Ja, misschien wel. Maar ik wil het risico niet nemen. Miep is gewoon helemaal mijn babietje, vanaf dat ze een uur oud was. En daar mag niemand in hakken. Ik had er al enorm veel moeite mee toen een dag voor haar 9e verjaardag de baarmoeder uitgehaald moest worden. Voor het eerst dat ik het ding ergens achter liet, en ik "gewoon" ging werken.Lothian schreef:Ook dat herken ik. Mijn allereerste reactie was 'maar wat als ze moeten lachen om zijn grote oren'
Compleet irrationeel maar dat soort dingen spookten wel door mijn hoofd. Op de site van Proefdiervrij zeggen ze specifiek dat de studenten er ook een respectvolle omgang mee moeten leren dus ik ga ervanuit dat de docenten daar misschien wel extra scherp op zijn bij dit soort practica. En uit ervaring sprekend weet ik dat voor een student een hond of ander huisdier toch wel best anders is dan een dier dat je zelf nog nooit hebt geknuffeld. Dan ben je er toch echt wel van bewust dat iemand dat dier vertroeteld heeft en er heel veel van gehouden heeft.
Maar goed. Baarmoeder er al uit. Boven de 30 kilo. Bijna 14 jaar. Daar kunnen ze vast niets meer mee.
(om mijn gemoed maar wat gerust te stellen)