In eerste instantie dachten we voor een pup te willen gaan maar ik heb geloof ik veel liever een iets oudere hond. Veel beter te lezen en veel minder pup-gedoe.
Vanaf een half jaar, ouder is ook prima, een hond die echt op leeftijd is hebben we na de jaren met geriatrische Saar liever nog niet.
Maar wat dan?! Teckels were my first love maar ik wil eigenlijk nu liever een hond met iets meer drive om samen aan de slag te gaan op het gebied van gehoorzaamheid en misschien agi.
Ik heb geen wedstrijdambitie en als hond het uiteindelijk niet leuk vindt houdt het op maar als ik het enigzins kan kiezen dan liever een hond die er ook zin in heeft.
Een leuke buitenlander is een optie en ik vind het geen probleem als een hond een tijd nodig heeft om te wennen en als hij/zij voorlopig niet los kan maar een hond die maandenlang angstig in de bench ligt te bibberen gaat hier niet op z'n plek zijn.
Liever ook geen extreme (zicht)jager, ik zou het wel heel fijn vinden als hondje uiteindelijk los kan.
Ik hou van plukvachtterriers, mijn grootste wens is lang een border terrier geweest maar herplaatsers zijn lastig te vinden.
Iets 'pittiger' hondjes liggen me vaak beter dan heel gevoelige honden.
Klein tot middelmaat, geen voorkeur voor reu of teef, kind- en katvriendelijkheid een must. Ik heb nog steeds een lichte voorkeur voor een herplaatser van een fokker of particulier, maar ik begin steeds meer in te zien dat er ook echt wel leuke buitenlandertjes te vinden zijn.
Ik zie door de herplaatsstichtingen het bos niet meer en met name op marktplaats zijn de verhalen zo dramatisch dat ik het meteen niet meer geloof. Wat is nou een betrouwbare partij?
We horen zaterdag of een hondje waar we interesse in hebben getoond nog beschikbaar is, iemand anders was ons net voor, maar ondertussen is rondkijken natuurlijk best wel leuk!
Oh en een leuke actieve jonge teckel zou misschien toch wel een optie zijn, ze blijven stiekem wel een beetje favoriet.