Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Glucosamine / Chondroitine

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Glucosamine / Chondroitine

Ongelezen bericht door Patrol »

Ben druk aan het kijken of ik dit aan Patrol zal gaan geven. Heb de Topic van September uitgebreid bestudeerd, maar zit toch met nog een paar vragen..... wellicht hebben jullie tips.

Patrol heeft dus Patella Luxatie en daarom wil ik haar de glucosamine geven. Ik heb op internet ook gelezen over voudingssupplementen die banden versterken. Dat zou natuurlijk beter zijn,maar heeft iemand daar ervaring mee? ( het was erg duur € 45,- ).

Ik kan ´Best Choice´ Glucosamine / chondroitine via een vriendin die bij een apotheek werkt kopen voor € 13,75. Iemand ervaring met dit merk? En heeft volgens mij niet de juiste verhouding? Is dat erg??

In haar voer zit ook al glucosamine / chondroitine bijgvoegd, is het dan nog wel nodig om extra bij te geven??

Tips en Trucs zijn welkom!
Afbeelding
Helen G
Actief

Re: Glucosamine / Chondroitine

Ongelezen bericht door Helen G »

Patrol schreef:Ben druk aan het kijken of ik dit aan Patrol zal gaan geven. Heb de Topic van September uitgebreid bestudeerd, maar zit toch met nog een paar vragen..... wellicht hebben jullie tips.

Patrol heeft dus Patella Luxatie en daarom wil ik haar de glucosamine geven. Ik heb op internet ook gelezen over voudingssupplementen die banden versterken. Dat zou natuurlijk beter zijn,maar heeft iemand daar ervaring mee? ( het was erg duur € 45,- ).

Ik kan ´Best Choice´ Glucosamine / chondroitine via een vriendin die bij een apotheek werkt kopen voor € 13,75. Iemand ervaring met dit merk? En heeft volgens mij niet de juiste verhouding? Is dat erg??

In haar voer zit ook al glucosamine / chondroitine bijgvoegd, is het dan nog wel nodig om extra bij te geven??

Kan het ook operatief verholpen worden?? Of wil je dat liever niet.

groetjes Helen
Patrol
Zeer actief

Re: Glucosamine / Chondroitine

Ongelezen bericht door Patrol »

Helen G schreef:
Patrol schreef:Ben druk aan het kijken of ik dit aan Patrol zal gaan geven. Heb de Topic van September uitgebreid bestudeerd, maar zit toch met nog een paar vragen..... wellicht hebben jullie tips.

Kan het ook operatief verholpen worden?? Of wil je dat liever niet.

groetjes Helen
Nee, helaas kan dat niet of beter gezegd beter van niet ivm hartproblemen.
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

dat wat al in het voer zit is vaak veel te weinig om ook maar iets te helpen.
bij supplementeren is dus wel aan te raden.
wij gebruiken bij qyan (waarschijnlijk LPC) primeval artrose gelatinaat.
misschien dat je dat eens kunt proberen.
www.primeval.nl
kost per 500 gram 22,95 en ene emmer van 2 kilo 69 euro.
we hebben voor qyan ook ooit acproh dynam gebruikt, maar dat hielp voor geen meter.
best choice ken ik niet.

succes
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

hallo, Pimeval heb ik ook gebruikt voor mijn Maltezer Danja. Zij is sept 2002 geholpen aan haar luxatie knie. Ik vond het niet helpen. Na de operatie heeft zij nog wel opstartproblemen gehad. Maar dit meestal door met een bal of stok te gooien dit is dus uit den boze :cry2: . Fietsen mag wel. Heb je al gekeken voor fisiotherapie of zwemmen met je hond dit is heel goed om die banden te versterken. Zeker als je hond een hartprobleem heeft is dit misschien een idee.

Sterkte Anneke en een pootje van Danja en Benji :zwaai:
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Beau heeft het complex van de Groene Os nu...maar ik ben nog maar een weekje bezig, dus ik kan niet echt zeggen of het werkt. Ik heb 'm in het verleden wel Mariandl gegeven, en dat hielp hem zeker wel.

(De Groene Os glucosamine kreeg ik via mijn DA, dus vandaar nu een ander merk...is trouwens ook r*te-duur.... 8O )....
Peet
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Peet2 schreef:Beau heeft het complex van de Groene Os nu...maar ik ben nog maar een weekje bezig, dus ik kan niet echt zeggen of het werkt. Ik heb 'm in het verleden wel Mariandl gegeven, en dat hielp hem zeker wel.

(De Groene Os glucosamine kreeg ik via mijn DA, dus vandaar nu een ander merk...is trouwens ook r*te-duur.... 8O )....
Peet
mariandl is hetzelfde als primeval, alleen dan eigenlijk bedoeld voor mensen :mrgreen:
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

klopt... :mrgreen:
Afbeelding
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Bij de (internet)drogist zijn ook meerdere huismerken te verkrijgen, voor heel wat minder geld van de de groene os.

groetjes Helen
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik geef het mijn honden ook,alleen heb ik een formule met MSM erin zitten,ik weet nog niet of het echt helpt maar de stijfheid is wel al veel minder!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”