Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo flauw..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mieke-Navajo
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
Aantal honden: 2

Zo flauw..

Ongelezen bericht door Mieke-Navajo »

Vind het zo flauw dat gemeente en zorgverzekering geen PTSS hulphond vergoeden!

Ben nu al eventjes bezig met uitzoeken en heb intussen een organisatie gevonden.... Nu nog een idioot bedrag van 15.000€ ophalen, bij elkaar sprokkelen.

Ben wel enorm blij dat Navajo dit samen met mij gaat doen, dus geen gedoe met een nieuwe hond of pup.

Dus als iemand een geldboom weet te staan, pb mij ff!
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe. :zwaai
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Zo flauw..

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Waarom zou je voor het aanleren van wat zaken 15.000 euro nodig hebben? :O: :O:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mieke-Navajo schreef:Vind het zo flauw dat gemeente en zorgverzekering geen PTSS hulphond vergoeden!

Ben nu al eventjes bezig met uitzoeken en heb intussen een organisatie gevonden.... Nu nog een idioot bedrag van 15.000€ ophalen, bij elkaar sprokkelen.

Ben wel enorm blij dat Navajo dit samen met mij gaat doen, dus geen gedoe met een nieuwe hond of pup.

Dus als iemand een geldboom weet te staan, pb mij ff!

Flauw?

:eek:

Ik geloof dat ik me met janken en dreinen nog maar eens aan ga melden voor een scootmobiel, kennelijk werkt dat circuit zo.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je hem een jasje aantrekt met groot geschreven " PTSS Hulphond " erop gaat het vast geweldig voor je werken.
Laatst gewijzigd door bouvierpoedel op 09 jun 2016 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Apple schreef:Waarom zou je voor het aanleren van wat zaken 15.000 euro nodig hebben? :O: :O:
Inderdaad
bouvierpoedel
Zeer actief

crutz schreef:
Apple schreef:Waarom zou je voor het aanleren van wat zaken 15.000 euro nodig hebben? :O: :O:
Inderdaad
Geloofde er ook in hoor , loopt zelfs nog een poedel van mij ergens als PTSS/veteranenhulphond.
Mieke wat ik al schreef gooi een dekje om die hond met de tekst en als jij denkt dat het helpt dan helpt het en is het jouw PTSS hond.
Het gaat om het geloof wat je er in hebt niet om een 15.000 training.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
crutz schreef:
Inderdaad
Geloofde er ook in hoor , loopt zelfs nog een poedel van mij ergens als PTSS/veteranenhulphond.
Mieke wat ik al schreef gooi een dekje om die hond met de tekst en als jij denkt dat het helpt dan helpt het en is het jouw PTSS hond.
Oh geloof zeker dat iemand er baat bij kan hebben. Maar voor 15.000€ aan training???
bouvierpoedel
Zeer actief

crutz schreef:
bouvierpoedel schreef:
crutz schreef:
Inderdaad
Oh geloof zeker dat iemand er baat bij kan hebben. Maar voor 15.000€ aan training???
Schrijf het ook een beetje verkeerd.
Voor 15.000 moet het natuurlijk wel geweldig helpen en een geweldige superhond zijn. Dus plak je eigen plaatje op je eigen hond wat jij er van vind en het werkt ook.Eigenlijk een beetje het doodle verhaal. :engel:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Volgens mij is dat idioot hoge bedrag gebaseerd op de aanschaf van een geheel opgeleide hond (uit het buitenland, vaak USA) en niet op een hond die je al hebt en die je zelf onder begeleiding zou gaan trainen.
Tenminste, bij diabetes hulphonden werkt dat zo, dus ik verwacht bij PTSS hulphonden net zo.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Volgens mij is dat idioot hoge bedrag gebaseerd op de aanschaf van een geheel opgeleide hond (uit het buitenland, vaak USA) en niet op een hond die je al hebt en die je zelf onder begeleiding zou gaan trainen.
Tenminste, bij diabetes hulphonden werkt dat zo, dus ik verwacht bij PTSS hulphonden net zo.

Volgens mij ook. Overigens ook in NL worden er opgeleid inmiddels volgens mij.
Maar inderdaad een volledig getrainde hond van pup af aan die dan met 18/24 mnd beschikbaar komt daar is het geen gek bedrag voor.
Maar wel om je eigen hond zaken te leren.
bouvierpoedel
Zeer actief

LongFields schreef:Volgens mij is dat idioot hoge bedrag gebaseerd op de aanschaf van een geheel opgeleide hond (uit het buitenland, vaak USA) en niet op een hond die je al hebt en die je zelf onder begeleiding zou gaan trainen.
Nee hoor ST Hulphond leid ze ook op en levert ze . Die doen niet alleen meer in ADL honden maar ook andere zoals PTSS/veteraan, begeleiding/autismehond, Hypo en epilepsiehond.
En welk soort hulphond kun je ook gaan trainen met je eigen hond met hulp.
Alleen werd dat door veel hulphondenschooltjes gedaan op het PGB maar dan anders omschreven en dat is wat moeilijker nu.
Mieke-Navajo
Actief

Dat bedrag gaf Bulters en Mekke door na een telefonisch gesprek. Bij 13.000€ mag de opleiding starten en bij 15.000€ weet ik zeker dat ik die 2 a 2,5 jaar 1x per week 2,5 uur begeleiding kan betalen.
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Gewoon even oprechte interesse.

