Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alfy's agility topic - 13/08: eerste B1 punten!

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Alfy's agility topic - 21/02: 1e parcourswinst!

Ongelezen bericht door Eilfy »

Vandaag was het tijd voor ons B1 debuut. Ik was toch best wel nerveus en dat was terug te zien in de parcoursen...

VP (disk): of het de drukte voor de start, mijn spanning of de combinatie was weet ik niet maar Alfy vond de afstandsstart niet de bedoeling. Daardoor liep ik al vlug achter de feiten aan en nam hij een horde die hij nog niet moest nemen. Vlugge disk, daarna herpakt en de rest best lekker gelopen met als toppunt een hele mooi paleninsteek!

JP (disk): wederom de start, nu duidelijk door mijn spanning. Daarna horde 2 van de verkeerde kant. Teruggezet en daarna met 1 weigering (laksheid van mij) rond gekomen. Best een lekker rondje dus
smile-emoticon

JP NKT (disk): vrijuit lopen, best wel lekker. Lastige paleninsteek ging goed! Daarna gaf ik een horde niet goed aan waardoor Alfy dacht dat we de tunnel in gingen. Ook nu weer de rest van het rondje erg lekker gelopen en dan met name het stuk achterin de ring. Zag ik erg tegenop maar pakte helemaal niet verkeerd uit met vooral erg veel zelfstandigheid van Alfy!

Filmpje:

Al met al dus hele mooie stukjes afgewisseld met frustratie en fouten van mijn kant. Overall wel een tevreden gevoel! Ptjes gaan we niet redden maar een keertje een uitslag of wellicht zelf punten (niet dat we promoveren maar het is wel leuk om van die 0 af te komen) moet toch een haalbaar doel zijn. We trainen lekker verder. Op naar 23 april!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: Alfy's agility topic - 20/03: 1e B1 wedstrijd HSV WIK

Ongelezen bericht door KarinW »

Lekker verder trainen! Zitten toch mooie stukken bij!
2e rondje is hij erg druk aan het begin
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Spelletje heb ik gisteren gezien van je. Hij ging lekker.
Die palen insteek was idd klote.
Daar zat ik zelf ook flink over in.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

KarinW schreef:Lekker verder trainen! Zitten toch mooie stukken bij!
2e rondje is hij erg druk aan het begin
Mijn spanning denk ik. Ik was bij het VP er zo van overtuigd dat hij wel zou blijven zitten en daarom zo verbaasd dat hij toch ging dat ik bij de jumping veel te veel spanning had bij de start. En dan trekt Alfy volledig zijn eigen plan, heeft hij altijd al gedaan. Maar toen ik hem er eenmaal bij had ging het gelukkig wel goed :ok: En bij het spel was de spanning eraf, daar pakt hij dus wel de start.
lonneke schreef:Spelletje heb ik gisteren gezien van je. Hij ging lekker.
Die palen insteek was idd klote.
Daar zat ik zelf ook flink over in.
Ja spel ben ik achteraf ook het meest tevreden over! Paleninsteek was lastig maar ondanks dat ik hem niet ideaal aangaf, pakte hij het wel mooi op. Wat wel apart was, was dat de keurmeester aan het eind in 1x tegen mij begon te praten. Daardoor was ik er niet helemaal meer bij. Ach... volgende keer beter :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Eilfy schreef: Wat wel apart was, was dat de keurmeester aan het eind in 1x tegen mij begon te praten. Daardoor was ik er niet helemaal meer bij. Ach... volgende keer beter :)
Wat had ie dan?
Ik kan dat ook niet zo goed hebben als de keurmeester wat zegt tegen me als ik aan het lopen ben :LOL:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
Eilfy schreef: Wat wel apart was, was dat de keurmeester aan het eind in 1x tegen mij begon te praten. Daardoor was ik er niet helemaal meer bij. Ach... volgende keer beter :)
Wat had ie dan?
Ik kan dat ook niet zo goed hebben als de keurmeester wat zegt tegen me als ik aan het lopen ben :LOL:
Iets met "je hebt toch al een disk dus je hoeft niet meer al die toestellen te nemen hoor." maar wat het precies was weet ik nog niet. Bloedirritant
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Toch mooie rondjes voor een debuut :ok:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ziet er goed uit :ok:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Toch mooie rondjes voor een debuut :ok:
welshwitch schreef:Ziet er goed uit :ok:
Dank jullie wel :)
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Ik zat met Cooper heel erg in over de sprong na de 1e tunnel.
En aangezien hij niet blijft aan de start was ik daar helemaal bang voor.
Maar dat is toch goed gekomen.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Netjes!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren met Alfy de 2e B1 wedstrijd gelopen, deze keer bij de Pijnhorst. Een wedstrijd na een voor mij enorm drukke en vermoeiende week met in mijn achterhoofd een training die niet zo lekker ging (afgelopen woensdag). En dat speelde de eerste ronde (jumping) te veel mee: Alfy was afgeleid en slecht bereikbaar. Was hem al vlug kwijt en kreeg het gevoel ook niet terug. Toen hij weigerde om de palen te doen ben ik de ring uit gegaan. Even resetten, stuk gelopen, rustig in de tent zitten. Dat hielp voldoende om tijdens het VP in ieder geval meer contact te hebben, over de handling gaan we het maar niet hebben want doordat ik overal contact wilde hebben was die verre van optimaal. Spel (een VP) dat iets meer los gelaten en uiteindelijk een redelijk rondje gelopen en onze eerste uitslag: 35e van de 82!

