Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Autobench

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Autobench

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Dit weekend hebben we onze Opel Vivaro bus op kunnen halen.
Het is de bedoeling dat Spike ook achterin de bus meegaat in een bench.
De vloer is antislip. Qua maat wordt het gewoon de grootste, dat is wel duidelijk. Maar kan dat ook gewoon een bench zijn zoals deze:http://www.bench-hond.nl/bench-zwart-2-deuren-62x44x50/
Die nylon dingen lijken me niet zo handig.
Wat hebben jullie? We willen er niet een vaste bench in want moet ook in te klappen zijn of uit te halen zijn.
Hoor graag jullie tips.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Autobench

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb jaren met twee gewone benches achter in een Hyundai bus gereden. Ik had ze wel vastgezet aan de vloer zodat ze niet konden verschuiven.
Afbeelding
Groetjes Marja
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

tycha schreef:Ik heb jaren met twee gewone benches achter in een Hyundai bus gereden. Ik had ze wel vastgezet aan de vloer zodat ze niet konden verschuiven.
Dat dus. Ging prima, maar inderdaad wel vastzetten.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zou kiezen voor een varikennel ipv een gewone bench
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

crutz schreef:Zou kiezen voor een varikennel ipv een gewone bench
een varikennel is dus niet inklapbaar. Dat wordt het dus niet..
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik heb er een varikennel in gezet, is veiliger dan een gewone draadkooi.

Afbeelding
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een varikennel zou ik nemen en geen draadbench. Die vari kun je ook gewoon uit elkaar halen en is een stuk fijner en veiliger dan zo'n loodzware draadkooi.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Word n beetje saai
Maar een vari is idd veiliger en beter

Ik heb ze jaren gehad , nu een vaste aluminimun 2 vaks kooi achterin
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

De gewone benches kunnen, bij een ongeluk, voor enorm veel schade zorgen. Bij je hond dan wel te verstaan.
Ik zou moeten zoeken naar het onderzoek en beeldmateriaal wat dit verduidelijkte.
In Duitsland zijn er zelfs verzekeringen die bij gebruik van gewone bench geen kosten vergoeden omdat ze eisen stellen aan de manier waarop honden in de auto vervoerd worden.

De varikennel heeft vlakke kanten en is daardoor voor je hond een heel stuk veiliger. Hij kan er niet 'doorheen' gedrukt worden bij een ongeluk.
...; We will never surrender Winston Churchill
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bumper69 schreef:
crutz schreef:Zou kiezen voor een varikennel ipv een gewone bench
een varikennel is dus niet inklapbaar. Dat wordt het dus niet..

Wat is het probleem met niet inklapbaar. Ze zijn licht en dus makkelijk uitneembaar. Kunnen uit elkaar en dan gehalveerd op geslagen worden.
Veiligheid lijkt me toch voor gaan
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Het is ook niet voor niets dat alleen varikennel-type benches gebruikt mogen worden bij vliegreizen en draadkooien absoluut niet.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Bumper69
Zeer actief

Dat is inderdaad een beter idee. Hebben ruimte genoeg om de bench op te slaan als die niet mee hoeft. Nu gaan we nog even bekijken hoe groot die moet worden.
Eigenlijk had het de voorkeur om een bench om de wielkast heen te bouwen. Maar met zo'n kunststof ding wordt dat niets natuurlijk...
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

http://www.auto-hondenrek.com/index.php/nl/

Ik ben nog altijd blij met hun oplossingen. En ik kan mijn systeem zo loshalen met de vleugelmoertjes en dan in de kofferbak leggen en dan kan er nog een heleboel op. Dus in feite net zo opklapbaar als een stalen bench, maar wel wat veiliger. Wel wat duurder.

Afbeelding

En hier had ik dus in opwelling ineens stoelen gekocht. Autorek eruit gedraaid (zonder gereedschap, had ik niet eens bij mij), in mijn eentje en het ligt dus onder de zes (!) stoelen :D

Afbeelding
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hier ook een varikennel in de auto, geen moment spijt gehad van de keuze. Als ik iets groots moet vervoeren klap je de bovenkant gewoon in de onderkant en past het overal nog wel bovenop (al is mijn varikennel wel wat kleiner aangezien Apple dat ook is)
Ze vindt autorijden niet leuk, maar hierin is ze wel rustig (los in de auto kan ze niet stoppen met bewegen en draaien.)
Maakt inderdaad ook geen geluid in tegenstelling tot draadbenches.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat is het voordeel van een varikennel tegenover een stevige, stoffen bench?
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Hilde schreef:Wat is het voordeel van een varikennel tegenover een stevige, stoffen bench?
Misschien bij in paniek raken dat honden een stoffenbench (met name het gaas) kunnen slopen. En een varikennel niet?
En een zeiknatte/vieze hond in een stoffenbench, lijkt met op den duur ook niet echt fris, terwijl je een varikennel even schoonspuit
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Wat is het voordeel van een varikennel tegenover een stevige, stoffen bench?
Een stoffen geef ik hier 2 min dan zijn t reepjes... vari functioneert al ruim 14 jaar met div. honden uitstekend....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

