Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bravecto
Moderator: moderatorteam
-
Jetski
- Zeer actief
Bravecto
Omdat onze vorige hond de ziekte van Lyme had ben ik als de dood voor teken bij onze huidige jonge hond.
We wonen vlakbij zee en duinen en een groot percentage van de tekenpopulatie hier is besmet met de borrelia (lyme) bacterie.
Heb jaren geleden ook teken opgestuurd voor onderzoeken.
Aangezien onze hond (Portugese waterhond) zo n beetje 3x per dag in het water ligt, vallen diverse behandelingen af. En vanwege het knuffelen en aaien ben ik ook geen voorstander van een band om de hals.
Hij heeft een behoorlijke vacht waardoor het lastig is om teken te spotten. De waterblazer helpt hier wel wat bij, maar niet 100%
Sinds een tijdje is er een enting op de markt, maar de dierenartsen die ik hierover gesproken heb hebben weinig (geen) ervaring hiermee en ik vind te weinig info erover om deze vooralsnog te willen proberen.
Nu gebruik ik Bravecto. Het product doet wat het beloofd en Ollie heeft geen (zichtbare) problemen na toedienen.
Wel moet ik het echt in zn strot duwen, want zodra hij doorheeft dat de pil (ook in kleine stukjes) ergens in of doorheen zit weigert hij het..
Doordat er momenteel heel veel horrorverhalen over Bravecto de ronde doen ( waar overigens heel veel van niet onderzocht blijken te zijn?? En ik af en toe ook het idee krijg dat mensen elkaar napraten ) merk ik dat ik het lastig vind om de pil nu klakkeloos te geven.
Graag hoor ik ervaringen van diegene die het hier gebruiken.
Ik weet dat het gif is en dat vele daardoor het product afkeuren, en de links naar de facebookpagina s ken ik ook wel dus hier hoef ik niet op gewezen te worden.
Maar heel graag de ervaringen bij je eigen honden en hoelang je het produkt al gebruikt.....
We wonen vlakbij zee en duinen en een groot percentage van de tekenpopulatie hier is besmet met de borrelia (lyme) bacterie.
Aangezien onze hond (Portugese waterhond) zo n beetje 3x per dag in het water ligt, vallen diverse behandelingen af. En vanwege het knuffelen en aaien ben ik ook geen voorstander van een band om de hals.
Hij heeft een behoorlijke vacht waardoor het lastig is om teken te spotten. De waterblazer helpt hier wel wat bij, maar niet 100%
Sinds een tijdje is er een enting op de markt, maar de dierenartsen die ik hierover gesproken heb hebben weinig (geen) ervaring hiermee en ik vind te weinig info erover om deze vooralsnog te willen proberen.
Nu gebruik ik Bravecto. Het product doet wat het beloofd en Ollie heeft geen (zichtbare) problemen na toedienen.
Wel moet ik het echt in zn strot duwen, want zodra hij doorheeft dat de pil (ook in kleine stukjes) ergens in of doorheen zit weigert hij het..
Doordat er momenteel heel veel horrorverhalen over Bravecto de ronde doen ( waar overigens heel veel van niet onderzocht blijken te zijn?? En ik af en toe ook het idee krijg dat mensen elkaar napraten ) merk ik dat ik het lastig vind om de pil nu klakkeloos te geven.
Ik weet dat het gif is en dat vele daardoor het product afkeuren, en de links naar de facebookpagina s ken ik ook wel dus hier hoef ik niet op gewezen te worden.
Maar heel graag de ervaringen bij je eigen honden en hoelang je het produkt al gebruikt.....