Filmpje spel

Ik merk ook wel dat, doordat ik ook met Kenji train, Alfy handlen voor mij steeds lastiger wordt. En soms is dat best frustrerend... daarbij lijkt Alfy niet helemaal lekker in z'n vel te zitten dus ook daar gaan we even mee aan de slag. Agenda voor de komende tijd:
30 april - NHN Wedstrijd KC Zoys
8 mei - B1L KC de Kempen
22 mei - Open klasse KC Arnhem
5 juni - NHN Wedstrijd KCZY (onder voorbehoud)
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Re: Alfy's agility topic - 23/04 B1L HSC de Pijnhorst

Ongelezen bericht door welshwitch »

Soms lukt het ook we eens niet. Wel fijn dat je de slechte start nog positief hebt kunnen ombuigen.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Ja daar ben ik ook wel blij mee. Handlingtechnisch was het niet veel daardoor en dat is dan wel balen want dat ging op de trainingen wel steeds beter (tot aan C-stukjes met weet ik hoeveel Japenese en andere ellende erin). Maar ja, je kan niet alles hebben.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren weer gelopen bij KC de Kempen, onze 3e B1 wedstrijd alweer.

Gestart met een pittig VP (Carl de Rouck), erg technisch rondje. De start was voor ons al lastig en daar zijn we letterlijk doorgerommeld. Daarna lastige insteek waar Alfy 2x voor nodig had en gekloot op de wip van mijn kant. Toen we er net lekker in kwamen draaide ik te vlug weg na een kort waardoor Alfy terugsprong... disk. Maar daarna lekker het rondje uitgelopen dus dat was fijn!
Daarna de jumping (Mark Fonteijn), racerondje met een technisch stukje op het eind. Net voor we mochten starten waaide de startsprong om. Gelukkig inmiddels geleerd om Alfy dan gewoon de ring mee uit te nemen en even te relaxen. We hadden mogen wachten maar toch gelopen omdat Alfy nog gefocust was. Op een weigering op de palen na (mijn fout) een lekker rondje. Qua handling absoluut niet vloeiend maar weer focus en plezier. Goed voor een 35e plaats (ruim buiten de punten).
Spel was een gamblling met een grote bonus (sprong - tunnel - palen - tunnel - sprong) of een kleine bonus (sprong - tunnel - tunnel - sprong). Ik had het eerste deel (25 seconden) verkend op zo'n 10 toestellen waarbij 2x de schutting maar Alfy bleek veel sneller dan ik dacht dus ik kwam een toestel tekort. Daardoor kwamen we rot uit voor de bonus en Alfy huppelde vervolgens heel lief de 2e tunnel voorbij. Geen bonus, 12 punten gehaald (raakvlak schutting gemist helaas). Maar weer een heleboel lol.

Voorlopig krijgt Alfy qua echt B1 selectie even rust, 13 augustus gaan we weer naar Gooi & Eemland. 22 mei loopt hij nog Arnhem open klasse.
veertje
Zeer actief

Re: Alfy's agility topic - 08/05 KC de Kempen

Balen dat die sprong omwaaide, maar goed dat je even je tijd genomen hebt.

Ik zie jullie dan de 22e, een zeker iemand zei me vorige week gewoon in te schrijven en dan luister ik braaf :engel:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Balen dat die sprong omwaaide, maar goed dat je even je tijd genomen hebt.
Idd balen maar de keurmeester deed het wel heel netjes. Ik kreeg ook de keuze om een aantal lopers te wachten :ok:
Ik zie jullie dan de 22e, een zeker iemand zei me vorige week gewoon in te schrijven en dan luister ik braaf :engel:
Ik heb geen idee wie jou zo zou pushen om in te schrijven :engel: :engel:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Fijn dat de keurmeester ook zo coulant was nadat de sprong omwaaide.
Ergens in mijn eerste wedstrijd moest ik ook heel lang wachten om te starten, was heel blij dat een clubgenoot toen zei dat ik de volgende keer gewoon de ring uit mag lopen dan (ook al wordt dat niet altijd gewaardeerd :mrgreen: )

En lol houden is gelukkig belangrijker als bekers :mrgreen: (al zijn die soms ook wel leuk om te winnen :pffff: )
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

En toen...

De plek waar Alfy op woensdag altijd traint stopt per 1 september. Ik moet nu dus voor Alfy en voor Kenji een nieuwe trainingsplek gaan zoeken. En daar zit het probleem. 1 handler met 2 honden en dan een plek zoeken die:
- Te rijden is vanaf Utrecht
- Traint op niveau wedstrijden
- Betaalbaar is
- 2 groepen heeft beide na 20:00 uur

Dat wordt lastig. En dat betekent dat ik heel waarschijnlijk moet gaan kiezen :(

Ik gun hem heel erg z'n spelletje maar in hoeverre ik nog alles op alles ga zetten om te zorgen dat Alfy ook kan trainen (Kenji blijft sowieso trainen) voor die 1-2 jaar max die hij nog wedstrijden kan lopen, dat weet ik niet.

