Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chihuahuapup aanschaffen

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Re: Chihuahuapup aanschaffen

Ongelezen bericht door Shari »

Wij hebben thuis 4 chihuahuas gehad nu nog 3 maar zou er zelf echt geen nemen. Ze zijn van mijn vader en fungeren voornamelijk als alarm en schoothondjes. Tjee wat kunnen ze keffen en niet bepaald een makkelijk karakter.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Stoelpoot
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Stoelpoot »

Die kop :LOL:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Als je je beseft dat het pittige hondjes zijn en op zoek gaat naar een goede fokker met leuke sociale chihuahua's kan het prima hoor.
Je hoort alleen wel vaker dat de kortharige pittiger zijn dat de langharige, hier is dat ook zo maar misschien toeval?
Mijn langharige is heel sociaal naar mensen en blaft weinig, de kortharige is heel eenkennig en blaft veel. :tongue:
Het is inderdaad met wandelingen wel oppassen, ik loop nooit in hele drukke gebieden en let altijd goed op wat er aan komt. Jamie weegt 2,2 kg en Teun 3,5 officieel te zwaar voor een chihuahua maar ik wilde niet meer zo'n kleintje als Jamie.
En qua markeren in huis heb ik ook ervaring... Teun is inmiddels gecastreerd en gelukkig hielp dat goed. :tongue:
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Is een kleine/middelgrote kruising pup uit het asiel niet wat?
Laatst gewijzigd door Hakuna Matata op 08 jun 2016 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Boutje schreef:Ik vind mijn chi's soms net katten, zo eigenzinnig ;-).
Maar ze kunnen wel prima los mee op wandeling, eigenlijk beter dan de shelties en de borders want ze blijven echt los vlakbij, Bella loopt bij mijn man gewoon standaard los, prima en graag zwemmen (2 van de 3 toch), keffen minder dan mijn shelties (daar zeg je het ook), spelen met mijn eigen grote honden. Ze komen als ik ze roep, buiten echt altijd en in huis soms (soms kijken ze even op vanop de rugleuning van de bank waar ze liggen te zonnen en belsissen dan om zich even uit te rekken en lekker verder te slapen ipv te komen) en kunnen "blijf" om het even waar. Verder heb ik ze als pup ooit wel zit en lig geleerd, maar dat zijn ze vrij snel "vergeten' (tenzij ik lekkere visjes of zo bij de hand heb, dan kennen ze het terug.

Qua wandelen: ik neem altijd minstens 1 grote hond mee als ik met de ukjes ga en ik ga nooit meer met hen naar losloopweides en zo... Maya is ooit op een losloopgebied uit mijn roedel gegrepen en heftig geschud, gelukkig was het een relatief kleine hond die dit deed en waren we er snel bij om haar te redden.

Mijn kleinste weegt nu 2,4 kilo, haar mama 4 kilo en mijn reutje nog meer, wel alle 2 de oudsten met stamboom uit kleine ouders (2-2,5 kg, kleinere wou ik echt niet, veel te kwetsbaar)

Dit allemaal gezegd zijnde vind ik het wel nog altijd hele fijne hondjes, 3 is mss wat veel tussen de rest (heb 11 honden rondlopen in totaal en ben nu en dan een kleintje "kwijt" om in de gaten te houden, maar 1 wil ik er altijd wel bij.
hahaha, das een beetje een loos statement :P
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Luisteren doen die van mij ook heel goed. Ze lopen veel los en zijn heel goed terug te roepen. Ook al hebben ze een andere hond gespot zijn ze nog makkelijk terug te roepen. En ze blijven inderdaad in de buurt, die raak ik niet kwijt al had ik het graag. Dat is met mijn andere, grotere hond wel anders.
Laatst gewijzigd door Sanner op 08 jun 2016 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je toch een herplaatser zou overwegen: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=310631
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik heb twee chihuahua's en twee kruising chihuahua's. De kruisingen (ik vermoed met Yorkshire Terriër) zijn echt vreselijk lief, zachtaardig, sociaal naar iedereen en blaffen zelden.
De twee chi's zijn het tegenovergestelde. Ze zijn verschrikkelijk lief, maar alleen voor eigen mensen, vreemden moeten ze niets van hebben. Ook andere honden zijn ze niet van gediend, dan hebben ze een enorm grote bek. En blaffen.....veel. Vooral als ze vreemde honden zien. Of als er bezoek komt.
Een van onze kruisingen en een van de chi's zijn bij ons geboren. Ze hebben dezelfde opvoeding genoten en toch zijn ze geheel verschillend.
AfbeeldingAfbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik gooi m ff in de groep: de manchester terriër.
Is dat niet wat?
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

