Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips voor Oostenrijk / Zwitserland aug/sept/okt

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Tips voor Oostenrijk / Zwitserland aug/sept/okt

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Komende na-zomer wil ik voor het eerst met Duke op vakantie naar het buitenland. Lekker de bergen opzoeken. Rust aan mijn kop, genieten van uitzichten en de natuur en lekker samen wandelen.

Nu heb ik wel een beetje gegoogled, maar ik kom steeds dezelfde adressen tegen. Aangezien er hier op het forum volgens mij jaarlijks veel mensen richting Oostenrijk en Zwitserland vertrekken voor een vakantie in de bergen, leek het me handig om hier wat tips te vragen.

Misschien dat er iemand met me mee gaat. We zouden dan met twee personen en twee honden zijn voor een week. Liever niet camperen, maar gewoon een huisje/appartement. Bij voorkeur met keuken, zodat we zelf kunnen koken. Grootste struikelblok hierin zijn de kosten. Hoe goedkoper, hoe haalbaarder voor die persoon. Als ze niet mee gaat en ik ga alleen ga ik denk ik een weekje langer.

Wie geeft me de tip voor dat ene betaalbare juweeltje waar je echt naartoe moet?

Andere landen sta ik trouwens ook wel open voor hoor! Het is meer het gevoel van.. bergen? Dan gaan we naar oostenrijk of zwitserland.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 13 feb 2016 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Tips voor Oostenrijk / Zwitserland aug/sept/okt

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou zeggen, ga lekker naar DogWalkTrail in Oostenrijk, maar ik denk dat dat boven budget zal zijn.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Oostenrijk een van de accomodaties van dogwalktrail, of bij mühlbachhof.
Zwitserland is ook geweldig natuurlijk, maar als het betaalbaar moet zijn, zou ik voor Oostenrijk kiezen

http://www.muehlbachhof.eu/index.php/nl/

http://www.dogloghomes.com

http://www.appartementbodhi.com

http://dogmountaininn.eu
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Dat ziet er erg leuk uit Longfields! Als ik toch alleen ga is dat zeker een hele leuke optie (ben niet zo van het echt helemaal alleen). Dankjewel. Maar als we samen gaan is denk ik gewoon een appartementje/huisje voldoende.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Shiloh86 schreef:Dat ziet er erg leuk uit Longfields! Als ik toch alleen ga is dat zeker een hele leuke optie (ben niet zo van het echt helemaal alleen). Dankjewel. Maar als we samen gaan is denk ik gewoon een appartementje/huisje voldoende.
Zoals je in de links van Jeannette kunt zien, heeft DogWalkTrail ook losse accommodaties in de verhuur, zonder dat je daar een programma bij hoeft te boeken als je niet wil.
Shiloh86
Zeer actief

Ja zag het inderdaad :) . Eerste valt alleen al af. Honden tot 40 cm :S , vreemde regel :S

Meer tips blijven welkom!
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Shiloh86 schreef:Ja zag het inderdaad :) . Eerste valt alleen al af. Honden tot 40 cm :S , vreemde regel :S

Bij de eerste is het in overleg geen enkel probleem als de hond groter is, Bo en Layla van Jeanette hebben er ook gelogeerd en de boeven van Gerda :ok:
En Timber is afgelopen jaar ook gewoon mee geweest :lol1:

Zeker een aanrader! :ok:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

kloesje schreef:
Shiloh86 schreef:Ja zag het inderdaad :) . Eerste valt alleen al af. Honden tot 40 cm :S , vreemde regel :S

Bij de eerste is het in overleg geen enkel probleem als de hond groter is, Bo en Layla van Jeanette hebben er ook gelogeerd en de boeven van Gerda :ok:
En Timber is afgelopen jaar ook gewoon mee geweest :lol1:

Zeker een aanrader! :ok:
Dat dus, Bo was 72 cm en 60 kg
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Is dit niks?
De eigenaren van een zus van Kiki zijn hier met twee honden geweest en vonden het erg leuk.
http://www.dogglywood.nl/
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wij gaan altijd hier heen. Ze vragen wel 10 euro per hond per nacht, wij betalen rond de 80/90 euro per nacht voor een vier persoonsappartement. Wij hoeven niks te betalen voor de honden.

