Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechtende honden welk slag is gevaarlijker?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Wat maakt het uit of een hond je in razernij je klauwen eraf bijt,of gecontroleerd? :?
Als een Mastino je in de armen bijt,maakt het volgens mij toch niet veel uit of hij dat in ongecontroleerde razernij doet of in een gecontroleerde aanval?Bij beide gevallen ligt je arm in twee delen!
Mijn reu als hij knokt,knokt altijd beheerst,valt gecontroleerd aan en bekijkt een situatie,klinkt vreemd maar zo vecht een boxer,alhoewel hij het lompe rauwdouw werk ook niet uit de weg gaat?Maar als ik hem tot de orde roept dan zal hij ook stoppen mits de andere hond blijft doorgaan,dan kom ik tussenbeiden en pak ze(welke hond het ook mag zijn)in de nekken mits de andere eigenaar niets met zijn hond probeerd om het gevecht te stoppen!
Een ongecontroleerde razernij van een hond is moeilijk af te remmen,hij krijgt een plaat voor zijn kop,en zal blijven bijten,een gecontroleerde hond zal op je commando in 1a2 keer stoppen!
Maar ik zeg al,wat maakt het uit als het een beet is van een zwaardere hond? ;) Het resultaat is idem!
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

een hond denkt niet na in een gevecht als een hond vecht ,vecht hij om te winnen ,te laten zien dat hij/zij sterker is dan zijn tegenstander.

mol 8)
Chica
Actief

Ongelezen bericht door Chica »

v.d Lupinehof schreef:
Chica schreef:Het gaat niet om bepaalde honden het gaat over het karakter van elk willekeurige hond in een gevecht.

Maar als je het wil weten die twee schatjes zijn Fila Brasileiro's en Banjer dat hondje die totaal door het lint gaat in een gevecht is een mixie (Fr. Stabij X Weterhoun X DR. Patrijs.)
kan je na gaan als je dat al niet in de toom kan houden wat er gebeurt als je vila door het lint heen gaat god bewaar ons dan is dus het leed niet te over zien ,zou niet graag jou willen tegen komen met mijn honden

mol 8)
Denk dat het ook aan de honden zelf ligt neem Banjer zijn broertje is precies hetzelfde als Banjer terwijl ze niet in 1 gezin opgevoed zijn.
Toch grappig dat je bang bent voor een paar doetjes van Fila's
Chica
Actief

Angel-eyes schreef:Wat maakt het uit of een hond je in razernij je klauwen eraf bijt,of gecontroleerd? :?
Als een Mastino je in de armen bijt,maakt het volgens mij toch niet veel uit of hij dat in ongecontroleerde razernij doet of in een gecontroleerde aanval?Bij beide gevallen ligt je arm in twee delen!
Mijn reu als hij knokt,knokt altijd beheerst,valt gecontroleerd aan en bekijkt een situatie,klinkt vreemd maar zo vecht een boxer,alhoewel hij het lompe rauwdouw werk ook niet uit de weg gaat?Maar als ik hem tot de orde roept dan zal hij ook stoppen mits de andere hond blijft doorgaan,dan kom ik tussenbeiden en pak ze(welke hond het ook mag zijn)in de nekken mits de andere eigenaar niets met zijn hond probeerd om het gevecht te stoppen!
Een ongecontroleerde razernij van een hond is moeilijk af te remmen,hij krijgt een plaat voor zijn kop,en zal blijven bijten,een gecontroleerde hond zal op je commando in 1a2 keer stoppen!
Maar ik zeg al,wat maakt het uit als het een beet is van een zwaardere hond? ;) Het resultaat is idem!
Dat is ook zo maar dan heb ik liever dat een ongecontroleerde hond mijn arm eraf bijt dan een hond die gericht op mijn keel is
Mol
Zeer actief

Chica schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Chica schreef:Het gaat niet om bepaalde honden het gaat over het karakter van elk willekeurige hond in een gevecht.

Maar als je het wil weten die twee schatjes zijn Fila Brasileiro's en Banjer dat hondje die totaal door het lint gaat in een gevecht is een mixie (Fr. Stabij X Weterhoun X DR. Patrijs.)
kan je na gaan als je dat al niet in de toom kan houden wat er gebeurt als je vila door het lint heen gaat god bewaar ons dan is dus het leed niet te over zien ,zou niet graag jou willen tegen komen met mijn honden

mol 8)
Denk dat het ook aan de honden zelf ligt neem Banjer zijn broertje is precies hetzelfde als Banjer terwijl ze niet in 1 gezin opgevoed zijn.
ik ben niet bang voor jou vila's daar ken ik het ras te goed voor, ikben bang voor jou als eigenaar van een vila omdat jij al niet de baas bent over die rotebterier van je

mol 8)
Chica
Actief

v.d Lupinehof schreef:
Chica schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
ik ben niet bang voor jou vila's daar ken ik het ras te goed voor, ikben bang voor jou als eigenaar van een vila omdat jij al niet de baas bent over die rotebterier van je

mol 8)
Lees even goed terug voor je weer rare dingen gaat zeggen.
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

v.d Lupinehof schreef:een hond denkt niet na in een gevecht als een hond vecht ,vecht hij om te winnen ,te laten zien dat hij/zij sterker is dan zijn tegenstander.

