Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grasaren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Grasaren

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ze zijn er weer, die vreselijke ondingen. Niet alleen kijk ik de honden nu elke dag na op teken, ook de jacht op grasaren is geopend en ik heb er al een paar uit hun vacht moeten plukken. Ze zaten al met de punt in de huid :ugh:
Er zat er ook een in een sok, vast als een veiligheidsspeld dus tweemaal doorboord. Het viel nog niet mee om het kreng eruit te krijgen.
Ik ben nu dus als de dood dat ik er een mis bij de honden.
Martin was stomverbaasd. Hij had er nog nooit van gehoord."Dat had je vroeger toch ook niet?"
Geen idee. Zou het met het latere maaien van de bermen te maken hebben?
Ze liggen gelukkig vaak op een soort fleecedeken en daar blijven de aren makkelijker in hangen dus ik pluk die dagelijks even leeg.
Je zou bijna weer naar de winter gaan verlangen :oeps:
Anke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Grasaren

Ongelezen bericht door Anke »

Zoals je weet, had Youri ook laatst een grasaar in zijn voetje. Die was dus al naar binnengekropen :ugh:
En dat terwijl ik de aren zoveel mogelijk ontwijk en de honden iedere avond controleer. Ik had het echt niet gezien.

Ik heb gebeld met de gemeente, want die grasaren komen op steeds meer plaatsen tevoorschijn. Ze verdrukken ook al het andere gras/bermgroen ed. De ambtenaar wist me te vertellen dat ze het maaibeleid hebben aangepast om de bijen en insecten te helpen. Tja.. Daar zit wat in natuurlijk :wink: Maar ik vind het wel vervelend want ik kan hier nog amper lopen nu. Al mijn favoriete rondjes gaan langs honderden en honderden grasaren :(:
Ik wilde al de auto pakken naar 'jouw' bos, want dat is voor mij heel dichtbij. Maar daar zijn dus ook aren begrijp ik.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hier ook veel grasaren en ook hier maait de gemeente bijna niet meer vanwege bloemen en bijen.
De bloemen staan er al lang niet meer en de honden moeten door een meter hoog gras lopen :piew:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ze waren er "vroeger" ook hoor.
Mijn eerste hond had er een handje van om die dingen in zijn poot te krijgen :?

Het zijn rotdingen.
Na de wandeling even een kam door de vacht helpt wel. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Hier in de buurt zijn ze juist sinds een jaar gelukkig minder. In plaats van maaien 2x per jaar worden de singels nu door schapen begraasd. En de schapen komen wat vaker en eerder zodat de grasaren geen kans zien om te rijpen.
In buitengebied hebben ze er wel last van helaas. Bij Diem met name in zijn flanken, daar is de vacht dik, en Mies tussen haar teentjes. Tot nu toe heb ik ze altijd kunnen vinden voordat er meer dan een puntje in de huid zat :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”