Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak en waarmee ontwormen??
Moderator: moderatorteam
- Patrol
- Zeer actief
Hoe vaak en waarmee ontwormen??
Sinds Patrol in July bij ons gekomen is heb ik haar nog niet ontwormd, dit hoefde ook niet want ze was in feb. 2003 ontwormd.
Ik moet haar dan nu dus gaan ontwormen..... toch?? elk jaar??
Ze heeft volgens haar Paspoort Lopatol gehad ( 4 x 20 gr ).
Kan ik haar zelf ontwormen of moet ik daarvoor naar de DA? En wat kan ik haar het beste geven??
Ik moet haar dan nu dus gaan ontwormen..... toch?? elk jaar??
Ze heeft volgens haar Paspoort Lopatol gehad ( 4 x 20 gr ).
Kan ik haar zelf ontwormen of moet ik daarvoor naar de DA? En wat kan ik haar het beste geven??

tja, ik ontworm alleen als er wormen zijn!!!
volgende maand wordt qyan zijn ontlasting naar de DA gebracht en gecontroleerd of er wormen zijn.
zijn ze er niet, dan ook geen troep in zijn lijf.
qyan is dus al niet meer ontwormd sinds zijn laatste ontworming met 6 of 7 maanden jong. is nu bijna 18 maanden.
volgende maand wordt qyan zijn ontlasting naar de DA gebracht en gecontroleerd of er wormen zijn.
zijn ze er niet, dan ook geen troep in zijn lijf.
qyan is dus al niet meer ontwormd sinds zijn laatste ontworming met 6 of 7 maanden jong. is nu bijna 18 maanden.
- Peet2
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Tja, ik ontworm dus wel! Twee keer per jaar met Drontal.
Drontal is eigenlijk het beste ontwormingsmiddel. Dit kan je kopen bij de dierenarts of een dierenspeciaalzaak en gewoon zelf toedienen.
Ik weet dat dit spul allemaal giftige rotzooi is, maar ik heb ook eens m'n kat gezien die doodziek was van de wormen (die ontwormde ik dus ook nooit). Hij was bijna dood....... Honderden euro's later knapte hij weer op.
Vergis je er niet in hoe ziek een hond (kat) kan worden van wormen. En je ziet wormen niet altijd in de ontlasting!
Drontal is eigenlijk het beste ontwormingsmiddel. Dit kan je kopen bij de dierenarts of een dierenspeciaalzaak en gewoon zelf toedienen.
Ik weet dat dit spul allemaal giftige rotzooi is, maar ik heb ook eens m'n kat gezien die doodziek was van de wormen (die ontwormde ik dus ook nooit). Hij was bijna dood....... Honderden euro's later knapte hij weer op.
Vergis je er niet in hoe ziek een hond (kat) kan worden van wormen. En je ziet wormen niet altijd in de ontlasting!
-
- Actief
Drontal hoeft niet per definitie het beste ontwormingsmiddel te zijn. Wat voor de een goed is hoeft dat voor een ander niet te zijn want een van mijn honden wordt er letterlijk doodziek van, overgeven heel erg. Hij krijgt van mij Lopatol. Dit wordt door hem wel goed verdragen.Stang schreef:Drontal is eigenlijk het beste ontwormingsmiddel. Dit kan je kopen bij de dierenarts of een dierenspeciaalzaak en gewoon zelf toedienen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik ontworm ze elk half jaar... ik ga toch niet elke keer de hele struiken doorwoelen om te kijken hoe hun poepjes eruit zien....
daarnaast hebben ze er geen last van. Het beste middel vind ik Drontal. Niet misselijk etc. wat ze van andere middelen wel hadden.
daarnaast hebben ze er geen last van. Het beste middel vind ik Drontal. Niet misselijk etc. wat ze van andere middelen wel hadden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- annicka
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Actief
Ontwormingsmiddelen maken volwassen parasieten, wormen dus dood. Wormen zijn hardnekkige parasieten die tegen een stootje kunnen. Moet je je dus voorstellen hoe giftig ontwormingsmiddelen moeten zijn willen ze deze wormen doodmaken....Het sloopt ook de darmflora van je hond en verlaagd dus zijn weerstand. Dus waarom ontwormen als je hond geen wormen heeft?? Het idee is netzoals een antibioticakuur nemen voor het geval je longontsteking krijgt...Ontwormen is alleen nodig als je hond wormen heeft. Gewoon een of twee keer per jaar mest bij de DA inleveren en klaar en als ik daar de struikjes voor in moet duiken heb ik daar niet zo veel moeite mee, voor twee keer per jaar...