mol 8)
Jij denkt niet na in een gevecht, dan betekent dat niet dat andere dat niet doen. :p
Het verschil tussen nadenken in een gevecht en niet nadenken is dat je een iets bewust meemaakt of niet. De een heeft controle over zich zelf en de ander niet. Dus ook de controle om wel of niet door te bijten en waar.
Als je nadenkt in een gevecht kan je ook winnen en ik weet zeker dat je dan meer kans hebt om te winnen. Als je nadenkt hoef je niet perse sterker te zijn, daarom is ook niet altijd de sterkste de alpha (na zijn baasje dan).
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Mol
Zeer actief

Chica schreef:
v.d Lupinehof schreef:
Chica schreef:
v.d Lupinehof schreef: kan je na gaan als je dat al niet in de toom kan houden wat er gebeurt als je vila door het lint heen gaat god bewaar ons dan is dus het leed niet te over zien ,zou niet graag jou willen tegen komen met mijn honden

mol 8)

mol 8)
Lees even goed terug voor je weer rare dingen gaat zeggen.
wat zeg ik voor rare dingen dan?

mol 8)
Chica
Actief

Voor je weer rare dingen gaat zeggen zeg niet dat je dat nu doet alhoewel het niet helemaal is zoals jij zegt
Chica
Actief

EvitaP schreef:
v.d Lupinehof schreef:een hond denkt niet na in een gevecht als een hond vecht ,vecht hij om te winnen ,te laten zien dat hij/zij sterker is dan zijn tegenstander.

mol 8)
Jij denkt niet na in een gevecht, dan betekent dat niet dat andere dat niet doen. :p
Het verschil tussen nadenken in een gevecht en niet nadenken is dat je een iets bewust meemaakt of niet. De een heeft controle over zich zelf en de ander niet. Dus ook de controle om wel of niet door te bijten en waar.
Als je nadenkt in een gevecht kan je ook winnen en ik weet zeker dat je dan meer kans hebt om te winnen. Als je nadenkt hoef je niet perse sterker te zijn, daarom is ook niet altijd de sterkste de alpha (na zijn baasje dan).
Precies
Mol
Zeer actief

Chica schreef:Voor je weer rare dingen gaat zeggen zeg niet dat je dat nu doet alhoewel het niet helemaal is zoals jij zegt
en dan zeggen ze tegen mijn dat ik soms achterte voren lult maar jij kan er ook een houtje van

mol 8)
Chica
Actief

v.d Lupinehof schreef:
Chica schreef:Voor je weer rare dingen gaat zeggen zeg niet dat je dat nu doet alhoewel het niet helemaal is zoals jij zegt
en dan zeggen ze tegen mijn dat ik soms achterte voren lult maar jij kan er ook een houtje van

mol 8)
Hihiii was het woordje waar vergeten te typen solly.
Mol
Zeer actief

EvitaP schreef:

mol 8)
nou daar ben ik het dus net mee eens ,ik denk juist na in een gevecht zoals jij dat zegt omdat ik weet hoe ik de meeste schade toe kan richten in zo minmogelijk tijd.
het gaat altijd bij honden r om dat ze voor elkaar niet onder willen doen en daar door een gevecht aan gaan. een zwakker dier wint niet simpel ,hoe je he draait of keert ,je kan lullen als brug man maar het is niet zo het sterkste en vitaalste die wint simpel weg omat de natuur zo in elkaar steekt.

mol 8)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het zijn in principe ook niet de honden waar ik bang voor zou zijn, maar de eigenaars die niet weten wat voor hond ze in huis halen. Want ik geloof toch wel dat iedereen het ermee eens kan zijn dat je een chihuahua totaal anders aanpakt dan een doberman of rottweiler of herder??
Chica schreef:
Het gaat niet om bepaalde honden het gaat over het karakter van elk willekeurige hond in een gevecht.