tbeast schreef: De twee chi's zijn het tegenovergestelde. Ze zijn verschrikkelijk lief, maar alleen voor eigen mensen, vreemden moeten ze niets van hebben. Ook andere honden zijn ze niet van gediend, dan hebben ze een enorm grote bek.
Karakter van een AA in een heel klein jasje schijnbaar haha :mrgreen:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Je stelt nu klein en handzaam voorop als zijnde handig in huis en zo, maar als er IETS snel went is het de afmeting van je hond.
Er zijn genoeg leuke kleine rassen die voldoen aan je eisen denk ik.
Is een Italiaans windhondje niets? Die hebben in elk geval een veel makkelijker karakter.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Tara schreef:Ik zou ook zo niet weten welke andere teckelkwalen er eigenlijk zijn.
Die rug, dát is een ding om zuinig op te zijn, maar volgens mij mankeert er verder bitter weinig aan.
Hahaha, zit je gelijk voor 17 jaar met zo'n zelfingenomen rotteckel opgescheept. :LOL:

Afbeelding

Ik zou trouwens zelf voor een ruwhaar gaan. Dat zijn namelijk de mooiste en de leukste. :pffff:
Nee hoor de langhaar. En dan een standaard en rood uiteraard :pffff:
Afbeelding
kiekerdepiekske
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Maltezer

Ongelezen bericht door kiekerdepiekske »

Ik heb een Maltezer. Behalve de haarlengte (maar je kunt een Maltezer heel goed kortgeknipt houden) voldoet ze volgens mij aan al je wensen. Lief , sociaal, blaft weinig. Ik weet dat Maltezers voor een hoop mensen een hoog ouwe-wijven-hondjes-imago hebben maar dat is maar net hoe je ermee omgaat. Ik heb met Bella agility trainingen gedaan en het aanleren van trucjes vindt ze ook geweldig. Thuis loopt ze met gemak 6 kilometer en gisteren klauterde ze zonder mankeren een berg van 274 meter hoogte naar beneden (we zijn op dit moment in Oostenrijk). Een echte Maltezer is iets groter dan een chihuahua maar niet veel. Bella weegt 3.2 kg en dat is normaal.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Een dwergpoedel?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Tara schreef:Nee nee, dat is een veel gemaakte vergissing.

Afbeelding

Leuker dan zo worden ze echt niet.
Oh ja die is wel :I:
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Tara schreef:Nee nee, dat is een veel gemaakte vergissing.

Afbeelding

Leuker dan zo worden ze echt niet.
Zo lopen er hier 2 op de camping, zoals de baasjes zeggen: we hebben er één mét en één zonder oren ;)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero

Ongelezen bericht door lucie »

Marie-Josée schreef:Je stelt nu klein en handzaam voorop als zijnde handig in huis en zo, maar als er IETS snel went is het de afmeting van je hond.
Er zijn genoeg leuke kleine rassen die voldoen aan je eisen denk ik.
Is een Italiaans windhondje niets? Die hebben in elk geval een veel makkelijker karakter.
zo heel klein lijkt mij ook eigenlijk totaal niet practisch. je moet enorm uitkijken waar je loopt en steeds bukken om bv aan te lijnen of iets te geven. Misschien lijken alle honden reuzen als je alleen katten (of kleiner) gewend bent in huis, maar wat MJ zegt: dat went enorm snel.
Tuurlijk moet je een wawa nemen als je die gewoon het leukst vindt, maar er is wel heel wat meer keus als je aan het idee van een slagje groter went.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Met een stoelpoot een een Wawa moet het wel lukken. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Met een stoelpoot een een Wawa moet het wel lukken. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Stoelpoot
geregistreerd lid

Al jullie berichten helpen echt enorm, dank jullie wel daarvoor! Veel dingen zijn echt eye openers. Ik staarde mezelf misschien wat blind op het opvoeden en zodoende een perfect hondje krijgen, maar waar ik geen rekening mee had gehouden is dat sommige eigenschappen natuurlijk wel verankerd zitten in een ras (heel stom, met katten zou ik daar meteen aan denken maar bij honden had ik er gewoon bniet zo bij stil gestaan). Ik staar me nu al niet meer zo blind op de Chihuahua, maar kijk ook verder. Heb zelf al asiel hondjes zitten bekijken op internet haha. Ik blijf me goed inlezen om uiteindelijk een goede keus te kunnen maken. :-D
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

