Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meerdaagse wandelroutes

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Meerdaagse wandelroutes

Ongelezen bericht door Paisley »

Is er iemand die een meerdaagse wandelroute kan aanraden?

Ik ben op zoek naar wandelroutes in Europa waar de honden redelijkerwijs het grootste deel van de route los knnen en niet langs wegen wordt gelopen. Het liefst op maximaal 1000 km rijden vanaf Nederland. Lengte van de route minimaal 100 km.

Ik ben benieuwd of er iemand zoiets heeft gelopen en me wat kan aanraden.
Laatst gewijzigd door Paisley op 26 mei 2016 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Re: Meerdaagse wandelroutes

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Er lopen er hier in Zwitserland meerdere en ja, die zijn veel langer dan 100 km...
Ik wil zelf dit jaar weer wat etappes lopen van de alpenpanoramaweg, die loopt van Rorschach naar Genève
http://www.wanderland.ch/de/routen/route-03.html

Verder zijn de regionale routes ook meerdere dagen, die vindt je ook op die site.
Ik heb vorig weekend een etappe gedaan van de walliser Sonneweg, ook erg mooi en aan te bevelen

Mocht je in Zwitserland willen komen lopen en je wil een keer gezelschap, geef je maar een gil.
Overigens kun je hier natuurlijk heel goed zelf een meerdaagse wandeling samenstellen, kan ik je ook bij helpen hier
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Er lopen er hier in Zwitserland meerdere en ja, die zijn veel langer dan 100 km...
Ik wil zelf dit jaar weer wat etappes lopen van de alpenpanoramaweg, die loopt van Rorschach naar Genève
http://www.wanderland.ch/de/routen/route-03.html

Verder zijn de regionale routes ook meerdere dagen, die vindt je ook op die site.
Ik heb vorig weekend een etappe gedaan van de walliser Sonneweg, ook erg mooi en aan te bevelen

Mocht je in Zwitserland willen komen lopen en je wil een keer gezelschap, geef je maar een gil.
Overigens kun je hier natuurlijk heel goed zelf een meerdaagse wandeling samenstellen, kan ik je ook bij helpen hier
OK te gek, bedankt voor de site! Ik ben er zelf wat huiverig voor om zelf routes samen te stellen. Ben daarmee in zweden op mn bek gegaan, ik liep soms dagenlang langs dezelfde weg of moest omkeren.
De foto's die je vaak post spreken me enorm aan dus het lijkt me heerlijk om een keer in jou buurt te komen lopen :D Ik ken de alpen alleen vanaf de motor.
Ik heb vandaag mn nieuwe uitrusting bij elkaar en ga het dit weekend een nachtje uitproberen.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Nou ja, je kan hier gerust op 1 plek je bivak opslaan en van daaruit een hele week of langer dagwandelingen maken...
Hier ligt bv sörenberg, daar kun je zeker wel een stuk of tien stevige wandelingen maken, waarbij je uren kan dwalen. Maar de wegen zijn goed aangegeven.

Ik heb ook genoeg kaarten en wandelboekjes ondertussen waardoor je dus wel redelijk goed zelf een weg kan kiezen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Heb je ervaring met het lopen van routes in de UK? Kun je me er 1 aanraden? :D
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

assiejaja schreef:Ik woon in Noord Schotland en het is hier bloedstollend mooi. Hoe verder Noord, hoe minder mens. Maar inland van de kust in de zomer kun je volledig opgegeten worden Door midges, kleine kut steek vliegjes. De Cape Wrath trail is denk ik wel de moeite waard, ik heb em nog niet gedaan maar die staat hoog op mijn lijstje. Tropisch uitziende strandjes met ijskoude zee, bergen en verder geen kip.
De West Highland Way is een topper hier in Scotland, met de Ben Nevis als letterlijk hoogtepunt. Daar zul je wel mensen tegenkomen! De East Highland way is een stuk rustiger denk ik.
Ik ga over een paar weken naar Skye,dat is ook super om te lopen.
En je mag hier bijna overal wild kamperen!

Oh, en deze zomer ben ik van plan om de Speyside trail te lopen en de Moray coast, die zijn voor mij in de buurt.
Mooi bedankt voor al deze tips! Noord Schotland is zeker een plek waar ik héél graag nog eens wil lopen. IK heb alleen wat moeite met de afstand en kosten. Ben al gauw 400 euro kwijt met de boot (en voor de vergelijking, voor dat geld koop ik 10.000 km aan diesel) Ben een beetje een low-budget wandelaar :oohja: :mrgreen:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben ook nieuwsgierig naar mooie gebieden in schotland. ivm onze vakantie. Wij gaan met de camper naar Engeland en schotland. In Engeland doen we sowieso race circuits silverstone en Iland man omdat mijn vriend dat graag wil zien maar ik hoop zo snel mogelijk in schotland te zijn daarna ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

oh! Helemaal Outlander hahaha. Gaaf hoor!
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Paisley schreef:
assiejaja schreef:Ik woon in Noord Schotland en het is hier bloedstollend mooi. Hoe verder Noord, hoe minder mens. Maar inland van de kust in de zomer kun je volledig opgegeten worden Door midges, kleine kut steek vliegjes. De Cape Wrath trail is denk ik wel de moeite waard, ik heb em nog niet gedaan maar die staat hoog op mijn lijstje. Tropisch uitziende strandjes met ijskoude zee, bergen en verder geen kip.
De West Highland Way is een topper hier in Scotland, met de Ben Nevis als letterlijk hoogtepunt. Daar zul je wel mensen tegenkomen! De East Highland way is een stuk rustiger denk ik.
Ik ga over een paar weken naar Skye,dat is ook super om te lopen.
En je mag hier bijna overal wild kamperen!

Oh, en deze zomer ben ik van plan om de Speyside trail te lopen en de Moray coast, die zijn voor mij in de buurt.
Mooi bedankt voor al deze tips! Noord Schotland is zeker een plek waar ik héél graag nog eens wil lopen. IK heb alleen wat moeite met de afstand en kosten. Ben al gauw 400 euro kwijt met de boot (en voor de vergelijking, voor dat geld koop ik 10.000 km aan diesel) Ben een beetje een low-budget wandelaar :oohja: :mrgreen:
Whut? Rijd jouw auto 1:30??? Wow, wat voor auto is dat?
Paisley
Zeer actief

1:25 ouwe polo 1.9 SDI
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”