Wat kan een hulphond voor iemand met PTSS doen? Ik ben zelf gediagnosticeerd hiermee, maar ik zou niet weten waar een hulphond mij mee moet helpen :denken:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wat moet een PTSS hulphond allemaal leren, eigenlijk? Heb er niet echt een beeld bij, ben wel benieuwd. In my mind is de aard van de hond veel belangrijker voor een PTSS hulphond maar daar zit ik vast naast dan

edit - haha mirriejj, leek wel afgesproken zo :D
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

sbientje schreef:wat moet een PTSS hulphond allemaal leren, eigenlijk? Heb er niet echt een beeld bij, ben wel benieuwd. In my mind is de aard van de hond veel belangrijker voor een PTSS hulphond maar daar zit ik vast naast dan

Je had toch een reclame waarbij een hond zijn baas wakker maakte bij nachtmerries over de oorlog? Dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken.

Ik vind het voor een eigen hond opleiden wel heel erg veel.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

TessaThomas schreef:
sbientje schreef:wat moet een PTSS hulphond allemaal leren, eigenlijk? Heb er niet echt een beeld bij, ben wel benieuwd. In my mind is de aard van de hond veel belangrijker voor een PTSS hulphond maar daar zit ik vast naast dan

Je had toch een reclame waarbij een hond zijn baas wakker maakte bij nachtmerries over de oorlog? Dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken.

ja maar kan je een hond dat echt leren?
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

PTSS honden doen nog wel meer.
Inderdaad het wakker maken, opmerken als een baas vastloopt in zijn hoofd en hem daaruit halen, voor de baas gaan staan ( letterlijke en figuurlijk)als een situatie moeilijk dreigt te worden/is. Uit eigen initiatief dus, niet op commando.
Volgens mij kost een volldig opgeleide ptss hond en de begeleiding daarna ongeveer €21.000,-. Niet super duur, als je de aanschaf, medische kosten, opleiding en begeleiding allemaal mee rekent.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik vind het eigenlijk niet zo'n heel idioot bedrag... 15000 euro voor 2 tot 2,5 jaar wekelijkse begeleiding van 2,5 uur.
Bij 2,5 jaar komt dat uit op zo'n 115 euro per week voor die 2,5 uur. Bij 2 jaar zal het dop zo'n 144 euro uitkomen. Ik neem aan dat het prive begeleiding is? Dan vind ik het persoonlijk geen rare prijs eigenlijk. Even nut en inhoud buiten beschouwing gelaten.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

bouvierpoedel schreef:
Nee hoor ST Hulphond leid ze ook op en levert ze . Die doen niet alleen meer in ADL honden maar ook andere zoals PTSS/veteraan, begeleiding/autismehond, Hypo en epilepsiehond.
En welk soort hulphond kun je ook gaan trainen met je eigen hond met hulp.
Alleen werd dat door veel hulphondenschooltjes gedaan op het PGB maar dan anders omschreven en dat is wat moeilijker nu.

Ik bedoelde ook niet dat er alleen in het buitenland opgeleid en geleverd wordt, heb het niet zo duidelijk opgeschreven zie ik nu.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

KNGF Geleidehonden leidt ze ook op, tegenwoordig, maar zij beperken zich tot (oud) geüniformeerden omdat de vraag naar hulphonden onder mensen met PTSS kennelijk enorm is.

Ik was er een tijdje geleden voor een interview. Onderaan die pagina wordt wat verteld over hulphonden. Die hond die 'zeer direct fysiek contact maakte' sprong bij zijn baas op zijn buik tijdens een psychose en dat die andere hond niet het kind, maar de moeder wakker maakte vond ik heel bijzonder.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

sbientje schreef:
TessaThomas schreef:

Ik denk dat een hond al een hoop uit zichzelf moet laten zien en je dat kan versterken? Juist omdat de honden het op eigen initiatief doen. Ik wist wel dat ze meer deden dan alleen wakker maken, maar kon er niet op komen.

Ik vind een volledig opgeleide ptss hond dan weer redelijk 'goedkoop' in vergelijking met de prijs voor alleen begeleiding?
[Sandra] schreef:KNGF Geleidehonden leidt ze ook op, tegenwoordig, maar zij beperken zich tot (oud) geüniformeerden omdat de vraag naar hulphonden onder mensen met PTSS kennelijk enorm is.

