Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Storm ik weet het even niet meer
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Storm ik weet het even niet meer
Storm heeft dit jaar een andere hond gegrepen, hij heeft hem goed te pakken gehad en de hond had een diepe wond in zijn wang deze is gaan infecteren en er moest een drain in. Uiteraard hebben wij alle kosten vergoed en hij is goed hersteld. Gelukkig was het een pitbull die kunnen wat hebben. Het was een stom ongeluk wat nooit had mogen gebeuren.
Hij is nu 9 jaar ik heb op dat moment besloten dat het goed is zo en dat als er iets met hem is ik niet met hem ga dokteren. Altijd maar opletten dat er geen hond bij hem in de buurt komt en dubbel en dwars alles controleren. Op dat moment heb ik besloten dat het klaar was!
Maar nu sinds vandaag loopt hij mank en gebruikt zijn poot niet. Ik ben bang dat het zijn knieband is maar ik hoop op een verrekte spier. Blijf ik bij mijn besluit? Of laat ik hem helpen verder is hij gezond en lief naar mensen.
Wat zouden jullie doen?
Is het eerlijk?
Ik vind dit zo moeilijk en hoop niet voor de keuze te komen. Ik heb hem zien aanvallen dat beeld krijg je niet snel van je netvlies.
Ik vind het ook een enorm lieve hond een echte knuffelkont.
Hij is nu 9 jaar ik heb op dat moment besloten dat het goed is zo en dat als er iets met hem is ik niet met hem ga dokteren. Altijd maar opletten dat er geen hond bij hem in de buurt komt en dubbel en dwars alles controleren. Op dat moment heb ik besloten dat het klaar was!
Maar nu sinds vandaag loopt hij mank en gebruikt zijn poot niet. Ik ben bang dat het zijn knieband is maar ik hoop op een verrekte spier. Blijf ik bij mijn besluit? Of laat ik hem helpen verder is hij gezond en lief naar mensen.
Wat zouden jullie doen?
Is het eerlijk?
Ik vind dit zo moeilijk en hoop niet voor de keuze te komen. Ik heb hem zien aanvallen dat beeld krijg je niet snel van je netvlies.
Ik vind het ook een enorm lieve hond een echte knuffelkont.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Storm ik weet het even niet meer
Moeilijk, ik denk niet dat wij jou kunnen zeggen wat je het beste kan doen.
Jij kent je hond het beste.
Sterkte. Ik hoop dat het meevalt met zijn poot.
Jij kent je hond het beste.
Sterkte. Ik hoop dat het meevalt met zijn poot.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Je wilt je hond niet meer ergens aan laten helpen omdat hij niet met andere honden kan? Of begrijp ik het niet goed? Als het mijn hond was zou ik hem gewoon laten helpen en zorgen dat hij geen andere honden meer te pakken kan nemen. 9 jaar vind ik zelf nog niet zo oud maar ik weet niet wat voor hond het is en of hij verder nog goed gezond is? Maar als dat het enige is dan zou ik hem wel laten helpen.

- kipo
- Zeer actief
Ik snap het dubbele gevoel wel een beetje, mijn eerste reu was ook geen lieverdje, maar ik vind 1 manke poot sinds 1 dag bij een verder gezonde hond geen ernstig probleem. Al helemaal niet iets wat mij over inslapen zou laten nadenken.
- StormenRoxy
- Zeer actief
Ik kan hem ook niet in huis bij de kinderen laten hij schrikt van onverwachte dingen en kan onverwacht reageren. En natuurlijk kijk ik naar de ernst van de situatie. Maar het is wel moeilijk.
Ik heb trouwens al alles geprobeerd en gedaan lopen gaat prima geen problemen. Zolang er maar geen onverwachte dingen gebeuren en die zitten in een klein hoekje er is ook jaren niks gebeurd.
Ik heb hem zien vechten mijn man heeft hem letterlijk van die andere hond moeten afschoppen. Hij gaat door zolang het moet.
Ik heb trouwens al alles geprobeerd en gedaan lopen gaat prima geen problemen. Zolang er maar geen onverwachte dingen gebeuren en die zitten in een klein hoekje er is ook jaren niks gebeurd.