Verrassend antwoord voor neeltje
En waarom zou dit een verrassend antwoord voor mij moeten zijn??
nanoekie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door nanoekie »

geef mij maar een hond die nadenkt terwijl hij vecht. Juist een "blindvechtende" hond lijkt me eerder schade aan te richten.
Bij mij weten gaat het als honden vechten niet om schade aan te richten, zie het ook met macho en ayuma, die kunnen heel beherst vechten, ze hebben dan misschien een paar gaatjes maar verder valt het mee.
Moet er niet aand enken allsde stoppen echt doorslaan, heb ze vaak genoeg met botten en vlees in de weer gezien!
Groetjes Nanouk

Afbeelding
Chica
Actief

Het zijn in principe ook niet de honden waar ik bang voor zou zijn, maar de eigenaars die niet weten wat voor hond ze in huis halen. Want ik geloof toch wel dat iedereen het ermee eens kan zijn dat je een chihuahua totaal anders aanpakt dan een doberman of rottweiler of herder??
Daarom was het ook niet mijn bedoeling om bepaalde rassen te noemen.
Maar dan nog vraag ik me af waarom je dan wel bang bent voor eigenaars als we het er allemaal over eens zijn dat een chihuahua minder grote schade aan kan richten dan een Rottie?
Maar ja eigenlijk wilde ik dus niet in deze topic en doe ik zelf ook mee stom stom.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

EvitaP schreef:Het verschil tussen nadenken in een gevecht en niet nadenken is dat je een iets bewust meemaakt of niet. De een heeft controle over zich zelf en de ander niet. Dus ook de controle om wel of niet door te bijten en waar.
Allemaal heel leuk, maar volgens mij halen een hoop mensen een lullige correctie door de war met een regelrechte matpartij. Als er echt flink geknokt wordt is er een heel andere motivatie, dan een hond die een andere hond even laat weten dat ie zijn bal met rust moet laten. Iedere hond kan door het lint en bijna iedere hond kan normaal corrigeren en weten waar op dat moment grenzen liggen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
EvitaP schreef:

mol 8)
nou daar ben ik het dus net mee eens ,ik denk juist na in een gevecht zoals jij dat zegt omdat ik weet hoe ik de meeste schade toe kan richten in zo minmogelijk tijd.
het gaat altijd bij honden r om dat ze voor elkaar niet onder willen doen en daar door een gevecht aan gaan. een zwakker dier wint niet simpel ,hoe je he draait of keert ,je kan lullen als brug man maar het is niet zo het sterkste en vitaalste die wint simpel weg omat de natuur zo in elkaar steekt.

mol 8)
Dat de vitaalste het wint ben ik met je eens. Maar die hoeft niet perse het sterkst te zijn.
Het is inderdaad zo dat ze niet voor elkaar onder willen doen, maar dat betekent niet dat ze elkaar willen vermoorden. Door de ingebouwde (net een machine :P )bijtrem vechten ze (meestal) niet tot de dood er op volgt. Een nadenkende hond zal die andere hond dan ook niet doden of heel ernstig verwonden als het niet nodig is. Een onnadenkde hond kan dat 'per ongeluk' wel doen.
groetjes
Evita

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

EvitaP schreef: Door de ingebouwde (net een machine :P )bijtrem vechten ze (meestal) niet tot de dood er op volgt. Een nadenkende hond zal die andere hond dan ook niet doden of heel ernstig verwonden als het niet nodig is. Een onnadenkde hond kan dat 'per ongeluk' wel doen.
Bijtrem geldt niet per definitie buiten de roedel. Daarbij kan het vele oorzaken hebben dat een hond een andere hond verwond, heeft niks met nadenkend of niet te maken. Een hond denkt niet, die volgt zijn instinkt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Neeltje

Chica schreef:
Daarom was het ook niet mijn bedoeling om bepaalde rassen te noemen.
Maar dan nog vraag ik me af waarom je dan wel bang bent voor eigenaars als we het er allemaal over eens zijn dat een chihuahua minder grote schade aan kan richten dan een Rottie?
Maar ja eigenlijk wilde ik dus niet in deze topic en doe ik zelf ook mee stom stom.
maar de eigenaars die niet weten wat voor hond ze in huis halen.
Een chihuahua moet zich van mij net zo goed gedragen als een rottweiler. Ook een chihuahua die niet goed is opgevoed is voor mij een rothond(je) en kan zeer irritant zijn, alleen zal de schade dat dit hondje aan kan richten veel kleiner zijn.
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
EvitaP schreef: Door de ingebouwde (net een machine :P )bijtrem vechten ze (meestal) niet tot de dood er op volgt. Een nadenkende hond zal die andere hond dan ook niet doden of heel ernstig verwonden als het niet nodig is. Een onnadenkde hond kan dat 'per ongeluk' wel doen.
Bijtrem geldt niet per definitie buiten de roedel. Daarbij kan het vele oorzaken hebben dat een hond een andere hond verwond, heeft niks met nadenkend of niet te maken. Een hond denkt niet, die volgt zijn instinkt.
Als je nadenken verandert in bewust zijn van wat hij doet, klopt het weer helemaal.
Nee dat geldt niet per defenitie buiten de roedel, maar meestal wel.
groetjes
Evita

