puli's wat Nanna aandroeg zijn overigens ook hele leuke hondjes en inderdaad denk ik dat zo een vacht best weinig allergie reactie op kan wekken
verder de tip om het gewoon bij de dokter uit te laten zoeken
Moderator: moderatorteam
Oh wat grappig om te lezen, ik had 3 katten en was heel allergisch voor 1 van de drie, de andere had ik totaal geen last vanLemuria schreef:Vast wel. Mijn moeder was allergisch voor katten. Nou ja, voor m'n ene kat wel, voor de andere niet. En dat zijn dan nog 2 van dezelfde types (huis tuin keukenkat). Kennelijk is er toch iéts in die ene z'n vacht dat minder allergische reacties opwekt
Lunatic schreef:Oh wat grappig om te lezen, ik had 3 katten en was heel allergisch voor 1 van de drie, de andere had ik totaal geen last vanLemuria schreef:Vast wel. Mijn moeder was allergisch voor katten. Nou ja, voor m'n ene kat wel, voor de andere niet. En dat zijn dan nog 2 van dezelfde types (huis tuin keukenkat). Kennelijk is er toch iéts in die ene z'n vacht dat minder allergische reacties opwekt
Mijn vriend is ook allergisch. Toch had ik 2 katten (3.. maar 1 overleed helaas) en toen we gingen samenwonen gingen die mee. Hij groeide er ook overheen. Die overleden ook helaas. Toen 2 nieuwe katten erbij. Ook daar had hij even last van en na een tijdje wende hij ook aan diedagmar88 schreef:Lunatic schreef:Oh wat grappig om te lezen, ik had 3 katten en was heel allergisch voor 1 van de drie, de andere had ik totaal geen last vanLemuria schreef:Vast wel. Mijn moeder was allergisch voor katten. Nou ja, voor m'n ene kat wel, voor de andere niet. En dat zijn dan nog 2 van dezelfde types (huis tuin keukenkat). Kennelijk is er toch iéts in die ene z'n vacht dat minder allergische reacties opwekt
Speeksel en huidschilfers/vet schijnen het probleem te zijn, niet de vacht op zich.
Poezen zouden minder allergenen produceren dan katers en gecastreerde dieren minder dan intacte![]()
En inderdaad, ik was behoorlijk allergisch voor één van de katers, na z'n castratie werd dat veel minder.
Vreemde katten heb ik standaard last van, ik moet echt van kitten af aan hebben.
Vinden mensen heel raar, allergisch voor katten terwijl ik er vijf heb.

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeiteDat had mijn ex ook bij het kammen en borstelen van de Siamezen. Met een stofmasker op was het probleem opgelost.Heavy schreef:Vaak gaat een honden of kattenallergie samen met stofgevoeligheid en hooikoorts.
Ik heb van alles wat volgens de dokter en ook allergisch voor konijnen en paarden![]()
Dan kan je wel een langharige hond kiezen omdat die minder verhaard maar als die zich uitschud geeft dat weer veel meer stof![]()
Ik heb weinig last behalve als ik mijn honden kam dan ga ik niezen en krijg een piepende ademhaling.
Dus ik kam zo weinig mogelijk .