Ik heb hem zien vechten mijn man heeft hem letterlijk van die andere hond moeten afschoppen. Hij gaat door zolang het moet.

- StormenRoxy
- Zeer actief
O zeker niet 1 dag wie weet heeft hij gewoon zijn spier verrekt. Hij heeft eerder al een knieband operatie gehad. En ik heb ook gelezen dat het wel is heelt met rust en pijn stillers dus dat zou ook zeker een optie zijn.kipo schreef:Ik snap het dubbele gevoel wel een beetje, mijn eerste reu was ook geen lieverdje, maar ik vind 1 manke poot sinds 1 dag bij een verder gezonde hond geen ernstig probleem. Al helemaal niet iets wat mij over inslapen zou laten nadenken.

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik snap je wel. Storm is niet een hond zoals je je voorgesteld had dat je een hond wilde hebben.
Na een x aantal jaar wordt het zwaarder om overal maar rekening mee te moeten houden.
Nooit eens ontspannen lopen of wandelen zonder ogen in je achterhoofd. Maar ik denk wel dat je reeel moet blijven. Omdat hij 1 maal de kans heeft gekregen om een andere hond aan te vallen kun je niet de beslissing nemen, in mijn ogen, om niet met hem te gaan dokteren. En al helemaal niet als je niet eens weet wat er aan de hand is.
Ga eerst eens naar een dierenarts en bekijk dan wat er aan de hand is met hem.
Ik denk dat je vooral naar je zelf moet kijken in dit geheel. Kun je nog eerlijk zijn tegen de hond?
Dit heeft niks met een knie te maken volgens mij maar meer met dat het hebben van een agressieve hond die voorzorgsmaatregelen vraagt in het dagelijks leven en of jij dit nog wel wil of dat je een excuus zoekt om niet meer met hem verder te moeten.
Na een x aantal jaar wordt het zwaarder om overal maar rekening mee te moeten houden.
Nooit eens ontspannen lopen of wandelen zonder ogen in je achterhoofd. Maar ik denk wel dat je reeel moet blijven. Omdat hij 1 maal de kans heeft gekregen om een andere hond aan te vallen kun je niet de beslissing nemen, in mijn ogen, om niet met hem te gaan dokteren. En al helemaal niet als je niet eens weet wat er aan de hand is.
Ga eerst eens naar een dierenarts en bekijk dan wat er aan de hand is met hem.
Ik denk dat je vooral naar je zelf moet kijken in dit geheel. Kun je nog eerlijk zijn tegen de hond?
Dit heeft niks met een knie te maken volgens mij maar meer met dat het hebben van een agressieve hond die voorzorgsmaatregelen vraagt in het dagelijks leven en of jij dit nog wel wil of dat je een excuus zoekt om niet meer met hem verder te moeten.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- StormenRoxy
- Zeer actief
Het was niet 1 x het is vaker gebeurd maar niet heel ernstige verwondingen.
Hij heeft mijn man uit schrik reactie zodanig gebeten dat hij gehecht moest worden 2x.
En natuurlijk krijgt hij niet zonder natedenken een spuit. En eerst zullen we kijken wat er is wat er gedaan moet worden om hem beter te maken en wie weet is het niks.
Ik heb altijd gezegd dat ik hem houd tot het bittere eind als ik hem in een asiel stop krijgt hij nooit een baas weer en op mp komen er alleen paupers op af. Herplaatsing op andere manier ook geprobeerd.
Hij heeft mijn man uit schrik reactie zodanig gebeten dat hij gehecht moest worden 2x.
En natuurlijk krijgt hij niet zonder natedenken een spuit. En eerst zullen we kijken wat er is wat er gedaan moet worden om hem beter te maken en wie weet is het niks.
Ik heb altijd gezegd dat ik hem houd tot het bittere eind als ik hem in een asiel stop krijgt hij nooit een baas weer en op mp komen er alleen paupers op af. Herplaatsing op andere manier ook geprobeerd.

