Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanschaf gezelschapshond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Aanschaf gezelschapshond

Ongelezen bericht door crutz »

wat anderen ook al zeggen, niet een uurtje "proberen" maar langer
puli's wat Nanna aandroeg zijn overigens ook hele leuke hondjes en inderdaad denk ik dat zo een vacht best weinig allergie reactie op kan wekken

verder de tip om het gewoon bij de dokter uit te laten zoeken ;) al zegt dat ook niet alles want officieel ben ik ook allergisch voor honden, maar leven er hier toch echt 9 buiten en 1 binnnen zonder problemen en ben geen overdreven poetsvrouw in huis dus hou ook niet alles erg steriel ;)
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door naomi12 »

Spaanse waterhonden schijnen ook een anti allergenen vacht te hebben. In het asiel waar ik stage liep zaten er een aantal; waren leuke, vrolijke en sociale hondjes. Er zitten ook af en toe waterhond pups in het asiel trouwens.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik geloof niet zo in het anti allergene. Het zal vast schelen qua afgifte van huidcellen als een hond weinig tot niet verhaard, maar uiteindelijk reageert ieder mens weer anders op verschillende honden.
Sommige mensen krijgen alleen een loopneus en wat kriebel als ze de hond stevig knuffelen, anderen lopen alleen nog maar met dikke ogen bij alleen de aanwezigheid van de hond in dezelfde ruimte.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

De curly horse is een anti-allergisch paard. Daar bieden fokkers aan om eerst te laten testen of aspirant kopers allergisch zijn voor dat specifieke paard. Misschien is het wel flauwekul hoor, maar het zou ook zo kunnen zijn dat dat ook bij honden kan.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Vast wel. Mijn moeder was allergisch voor katten. Nou ja, voor m'n ene kat wel, voor de andere niet. En dat zijn dan nog 2 van dezelfde types (huis tuin keukenkat). Kennelijk is er toch iéts in die ene z'n vacht dat minder allergische reacties opwekt :)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Lemuria schreef:Vast wel. Mijn moeder was allergisch voor katten. Nou ja, voor m'n ene kat wel, voor de andere niet. En dat zijn dan nog 2 van dezelfde types (huis tuin keukenkat). Kennelijk is er toch iéts in die ene z'n vacht dat minder allergische reacties opwekt :)
Oh wat grappig om te lezen, ik had 3 katten en was heel allergisch voor 1 van de drie, de andere had ik totaal geen last van :mrgreen:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lunatic schreef:
Lemuria schreef:Vast wel. Mijn moeder was allergisch voor katten. Nou ja, voor m'n ene kat wel, voor de andere niet. En dat zijn dan nog 2 van dezelfde types (huis tuin keukenkat). Kennelijk is er toch iéts in die ene z'n vacht dat minder allergische reacties opwekt :)
Oh wat grappig om te lezen, ik had 3 katten en was heel allergisch voor 1 van de drie, de andere had ik totaal geen last van :mrgreen:

Speeksel en huidschilfers/vet schijnen het probleem te zijn, niet de vacht op zich.
Poezen zouden minder allergenen produceren dan katers en gecastreerde dieren minder dan intacte :scratch:
En inderdaad, ik was behoorlijk allergisch voor één van de katers, na z'n castratie werd dat veel minder.
Vreemde katten heb ik standaard last van, ik moet echt van kitten af aan hebben.
:mrgreen: Vinden mensen heel raar, allergisch voor katten terwijl ik er vijf heb.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

dagmar88 schreef:
Lunatic schreef:

Speeksel en huidschilfers/vet schijnen het probleem te zijn, niet de vacht op zich.
Poezen zouden minder allergenen produceren dan katers en gecastreerde dieren minder dan intacte :scratch:
En inderdaad, ik was behoorlijk allergisch voor één van de katers, na z'n castratie werd dat veel minder.
Vreemde katten heb ik standaard last van, ik moet echt van kitten af aan hebben.
:mrgreen: Vinden mensen heel raar, allergisch voor katten terwijl ik er vijf heb.
Mijn vriend is ook allergisch. Toch had ik 2 katten (3.. maar 1 overleed helaas) en toen we gingen samenwonen gingen die mee. Hij groeide er ook overheen. Die overleden ook helaas. Toen 2 nieuwe katten erbij. Ook daar had hij even last van en na een tijdje wende hij ook aan die ;)
Vreemde katten heeft hij ook last van.

