Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondloze avond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Hondloze avond

Ongelezen bericht door Judith »

Vandaag zijn wij terug gekomen van vakantie, we zijn lekker met de familie een weekje naar Portugal geweest.

Maar de honden konden niet mee, dus hebben we ze onder gebracht.
Dana is naar een vriendin, die tevens trimster is en heeft daar naast haar poedel en stabij vriendinnetje ook nog een poedelvriendje erbij.
Dana heeft zich daar dus opperbest vermaakt. Maar Dana moet nog getrimt worden, dus die blijft tot morgenmiddag. Dus geen Dana vanavond... :(:
Afbeelding

Ook Dux hebben wij ondergebracht. Namelijk bij het Kerbert Dierentehuis in het pension. Waar wij op de hoogte gehouden zijn door Noekie hier van het forum, zij is namelijk werkzaam in dat asiel. Hij heeft het prima naar zijn zin en vindt volgens mij alle menselijk aandacht helemaal geweldig :mrgreen: (de honden negeert hij volledig...)
Helaas konden wij hem vandaag niet meer ophalen en morgen is het niet mogelijk (asiel is dicht voor bezoek) dus kunnen we hem maandag ochtend pas ophalen.
Zijn blije bek als er mensen zijn :cheer:
Afbeelding

Afbeelding

Beide honden zijn dus niet thuis vanavond, is toch wel heel haar.

Hebben jullie dat wel eens gehad, dat je door omstandigheden/vakantie/dag weg geen honden hebt?
Afbeelding
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Re: Hondloze avond

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Ja en dat is heel naar.
Ik heb ms en dat uit zich in mijn handen en benen. TenTijdens een aanval gaat de hond naar mijn ouders. Ik kan hem dan overdag niet zelf uitlaten.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ja. Ik wil zeggen regelmatig maar dat valt reuze mee (is niet eens maandelijks, misschien 1 keer in 2-3 maanden. En soms zelfs een half jaar niet) :mrgreen: Als wij een avondje weg willen in het weekend dan gaan de honden bij mijn vader slapen. Vinden ze helemaal geweldig. Maar dan ben je dus ook hondloos. Vind ik soms helemaal niet erg :Q: maar het is dan toch wel errug stil.
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Twee tot drie dagen in de week zelfs. Dan werk ik hele dagen en zijn ze bij mijn moeder, ook 's nachts. Ik ben het dus wel gewend en de honden ook.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja, en ik vind het weleens heerlijk zonder honden :mann:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Brigitte schreef:Ja, en ik vind het weleens heerlijk zonder honden :mann:
Dit dus.

Toen we nog op vakantie gingen, bracht ik de Newfs altijd al een dag voor vertrek naar hun fokker en haalde ze een dag nadat we thuis waren weer op.
Best lekker eigenlijk.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ja zelf 1 x in het jaar als we op vakantie gaan.
Ik haal de honden dan meestal een dag later op en moet zeggen dat ik dat soms wel heel lekker vind :mrgreen:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Ja ook soms gehad na vakantie, gelukkig dan nog geen dag vaak (dat we laat aankwamen en de volgende ochtend/middag al Boef gingen ophalen).
Vind het helemaal niets. Als ik thuis ben van vakantie wil ik weer een hond om me heen. Ben dan ook helemaal uit m'n ritme, want dan verwacht ik elke keer dat ze er wel gewoon is.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

nee dat is nog nooit voorgekomen,geloof ook niet dat ik het fijn zou vinden...zou wel heel erg leeg en stil zijn zonder honden hier...
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco is niet mee naar Texel, maar mis hem behoorlijk
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

1x gehad, 1 dag en dat doen we ook niet weer... ik vind er niks aan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ja door werk maar ook vakantie.
Vooral thuiskomen in je eigen huis zonder hond is dan heel raar en helemaal niet leuk!

Fijn dat de honden zich vermaakt hebben in ieder geval :ok:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Vanavond een feestje gehad, en de oppas had rond half 12 Duke opgehaald voor de avond wandeling. Ze vond het zo gezellig dat ze hem nog even mee naar binnen genomen heeft bij haar. En toen het heel laat zou worden bij mij, vroeg ze of hij niet bij haar kon blijven voor de nacht. Prima... Maar nu lig ik in bed.... En het is toch wel heel raar, thuis zijn zonder Duke. Iets klopt er niet :P
Afbeelding
Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