- StormenRoxy
- Zeer actief
Het was niet 1 x het is vaker gebeurd maar niet heel ernstige verwondingen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Kruisband is eigenlijk best redelijk te verhelpen, maar ze worden niet meer zo goed als nieuw, 9 jaar zei je toch, tja, ......ik zou hem voor een kruisband niet laten gaan denk ik, ( je zou het jezelf nooit vergeven) en ik snap je sentiment......echt ik snap het.. zou het kanker zijn, een chronische hormoon afwijking,( b.v) suikerziekte of zo dan zou ik zeggen dit is het.. Ik wens je heel veel wijsheid toe
- runninggirl
- Zeer actief
Ik begrijp je overweging in die zin dat ik een hond ken die nu 10 is en flink aan het aftakelen. En die is niet te vertrouwen met mensen en ook veel honden niet. De baasjes zorgen ervoor dat er niks kan gebeuren dus in die zin is dat helemaal geen 'probleem' dat er onverwachte situaties zijn. Hij zit aan de lijn en op paden en onoverzichtelijke stukken in een overdekte fietskar.
Bij hem speelt mee dat zijn gedrag vele malen erger wordt als hij niet goed in zijn vel zit. Dan heeft hij nog weinig meer lol. Dus de kans bestaat dat hij bij een volgend mankement geen levensplezier meer heeft en dan laten ze hem inslapen.
Ik kan het niet vergelijken met hoe het bij jullie is natuurlijk. Maar misschien heb je iets aan dit verhaal en kan je er iets uithalen voor jezelf.
Bij hem speelt mee dat zijn gedrag vele malen erger wordt als hij niet goed in zijn vel zit. Dan heeft hij nog weinig meer lol. Dus de kans bestaat dat hij bij een volgend mankement geen levensplezier meer heeft en dan laten ze hem inslapen.
Ik kan het niet vergelijken met hoe het bij jullie is natuurlijk. Maar misschien heb je iets aan dit verhaal en kan je er iets uithalen voor jezelf.
- Gimmick
- Zeer actief
maar waarom denk je dan al na of de roze spuit erin moet terwijl je niet eens weet wat er mankeerd.StormenRoxy schreef:Het was niet 1 x het is vaker gebeurd maar niet heel ernstige verwondingen.
Ik begrijp je wel hoor. Soms vraagt een hond zoveel aanpassing dat het gewoon niet altijd haalbaar is of dat je er gewoon geen zin meer in hebt. En dat is lastig uit te spreken.
Maar in mijn ogen een volledig rechtvaardige gedachte als een hond lastig is in de omgang en (te)veel van jou vraagt als baas.
of gewoon niet geschikt is in de maatschappij.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
helemaal mee eens.Gimmick schreef:
die poot zou ik heel even aankijken en dan naar de DA.
maar dat staat los van die andere beslissing die je moet nemen, en ik snap dat dat heel moeilijk is. sowieso zou ik hem altijd een muilkorf omdoen, dat geeft toch wat meer rust.
sterkte!
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
c
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Jij bent hierin echt de enige die hierover kunt beslissen. Jij kent je hond het beste, want hoeveel je hier ook beschrijft, hoe het echt is, kunnen wij daar niet uit opmaken.
Veel sterkte met deze moeilijke situatie.
Veel sterkte met deze moeilijke situatie.
- StormenRoxy
- Zeer actief
Hij is geen herder maar een kruising waarschijnlijk met een pitbull. Hij was 1.5 toen we hem kregen en er is tegen ons gezegd dat het een boxer x chow was maar daar zijn we op terug gekomen.
Muilkorf hebben we al gedaan hij word hier ongelukkig van en durft niks meer.
Voor de rest oom trainingen gedaan gecastreerd ect... we hebben veel gedaan om het in goede banen te leiden.
Hij valt niet uit aan de riem.
Muilkorf hebben we al gedaan hij word hier ongelukkig van en durft niks meer.
Voor de rest oom trainingen gedaan gecastreerd ect... we hebben veel gedaan om het in goede banen te leiden.
Hij valt niet uit aan de riem.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Soms dan kan het gewoon klaar zijn , kan mij dat heel goed voorstellen. Je kunt wel alles uit schuldgevoel , liefde en haal er nog maar van alles bij in leven houden maar dat werkt ook niet.Je man bijten en niet bij je kinderen laten en constant oppassen omdat hij schrikachtig is kan een hele legitieme reden zijn om hem te laten gaan. Gewoon klaar zijn .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Een herder met 9 oud??? Dan zijn ze (de belgen en hollanders iig) in de bloei van hun leven...Easy_Rider schreef:Ik zou een operatie niet meer doen, mocht dat ooit nodig zijn. Of hij nu een prikje krijgt voor de narcose of voor in te slapen, de hond merkt geen verschil.