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Bravecto
Ik heb het nu (pas) 2x gebruikt, zonder problemen. Finn vindt het ook lekker gelukkig. Hij zou eind april een nieuwe moeten hebben gehad maar ivm vakantie moet ik even over op een pipetje. Tot afgelopen weekend geen teken gevonden bij hem, dus waarschijnlijk werkt de pil iets langer dan 3 maanden.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
het probleem met zo`n pil is, is als het in je hond zit en het gaat fout je niks meer kan doen. mijn honden lopen allemaal met seresto-banden om. mocht een hond hier niet tegen kunnen is het een kwestie van de band af doen en klaar.
daarbij je weet niet wat zo`n pil op de lange duur doet, wordt het afgebroken in het lichaam, stapelt het zich op in de lever?
ellen
daarbij je weet niet wat zo`n pil op de lange duur doet, wordt het afgebroken in het lichaam, stapelt het zich op in de lever?
ellen
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hier krijgen ze hem nu zo'n 2 jaar. en geen van mijn honden hebben er tot nog toe problemen mee, eten het op als een snoepje.
wij verkochten hem in de praktijk waar ik werkte. en in de 2 jaar dat ik er gewerkt heb heb ik geen enkele hond mee gemaakt die er niet goed op reageerde. dus ik denk dat het op zich wel meevalt.
wij verkochten hem in de praktijk waar ik werkte. en in de 2 jaar dat ik er gewerkt heb heb ik geen enkele hond mee gemaakt die er niet goed op reageerde. dus ik denk dat het op zich wel meevalt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Juist dit dus. Hier ook de seresto die kan af als t moet...ellen en de birmanen schreef:het probleem met zo`n pil is, is als het in je hond zit en het gaat fout je niks meer kan doen. mijn honden lopen allemaal met seresto-banden om. mocht een hond hier niet tegen kunnen is het een kwestie van de band af doen en klaar.
ellen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Hier ook Bravecto. Hij heeft hem toevallig net 10 minuten geleden achter de kiezen. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een hond die er eerder prima op reageerde later ineens slecht zal reageren. Ik heb ook verhalen langs horen komen, maar toen had Duke hem al een keer gehad en dat ging prima, dus ik blijf dit gewoon gebruiken, want het bevalt goed. Wel heb ik nu de pil voor 20-40 kg en omdat Duke maar 27kg weegt heb ik er ongeveer een kwart afgesneden. Duke kauwt hem ook weg als een snoepje.

- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Hier ook al enige tijd Bravecto zonder problemen, ook tijdens mijn stages geen horrorverhalen gehoord.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Joy krijgt twee keer per jaar Bravecto; vorige week heeft ze weer een pil gehad. Geen enkele bijwerking hier, ik ben er zeer tevreden over.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zolang de serestobanden goed hun werk doen, zal ik niet overstappen op een orale tekenbestrijding. Het stikt hier ook van de teken(duingebied).
Vind het gewoon geen fijn idee dat zo'n pil van binnenuit zo'n krachtige en langdurige werking heeft.
Mijn baas woont vlakbij en heeft een Australian Shepherd. Ze hadden hem ook Bravecto gegeven en gekeken hoe lang het zou werken. Bijna een jaar heeft hun hond geen teken gehad. Anders had hij elke wandeling teken.
Mag toch hopen dat die troep niet zo lang in je hond blijft zitten?
Vind het gewoon geen fijn idee dat zo'n pil van binnenuit zo'n krachtige en langdurige werking heeft.
Mijn baas woont vlakbij en heeft een Australian Shepherd. Ze hadden hem ook Bravecto gegeven en gekeken hoe lang het zou werken. Bijna een jaar heeft hun hond geen teken gehad. Anders had hij elke wandeling teken.
Mag toch hopen dat die troep niet zo lang in je hond blijft zitten?
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Finn krijgt het voor het tweede jaar. Ervaring is goed, minder teken en de teken die hij op zijn vacht heeft zitten niet meer vast. Dus pluk je er (meestal dood) zo vanaf. Geen bijwerkingen merkbaar.