Wij hadden het vorige week ook toen we een dagje naar de efteling gingen. De honden had ik al de avond van te voren naar mijn ouders gebracht. We zitten dan echt onthand op de bank omdat we ze missen. Ook voor het naar bed gaan ben ik dan even in de war dat ik echt geen rondje hoef te lopen. Ben dan ook altijd weer blij als ze weer thuis zijn.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Niet bij vakantie maar na het overlijden van Tycha de afgelopen tien weken hondloos geweest. Dan pas merk hoe veel je leven verbonden en ingericht is op het hebben van een hond!
Ben blij dat er nu weer een hond en leven in huis is!
Afbeelding
Groetjes Marja
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje

Ongelezen bericht door anniek16 »

Ja, wij zijn een keer naar Mallorca geweest en kwam s avonds om 21h weer thuis in een huis zonder honden, ik heb mn koffer leeggegooit en mn tas weer gepakt en ben naar mn ouders toe gegaan want daar waren de honden.
Weekendjes londen of parijs geen probleem, maar zodra ik thuis ben horen zij daar ook gewoon :)
~Anniek
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ja voor werk. 1x per jaar staan we met het bedrijf 3 dagen op een beurs wat betekend dat ik van half 9 's ochtends tot 10 uur 's avonds aan het werk ben. Die dagen gaat Finn dan naar mijn ouders en omdat ze op een uur rijden wonen, breng ik hem dan in het weekend en haal hem het weekend daarna weer op.
Soms moet ik ook wel eens een dag ergens heen en dan kijk ik ook of hij ergens kan logeren.
Ik vind het dan heel raar en stil in huis, maar voor Finn is het een stuk beter.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier altijd de avond voor we op vakantie gaan.
De dag ervoor brengen we Bowie sávonds al weg omdat we eigenlijk altijd heel vroeg gaan vliegen en dan is thuiskomen niet leuk, ik voel me dan een soort van verloren en eenzaam..het huis is leeg en zielloos... nee ik vind er niets aan.
Zodra we van vakantie terugkomen is het ook spullen neergooien en hond ophalen.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Echt thuis zonder honden héél zelden. Ik heb ze 2 keer naar de dagopvang gebracht, omdat ik de hele dag keihard moest werken aan mijn scriptie. Dus ik wilde dan écht een stil huis, voor mijn concentratie. Maar mén wat saai zeg!

Nee, ik zou echt geen huis zonder honden meer willen. :I:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

anniek16 schreef:Ja, wij zijn een keer naar Mallorca geweest en kwam s avonds om 21h weer thuis in een huis zonder honden, ik heb mn koffer leeggegooit en mn tas weer gepakt en ben naar mn ouders toe gegaan want daar waren de honden.
Weekendjes londen of parijs geen probleem, maar zodra ik thuis ben horen zij daar ook gewoon :)
Precies dat ja, op vakantie is het soms wel lekker. Niet vroeg je bed uit, niet hoeven haasten om weer bijtijds terug te zijn e.d.. Maar als ik thuis ben, wil ik ze wel graag weer om mij heen hebben.

1x gehad dat we 's avonds thuis kwamen en ze pas de volgende dag zouden halen, heel raar zo thuis zonder hond.
Meestal gaan de honden mee op vakantie, maar als ze niet mee zijn denk ik altijd bij elk bos/zandvlakte/strand/meer oooh daar hadden we lekker met de honden kunnen wandelen/zwemmen/bal kunnen gooien :mrgreen:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Hippo schreef: Meestal gaan de honden mee op vakantie, maar als ze niet mee zijn denk ik altijd bij elk bos/zandvlakte/strand/meer oooh daar hadden we lekker met de honden kunnen wandelen/zwemmen/bal kunnen gooien :mrgreen:
Hahaha! Zó herkenbaar :F: Dit heb ik ook altijd, daarom gaan zij nu eigenlijk altijd mee op vakantie. :F:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ja, tussen Max' dood en de komst van Kiki.
10 Hondloze dagen :schrik:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Sulluna schreef:
Hippo schreef: Meestal gaan de honden mee op vakantie, maar als ze niet mee zijn denk ik altijd bij elk bos/zandvlakte/strand/meer oooh daar hadden we lekker met de honden kunnen wandelen/zwemmen/bal kunnen gooien :mrgreen:
Hahaha! Zó herkenbaar :F: Dit heb ik ook altijd, daarom gaan zij nu eigenlijk altijd mee op vakantie. :F:
Dat heb ik ook.
Vorig jaar naar Zuid-Afrika geweest en veel van de backpackers lodges waar we sliepen hadden ze honden/katten. Je moest eens weten hoe blij ik was toen we bij een backpackers lodge waren waar ze 3 BC's hadden :LOL: Het lag vlak aan het strand en we hebben toen een heerlijke strandwandeling gemaakt met een van de honden. Gewoon zonder riem, we wisten haar naam toen niet eens. En luisteren hè :80: steeds maar met takjes en schelpjes komen en daarna weer met ons mee terug naar de lodge. Mijn eigen honden luisteren niet eens zo goed :LOL: 's Avonds wilde ze bij ons op de kamer slapen en 's ochtends werden we gewekt door de jongste BC die bovenop bed kwam liggen :I:

Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ooh ik ben dus niet de enige die zo denkt :F:

We gaan meestal 1x in de paar jaar met vliegvakantie en 1x per 2 jaar een citytrip. Dan gaan de honden niet mee.
Alle andere vakanties (2x per jaar 1-2weken en dan nog wat lange weekenden) gaan ze lekker mee op vakantie. Binnenkort weer een week Italië en een week Duitsland. Vlakbij meren, bossen en rivieren, zó'n in! Italië was hilarisch vorig jaar. Veel mensen waren erg gecharmeerd van Hippo, overal waar we kwamen wilde mensen foto's maken van hem en samen met hem op de foto. Zo stonden we bij de toren van Pisa wel 20min met allerlei mensen die met hem op de foto wilden :LOL:
veertje schreef:
Sulluna schreef:
Dat heb ik ook.
Vorig jaar naar Zuid-Afrika geweest en veel van de backpackers lodges waar we sliepen hadden ze honden/katten. Je moest eens weten hoe blij ik was toen we bij een backpackers lodge waren waar ze 3 BC's hadden :LOL: Het lag vlak aan het strand en we hebben toen een heerlijke strandwandeling gemaakt met een van de honden. Gewoon zonder riem, we wisten haar naam toen niet eens. En luisteren hè :80: steeds maar met takjes en schelpjes komen en daarna weer met ons mee terug naar de lodge. Mijn eigen honden luisteren niet eens zo goed :LOL: 's Avonds wilde ze bij ons op de kamer slapen en 's ochtends werden we gewekt door de jongste BC die bovenop bed kwam liggen :I:

Afbeelding
Wat grappig :ok:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wij waren 2 nachten weggeweest naar het Zwarte Woud met mijn schoonouders. Overal zei ik: oh hier kan Manu lekker over de bergen rennen, oh hier kan Manu in de rivier zwemmen. Oh kijk dit zouden ze geweldig vinden om lekker te snuffelen :mrgreen:
We zouden eigenlijk 3 nachten weggaan maar ik miste de honden zo :engel: dus waren we eerder weggegaan. 's Avonds, na 8 uur rijden, belde mijn vriend mijn zus op dat ik de honden al kon komen ophalen en werd er gereageerd: "oh......."
Ik mocht ze nog niet op komen halen. Vriend vond het wel lekker en moest lachen dat de honden en mijn zus zo blij met elkaar waren en ik zat te janken :jank:

Ik vond het heel raar, we zaten op de bank wat na te praten over ons weekend en er lag geen Uma naast ons. En toen ik 's ochtends wakker werd was daar niet het zachte gekwispel van Manu die altijd even komt knuffelen op bed. Op vakantie mis ik dat ook, al kan ik het soms ook wel heel lekker vinden dat ik gewoon de deur dicht kan trekken en me geen zorgen hoef te maken om op tijd weer terug te komen e.d. Maar liever knuffelen met de hondjes hoor :I:
Gelukkig zitten ze altijd zo ontzettend goed bij mijn zus en ouders, echt heel erg blij mee.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zit heel hard na te denken maar volgens mij ben ik nog nooit zonder honden thuis geweest. Ik ben een keer een weekend met mijn vriend weggeweest zonder honden en ik was erg blij toen ik weer thuiskwam bij de honden.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind een dag of twee dagen zonder Ayleen best lekker. Ik mis haar dan ook niet: breng haar altijd naar een plek waarvan ik weet dat ze het prima heeft. :wink:

Kan er wel van genieten: geen laatste ronde, met regen niet er uit en vooral: even niet stofzuigen!

Toen wij een week weg waren naar Amerika zat ze bij Samantha en Lieke: heb haar geen moment gemist. Ze had het zo leuk tussen de andere honden. Mee naar trainingen, koekjes bij Lieke.
Ik voel me een erge hondenbaas. :mann:
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

hmmm ja ik ben al sinds februari hondloos :jank: ik probeer er maar niet aan te denken want dan word ik gek ..
Maar als het goed is.. hopelijk.. zijn we weer bij elkaar begin augustus :love:
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”