9 jaar is een behoorlijk leeftijd voor een herder. Mijn mechel was van de ene op de andere dag op op die leeftijd en overleed.
Ook als je hond vanwege ongemakken zijn identiteit kwijt is en daardoor bijv. ook gevaarlijk wordt, zou ik hem zeker laten inslapen.
Sterkte met deze moeilijke beslissing.
Maar goed t is geen herder maar ik vind 9 toch wel erg jong om zo'n beslissing te maken. Maar t is de keus van ts.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gaat toch niet om zijn leeftijd , dat is het probleem niet , gaat erom dat het niet echt meer leefbaar is met zijn problemen en de grens is bereikt.malinois schreef:Een herder met 9 oud??? Dan zijn ze (de belgen en hollanders iig) in de bloei van hun leven...Easy_Rider schreef:Ik zou een operatie niet meer doen, mocht dat ooit nodig zijn. Of hij nu een prikje krijgt voor de narcose of voor in te slapen, de hond merkt geen verschil.
9 jaar is een behoorlijk leeftijd voor een herder. Mijn mechel was van de ene op de andere dag op op die leeftijd en overleed.
Ook als je hond vanwege ongemakken zijn identiteit kwijt is en daardoor bijv. ook gevaarlijk wordt, zou ik hem zeker laten inslapen.
Maar goed t is geen herder maar ik vind 9 toch wel erg jong om zo'n beslissing te maken. Maar t is de keus van ts.

- Hakkene
- Zeer actief
Pffft wat een lastige situatie. Veel wijsheid gewenst!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja dat heeft reuze zin als je besloten hebt om in te laten slapen .Marco88 schreef:Ook een hond met een lastig karakter verdient medische zorg
Oma je gaat morgen de euthanasie spuit krijgen maar we willen toch even nog wat hartfoto's laten maken en een darmonderzoek, want daar heppie recht op , doe we gelijk even die wrat op je neus verwijderen .

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Inderdaad.. Als ik twee keer gehecht zou moeten worden omdat mijn hond schrikt en dan bijt is het voor mij wel klaar. Helemaal als ik kinderen zou hebben. Levensgevaarlijk.bouvierpoedel schreef:Soms dan kan het gewoon klaar zijn , kan mij dat heel goed voorstellen. Je kunt wel alles uit schuldgevoel , liefde en haal er nog maar van alles bij in leven houden maar dat werkt ook niet.Je man bijten en niet bij je kinderen laten en constant oppassen omdat hij schrikachtig is kan een hele legitieme reden zijn om hem te laten gaan. Gewoon klaar zijn .
-
Neeltje
Is wel makkelijk praten als de hond niet bij jou in huis woont en niet jouw vrouw/man/vriendin/kind of wat dan ook zo gebeten heeft dat er gehecht moet gaan worden en als dat niet het enige is dat is gebeurd.Marco88 schreef:Ook een hond met een lastig karakter verdient medische zorg
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het is geen herder, het is een kruising pitbull.malinois schreef:Een herder met 9 oud??? Dan zijn ze (de belgen en hollanders iig) in de bloei van hun leven...Easy_Rider schreef:Ik zou een operatie niet meer doen, mocht dat ooit nodig zijn. Of hij nu een prikje krijgt voor de narcose of voor in te slapen, de hond merkt geen verschil.
Eerlijk gezegd voelt zijn medische probleem een beetje als een rechtvaardigingsgrond om hem in te laten slapen. 9 jaar is namelijk niet oud, hij zou er nog makkelijk 4 a 5 jaar aan kunnen plakken.
Ik kan me je moedeloosheid wel heel goed voorstellen.