Ik was er een tijdje geleden voor een interview. Onderaan die pagina wordt wat verteld over hulphonden. Die hond die 'zeer direct fysiek contact maakte' sprong bij zijn baas op zijn buik tijdens een psychose en dat die andere hond niet het kind, maar de moeder wakker maakte vond ik heel bijzonder.
Erg bijzonder!
bouvierpoedel
Zeer actief

kleine2758 schreef:PTSS honden doen nog wel meer.
Inderdaad het wakker maken, opmerken als een baas vastloopt in zijn hoofd en hem daaruit halen, voor de baas gaan staan ( letterlijke en figuurlijk)als een situatie moeilijk dreigt te worden/is. Uit eigen initiatief dus, niet op commando.
Volgens mij kost een volldig opgeleide ptss hond en de begeleiding daarna ongeveer €21.000,-. Niet super duur, als je de aanschaf, medische kosten, opleiding en begeleiding allemaal mee rekent.
Is wel duur in verhouding voor de tijd die er in gaat zitten. Wat het zo duur maakt is dat 40 tot 60 % van de honden die aangeschaft worden om opgeleid te worden afvallen wegens niet geschikt qua karakter . opleiding of gezondheid.
En ook al staat er een stichting achter het blijft ook een commercieel bedrijf.
bouvierpoedel
Zeer actief

TessaThomas schreef:
sbientje schreef:
TessaThomas schreef:

Ik denk dat een hond al een hoop uit zichzelf moet laten zien en je dat kan versterken? Juist omdat de honden het op eigen initiatief doen. Ik wist wel dat ze meer deden dan alleen wakker maken, maar kon er niet op komen.

Ik vind een volledig opgeleide ptss hond dan weer redelijk 'goedkoop' in vergelijking met de prijs voor alleen begeleiding?
[Sandra] schreef:KNGF Geleidehonden leidt ze ook op, tegenwoordig, maar zij beperken zich tot (oud) geüniformeerden omdat de vraag naar hulphonden onder mensen met PTSS kennelijk enorm is.

Erg bijzonder!
Tuurlijk moet een hond bepaalde eigenschappen hebben/laten zien om in een bepaalde opleiding tot hulphond te komen.Heb er hier 1 lopen die doet het ook uit haar zelf en haar broers die beide bij St hulphond NL zitten ook .

Maar Mieke als jij steun aan je hond hebt en er wederzijds vertrouwen is dan is dat al de meerwaarde en niet het tuigje en opleiding tot PTSShulphond.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Mieke-Navajo schreef:Dat bedrag gaf Bulters en Mekke door na een telefonisch gesprek. Bij 13.000€ mag de opleiding starten en bij 15.000€ weet ik zeker dat ik die 2 a 2,5 jaar 1x per week 2,5 uur begeleiding kan betalen.
Omgerekend dus een 50€ per uur. Geen gek tarief voor privé begeleiding.
Mieke-Navajo
Actief

Klopt de begeleiding is 1 op 1 en je gaat direct de praktijk in. Dus direct bezig met hetgeen waarmee de hond mij gaat helpen in de toekomst.

De hond krijgt ook meteen een hesje aan met pasje zodat je vanaf de eerste training al op oefening mag. Het is een zeer intensief traject en dat kost geld.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Dus zo idioot is het bedrag niet, alleen heb je het niet, dat is wat anders.
Afbeelding
Mieke-Navajo
Actief

Jeannettebo schreef:Dus zo idioot is het bedrag niet, alleen heb je het niet, dat is wat anders.
Klopt, had het beter anders kunnen verwoorden. Maar het blijft wel een hoop geld.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Kun je niet beter op zoek gaan naar behandeling voor je ptss?
En weet je zeker dat daar geen C-tje voor hoort?

Genezing, of in ieder geval sterke verbetering is mogelijk en wordt wel vergoed..
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Lijkt me ook handiger om in therapie te gaan hiervoor. Ik start er nu zelf ook mee voor mijn PTSS (zonder c'tje). Maar dat zal natuurlijk wel per persoon verschillen. Ik heb m'n hond voor de lol/hobby en dáardoor is ze al een therapiehond. ik zou niet weten wat ik haar moest leren zodat ik 'beter' kon worden.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Als je een voormalige militair bent en het ptss een causaal verband heeft met de dienst zijn er zeker wel mogelijkheden.
Indien dit het geval is kan ik je met de juiste personen in contact brengen.
Hier een klein stukje uit de Defensiekrant. Er zijn meerdere stukken over hulphonden geschreven in deze krant. Ik kan ze helaas niet zo snel vinden.

https://magazines.defensie.nl/defensiek ... hulphonden
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”