Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mak lopen hoe lang?
Moderator: moderatorteam
- Simone62
- Actief
mak lopen hoe lang?
hoi,
Jambo loopt sinds een dag mak rechtsvoor. Geen idee wat er gebeurt is, maar hij heeft goed last.
Hoe lang laten jullie je hond mak lopen voordat jullie naar de dierenarts gaan?
Jambo loopt sinds een dag mak rechtsvoor. Geen idee wat er gebeurt is, maar hij heeft goed last.
groetjes
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Niet te lang! Ik zou zeggen dat als het morgen niet verbeterd is,dat je dan even naar de DA moet.
Kun je er aan komen , doet het pijn bij bepaalde bewegingen of handelingen? Misschien heeft hij zich lelijk verstapt of zo.
Kun je er aan komen , doet het pijn bij bepaalde bewegingen of handelingen? Misschien heeft hij zich lelijk verstapt of zo.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Re: mak lopen hoe lang?
ikzelf maximaal 3 dagen, maar ligt ook ana de ergheid van de mankheid.Simone62 schreef:hoi,
als het me echt te erg is bel ik de DA zodat ik de volgende dag al terecht kan.
maar met qyan hebben we al erg veel problemen gehad met zijn potn, dus ik ben er zelf liever snel bij.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
In principe 3 dagen rust geven en dan moet er duidelijke verbetering zijn. Maar zoals hierboven ook al geschreven is: het ligt er ook wel aan hoe mank de hond loopt en waarom (echt niet meer steunen op de poot is bv direct naar de dierenarts). Het waarom weet je niet, dus moet je even bepalen hoe ernstig het is.
Sowieso rust geven en na enige dagen geen verbetering is altijd naar de dierenarts.
Sowieso rust geven en na enige dagen geen verbetering is altijd naar de dierenarts.
- Simone62
- Actief
hoi,
in huis loopt hij goed mak en continu de aandacht en zielig zijn, buiten gaat het wel, je ziet wel dat hij mak loopt, maar zo gauw hij een andere hond of kat enz zie dan is hij ineens zijn poot vergeten.
Ik hou hem gewoon even aan de lijn en als het morgen nog niet beter is, tjs dan misschien toech de DA.
Ik mag wel aan zijn poot komen en hij geeft geen kik als ik voel, dus ik weet ook niet of het hoog of laag zit? Hij ligt er trouwens ook gewoon op.
in huis loopt hij goed mak en continu de aandacht en zielig zijn, buiten gaat het wel, je ziet wel dat hij mak loopt, maar zo gauw hij een andere hond of kat enz zie dan is hij ineens zijn poot vergeten.
Ik hou hem gewoon even aan de lijn en als het morgen nog niet beter is, tjs dan misschien toech de DA.
Ik mag wel aan zijn poot komen en hij geeft geen kik als ik voel, dus ik weet ook niet of het hoog of laag zit? Hij ligt er trouwens ook gewoon op.
groetjes
- Hugo
- Actief
- Rossi
- Zeer actief
Hangt van de situatie af. Rossi was vorige week ook mank. Dat hebben we twee dagen aangezien en toen werd het beter. Met wat druk techniek hadden we al wel uitgesloten dat het niet pijnlijk was. We wisten ook dat hij zich wat 'verrekt' had. Na twee dagen ging het beter. Rustig aangedaan en nu is het weer over.
Als het langer duurt zou ik toch even naar de dierenarts.
Als het langer duurt zou ik toch even naar de dierenarts.
Groeten van Angel en Rossi.

- Simone62
- Actief
-
- Zeer actief
Re: mak lopen hoe lang?
Als een van hun het de volgende dag nog heeft dan ga ik gelijk naar de da,je weet maar nooit?Simone62 schreef:hoi,
Ligt er wel aan of er iets is gebeurt,maar toch ga ik meestal binnen 2 dagen naar de arts.
-
- Zeer actief
lijkt het of hij zijn schouder optrekt als hij loopt, dat deed mijn hond ook en het kwam van zijn elleboog. Thuis kon ik alles aanraken, maar de dierenarts deed wat trekbewegingen en toen merkte hij waar het fout zat, gelukkig was het na twee weken rust over.Simone62 schreef:nee, voetzool enz helemaal na gekeken, maar niks te vinden.
den zelf dat het uit de schouder komt, maar hij geeft geen krimp.
even afwachten tot morgen
groetjes!

- Simone62
- Actief
we hebben toch maar gewacht tot na het weekend en jambo loopt alweer beter, nog wel voorzichtig, maar er zit verbetering in, dus nog even een paar dagen lijnrust en dan zal het wel over zijn.
Het is wel een vreselijke draak in huis
, normaal loopt hij veel, dus het is echt afzien voor ons op dit moment. 
Het is wel een vreselijke draak in huis

groetjes
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Simone,
Ik kijk het manklopen altijd een weekje aan, met rust uiteraard. Meestal is het binnen een week al wel weer over. Als een hond langer dan een week mank loopt, zou ik er zeker even mee langs de dierenarts gaan. Maar ik zou het, als ik jou was, nu nog even aankijken. Voor hetzelfde geld heeft jouw hond zich gewoon even verstapt.
Ik kijk het manklopen altijd een weekje aan, met rust uiteraard. Meestal is het binnen een week al wel weer over. Als een hond langer dan een week mank loopt, zou ik er zeker even mee langs de dierenarts gaan. Maar ik zou het, als ik jou was, nu nog even aankijken. Voor hetzelfde geld heeft jouw hond zich gewoon even verstapt.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'