Toen wij Ben de labrador met 1 jaar uit het asiel haalden hadden we ook geen asociale hond verwacht met een enorm jachtinstinct. We hebben genoeg rottigheid meegemaakt. We vertrouwen hem ook niet 100% met kinderen. Hij is nu bijna 13, en hij kan nog steeds lelijk doen tegen andere honden. Het is alleen nu hij ouder is hij zelf een minder potentieel gevaar, maar de kans dat hij door zijn eigen gedrag doelwit wordt is daarmee wel erg groot. Hoe dan ook wordt nog steeds alles vermeden. Als je je daar op instelt, dan is het toch wel leefbaar? Ideaal? Nee absoluut niet. Maar de afgelopen jaren heb je dat toch ook met hem gedaan?
Ik zou zeggen, geef hem de medische zorg en houdt het nog even uit en geniet van zijn mooie eigenschappen, of kijk of je hem bij een pitbull liefhebber zou kunnen plaatsen. Voor een pitbull is zijn gedrag nou eenmaal niet zo vreemd
Nog even een aanvulling, sinds wanneer kan hij niet met de kinderen in huis / schrikt hij zo erg? Is hij doof?
Natuurlijk moeten dingen uiteindelijk leefbaar zijn, een leven in isolement met mogelijk medische problemen is ook niet tof voor een hond. En ook niet leuk voor jullie. Ik vraag me dan alleen af waarom je de afgelopen jaren wel zo door bent gekomen, en waarom je nu die grens trekt? Zijn daar dingen bijgekomen?
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 12 jun 2016 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Lijkt me een enorm lastig verhaal.
Ik probeer het op een rij te zetten,
Als ik het goed begrijp en samenvat :
-Storm is 9 jaar
-Angstig / schrikachtig karakter
-Vanuit dat punt niet erg betrouwbaar in zijn reacties
-Durft naar mensen te bijten
-Heeft 2 maal eigenaar dusdanig verwond dat er medische zorg in de vorm van hechtingen nodig was
-Is vergeleken met.andere honden verhoogd risico bij kinderen, en er zìjn kinderen in de gezinssituatie.
-Is hondagressief (aan de lijn wel te managen)
-Wanneer er gegrepen wordt, is dit in zeer heftige en vasthoudende vorm (ook hier weer bewezen dat er medische zorg nodig was)
-Moeilijk los te krijgen in een dergelijk geval.
-De hond voelt zich (of lijkt zich te voelen) erg ongelukkig met de eerste keus oplossing (muilkorf)
- Storm begint naast alle bovenstaande zaken nu zelf ook medische problemen te krijgen.
-De hond begint als een (behoorlijke?) last te voelen voor de eigenaren.
-Daar staat tegenover loyaliteit van de eigenaren, je laat een hond niet zo maar gaan. Zeker niet een die je al lang in je gezin hebt opgenomen.
-En er staat tegenover dat de hond zelf in principe waarschijnlijk fysiek gezien met wat medische hulp nog wél een poos fit mee kan.
Ik denk dat ik op deze manier ongeveer alles uit dit topic heb samengevat?
Voor mij als buitenstaander en zonder emotionele binding met de hond lijkt het redelijk duidelijk.
Maar goed, dat is dus wanneer je het stuk emotionele binding en loyaliteit van de eigenaar uitschakelt.
En dat is te simpel geredeneerd, want dat speelt wel degelijk mee in de beslissing.
Ik wens je sterkte bij de je keuze!
Ik probeer het op een rij te zetten,
Als ik het goed begrijp en samenvat :
-Storm is 9 jaar
-Angstig / schrikachtig karakter
-Vanuit dat punt niet erg betrouwbaar in zijn reacties
-Durft naar mensen te bijten
-Heeft 2 maal eigenaar dusdanig verwond dat er medische zorg in de vorm van hechtingen nodig was
-Is vergeleken met.andere honden verhoogd risico bij kinderen, en er zìjn kinderen in de gezinssituatie.
-Is hondagressief (aan de lijn wel te managen)
-Wanneer er gegrepen wordt, is dit in zeer heftige en vasthoudende vorm (ook hier weer bewezen dat er medische zorg nodig was)
-Moeilijk los te krijgen in een dergelijk geval.
-De hond voelt zich (of lijkt zich te voelen) erg ongelukkig met de eerste keus oplossing (muilkorf)
- Storm begint naast alle bovenstaande zaken nu zelf ook medische problemen te krijgen.
-De hond begint als een (behoorlijke?) last te voelen voor de eigenaren.
