Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
3 teken binnen week verwijderd ondanks Scalibor halsband....
Moderator: moderatorteam
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- Aantal honden: 1
3 teken binnen week verwijderd ondanks Scalibor halsband....
Amy heeft een Scalibor halsband tegen teken en beten van zandvliegen en hartmuggen straks op vakantie in Frankrijk.
Nu heb ik binnen een week al drie teken moeten verwijderen die zich hadden vastgebeten en 2 volgezogen teken gevonden die van haar afgevallen waren. Ik kijk haar dagelijks na, maar vind ze dus niet allemaal. Nu vraag ik me af of die halsband wel goed werkt? Ze heeft hem nu 6 weken om.
Straks in het buitenland maak ik me het meest zorgen om de muggen en zandvliegen als die band niet naar behoren werkt.... Teken kun je nog weghalen binnen 24 uur en dan is er niks aan de hand.
Moet ik nu nog aanvullende maatregelen nemen??
Nu heb ik binnen een week al drie teken moeten verwijderen die zich hadden vastgebeten en 2 volgezogen teken gevonden die van haar afgevallen waren. Ik kijk haar dagelijks na, maar vind ze dus niet allemaal. Nu vraag ik me af of die halsband wel goed werkt? Ze heeft hem nu 6 weken om.
Straks in het buitenland maak ik me het meest zorgen om de muggen en zandvliegen als die band niet naar behoren werkt.... Teken kun je nog weghalen binnen 24 uur en dan is er niks aan de hand.
Moet ik nu nog aanvullende maatregelen nemen??

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Re: 3 teken binnen week verwijderd ondanks Scalibor halsband
Bij de Scalibor band hadden mijn honden af en toe teken, met de Seresto band niet.
Amy heeft er wel erg veel, zit de band wel strak genoeg zodat de stoffen zich goed verspreiden?
Amy heeft er wel erg veel, zit de band wel strak genoeg zodat de stoffen zich goed verspreiden?
- Sientje
- Zeer actief
Ja, de band ligt echt op haar huid.
We zijn laatst ook nog een weekje in Frankrijk geweest en er zaten ontzettend veel teken op haar steeds en heb toen gek genoeg niets hoeven verwijderen. De band zat toen precies zo als nu. Toen leek hij goed te werken.
We zijn laatst ook nog een weekje in Frankrijk geweest en er zaten ontzettend veel teken op haar steeds en heb toen gek genoeg niets hoeven verwijderen. De band zat toen precies zo als nu. Toen leek hij goed te werken.
Laatst gewijzigd door Sientje op 27 mei 2016 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

- Sientje
- Zeer actief
Seresto ken ik niet. Misschien verstandig om die dan maar aan te schaffen voor Zuid Frankrijk

- Sientje
- Zeer actief
Heb even gezocht naar de werking van Seresto en er wordt niet aangegeven dat de band ook werkt tegen hartmuggen en zandvliegen. Daar gaat het me vooral om.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Seresto is niet officieel geregistreerd tegen zandvliegen, maar ze zijn wel bezig met die officiële registratie en in Spanje wordt de band ook al veel voorgeschreven tegen teken en zandvliegen. Dus je kunt prima de Seresto daarvoor gebruiken. Mijn ervaring is ook dat de Seresto beter werkt tegen teken dan de Scalibor. In Spanje wordt ook veel de combinatie band (Scalibor of Seresto) met advantix-druppels gebruikt.Sientje schreef:Heb even gezocht naar de werking van Seresto en er wordt niet aangegeven dat de band ook werkt tegen hartmuggen en zandvliegen. Daar gaat het me vooral om.
Tegen hartworm helpt geen band maar daarvoor moet je ontwormen met Milbemax tijdens het verblijf en een maand erna.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik haal af en toe ook nog een teek van de honden, maar het lijkt steeds minder te worden. Ik heb dit jaar ook bewust scalibor genomen ipv seresto, aangezien we naar italie gaan en ik dus ook bescherming wilde tegen zandvliegen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar toch wordt ook de Scalibor voor geadviseers. Mijn inmiddels overleden hond mocht absoluut geen ontwormingstabletten hebben en kreeg dus daarom alleen de Scalibor. De rest hadden wel beide zowel Scalibor als milbemax.DeDiana schreef:Seresto is niet officieel geregistreerd tegen zandvliegen, maar ze zijn wel bezig met die officiële registratie en in Spanje wordt de band ook al veel voorgeschreven tegen teken en zandvliegen. Dus je kunt prima de Seresto daarvoor gebruiken. Mijn ervaring is ook dat de Seresto beter werkt tegen teken dan de Scalibor. In Spanje wordt ook veel de combinatie band (Scalibor of Seresto) met advantix-druppels gebruikt.Sientje schreef:Heb even gezocht naar de werking van Seresto en er wordt niet aangegeven dat de band ook werkt tegen hartmuggen en zandvliegen. Daar gaat het me vooral om.
Tegen hartworm helpt geen band maar daarvoor moet je ontwormen met Milbemax tijdens het verblijf en een maand erna.
Voor nu in NL heb ik dit jaar voor t eerst een band en mede op advies van hier de Seresto. De eerste dag na t om doen vond ik nog een paar teken daarna niets meer...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Inderdaad, ik heb even gegoogeld en ik zie dat de Scaliborband ook beschermt tegen hartwormmuggen.malinois schreef:Maar toch wordt ook de Scalibor voor geadviseers. Mijn inmiddels overleden hond mocht absoluut geen ontwormingstabletten hebben en kreeg dus daarom alleen de Scalibor. De rest hadden wel beide zowel Scalibor als milbemax.DeDiana schreef:Seresto is niet officieel geregistreerd tegen zandvliegen, maar ze zijn wel bezig met die officiële registratie en in Spanje wordt de band ook al veel voorgeschreven tegen teken en zandvliegen. Dus je kunt prima de Seresto daarvoor gebruiken. Mijn ervaring is ook dat de Seresto beter werkt tegen teken dan de Scalibor. In Spanje wordt ook veel de combinatie band (Scalibor of Seresto) met advantix-druppels gebruikt.Sientje schreef:Heb even gezocht naar de werking van Seresto en er wordt niet aangegeven dat de band ook werkt tegen hartmuggen en zandvliegen. Daar gaat het me vooral om.
Voor nu in NL heb ik dit jaar voor t eerst een band en mede op advies van hier de Seresto. De eerste dag na t om doen vond ik nog een paar teken daarna niets meer...
Maar dat kun je met de Serestoband dus ondervangen door Milbemax.
- Sientje
- Zeer actief
Milbemax heb ik al gegeven na ons verblijf in Frankrijk en over een paar weken krijgt ze nog een tabletje. De volgende vakantie doe ik dat weer net zo. Op dag van thuiskomst en een maand later een tablet Milbemax.