In Hinterglemm.

http://www.hasenau.at
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Dogwalktrail is al genoemd, en daar sluit ik me helemaal bij aan. Wij zijn afgelopen jaar te gast geweest bij Menno en Marjenneke in de Goldgrube in het Raurisertal: http://www.wiemans.at/ferienwohnung-nl/home.htm en ook die beveel ik van harte aan. Voordeel daar zijn de eigengebakken broodjes die ze op verzoek 's morgens vroeg aan je deur hangen, heerlijk. Aardige mensen, plezierige appartementen en prima wandelmogelijkheden. Het dal is prachtig. Beek met goud naast de deur :-)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Mallnitz in Karinthië het is er prachtig heerlijk wandelen en dan ook nog eens een appartement waarbij de eigenaren ook nog eens hondengekken zijn. Oppas voor je hond is mogelijk. Wil je leuke wandelingen weten dan kan ik je er wel wat vertellen.

http://www.carinthia-appartements.at/nl
Afbeelding
gevni havanezers
Shiloh86
Zeer actief

Bedankt voor alle adviezen! Vooral die laatste klinkt heel degelijk en betaalbaar! We gaan er binne kort eens goed voor zitten om te kijken wat de opties zijn! Bedankt.

Tips blijven trouwens natuurlijk welkom!
Afbeelding
blacky
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Bedankt voor alle adviezen! Vooral die laatste klinkt heel degelijk en betaalbaar! We gaan er binne kort eens goed voor zitten om te kijken wat de opties zijn! Bedankt.

Tips blijven trouwens natuurlijk welkom!
kan ik je echt aanraden en als je een offerte vraagt zijn ze vaak goedkoper dan je denkt.
Vraag bijvoorbeeld de Kartencard erbij dan zijn alle liften in de omgeving gratis. Scheelt je een hoop geld.

Wij zijn er vaste gasten en komen er el vele jaren vaak 2x per jaar 1x in de winter en een keer in de zomer.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

Wij zijn vorige week naar Hotel Tyrol in Mösern geweest. Prachtig gebied. Het hotel staat aan de bosrand dus je loopt zo het bos in. Als je bij boeking doorgeeft dat je met honden komt krijg je een kamer op de begane grond met een stukje tuin die helemaal omheind is.

Honden mogen mee de eetzaal in. Echt goed geregeld daar.
En nog eens niet duur ook. Voor een week met twee personen half pension betaalden wij nog geen € 500,--
http://www.hotel-tyrol.at/nl/
Afbeelding
gevni havanezers
Shiloh86
Zeer actief

Bedankt blacky! Ook die zet ik in mijn vakantie optie mapjes...

Helaas zijn de plannen iets veranderd. De andere persoon kon uiteindelijk niet mee, en ik kreeg zelf de mogelijkheid om 2 weken naar Curacao te gaan met mijn zus... honden vakantie stellen we dus even een jaartje uit.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Leuke tips staan er tussen! Geen idee hoe dat eruit ziet, maar als je daar gaat wandelen in Oostenrijk en Zwitserland, heb je dan voornamelijk weiders/vlakten of ook veel bos? En zag iets van liften, zijn dat dan gondels waar je hond in mee kan?
Is het erg zwaar lopen of ook delen relatief goed beloopbaar? En met welke temperaturen moet je rekening houden? Niet dat we daar voor volgend jaar augustus boeken en het vervolgens veel te heet is om lang te lopen :mrgreen:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hippo schreef:Leuke tips staan er tussen! Geen idee hoe dat eruit ziet, maar als je daar gaat wandelen in Oostenrijk en Zwitserland, heb je dan voornamelijk weiders/vlakten of ook veel bos? En zag iets van liften, zijn dat dan gondels waar je hond in mee kan?
Is het erg zwaar lopen of ook delen relatief goed beloopbaar? En met welke temperaturen moet je rekening houden? Niet dat we daar voor volgend jaar augustus boeken en het vervolgens veel te heet is om lang te lopen :mrgreen:
Wij zijn vorig jaar een weekje naar Oostenrijk gegaan in augustus... wij hadden mist en regen ;) Dus konden naar hartelust wandelen die keer. Alleen had ik wel op iets meer zon gehoopt. Wij zijn in de bergen gaan wandelen met Skye en zijn een paar keer door een stukje bos gegaan, maar vooral open en weides. In de meeste liften mogen honden mee. Waar wij zaten waren hele kleine liftjes waardoor we iedere keer alleen met Skye zaten en hij geen muilkorf aan hoefde. Maar de wat grotere liften zijn muilkorven vaak verplicht. Het is niet heel zwaar lopen wat ik heb gedaan ;) want dat kan ik gewoon niet ;) Als ik het kan kunnen jullie het zeker. Maar het is natuurlijk maar net wat je uitkiest. Je kan over een goed pad omhoog en omlaag, maar je kan ook andere paden uitkiezen.