-Daar staat tegenover loyaliteit van de eigenaren, je laat een hond niet zo maar gaan. Zeker niet een die je al lang in je gezin hebt opgenomen.
-En er staat tegenover dat de hond zelf in principe waarschijnlijk fysiek gezien met wat medische hulp nog wél een poos fit mee kan.
Ik denk dat ik op deze manier ongeveer alles uit dit topic heb samengevat?
Voor mij als buitenstaander en zonder emotionele binding met de hond lijkt het redelijk duidelijk.
Maar goed, dat is dus wanneer je het stuk emotionele binding en loyaliteit van de eigenaar uitschakelt.
En dat is te simpel geredeneerd, want dat speelt wel degelijk mee in de beslissing.
Ik wens je sterkte bij de je keuze!

- StormenRoxy
- Zeer actief
Storm was altijd al schrik achtig dit waarschijnlijk door een achtergrond met slaan maar dat weet je nooit. Het is er aardig uit en heeft het eigenlijk alleen als hij slaapt.
Waarom ik hem dan niet bij de kinderen doe? Omdat elk risico bij kinderen 1 teveel is die weten zijn pijn grens niet ik wel. En ja je moet ze altijd in de gaten houden maar het is in 1 seconde gebeurd.
Ik heb hem nooit weggedaan omdat hij zoals genoemd waarschijnlijk niet uit het asiel komt of steeds terug gaat. En via mp komt hij bij verkeerde lui.
En die aanval dit jaar was gewoon de druppel ook de manier hoe de andere hond deed niks liep alleen daar en zonder aarzelen springt hij er boven op.
Waarom ik hem dan niet bij de kinderen doe? Omdat elk risico bij kinderen 1 teveel is die weten zijn pijn grens niet ik wel. En ja je moet ze altijd in de gaten houden maar het is in 1 seconde gebeurd.
Ik heb hem nooit weggedaan omdat hij zoals genoemd waarschijnlijk niet uit het asiel komt of steeds terug gaat. En via mp komt hij bij verkeerde lui.
En die aanval dit jaar was gewoon de druppel ook de manier hoe de andere hond deed niks liep alleen daar en zonder aarzelen springt hij er boven op.

- dagmar88
- Zeer actief
Je moet geen dingen door elkaar gaan halen.
Als hij een last is en niet herplaatsbaar is laat je hem inslapen. Aan jou de keuze.
Je laat hem doodmaken om zijn gedrag, waar jullie niet mee om kunnen en willen gaan.
Drogredenen gaan het niet verzachten.
Als hij een last is en niet herplaatsbaar is laat je hem inslapen. Aan jou de keuze.
Je laat hem doodmaken om zijn gedrag, waar jullie niet mee om kunnen en willen gaan.
Drogredenen gaan het niet verzachten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Habibi vat het goed samen denk ik?
Lees dat door en kijk of je zelf nog het een en ander kunt toevoegen, zowel voor als tegen.
En kijk hoe je jezelf daarbij voelt.
Wat kan je nog aan?
Je bent duidelijk iemand die niet zomaar een beslissing neemt.
Je hebt die jaren goed voor hem gezorgd.
Uiteindelijk zal het altijd jouw beslissing zijn.
Lees dat door en kijk of je zelf nog het een en ander kunt toevoegen, zowel voor als tegen.
En kijk hoe je jezelf daarbij voelt.
Wat kan je nog aan?
Je bent duidelijk iemand die niet zomaar een beslissing neemt.
Je hebt die jaren goed voor hem gezorgd.
Uiteindelijk zal het altijd jouw beslissing zijn.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
En niet herplaatsbaar zijn.dagmar88 schreef: Je laat hem doodmaken om zijn gedrag, waar jullie niet mee om kunnen en willen gaan.
Ga een hond die bewezen bijt maar eens herplaatsen. Ik zou het niet durven.
Ik vind woorden als doodmaken zo veroordelend klinken. Deze hond heeft een verre van makkelijk karakter en de vraag is waar de grens ligt in combinatie met medische problemen. Ik snap best dat je op een gegeven moment denkt, het is genoeg. We gaan er niet nog 100den euro's in stoppen.
De hond weet niet of ie 9 of 13 wordt, en hij weet ook niet of ie een prik krijgt voor een narcose of voor de eeuwige jachtvelden.