tbeast schreef:Ik heb twee chihuahua's en twee kruising chihuahua's. De kruisingen (ik vermoed met Yorkshire Terriër) zijn echt vreselijk lief, zachtaardig, sociaal naar iedereen en blaffen zelden.
De twee chi's zijn het tegenovergestelde. Ze zijn verschrikkelijk lief, maar alleen voor eigen mensen, vreemden moeten ze niets van hebben. Ook andere honden zijn ze niet van gediend, dan hebben ze een enorm grote bek. En blaffen.....veel. Vooral als ze vreemde honden zien. Of als er bezoek komt.
Een van onze kruisingen en een van de chi's zijn bij ons geboren. Ze hebben dezelfde opvoeding genoten en toch zijn ze geheel verschillend.
Bas is waarschijnlijk ook Chi met York en wat groters. Chi had ik zelf nooit gedacht maar Rosita van de trimsalon zei het. Ik zag het wel daarna. Ze heeft een staart van een Chi en ook wel de oren en houding. Die platte dikke staart maakt dat ik het nu ook wel zie. En ze is precies wat jij beschrijft. Sociaal naar iedereen, zachtaardig en super lief. Blaft zelden en kan je zo met elke hond en mens zetten. Luistert ook nog bijzonder goed.
Ik herken dit in zowat elke York mits die ik ooit beschreven heb zien worden. Yorken zijn gewoon niet bang en dus niet argwanend of asociaal.

Als het aan mij ligt zal elke kleine hond bij mij in de toekomst X York zijn. Ziet er ook nog eens fantastisch leuk uit vaak. Heb je een foto van die x chi/York?
Afbeelding
Stoelpoot
geregistreerd lid

bouvierpoedel schreef:Met een stoelpoot een een Wawa moet het wel lukken. :engel:
Ik word nu al gediscrimineerd om m'n nick :jank:

:LOL:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Stoelpoot schreef:
bouvierpoedel schreef:Met een stoelpoot een een Wawa moet het wel lukken. :engel:

wen dur maar aan. zeker als je dan straks ook nog een wawa hebt :engel:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

M@scha schreef:
Stoelpoot schreef:

Wawa & HF = hel. :jank:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sjm schreef:
M@scha schreef:
Stoelpoot schreef:

en dan maak jij nog mooie foto's.... :cool2:

:lekkerpuh:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

M@scha schreef:
sjm schreef:
M@scha schreef:
en dan maak jij nog mooie foto's.... :cool2:

:lekkerpuh:
Ik moet altijd flink photoshoppen dat het een beetje geaccepteerd wordt. :jank:
Stiekem zijn het scharminkeltjes die elk moment in elkaar kunnen storten en die nooit buiten komen.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero

Ongelezen bericht door lucie »

Stoelpoot schreef:Al jullie berichten helpen echt enorm, dank jullie wel daarvoor! Veel dingen zijn echt eye openers. Ik staarde mezelf misschien wat blind op het opvoeden en zodoende een perfect hondje krijgen, maar waar ik geen rekening mee had gehouden is dat sommige eigenschappen natuurlijk wel verankerd zitten in een ras (heel stom, met katten zou ik daar meteen aan denken maar bij honden had ik er gewoon bniet zo bij stil gestaan). Ik staar me nu al niet meer zo blind op de Chihuahua, maar kijk ook verder. Heb zelf al asiel hondjes zitten bekijken op internet haha. Ik blijf me goed inlezen om uiteindelijk een goede keus te kunnen maken. :-D
:E:
Afbeelding
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Een Lancashire Heeler?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb vooral het voorstel bericht gelezen.
En denk dat jullie wel degelijk geschikt kunnen zijn voor een wawa of wawa achtige. Las dat je ook al naar asiel diertjes hebt zitten kijken en dat is helemaal leuk.
Ja wawa's zijn pittig. Net als veel andere kleine rasjes dat moet je ook in je achterhoofd houden als je evt voor een ander klein hondje zou gaan.
Wij hebben een kruising wawa, een pittig ding maar we zijn er heel erg blij mee. Was ook een opvanger.
Wij wilde hem makkelijk mee kunnen nemen ook de trap op kunnen tillen en toch lekkere wandelingen mee kunnen maken en evt iets actiefs mee kunnen doen. Helaas bleek hij wel PL te hebben en het actief zijn is bij naast de fiets lopen gebleven.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Shari schreef:Wij hebben thuis 4 chihuahuas gehad nu nog 3 maar zou er zelf echt geen nemen. Ze zijn van mijn vader en fungeren voornamelijk als alarm en schoothondjes. Tjee wat kunnen ze keffen en niet bepaald een makkelijk karakter.

Dat ligt ook wel aan de opvoeding. De yorkies van mijn moeder keffen de hele dag terwijl Toots alleen soms buiten keft maar nog veel minder dan andere ukkies die hier lopen.

Toots is heel leergierig. Baas gericht kan zeer goed luisteren en lekker los lopen.
Kan ook met alles overweg en is altijd vrolijk en altijd in voor een knuffel of een wandeling. Ondanks dat hij kortharig is en wel een ril hondje is hij het liefste buiten.
Hij heeft wel consequentie nodig en dat moet je wel willen en kunnen. De mechelaar van mijn schoonmoeder heeft een veel makkelijker karakter. Maar ik vind Toots 10 keer leuker.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”