Stronghold is een behoorlijk sterk middel, mijn DA raadt het alleen aan tijdens vakantie naar zuidelijke landen tegen vlooien, hartworm en spoelwormen. Het is niet eens effecties tegen alle soorten wormenVoor de rest raadt hij gewone anti-vlooien middelen aan.
groetjes Helen
Stronghold is een behoorlijk sterk middel, mijn DA raadt het alleen aan tijdens vakantie naar zuidelijke landen tegen vlooien, hartworm en spoelwormen. Het is niet eens effecties tegen alle soorten wormenVoor de rest raadt hij gewone anti-vlooien middelen aan.
groetjes Helen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
net zoals bij vlooienmiddelen vind ik voorkomen is beter dan genezen dus ik geef het altijd 2 x per jaar.Helen G schreef:Ontwormingsmiddelen maken volwassen parasieten, wormen dus dood. Wormen zijn hardnekkige parasieten die tegen een stootje kunnen. Moet je je dus voorstellen hoe giftig ontwormingsmiddelen moeten zijn willen ze deze wormen doodmaken....Het sloopt ook de darmflora van je hond en verlaagd dus zijn weerstand. Dus waarom ontwormen als je hond geen wormen heeft?? Het idee is netzoals een antibioticakuur nemen voor het geval je longontsteking krijgt...Ontwormen is alleen nodig als je hond wormen heeft. Gewoon een of twee keer per jaar mest bij de DA inleveren en klaar en als ik daar de struikjes voor in moet duiken heb ik daar niet zo veel moeite mee, voor twee keer per jaar...
Ze worden er niet ziek van dus zo slecht zal het wel niet zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik ontworm 1 á 2x per jaar, liefst met Drontal.
Stronghold komt bij mij het huis niet in. Mbt wormen werkt het alleen tegen hartwormen en spoelwormen. Hartworm zal je hond, hier in Nederland, geen probleem mee hebben én alleen spoelwormen bestrijden is te weinig.
Stronghold komt bij mij het huis niet in. Mbt wormen werkt het alleen tegen hartwormen en spoelwormen. Hartworm zal je hond, hier in Nederland, geen probleem mee hebben én alleen spoelwormen bestrijden is te weinig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn mening is: niet doen!!!Marja schreef:Och jemig, ik doe het elke maand!!!
Ik gebruik stronghold, dat is alles in 1. pipetjes voor in de nek.
Maar nu ik dit lees begin ik enorm te twijfelen
1 x per maand is veeeeeel te veel!
Als je Stronghold wilt gebruiken, zou ik het 1 keer in het voorjaar geven en 1 x tijdens de zomermaanden. In de winter is het sowieso niet nodig mbt vlooien.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb je gelijk inSisboo schreef:Drontal hoeft niet per definitie het beste ontwormingsmiddel te zijn. Wat voor de een goed is hoeft dat voor een ander niet te zijn want een van mijn honden wordt er letterlijk doodziek van, overgeven heel erg. Hij krijgt van mij Lopatol. Dit wordt door hem wel goed verdragen.Stang schreef:Drontal is eigenlijk het beste ontwormingsmiddel. Dit kan je kopen bij de dierenarts of een dierenspeciaalzaak en gewoon zelf toedienen.

Drontal pakt, zover ik weet, alleen de meeste wormsoorten aan in verhouding tot andere ontwormingsmiddelen.
Maar er zijn inderdaad honden die er goed ziek van worden en dan moet je natuurlijk een ander middel gebruiken.
- Rossi
- Zeer actief
- Roos
- Zeer actief
Als een hond wormen heeft, hoeft dat niet altijd (met het blote oog!) in de ontlasting te zien te zijn!
Dus als je niet minstens twee keer per jaar wilt ontwormen, zou ik zeker eens in de zoveel tijd de ontlasting van je hond laten onderzoeken bij de DA op parasieten, zoals qyan doet.
En nog iets een hond kan elke dag weer opnieuw besmet raken met wormen als hij daaraan wordt blootgesteld. Pups en oudere of in slechte conditie verkerende honden kunnen doodgaan aan een worminfectie.
Even ter informatie
Dus als je niet minstens twee keer per jaar wilt ontwormen, zou ik zeker eens in de zoveel tijd de ontlasting van je hond laten onderzoeken bij de DA op parasieten, zoals qyan doet.
En nog iets een hond kan elke dag weer opnieuw besmet raken met wormen als hij daaraan wordt blootgesteld. Pups en oudere of in slechte conditie verkerende honden kunnen doodgaan aan een worminfectie.
Even ter informatie

