Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Shock hocks
Moderator: moderatorteam
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Shock hocks
Lijkt in het begin wel alsof ze zo opzij kan vallen.
Is er trouwens een reden waarom die beesten zo achterlijk in de lijn moeten hangen?
Is er trouwens een reden waarom die beesten zo achterlijk in de lijn moeten hangen?
-
korthaar
- Zeer actief
Zou met zo'n hond alleen maar stapvoets rechtuit durven lopen: bang dat anders het geraamte uit elkaar valt.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Zoiets heeft tijd nodig IngeInge O schreef:Maar het ligt niet aan de keurmeesters hoor, neuhhhh, die zijn echt al veranderd en doen goed hun best.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Net alsof die honden continue hurken om te kakken, sneu.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier in de buurt loopt er ook eentje met zo'n rare achterkant.
Mijn 4 jarige zoontje zag die hond lopen, stond stil en keek van de hond naar mij en weer naar de hond en grinnikte "Mama kijk die hond loopt en poept tegelijk... Dat is gek"
Als zelfs mijn 4jarige snapt dat dat niet normaal is waarom die keurmeesters dan niet.....
Mijn 4 jarige zoontje zag die hond lopen, stond stil en keek van de hond naar mij en weer naar de hond en grinnikte "Mama kijk die hond loopt en poept tegelijk... Dat is gek"
Als zelfs mijn 4jarige snapt dat dat niet normaal is waarom die keurmeesters dan niet.....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ik kom hier in de straat de laatste tijd ook een tegen. Nog een jonkie. Maar die loopt ook al zo raar. Hele bolle rug en het is inderdaad ook net of ie moet poepen zo vreemd loopt hij. Ik zit er elke keer vol verbazing naar te kijken als ik hem tegen kom. Ik zou zo'n hond gratis niet eens willen hebben. Vreselijk om te zien. Arme stumpers.

- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik kwam er gisteren een tegen. Overdreven zwaar gebouwd, het leek wel een molosser en invalide aan alle poten.
Hein reageerde ook erg lelijk op de afwijkende houding.
Mocht niet en hij heeft op de falie gekregen maar ik snapte het wel. Wat een gedrocht. Fysiek niet in staat om enige vorm van herkenbare lichaamstaal te laten zien.
Arm dier.
Hier net zo. Dacht zes jaar geleden dat het een bejaarde hond was, maar het arme beest was nog niet eens uitgezwaard
Het doet het nog, soort van.
Gillen bij iedere wandeling en niet alleen door spanning.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wanneer is dat eigenlijk ooit begonnen , moet toch ergens een eerste herder zijn geweest die er punten mee scoorde waar veel mensen een orgasme van kregen en dat het daarna steeds meer extremer uitvergroot werd tot wat het nu is als een soort van gewoon en zelfs een hoogstaand wondertje van fokkers en keurmeesters.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
korthaar
- Zeer actief
Eind jaren zeventig heb ik een tijdje bij een kringgroep van de VDH rondgelopen en toen zag je het al.bouvierpoedel schreef:Wanneer is dat eigenlijk ooit begonnen , moet toch ergens een eerste herder zijn geweest die er punten mee scoorde waar veel mensen een orgasme van kregen en dat het daarna steeds meer extremer uitvergroot werd tot wat het nu is als een soort van gewoon en zelfs een hoogstaand wondertje van fokkers en keurmeesters.
De ellende met de HD is mij dusdanig bij gebleven, dat ik 25 jaar later maar voor een andere Duitser heb gekozen.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Haha, Fokkers voor Fokkers zeker![]()
Daar mag je ook alleen maar ophemelen. Geef ook maar het minste puntje van kritiek en de hele meute begint als speenvarkens te gillen
Bij moeders voor moeders heb je nog minder gezeik
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Maar het blijft onvoorstelbaar dat mensen zulke honden willen hebben. Ik moet er niet aan denken om naar zulke stumpers te kijken. Zou er serieus de zenuwen van krijgen. Ze kunnen amper lopen en zijn helemaal misvormd. Die honden kunnen helemaal niet lekker rennen en spelen. Dat is toch helemaal niet leuk om zo een hond te hebben? Je kunt er niks mee.

