Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Shock hocks

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Shock hocks

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Lijkt in het begin wel alsof ze zo opzij kan vallen.
Is er trouwens een reden waarom die beesten zo achterlijk in de lijn moeten hangen?
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Zou met zo'n hond alleen maar stapvoets rechtuit durven lopen: bang dat anders het geraamte uit elkaar valt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je ziet spoken Nanna , die hond voldoet overal aan. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Inge O schreef:Maar het ligt niet aan de keurmeesters hoor, neuhhhh, die zijn echt al veranderd en doen goed hun best.

:kotz:
Zoiets heeft tijd nodig Inge :mann:
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Net alsof die honden continue hurken om te kakken, sneu.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Hier in de buurt loopt er ook eentje met zo'n rare achterkant.
Mijn 4 jarige zoontje zag die hond lopen, stond stil en keek van de hond naar mij en weer naar de hond en grinnikte "Mama kijk die hond loopt en poept tegelijk... Dat is gek"
Als zelfs mijn 4jarige snapt dat dat niet normaal is waarom die keurmeesters dan niet.....
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Ik kom hier in de straat de laatste tijd ook een tegen. Nog een jonkie. Maar die loopt ook al zo raar. Hele bolle rug en het is inderdaad ook net of ie moet poepen zo vreemd loopt hij. Ik zit er elke keer vol verbazing naar te kijken als ik hem tegen kom. Ik zou zo'n hond gratis niet eens willen hebben. Vreselijk om te zien. Arme stumpers.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:Ik kwam er gisteren een tegen. Overdreven zwaar gebouwd, het leek wel een molosser en invalide aan alle poten.
Hein reageerde ook erg lelijk op de afwijkende houding.
Mocht niet en hij heeft op de falie gekregen maar ik snapte het wel. Wat een gedrocht. Fysiek niet in staat om enige vorm van herkenbare lichaamstaal te laten zien.

Arm dier.

Hier net zo. Dacht zes jaar geleden dat het een bejaarde hond was, maar het arme beest was nog niet eens uitgezwaard :80:
Het doet het nog, soort van.
Gillen bij iedere wandeling en niet alleen door spanning.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wanneer is dat eigenlijk ooit begonnen , moet toch ergens een eerste herder zijn geweest die er punten mee scoorde waar veel mensen een orgasme van kregen en dat het daarna steeds meer extremer uitvergroot werd tot wat het nu is als een soort van gewoon en zelfs een hoogstaand wondertje van fokkers en keurmeesters.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
korthaar
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Wanneer is dat eigenlijk ooit begonnen , moet toch ergens een eerste herder zijn geweest die er punten mee scoorde waar veel mensen een orgasme van kregen en dat het daarna steeds meer extremer uitvergroot werd tot wat het nu is als een soort van gewoon en zelfs een hoogstaand wondertje van fokkers en keurmeesters.
Eind jaren zeventig heb ik een tijdje bij een kringgroep van de VDH rondgelopen en toen zag je het al.
De ellende met de HD is mij dusdanig bij gebleven, dat ik 25 jaar later maar voor een andere Duitser heb gekozen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Haha, Fokkers voor Fokkers zeker :cool2:
Daar mag je ook alleen maar ophemelen. Geef ook maar het minste puntje van kritiek en de hele meute begint als speenvarkens te gillen :19:

Bij moeders voor moeders heb je nog minder gezeik :mrgreen:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Maar het blijft onvoorstelbaar dat mensen zulke honden willen hebben. Ik moet er niet aan denken om naar zulke stumpers te kijken. Zou er serieus de zenuwen van krijgen. Ze kunnen amper lopen en zijn helemaal misvormd. Die honden kunnen helemaal niet lekker rennen en spelen. Dat is toch helemaal niet leuk om zo een hond te hebben? Je kunt er niks mee.
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Zolang 't een blokje om kan waggelen en een beetje in de tuin strompelen is het genoeg toch? :oeps:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

:ugh:

Sulluna en ik hebben ooit onze reuen met een jonge Duitse Herder laten spelen maar het arme dier hield ze helemaal niet bij. Een rondje draaien kon niet, dan viel hij om :ugh: Waar onze honden aan het beuken en rennen waren kon deze hond alleen maar wat op en neer springen.