Dus als iemand nog briljante ideeën heeft...
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Re: Alfy's agility topic - Einde agility? :-(

Ongelezen bericht door Hilde »

Iemand anders zoeken om met hem te trainen? Kun je eventueel op hetzelfde uur (misschien andere groep) lopen?
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Iemand anders zoeken om met hem te trainen?
Liever niet, zeker niet omdat Alfy in de agility (of überhaupt eigenlijk) een behoorlijke gebruiksaanwijzing heeft
Kun je eventueel op hetzelfde uur (misschien andere groep) lopen?
Wat evt. zou kunnen is dat ik met 2 honden in 1 groep train maar dat gaat ten koste van 1 van de 2. Kenji en Alfy handlen compleet verschillend en zo snel kan ik niet schakelen over het algemeen. Dat maakt het lastiger.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Om de week gaan trainen met beide honden?
Mijn eigen ervaring is dat wanneer de basis er is, je niet slechter wordt van niet meer wekelijks trainen. En de tips krijg je zelf gewoon wekelijks, indien handig zijn die ook toepasbaar op de niet trainende hond.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Boutje schreef:Hier pik ik even op in. Dat went. Door omstandigheden (geef zlef les in de groep waar ik eigenlijk in hoor) train ik nu soms met Nanook (graad 1 large) en Pippa (graad 3 small) in 1 groep, ik laat er telkens 2 honden tussen en het lukt best zo.
Wat ik wel doe ik voor belangrijke wedstrijden met 1 hond trainen.
maar een hondje wat alles al kent (zoals onze Jinn van 6 vb) en graag werkt komt best met 1 training om de andere week toe. En gewoon om aan de gang te blijven zonder extra dingen bij te leren al zeker
Okay, goed om te weten. Alfy kent inderdaad alles al en voor hem zal het "trainen" ook meer worden dat hij een rondje mag lopen. Het echte serieuze werk had ik al min of meer los gelaten.
LongFields schreef:Om de week gaan trainen met beide honden?
Mijn eigen ervaring is dat wanneer de basis er is, je niet slechter wordt van niet meer wekelijks trainen. En de tips krijg je zelf gewoon wekelijks, indien handig zijn die ook toepasbaar op de niet trainende hond.
Dat is voor Kenji nog te vroeg, die is net aan klaar voor de A. Zou voor Alfy wel kunnen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Twee keer met Kenji, dan 1x met Alfy dan?
Met 2 honden in hetzelfde uur trainen zou ik zelf niet snel doen, daar zou ik te gejaagd van worden en dat lijkt me voor de honden ook niet leuk. Hier weten ze dat ze tijdens trainingen even tijd alleen met mij hebben.
Voor de overige cursisten kan het ook minder prettig zijn dat jij met 2 honden in hetzelfde uur traint, het houdt toch meer op als jij steeds moet wisselen en dat gaat ten koste van ieders tijd.

Welke afstand/tijd wil je maximaal rijden voor een andere trainingsplek? Anders zou je misschien kunnen proberen bij Speed Almere, ATA of Speed Bunschoten.
veertje
Zeer actief

Oh wat jammer!
Dan zou ik ook met Kenji iedere week doen en met Alfy om de week (in dezelfde les). Dan kan je wat extra tijd besteden aan Kenji en kan Alfy toch z'n rondjes lopen.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Alfy's agility topic - Nieuwe trainingsplek gevonden!

Uiteindelijk, na best wel even rondvragen een plekje gevonden voor Alfy, Kenji en Sonic! Dus we gaan vanaf 22 augustus bij HV Antis trainen op de donderdagavond. Alfy traint daar dan in de wedstrijdgroep. Als Kenji straks wedstrijdklaar is (dus echt stabiel loopt) is er best kans dat ik Alfy en Kenji omwissel (Kenji gaat starten in een groep voor honden die nog net niet wedstrijd klaar zijn). Dan kan Alfy nog wel z'n spelletje blijven doen maar kunnen we ook heel rustig aan wat af gaan bouwen :)

Tot 22 augustus trainen we nog op de woensdag in Woerden (afhankelijk wat er nog van doorgaat gezien het weer, de veldconditie en vakantieperiode...)
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Fijn dat je een nieuwe trainingsplek gevonden hebt!
Tamara1985
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

he wat leuk daar ga ik woensdag met kensi de puppycursus volgen :)
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

MirjamV schreef:Fijn dat je een nieuwe trainingsplek gevonden hebt!
Ja zijn we ook heel blij mee :)
Tamara1985 schreef:he wat leuk daar ga ik woensdag met kensi de puppycursus volgen :)
Leuk!
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Fijn dat je toch een plek hebt kunnen vinden waar je verder kan met trainen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”