De stap om over te gaan op wat grotere dieren zoals een kat was voor mij al eng, ik had altijd knaagdieren gehad en een parkiet.
Ik nam dus twee kittens omdat ik de halfbroer die mijn vriendin had zo leuk vond. In mijn hart wilde ik een hond, maar dat vond ik niet in mijn situatie passen.
Kittens groeiden op tot leuke katten, ik ging verhuizen en toen was daar mijn hond. Via een omweg, maar hij was voorbestemd voor mij die prachtige vriend van ruim vier jaar.
Niet zo maar ja en amen en ik wil hem dus laat maar komen. Maar hij kwam bij me wonen. En ik denk anderhalf jaar later kwam Bluf daarbij.
Bewust erbij in de zin dat ik wilde sporten met de hond en dat kon niet meer met Finn vanwege zijn gezondheid.
Het was even een overgang, en zowel Finn als Bluffie waren geen puppies, maar ik was blij moet ik zeggen met een gehoorzame eerste hond
Had wat moeite met een heerlijke vrije Bluf, maar dat was soms een losgeslagen projectiel
En alles werd verstoord eerlijk gezegd. De vriendschap met Finn en de bullenmeisjes. Ze moesten Bluf niet
Jol die nu bij me woont en Bluf, drama gewoon. De teefjes hadden eigenlijk helemaal niets met haar, want Finn was het einde. Kwam er ineens een teef tussen
Dat vond ik wel jammer want ik merkte daarin wel veel verschil, zal ook ongetwijfeld toch door haar uitstraling komen en dat ze zo een stel bleken te zijn waar niemand snel tussen kwam.
In de huidige samenstelling heb ik daar minder last van. Jol doet haar ding en Aki buiten ook zijn ding. Destijds Jol en Bluf idem. Binnen trouwens ook, dat wat Finn en Bluff hadden samen, ook in huis dat is nu absoluut niet aan de orde. Ze zijn huisgenoten. Maatjes was Jol niet met Bluf en is ze ook niet met Aki. Zij had dat wel met Finn altijd.
Deels is het makkelijk dat ze zo zijn, want buiten maken ze zich er ook minder druk om wat een ander doet. Anderzijds vond ik het heerlijk om te zien hoe Finn en Bluf met elkaar bezig waren en konden genieten samen.
We zijn er wel over uit dat als Jol wegvalt er sowieso een hond erbij komt. En dan probeer ik te kijken voor een match bij Aki.
Doemscenario, stel dat Aki eerder komt te overlijden, dan weet ik niet of ik het Jol aan wil doen om er weer een pup bij te zetten of een volwassen hond. Van mij uit zou ik zeggen nee. Het is geen hond om er weer een hond bij te zetten. Ze wil niet moederen, ze vind het eigenlijk alleen maar vervelend weer een nieuwe erbij.
Het is in mijn ogen dus behoorlijk afhankelijk van de hond ook of je er een hond bij neemt.
Voor Finn hoefde het eigenlijk ook niet, een hond erbij. Pakte goed uit met Bluf.
Bluf daarentegen wilde graag een andere roedelgenoot.
Jol wilde alleen haar baasje.
Omdat het wel ok was schikte Jol in haar lot. En nam Bluf er maar bij.
Haar drama was wel groot toen de geaccepteerde Bluf wegviel en er ineens een terrorpup voor in de plaats kwam.
Andersom denk ik dat Bluf een gat in de lucht had gesprongen "

ik kan moederen!" en wil nu niet weten wat voor een parg streken ze die kleine zou hebben geleerd