runninggirl schreef:Snap best dat je dat spannend vindt! Ben wel nieuwsgierig, wat weet je wel over haar? Of heb ik een topic gemist?

Succes met de zenuwen en de voorpret, hopelijk meer van het laatste.
Dit is de info op de site:
Mimmy is een heel lief meisje. Ze is ongeveer twee jaar oud.
Een klein hondje met een zeer zachtaardig karakter. Ze is kalm, maar vriendelijk en aanhankelijk.
Mimmy is aangevallen door andere honden waardoor ze deze wat eng vind en niet durft te spelen. Maar met wat training is dat er zo uit gehaald. Ze moet gewoon beleven dat niet alle honden aanvallen en bijten.
Ze houdt van mensen en voelt zich veilig bij ze, zelfs bij vreemden.
En dit nog uit mailcontact (ruim 40 mailtjes over en weer

)
Antwoord terug: Mimmy heeft absoluut geen jachtpassie in haar. Ze houd erg van slapen, zelfs een beetje lui haha
Ze is goed met andere honden alleen voor de hyperdepieper honden is ze bang maar dan loopt ze ervan weg i.p.v actie te ondernemen
Mimmy is getest met katten. Buiten vind ze het leuk erachteraan te gaan. Maar binnen draait ze zich weg van de kat. Ze kijkt maar leunt met heel haar lichaam de andere kant op, weg van de kat. Sat lijkt goed.
Dat waren ook de belangrijkste 3 dingen die ik nog wilde weten. Niet apathisch wegvluchten als er een hond op haar af komt, niet achter ieder konijntje/reetje wat dan ook aan willen gaan en de kat met rust laten.
Belangrijkste was verder dat ze goed met mensen is. Dat ze geen allehonds vriend is, boeit me niet. Ik kan met Shib toch al niet zomaar op zondagmiddag naar een losloopgebied en Shib is wel heel relaxt met onzekere/angstige honden dus daar verwacht ik eigenlijk ook geen problemen mee.
Eigenlijk verwacht ik uberhaupt geen problemen, want het schijnt gewoon een superrelaxt hondje te zijn. Het is volgens mij echt het feit dat het nemen van een hond in huis die ik nog nooit heb gezien, me zo onzeker maakt. Ik de ubercontrolfreak zeg maar
Webmaster tuigje is in huis, schattige voer- en waterbak, mandje, roze flexriem, 3 weken vakantie is allemaal geregeld. Ik heb me al ingeschreven voor een cursus die 7 september start. En zolang ik nog cursus met Shib loop, mag ik haar meenemen naar de hondenschool zodat ze kan wennen aan zoiets. (al is de cursus met Malou straks bij een andere hondenschool). Oppas is geregeld voor als ik weer moet werken.