Afgelopen zondag zag ik weer een hond die de hakken tegen elkaar zet en op alle vier de poten met de polsen op de grond liep. Hoe durf je daaraan mee te werken :gvd: Op WoofStock zag ik dan weer een prachtige, donker gekleurde Duitse Herder. Een flikker dat wel, maar hij was prachtig en hij kon heel goed mee rennen en draaien om alle honden grommend en grauwend te herderen :mrgreen: Dat is dan werklijn ofzo? Ik zie eigenlijk nooit die doorgezakte, sneue gevallen met die donkere kleur.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tenmashi schreef:Zolang 't een blokje om kan waggelen en een beetje in de tuin strompelen is het genoeg toch? :oeps:

Want ze zijn toch zo lief, dat is toch het enige dat telt.....
korthaar
Zeer actief

crutz schreef:
Tenmashi schreef:Zolang 't een blokje om kan waggelen en een beetje in de tuin strompelen is het genoeg toch? :oeps:

Want ze zijn toch zo lief, dat is toch het enige dat telt.....
Dan maar een hondje van een ander ras erbij om de inbrekers af te schrikken.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:
Yara schreef:Maar het blijft onvoorstelbaar dat mensen zulke honden willen hebben. Ik moet er niet aan denken om naar zulke stumpers te kijken. Zou er serieus de zenuwen van krijgen. Ze kunnen amper lopen en zijn helemaal misvormd. Die honden kunnen helemaal niet lekker rennen en spelen. Dat is toch helemaal niet leuk om zo een hond te hebben? Je kunt er niks mee.
Mensen zijn gewend aan het beeld, die vragen zich helemaal niet af of het wel deugt of niet.
Dat doen al die mensen die van die rochelende en snurkende Engelse Bulldoggen fokken en kopen toch ook niet?
Daar heb je wel een punt. Zelf krijg/kreeg ik van niet dh kenners toch de vraag of het een echte dh is of herders waren omdat die van mij niet die aflopende rug hebben/hadden.
Ik zie het hier overigens niet zo extreem hoor (hier in het dorp.) Je ziet wel heel duidelijk het verschil in bouw. En er draven er hier genoeg naast de fiets die prima gangwerk hebben en kracht kunnen zetten.
Zelf ben ik van mening dat er écht wel fokkers zijn die niet in extremen gaan.
Blijft wel dat het vaak toch mensen zijn die de werklijn té recht vinden.
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ruim 15 jaar geleden kocht ik een herder bij een fokker die huis- en werkherders fokte. En echt, je zag het verschil in bouw niet. De teef had (in haar jonge jaren) de bouw van die mooie herder die Nanna laat zien. Best een pittige teef maar prima als aktieve huishond te houden.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Shock hocks

Ongelezen bericht door crutz »

Kwam deze net tegen op FB
Afbeelding

Hoort dit artikel bij
http://www.shawlein.com/
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Al hang ik met mn hele gewicht in de lijn... dat krijg ik nooit bij elkaar bij mijn honden... toch vreemd als dat lijntje dat kan
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Het wordt wel erger als ze aan de lijn hangen. Boxers kunnen er dan ook wat van alleen staan hun hakken wel recht. Ik snap nooit zo goed wat je met zo'n hond wil. Ik zie overigens ook vrij veel rechte herders en die trend is er wel degelijk. Veel pupkopers willen rechte of rechtere honden. Hoe een keurmeester een werkhond met koehakken kan laten winnen is mij ook een raadsel.....
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:Maar het ligt niet aan de keurmeesters hoor, neuhhhh, die zijn echt al veranderd en doen goed hun best.

:kotz:
Maar dat is ook zo, bij heel veel rassen.
Te dikke labradors worden er steeds meer op teruggezet, angst wordt steeds vaker bestraft, noem maar op.

Maar bij deze en bij de Franse en Engelse Bulldogs wil het maar niet lukken.
Ik moet zeggen dat er ook niet tegen te praten valt. Ze zien het niet. Ik vind het een schande, maar ja.
Er zijn heus wel keurmeesters die het wel zien, maar die worden dus niet gevraagd voor de specialtyshows, en op gewone shows komen nog geen 10 DH's meer. Als ze dat al halen. Dat heeft een reden ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Oh, wat erg! Zelfs op de foto zie dat die hond moeilijk loopt en er geen plezier in heeft. Honden horen op die leeftijd (en nog lang daarna) te stuiteren!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Waarom?!! Waar-om! Echt....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Uitmuntend! Bijzonder rastypisch! Gaarne voor de fok gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”