toen hij gebracht werd was het een schraal paardje met anti luchtzuigband om,een wat verlegen maar nerveus paard..

de bedoeling was dus verkopen en dat was ook gelukt,aan een meisje wat een maand lang bij ons op stal is komen rijden,op een dag namen ze hem mee naar een oefenspringwedstrijd en hij werd op zijn zachtst gezegd niet blij terug gebracht,hij was doodsbang geweest en was aan de ren gegaan en de hele manege had natuurlijk verteld wat een kronkel dit paard wel niet in zijn kop had en als ze wilde dat hun dochter zou verongelukken dan moesten ze hem kopen..
nou ja,koop werd ongedaan gemaakt en lazlo verhuisde mee naar duitsland een half jaartje later,dan zou ik hem wel hier verkopen..dan moet dus nog steeds gebeuren
na wat langer met dit paard gewerkt te hebben wist ik 1 ding zeker,daar maak ik gewoon niemand blij mee,en zo'n dier belandt uiteindelijk in de handel...en dat vond ik zo zielig...dus lazlo is een blijvertje geworden.
inmiddels is mijn nichtje helemaal fan van hem en ze heeft dan ook lazlo van mij "gekregen" ,ze komt 1 a 2x per jaar langs en dan rijdt ze ook met hem:

en als er visite langs komt die kan rijden dan is hij al snel een favoriet,zijn leeftijd maakt dat hij inmiddels een stuk braver is geworden en waardoor mensen fijn met hem wat kunnen rijden ..

voor nu staat hij lekker op het land samen met wat andere paardjes te genieten van zijn 'pensioen',hij is inmiddels nl 23 jaar oud...

hij krijgt inmiddels grijze haartjes op zijn hoofd...

het blijft een apart paard, stress is nog steeds niet zijn ding,de hoefsmid heeft al eens bijna onder hem gelegen omdat er een vliegtuig over vloog terwijl hij bekapt werd,hij was daarna zo over de pis dat hij niet meer te bekappen viel..en laatst had ie door zijn luchtzuigen heel zijn stalwand los getrokken en dit was gerepareerd terwijl hij op stal stond ( plankje tussen de stal zetten) ,dat gaf dan weer zoveel stress dat hij savonds met koliek staat...
het blijft een paard waar we altijd rekening moeten houden met zijn karakter,maar dat maakt juist hem zo lazlo