Vind ik het eng? Ergens wel, maar tot nu toe hielp niets zo goed. Geen band, geen pipet, niets. En bij een langharige hond die vrolijk door lang gras en struiken hobbelt tijdens wandelingen blijf je teken zoeken en helaas missen.
Vind ik het eng? Ergens wel, maar tot nu toe hielp niets zo goed. Geen band, geen pipet, niets. En bij een langharige hond die vrolijk door lang gras en struiken hobbelt tijdens wandelingen blijf je teken zoeken en helaas missen.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
de teken moeten eerst bijten eer ze vergiftigd worden, de kans dat er dan toch ziekten worden over gebracht is aanwezig, wel een hele kleine kans maar toch. ik moet dat spul echt niet in mijn honden hebben.
ellen
ellen
-
Sanner
- Zeer actief
Heb het een keer voor Kiwi gebruikt en dat beviel prima. Geen vlo of teek gezien en geen rare bijwerkingen.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
1 keer gegeven nadat een kennis met een vlooienbaal een paar keer bij me thuis is geweest, pipetten hielpen niet en ik wilde geen banden. bij diverse das nagevraagd maar het was okay. dat was eens maar nooit weer. alledrie erg beroerd van geweest en op internet veel klachten gelezen, epilieptie en ook aan aantal overleden honden. https://www.facebook.com/groups/4113712 ... 9/?fref=ts . toch maar serestobanden bij de cockers omgedaan en het werkt als een tierelier. indien nodig kunnen ze af idd.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb het vorig jaar voor het eerst gebruikt, voordat alle enge verhalen naar buiten kwamen, en heb er 1 gegeven waar ze het hele seizoen tekenvrij op gebleven zijn. Ze zijn wel eens gebeten door een teek maar dan ging die gelijk dood en de dode teek was nog heel erg klein dus die heeft niet lang genoeg gezeten om de hond te besmetten._Tiny_ schreef:Heel tevreden over bravecto. Heb ook het gevoel dat het langer dan 3 maand werkt.
Gebruik het sinds vorig jaar.
Dit jaar heb ik ze ook 1 pil gegeven en ik vermoed dat het daar weer bij kan blijven.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik heb ze vorig jaar ook 1 pil gegeven en ze zijn het hele seizoen vlo en teekvrij geweest.
Ik moet er voor dit jaar nog 1 halen
Ik wil het gebruik wel minimaliseren naar 1 keer per jaar, geef er 1 als het seizoen los breekt (zoals nu gebeurd is) en eigenlijk is dat voldoende.
Ik moet er voor dit jaar nog 1 halen
Ik wil het gebruik wel minimaliseren naar 1 keer per jaar, geef er 1 als het seizoen los breekt (zoals nu gebeurd is) en eigenlijk is dat voldoende.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik geef ook 1 pil per jaar, als ik naar de Ardennen ga. Doet prima zijn werk en de honden ondervinden er niets aan.
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Hippie heeft hem 4 weken geleden voor het eerst gehad. Helaas ook weer uitgespuugd na 7 kwartier.
Geen idee of hij toen al opgenomen was.
Volgende keer gebruik ik toch maar weer pipetten.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
De dierenarts zei de vorige keer tegen ons dat het minimaal een half uur in de maag moest zijn, daarna uitkotsen zou niet geven.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Als je terug gegaan was naar de dierenarts, krijg je over het algemeen een nieuwe pil weersonj@ schreef:Hippie heeft hem 4 weken geleden voor het eerst gehad. Helaas ook weer uitgespuugd na 7 kwartier.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Haaruitval staat als bijwerking in bijsluiter.Heavy schreef:Heavy krijgt ook Bravecto. Ik heb er uitgebreid over gesproken met de dierenarts en het is volgens haar heel veilig. Heavy eet het als een snoepje en krijgt het nu voor het tweede jaar. Vorig jaar dacht ik dat ze er enorme haaruitval van kreeg maar dat heeft ze dit jaar niet dus dat moet een andere oorzaak geweest zijn.