-
- Zeer actief
Ik heb de da astitente even gebeld, zij zegt ook dat 1 keer per mnd stronghold veel te veel is. ondanks dat het in de gebruiksaanwijzingen staat.
's winters hoeft het zowiezo niet en in het vlooienseisoen raad ze aan 1 keer in de twee a drie mnd.
Ze zei ook dat het een waanzinnig duur middel is en dat er vele andere goedkopere middelen zijn die net zo goed zijn.
Dit was dus de laatste keer stronghold voor die twee van mij
:
's winters hoeft het zowiezo niet en in het vlooienseisoen raad ze aan 1 keer in de twee a drie mnd.
Ze zei ook dat het een waanzinnig duur middel is en dat er vele andere goedkopere middelen zijn die net zo goed zijn.
Dit was dus de laatste keer stronghold voor die twee van mij

groetjes Marja Zara en Stapper

daarom laat ik ook 1x per 3 maanden qyan zijn ontlasting controlerenStang schreef:Tja, ik ontworm dus wel! Twee keer per jaar met Drontal.

qyan werd als pup trouwens ook ontwormd met drontal, totaal geen bijwerkingen en geen diaree.
dus als er ontwormd moet worden, dan kies ik zelf voor drontal.
waarom zou ik preventief ontwormen als er geen wormen zijn. en troep als frontline toedienen als er geen vlooien zijn?Rossi schreef:Hier wordt zowel hond als kat 2 x per jaar ontwormd. Evenals preventief vlooienmiddel. Motto; voorkomen is beter dan genezen.
Eigenaren die hun hond niet preventief ontwormen doen die dan wel aan vaccineren? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
qyan heeft geen last van ontwormen, maar heeft in zijn jonge leven al genoeg troep in zijn lijf gehad.
wat vaccineren betreft: kennelhoest nooit meer
parvo/ weil ieder jaar, qyan is black and tan.
en de rest van de entingen waarschijnlijk ook niet. en anders 1x per 3 jaar
maar ik heb een hond die reageerd op entingen dus is toch een ander verhaal.
- Peet2
- Zeer actief
-
- Actief
Nee daarom kijk ik niet met het blote oog en laat ik de DA onder de microscoop kijken. En ik ent volgens het Colorado vaccination protocol. Ieder jaar enten is overenten. Ik haal zelf ook niet ieder jaar effe een DTP'tje. En overenten is ongelooflijk schadelijk voor je hond. Daar zou ik pagina's over vol kunnen typen, maar daar heb ik geen zin inscoobydoo schreef:Als een hond wormen heeft, hoeft dat niet altijd (met het blote oog!) in de ontlasting te zien te zijn!
Even ter informatie

groetjes Helen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar ik doe dat alles dus wel, ik wil voorkomen ipv genezen... en ik denk dat meer mensen dat willen.qyan schreef:waarom zou ik preventief ontwormen als er geen wormen zijn. en troep als frontline toedienen als er geen vlooien zijn?Rossi schreef:Hier wordt zowel hond als kat 2 x per jaar ontwormd. Evenals preventief vlooienmiddel. Motto; voorkomen is beter dan genezen.
Eigenaren die hun hond niet preventief ontwormen doen die dan wel aan vaccineren? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
qyan heeft geen last van ontwormen, maar heeft in zijn jonge leven al genoeg troep in zijn lijf gehad.
Dus ik ontworm elk half jaar, weet ik zeker dat ze op dat moment weer geen wormen hebben; ze krijgen elke maand in de zomer Frontline en 's winters elke 2 maanden; nog nooit geen vlo gezien en heel af en toe een teek. Ook die wil ik bij voorbaat al niet in huis hebben!
Kennelhoest, bij elke jaarlijkse enting, reden: 1 x kennelhoest gehad, vreselijk om aan te zien, daarom liever voorkomen wederom. Tuurlijk kan de hond dan nog wel kennelhoest krijgen maar niet meer de ergste vorm die mijn hond dus had. Daarnaast is het gelukkig verplicht op de vereniging waar ik train. Net als de jaarlijkse enting is verplicht en als dat niet zo was, zou ik het ook laten geven... wederom voorkomen...
Als dat alles zo veel troep was, werden honden niet zo oud. En werden alle honden dood en doodziek... aangezien dat meestal niet gebeurd en zeker niet bij alle honden zal het allemaal best wel meevallen...