Afbeelding

Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

*Skye* schreef:
Hippo schreef:Leuke tips staan er tussen! Geen idee hoe dat eruit ziet, maar als je daar gaat wandelen in Oostenrijk en Zwitserland, heb je dan voornamelijk weiders/vlakten of ook veel bos? En zag iets van liften, zijn dat dan gondels waar je hond in mee kan?
Wij zijn vorig jaar een weekje naar Oostenrijk gegaan in augustus... wij hadden mist en regen ;) Dus konden naar hartelust wandelen die keer. Alleen had ik wel op iets meer zon gehoopt. Wij zijn in de bergen gaan wandelen met Skye en zijn een paar keer door een stukje bos gegaan, maar vooral open en weides. In de meeste liften mogen honden mee. Waar wij zaten waren hele kleine liftjes waardoor we iedere keer alleen met Skye zaten en hij geen muilkorf aan hoefde. Maar de wat grotere liften zijn muilkorven vaak verplicht. Het is niet heel zwaar lopen wat ik heb gedaan ;) want dat kan ik gewoon niet ;) Als ik het kan kunnen jullie het zeker. Maar het is natuurlijk maar net wat je uitkiest. Je kan over een goed pad omhoog en omlaag, maar je kan ook andere paden uitkiezen.

Afbeelding

Afbeelding
Bedankt voor de info :ok: . We gaan dat dan zeker een keer doen. Bij liften denk ik vaak aan stoeltjesliften, maar neem aan dat dat gewoon gondels zijn :mrgreen: . Even een muilkorf om voor in de lift is geen enkel probleem. Van die nylon dingen frommel je erna gewoon weer in je tas. Wij zijn helemaal gek van bossen, misschien dat we dat dan voor een weekje doen.

Wij hebben afgelopen zomer ook in de Toscaanse Apennijnen (skigebied) gelopen, maar daar waren grote stukken bij dat je alleen maar flink aan het klimmen of dalen was(lees je voetje voor voetje moest lopen). Stukjes vind ik niet erg, maar dat echte berggeit idee hoeft van mij dan ook weer niet heel de wandeling :engel:
gonnie
Zeer actief

Wij gaan dit jaar weer naar Hinterglemm in Oostenrijk. Je kan er veel lopen, soms loop je door bossen, soms over weilanden. Daar mogen honden in alle bergliften, je moet wel muilkorven bij je hebben. Als je met meerdere in een gondel ga dan moeten ze er een om, maar wij zijn er altijd alleen in gegaan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hippo schreef: Bedankt voor de info :ok: . We gaan dat dan zeker een keer doen. Bij liften denk ik vaak aan stoeltjesliften, maar neem aan dat dat gewoon gondels zijn :mrgreen: . Even een muilkorf om voor in de lift is geen enkel probleem. Van die nylon dingen frommel je erna gewoon weer in je tas. Wij zijn helemaal gek van bossen, misschien dat we dat dan voor een weekje doen.

Wij hebben afgelopen zomer ook in de Toscaanse Apennijnen (skigebied) gelopen, maar daar waren grote stukken bij dat je alleen maar flink aan het klimmen of dalen was(lees je voetje voor voetje moest lopen). Stukjes vind ik niet erg, maar dat echte berggeit idee hoeft van mij dan ook weer niet heel de wandeling :engel:
O haha nee als je het over liften hebt dan praat je over cabineliften/ gondels, denk niet dat honden in een stoeltjeslift mee mogen ;)

Afbeelding
gonnie
Zeer actief

In Hinterglemm zijn geen stoeltjesliften meer, maar toen ze er nog waren mochten de honden gewoon mee. We hielden ze gewoon op schoot, maar toen hadden we er nog maar twee.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Jeannettebo
Zeer actief

Hier ook vooral gondels en honden hoeven niks om.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

gonnie schreef:In Hinterglemm zijn geen stoeltjesliften meer, maar toen ze er nog waren mochten de honden gewoon mee. We hielden ze gewoon op schoot, maar toen hadden we er nog maar twee.
Wij ook :wink:

Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

veertje schreef:
gonnie schreef:In Hinterglemm zijn geen stoeltjesliften meer, maar toen ze er nog waren mochten de honden gewoon mee. We hielden ze gewoon op schoot, maar toen hadden we er nog maar twee.
Wij ook :wink:

Afbeelding
Brrrr. Krijg al buikpijn als ik er aan denk!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”