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

EvitaP schreef: Als je nadenken verandert in bewust zijn van wat hij doet, klopt het weer helemaal.
Dan heb je het dus over buiten zinnen zijn of niet..en dan heb je het dus over de reden van het gevecht en de motivatie van de hond. Iedere hond is buiten zinnen te krijgen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Neeltje

EvitaP schreef:
Eline* schreef:
Als je nadenken verandert in bewust zijn van wat hij doet, klopt het weer helemaal.
Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
kijk nu ga je praten :ok:

mol 8)
Mol
Zeer actief

Neeltje schreef:
EvitaP schreef:
Eline* schreef:
Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.
maar dan is het geen vecht partij snap je??????????
een schermutseling of een vecht partij is een wereld van verschil
en als je deze dngen al door elkaar gaat halen ben je in mijn ogen toh nie helemaal bij de les.

mol 8)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

v.d Lupinehof schreef:
Neeltje schreef:
EvitaP schreef:
Eline* schreef: Bijtrem geldt niet per definitie buiten de roedel. Daarbij kan het vele oorzaken hebben dat een hond een andere hond verwond, heeft niks met nadenkend of niet te maken. Een hond denkt niet, die volgt zijn instinkt.
maar dan is het geen vecht partij snap je??????????
een schermutseling of een vecht partij is een wereld van verschil
en als je deze dngen al door elkaar gaat halen ben je in mijn ogen toh nie helemaal bij de les.

mol 8)
bij mij is een echte vechtpartij als er minimaal bloed aan te pas komt....
grommen en snauwen valt bij mij onder een correctie...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Neeltje schreef:Ik zou geen hond willen hebben die vecht. Ok, je hebt het niet voor het zeggen, maar dan zou ik dus echt niet meer op m'n gemak ermee gaan wandelen want je zult dan constant alert moeten zijn, want ik zou het toch echt niet op m'n geweten willen hebben dat mijn hond een andere verwondt, laat staan met ergere gevolgen.

je haalt een aantal dingen door elkaar...je kunt simpelweg niet zeggen dat je geen hond hebt die niet vecht ;) Dingo WAS altijd erg makkelijk met alle honden, maar sinds hij tot 2x toe gebeten is door een groenendaeler, vecht hij wel met dit soort honden....heeft niets met opvoeden te maken dus, maar met levenservaring.
Als jou hondje volgende week twee keer tot bloedens toe opengereten word door een poedel(laten we eens een ander ras nemen :mrgreen: ) dan zit de kans er dik in, dat jou hond een poedel de volgende ook voor is ;)

Zou ik er wel een hebben? Kan ik me haast niet voorstellen, want ik ben er nog steeds van overtuigd dat een dier een gedeelte van jouw uitstraling overneemt en als jij rustig bent, zal je hond dat ook zijn.

je uitstraling heeft je hond maling aan, als hij zijn aartsrivaal ziet aankomen. Dan zal het hem niet uitmaken of je vrolijk met je balletje loopt te zwaaien...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef: je uitstraling heeft je hond maling aan, als hij zijn aartsrivaal ziet aankomen. Dan zal het hem niet uitmaken of je vrolijk met je balletje loopt te zwaaien...
helemaal mee eens, dan heeft hij echt lak aan je, omdat hij zich helemaal focust op die andere hond...
dat heeft niets met je uitstraling te maken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mol
Zeer actief

[quote="Dingoje uitstraling heeft je hond maling aan, als hij zijn aartsrivaal ziet aankomen. Dan zal het hem niet uitmaken of je vrolijk met je balletje loopt te zwaaien...

[/quote][/quote]

maar dan nog heeft hij naar jou te luisteren.

mol 8)
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

v.d Lupinehof schreef:[quote="Dingoje uitstraling heeft je hond maling aan, als hij zijn aartsrivaal ziet aankomen. Dan zal het hem niet uitmaken of je vrolijk met je balletje loopt te zwaaien...
[/quote]

maar dan nog heeft hij naar jou te luisteren.

mol 8)[/quote]
Absoluut, en geluisterd word hier :mrgreen: , maar of ik nou een deuntje van Frans Bauer ontspannen loopt te zingen, of ik loop me op te naaien, t zal Dingo worst zijn :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”