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zolang 't een blokje om kan waggelen en een beetje in de tuin strompelen is het genoeg toch? 
-
Manuma
- Zeer actief
Sulluna en ik hebben ooit onze reuen met een jonge Duitse Herder laten spelen maar het arme dier hield ze helemaal niet bij. Een rondje draaien kon niet, dan viel hij om
Afgelopen zondag zag ik weer een hond die de hakken tegen elkaar zet en op alle vier de poten met de polsen op de grond liep. Hoe durf je daaraan mee te werken
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tenmashi schreef:Zolang 't een blokje om kan waggelen en een beetje in de tuin strompelen is het genoeg toch?
Want ze zijn toch zo lief, dat is toch het enige dat telt.....
-
korthaar
- Zeer actief
Dan maar een hondje van een ander ras erbij om de inbrekers af te schrikken.crutz schreef:Tenmashi schreef:Zolang 't een blokje om kan waggelen en een beetje in de tuin strompelen is het genoeg toch?
Want ze zijn toch zo lief, dat is toch het enige dat telt.....
-
blondie
- Zeer actief
Daar heb je wel een punt. Zelf krijg/kreeg ik van niet dh kenners toch de vraag of het een echte dh is of herders waren omdat die van mij niet die aflopende rug hebben/hadden.Tara schreef:Mensen zijn gewend aan het beeld, die vragen zich helemaal niet af of het wel deugt of niet.Yara schreef:Maar het blijft onvoorstelbaar dat mensen zulke honden willen hebben. Ik moet er niet aan denken om naar zulke stumpers te kijken. Zou er serieus de zenuwen van krijgen. Ze kunnen amper lopen en zijn helemaal misvormd. Die honden kunnen helemaal niet lekker rennen en spelen. Dat is toch helemaal niet leuk om zo een hond te hebben? Je kunt er niks mee.
Dat doen al die mensen die van die rochelende en snurkende Engelse Bulldoggen fokken en kopen toch ook niet?
Ik zie het hier overigens niet zo extreem hoor (hier in het dorp.) Je ziet wel heel duidelijk het verschil in bouw. En er draven er hier genoeg naast de fiets die prima gangwerk hebben en kracht kunnen zetten.
Zelf ben ik van mening dat er écht wel fokkers zijn die niet in extremen gaan.
Blijft wel dat het vaak toch mensen zijn die de werklijn té recht vinden.
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ruim 15 jaar geleden kocht ik een herder bij een fokker die huis- en werkherders fokte. En echt, je zag het verschil in bouw niet. De teef had (in haar jonge jaren) de bouw van die mooie herder die Nanna laat zien. Best een pittige teef maar prima als aktieve huishond te houden.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Al hang ik met mn hele gewicht in de lijn... dat krijg ik nooit bij elkaar bij mijn honden... toch vreemd als dat lijntje dat kan

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Het wordt wel erger als ze aan de lijn hangen. Boxers kunnen er dan ook wat van alleen staan hun hakken wel recht. Ik snap nooit zo goed wat je met zo'n hond wil. Ik zie overigens ook vrij veel rechte herders en die trend is er wel degelijk. Veel pupkopers willen rechte of rechtere honden. Hoe een keurmeester een werkhond met koehakken kan laten winnen is mij ook een raadsel.....
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar dat is ook zo, bij heel veel rassen.Inge O schreef:Maar het ligt niet aan de keurmeesters hoor, neuhhhh, die zijn echt al veranderd en doen goed hun best.
Te dikke labradors worden er steeds meer op teruggezet, angst wordt steeds vaker bestraft, noem maar op.
Maar bij deze en bij de Franse en Engelse Bulldogs wil het maar niet lukken.
Ik moet zeggen dat er ook niet tegen te praten valt. Ze zien het niet. Ik vind het een schande, maar ja.
Er zijn heus wel keurmeesters die het wel zien, maar die worden dus niet gevraagd voor de specialtyshows, en op gewone shows komen nog geen 10 DH's meer. Als ze dat al halen. Dat heeft een reden
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Oh, wat erg! Zelfs op de foto zie dat die hond moeilijk loopt en er geen plezier in heeft. Honden horen op die leeftijd (en nog lang daarna) te stuiteren!

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Waarom?!! Waar-om! Echt....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Lemuria
Uitmuntend! Bijzonder rastypisch! Gaarne voor de fok gebruiken.