Ik kom er dus niet uit waar Katootje haar onrustige ochtenden met een borrelbuik/rommelbuik vandaan komen. Ze wordt dan eerder wakker en begint te piepen in haar bench (ze slapen in de bench op de slaapkamer), de manier waarop interpreteer ik als dat ze nodig moet plassen of moet poepen. Dan laat ik haar in de tuin (waar zij erg makkelijk alle behoeften doet :p) en doet ze een korte plas en gaat dan soms (50 /50) gras eten. Als we daarna een uur of anderhalf later uit gaan, poept ze en weet ik bijna zeker dat ik daarna haar broek kan wassen onder de douche vanwege een dunnere drol. Dan krijgen ze direct na de wandeling eten, wat ze normaliter gelijk opeet en daarna de bakjes ruim 5 minuten uitlikt, alleen op rommelbuik dagen wil ze niet eten.
Ik bewaar het dan voor haar en dan krijgt ze rond het middaguur nog een kans, vaak eet ze het dan met lange tanden toch op (je ziet haar denken, ik wil etennn maar ik voel me niet zo lekker
Een enkele keer komt het er later weer uit, maar vaak knapt ze na het eten snel op en is ze terug haar eigen zelf.
En ohja, nog 's ochtends voor we uit gaan gaat ze ook gericht op zoek naar draadjes of pluisjes om aan te knagen. Zo heb ik op de slaapkamer een handdoek hangen met losse draadjes, zodra ze uit de bench is sprint ze er heen en begint ze eraan te knagen.
En, het meest opvallende is dus dat ze dan een borrel of rommelbuik heeft. Werkende darmen of lege maag, ik kan het dus niet helemaal plaatsen. Maar ik denk dat het wellicht met de etenstijden te maken kan hebben? Maar of ik dan een groter of kleiner interval moet proberen? Ik weet het niet.
Dus wellicht zijn hier mensen die het herkennen en mij wellicht tips kunnen geven?
Ze krijgen 's ochtends rond 8h half 9 hun eerste portie kvv, soms aangevuld met leftovers van groente. Dan rond het middaguur een snack, tussendoor wat kleine snoepjes en rond 18 a 19h nog een portie kvv met of zonder groente aanvulling.
Alvast dank voor het meedenken!