ik veroordeel toch ook niemand die wil voorkomen ipv genezen.malinois schreef:ja maar ik doe dat alles dus wel, ik wil voorkomen ipv genezen... en ik denk dat meer mensen dat willen.qyan schreef:waarom zou ik preventief ontwormen als er geen wormen zijn. en troep als frontline toedienen als er geen vlooien zijn?Rossi schreef:Hier wordt zowel hond als kat 2 x per jaar ontwormd. Evenals preventief vlooienmiddel. Motto; voorkomen is beter dan genezen.
Dus ik ontworm elk half jaar, weet ik zeker dat ze op dat moment weer geen wormen hebben; ze krijgen elke maand in de zomer Frontline en 's winters elke 2 maanden; nog nooit geen vlo gezien en heel af en toe een teek. Ook die wil ik bij voorbaat al niet in huis hebben!
Kennelhoest, bij elke jaarlijkse enting, reden: 1 x kennelhoest gehad, vreselijk om aan te zien, daarom liever voorkomen wederom. Tuurlijk kan de hond dan nog wel kennelhoest krijgen maar niet meer de ergste vorm die mijn hond dus had. Daarnaast is het gelukkig verplicht op de vereniging waar ik train. Net als de jaarlijkse enting is verplicht en als dat niet zo was, zou ik het ook laten geven... wederom voorkomen...
Als dat alles zo veel troep was, werden honden niet zo oud. En werden alle honden dood en doodziek... aangezien dat meestal niet gebeurd en zeker niet bij alle honden zal het allemaal best wel meevallen...
ieder zijn manier en dit is mijn manier voor qyan.
niets meer, niets minder

nog nooit vlooien gezien en dat zonder behandeling.
wel de ziekte van LYME opgelopen ondanks frontlie gebruik iedere maand in lente en zomer, dus zo goed zal het ook niet helpen

nogmaals, wees blij dat jouw honden gezond genoeg zijn het allemaal aan te kunnen

maar vergis je niet, auto-imuunstoornissen worden of veroorzaakt door entingen of verergerd.
en dat ligt niet alleen aan de entingen, maar zal ongewtfijfeld ook afhankelijk zijn van hoe goed je dierenarts bezig is.
zoals je weet is qyan geent toen hij ziek was als pup (ik wist toen totaal niet dat zieke dieren niet geent mochten worden). tijdens het ziek zijn en het geven van de entingen is er een AB kuur overheen gegooid. en met zijn laatste enting ook weer een AB kuur.
dit is een te grote slag geweest op zijn gestel en een aanslag op de weerstand die we tot vandaga de dag nog steeds proberen te overwinnen.
ook de demodex is nu dus voor de 4x terug.
dus bij qyan ligt het echt niet puur en alleen aan de entingen, maar ook hoe die zijn gegegevn en in welke omstandigheden en met welke andere medicijnen.
maar dat alles heeft er wel voor gezorgd dat er een situatie is ontstaan waarin we moeten blijven vechten dat zijn weerstand niet daalt, want dat is gewoon verpest na de puppyentingen.
honden met een auto-imuun mogen niet eens geent worden en dat is niet voor niets.
en natuurlijk is dat niet bij alle honden het geval, gelukkig niet zeg, wens het geen hond toe en ook geen eigenaar.
maar zoals je weet is ieder jaar de hele cocktail voor qyan gevaarlijker als niet enten.
trainen zit er niet meer in, naar het buitenland gaan we ook niet.
jij doet wat het beste is voor jouw honden, en ik wat het beste is voor qyan.
ieder zijn manier toch

en ik ben zelf met qyan liever voorzichtiger en ben eerlijk gezegd heel blij dat fabrikanten nu ook de geldigehidsduur van de entingen aan het verlengen zijn!
en wat eigenaren met die info doen, minder ente of gewoon ieder jaar enten, is ieder zijn eigen keus gelukkig

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
qyan schreef:ieder zijn eigen keus gelukkig