Apart toch wel die allergieën :p
Afbeelding
Cathérine Stevens

Ongelezen bericht door Cathérine Stevens »

Hallo iedereen,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn vraag te stellen over allergie, ik ben nieuw hier.

Wat betreft de zaken die jullie zeggen over huidschilfers... Mijn man heeft vaak last van tranende ogen en een verstopte neus na spelen met onze honden. Maar soms komt het op wanneer hij in de living zit zonder eigenlijk aan de honden te komen; Hij heeft zich vorig jaar laten onderzoeken en lijdt aan een gematigde vorm van hondenallergie.

Ik heb onlangs gelezen over bepaalde luchtreinigers die geschikt zijn om rondzwevende huidschilfers van honden uit de lucht te filteren. Ik vond deze info hier http://www.luchtreinigeradvies.com/info ... rs-honden/

Heeft er hier iemand van de hondenliefhebbers ervaring met luchtzuiveraars om hondenallergie te verlichten? Positief of negatief?

Wij overwegen de aanschaf van zo'n toestel, maar ik vraag mij natuurlijk af of ik iets kan leren van andere hondenbaasjes die misschien in een vergelijkbare situatie zitten? Misschien werkt het wel of juist niet?

Sorry als ik dit op de verkeerde plaats geplaatst heb!

Groetjes,
Cathérine
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Het staat hier op zich niet verkeerd maar ik denk dat je meer reacties krijgt wanneer je een eigen topic opent.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Cathérine Stevens

Ongelezen bericht door Cathérine Stevens »

Ok bedankt voor de tip, ik zal vanavond een nieuwe topic aanmaken!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Je zou een langharig ras kunnen nemen dus, of een hond met krulvacht.

Het zijn niet de haren waar mensen in het algemeen allergisch voor zijn, maar voor de huidschilfers. Een lange vacht schermt die huidschilfers méér af, dan een korte vacht. Maar een krulvacht, dat schijnt nog weer beter te werken.

Met een poedel heb je de minste kans op problemen en dan heb je een heel flexibele en intelligentie gezelschapshond. Je hoeft ze trouwens niet op te dirken hoor. Je kunt ze ook hond laten en er honds uit laten zien.

Waar je verder op moet letten, welke hond je ook koopt, is de fokker. Koop niet bij een broodfokker.
Een goede fokker heeft liever dat je de hond terugbrengt als je hem op wat voor reden ook niet meer wilt. En een goede fokker zal jou screenen als eigenaar, om te zien of je wel de juiste persoon bent voor de pup.
Een broodfokker kan dat allemaal niets schelen. Ook niet de gezondheid van de honden waar ze mee fokken.

Je kunt trouwens ook wel naar het asiel gaan. Daar heb je heel leuke honden. Maar het zijn wel vaak herders en staffords die daar zitten en weinig kleine honden van gezelschapsrassen.

Is jouw vrouw soms voor meerdere dingen allergisch, dat je denkt dat ze mogelijk ook voor honden allergisch is?
Want zoals iemand al eerder zei, een katten allergie heeft niets te maken met een hondenallergie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Heavy schreef:Vaak gaat een honden of kattenallergie samen met stofgevoeligheid en hooikoorts.
Ik heb van alles wat volgens de dokter en ook allergisch voor konijnen en paarden :wink:
Dan kan je wel een langharige hond kiezen omdat die minder verhaard maar als die zich uitschud geeft dat weer veel meer stof :wink:

Ik heb weinig last behalve als ik mijn honden kam dan ga ik niezen en krijg een piepende ademhaling.
Dus ik kam zo weinig mogelijk .
Dat had mijn ex ook bij het kammen en borstelen van de Siamezen. Met een stofmasker op was het probleem opgelost.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”