??? Hij krijgt vlees en brokken. Of iemand die dit ook heeft meegemaakt???? Volgens de dierenarts kan het enkele weken duren.
Met vriendelijke groet de bezorgde baasjes van Diesel
Groetjes van Baco en Diesel
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Pup eet slecht
Geen zorgen maken. Elco at in die tijd ook slechter. Bij hem was het naar mijn idee vooral door de smalle scheidslijn tussen te veel eten waardoor hij geen trek meer had en te weinig waardoor hij wat erg schraal werd en honger bleef houden. Maar het is helemaal goed gekomen
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Baco
- Zeer actief
Sinds kort twee keer, drie keer zat te kort op elkaar. Hij heeft vandaag alleen vanavond zijn bak leegeten, maar heb ook in de ochtend en middag aangeboden. Hij keek ernaar en liep weg!?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Blijkbaar wel hij nog maar 1 keer per dag. Elco ging rond die tijd naar twee keer per dag en daar zit hij nu nog op. Soms slaat hij 1 of 2 maaltijden over, soms komt hij aan het eind van de middag al vragen om z'n avondeten. Maak me er niet druk om zolang hij niet te mager wordt en wel lekker actief blijft
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien dan even een paar dagen alleen s'avonds voeren? En dan niet heel de hoeveelheid die hij normaal op een dag krijgt in één keer willen geven maar gewoon iets meer dan normaal in de avond. Kijk eens wat hij dan doet.
Het kan ook dat het gewoon teveel is op het moment. Soms staan ze even wat stil qua groei.
Het kan ook dat het gewoon teveel is op het moment. Soms staan ze even wat stil qua groei.
- Baco
- Zeer actief
Dat gaan we proberen. Dank jullie wel voor het meedenken en adviezen/tips en ze blijven welkom.