We geven het niet het hele jaar door . Alleen in voorjaar en zomer
-
Easy_Rider
- Zeer actief
Mijn hond heeft het nu 1 keer gehad. Eet het makkelijk en nog nooit een vlo of teek gezien. Ook geen bijwerkingen gehad.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Op hondjes die onder vage omstandigheden zijn overleden is autopsie gedaan (op kosten van producent Merck) verschrompelde lever kwam naar voren. Niet ieder dier zal even gevoelig zijn voor de insecticiden die in het middel zitten, maar dat het impact heeft is onderhand duidelijkLongFields schreef:Ik heb het vorig jaar voor het eerst gebruikt, voordat alle enge verhalen naar buiten kwamen, en heb er 1 gegeven waar ze het hele seizoen tekenvrij op gebleven zijn. Ze zijn wel eens gebeten door een teek maar dan ging die gelijk dood en de dode teek was nog heel erg klein dus die heeft niet lang genoeg gezeten om de hond te besmetten._Tiny_ schreef:Heel tevreden over bravecto. Heb ook het gevoel dat het langer dan 3 maand werkt.
Gebruik het sinds vorig jaar.
Dit jaar heb ik ze ook 1 pil gegeven en ik vermoed dat het daar weer bij kan blijven.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Helpt het tegen lyme? teken moeten eerst happen wel toch voordat ze loodje leggen?Jetski schreef:Omdat onze vorige hond de ziekte van Lyme had ben ik als de dood voor teken bij onze huidige jonge hond.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat zijn symptomen van Lyme bij de hond?Jetski schreef:Omdat onze vorige hond de ziekte van Lyme had ben ik als de dood voor teken bij onze huidige jonge hond.
-
Easy_Rider
- Zeer actief
Jullie hondjes?Badu schreef:
Op hondjes die onder vage omstandigheden zijn overleden is autopsie gedaan (op kosten van producent Merck) verschrompelde lever kwam naar voren. Niet ieder dier zal even gevoelig zijn voor de insecticiden die in het middel zitten, maar dat het impact heeft is onderhand duidelijk
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Kai heeft ook Bravecto gehad, 2x nu. Nergens last van, alleen wel van teken. Die gaan wel dood na een beet, maar hij krijgt er grote, ontstoken bulten van, die ook nog wel willen bloeden. Voor ons volgende keer wat anders 
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Nope, onze hondjes krijgen geen gifEasy_Rider schreef:Jullie hondjes?Badu schreef:
Op hondjes die onder vage omstandigheden zijn overleden is autopsie gedaan (op kosten van producent Merck) verschrompelde lever kwam naar voren. Niet ieder dier zal even gevoelig zijn voor de insecticiden die in het middel zitten, maar dat het impact heeft is onderhand duidelijk
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Of mazzelHeavy schreef:Ok maar wel vreemd dat ze er dit jaar geen last van heeft danBadu schreef:Haaruitval staat als bijwerking in bijsluiter.Heavy schreef:Heavy krijgt ook Bravecto. Ik heb er uitgebreid over gesproken met de dierenarts en het is volgens haar heel veilig. Heavy eet het als een snoepje en krijgt het nu voor het tweede jaar. Vorig jaar dacht ik dat ze er enorme haaruitval van kreeg maar dat heeft ze dit jaar niet dus dat moet een andere oorzaak geweest zijn.
We geven het niet het hele jaar door . Alleen in voorjaar en zomer
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewetensvraag: zou je je kind een middel voeren dat 3 maanden luizen, vlooien & ander ongedierte op afstand houdt?
-
Easy_Rider
- Zeer actief
Dan kan het dus gewoon een verhaal zijn wat iemand de wereld in heeft geholpen.Badu schreef:Nope, onze hondjes krijgen geen gifEasy_Rider schreef:Jullie hondjes?Badu schreef:

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15