Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lyme?
Moderator: moderatorteam
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Lyme?
Beaphar heeft testkits waarmee je in ieder geval de teek op de Borrelia bacterie kunt testen. Dan weet je in ieder geval iets meer.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Een bultje is iets heel anders dan een rode kring om de plaats van de beet heen.
Hier heb ik nog nooit zo'n kring om een tekenbeet heen gezien gelukkig. Als dat wel zo was zou ik daar wel actie op ondernemen en die testkit gebruiken en even bellen met mijn dierenarts.
Bultjes als reactie op een tekenbeet hebben ze hier ook vaak, daar maak ik me geen zorgen over.
Hier heb ik nog nooit zo'n kring om een tekenbeet heen gezien gelukkig. Als dat wel zo was zou ik daar wel actie op ondernemen en die testkit gebruiken en even bellen met mijn dierenarts.
Bultjes als reactie op een tekenbeet hebben ze hier ook vaak, daar maak ik me geen zorgen over.
-
Jetski
- Zeer actief
Bij onze vorige hond heb ik dat inderdaad een paar keer gezien.
Ook kreeg hij zn laatste jaren bijna altijd een verdikking of een bultje rond de tekenbeten.
Helaas bleek hij lyme te hebben en was de diagnose te laat om de antibiotica te laten aanslaan.
Ik heb al wel begrepen dat de testen om te zien of de teek besmet is geen zekerheid geven.
Ik zou idd even met de dierenarts overleggen en bij twijfel zeker een goede (en lang genoeg) antibiotica kuur geven...
Ook kreeg hij zn laatste jaren bijna altijd een verdikking of een bultje rond de tekenbeten.
Helaas bleek hij lyme te hebben en was de diagnose te laat om de antibiotica te laten aanslaan.
Ik heb al wel begrepen dat de testen om te zien of de teek besmet is geen zekerheid geven.
Ik zou idd even met de dierenarts overleggen en bij twijfel zeker een goede (en lang genoeg) antibiotica kuur geven...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Voor zekerheid/veiligheid gekozen dus.Kells schreef:We hebben gekozen voor een ab kuurtje. De teek kon opgestuurd worden naar Utrecht, maar daar schieten we niet zoveel mee op. De teek kan wel besmet zijn, maar dat zegt niet dat Kells ook besmet is.
Zou ik ook doen
Moet dat niet een speciale AB zijn?
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Jutter heeft een paar weken geleden een volgezogen teek uitgekotst.
Ja...echt waar!
Hij heeft een antibioticakuur gekregen, omdat een rode ring niet te checken is in zijn keel.
Ja...echt waar!
Hij heeft een antibioticakuur gekregen, omdat een rode ring niet te checken is in zijn keel.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een beet ook niet.roksefloks schreef:Jutter heeft een paar weken geleden een volgezogen teek uitgekotst.![]()
Ja...echt waar!
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar gebeten worden, dat lijkt me zelfs voor een teek een lastige klus.
-
roksefloks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
- Aantal honden: 4
Ik weet het ...klinkt heel raar. Maar hij was al een paar dagen erg aan het krabben bij zijn keel, ondanks de serestoband. Ik heb hem -tig keer gecontroleerd. Ook liep hij steeds te braken zonder dat er iets uit kwam. Totdat hij weer begon te braken en er tussen het slijm "iets" lag. Ik dacht een besje, maar het was een volgezogen teek. Als ik het met mijn eigen ogen niet gezien had had ik het ook niet geloofd.Marjoleine schreef:Een beet ook niet.roksefloks schreef:Jutter heeft een paar weken geleden een volgezogen teek uitgekotst.![]()
Ja...echt waar!
Ik kan me niet voorstellen dat ze daar gebeten worden, dat lijkt me zelfs voor een teek een lastige klus.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kells schreef:10 dagen Doxycycline en that's it.ranetje schreef:Voor zekerheid/veiligheid gekozen dus.Kells schreef:We hebben gekozen voor een ab kuurtje. De teek kon opgestuurd worden naar Utrecht, maar daar schieten we niet zoveel mee op. De teek kan wel besmet zijn, maar dat zegt niet dat Kells ook besmet is.
Zou ik ook doen![]()
Moet dat niet een speciale AB zijn?