En varikennel is behoorlijk wat steviger dan een stoffen bench. Ik zou mijn duo in elk geval niet zonder toezicht in een stoffen achter durven laten
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Daarnaast vind ik t ook erg onveilig.. een lapje stof...
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Zo'n ingebouwde kennel is wel heel mooi maar dat is niet de bedoeling. Bus is er voornamelijk omdat racefietsen mee moeten naar de wedstrijden.
We gaan binnenkort even met bus en hond naar dierenwinkel. Daar kunnen we de benches passen en ook bekijken hoe het in de bus staat. De fietsen moeten er nog wel bij in kunnen namelijk...
Man opperde al dat er misschien een karretje moet komen waar Spike dan in gaat...maar dat vind ik geen prettig idee...
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Boutje schreef:Nog een groot voordeel: varikennel rammelt niet en dat doen die draadkooien dus echt wel, ook ingeklapt. Heb er eentje ingeklapt mee op wedstrijd en als ik die niet echt goed fixeer met fleece dekentje of zo dan rammelt dat en ik word daar zenuwachtig van.
Tip van de winkel waar ik de bench heb gekocht. Een stuk karton van de verpakking onder de bodem leggen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik vind een draadbench niks voor in de auto, constant dat gerammel. Ook al doe je wat tussen de bodemplaat, de zijkanten rammelen ook.
Ik zou ook gaan voor de varikennel. Mocht je de echte wat te duur vinden, op websites als Zooplus staat ook goedkopere alternatieven.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik vind een draadbench niks voor in de auto, constant dat gerammel. Ook al doe je wat tussen de bodemplaat, de zijkanten rammelen ook.
Ik zou ook gaan voor de varikennel. Mocht je de echte wat te duur vinden, op websites als Zooplus staan ook goedkopere alternatieven.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Bumper69 schreef:Zo'n ingebouwde kennel is wel heel mooi maar dat is niet de bedoeling. Bus is er voornamelijk omdat racefietsen mee moeten naar de wedstrijden.
We gaan binnenkort even met bus en hond naar dierenwinkel. Daar kunnen we de benches passen en ook bekijken hoe het in de bus staat. De fietsen moeten er nog wel bij in kunnen namelijk...
Man opperde al dat er misschien een karretje moet komen waar Spike dan in gaat...maar dat vind ik geen prettig idee...

Vivaro was t toch ?
Gewone of verlengd ?
Neem aan dat je n schuifdeur aan de zijkant hebt

Dan past een varikennel ( een vari maat 5 is groot zat ) met die fietsen wel hoor
Je zet die vari aan de zijkant erin tegen je cabine aan , zodat hij aan de zijkant moet instappen
En dan kunnen er makkelijk racefietsen naast gezet

Wij hebben een verlengde , daar kunnen op de vloer 4 vari's maat 5 in en dan kunnen we de hoogte nog in ;)

Een karretje is echt niet erg , en niet minder veilig als in de auto
Mits ... Je wel een goeie fabriekskar van bijv WT-metal pakt en niet een zelf gefabriceerd ding

De wt heeft een constructie zodat ze bij een evt aanrijding net zo veilig zitten als in de auto
Daarnaast zit er een ventilator in de bovenklep ( en daar heb je me toch een bergruimte )
Die kan best n aantal uur draaien terwijl de auto gewoon geparkeerd staat
Ze zijn er vanaf 1 vaks tot zeker wel 8

Onze vivaro is voor ons bedrijf , dus die staat vol spullen .
Maar daar zijn in t begin wel de honden in meegeweest toen ik nog geen auto had

Ik heb nu zelf een Peugeot partner met een vaste 2 vaks kooi
Maar als het zo warm is net als vorige week en ik ga trainen pak ik onze wt-metal hondenkar en steek daar de honden in ( wij hebben de 4-vaks trouwens )

In die kar is t nl vele maken koeler dan in de auto

Google t maar eens en denk er dan nog eens over na ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hilde
Zeer actief

malinois schreef:
Een stoffen geef ik hier 2 min dan zijn t reepjes... vari functioneert al ruim 14 jaar met div. honden uitstekend....
Nouja, met een beagle en mini-aussie heb ik dat probleem niet, die maken dat echt niet stuk. Ook vies worden is geen probleem, ze zijn allebei geen varkentjes. Ik vraag me af wat er onveiliger is aan een stevife stoffen bench? Als ik ooit een ongeluk krijg vind ik een varikennel juist doodeng. Dan klappen ze keihard tegen dat niet-meeverende plastic :ugh:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Juist bij een ongeluk kan zo'n varikennel veel met hebben da aan een stoffen bench, ik zou ze dat voor geen goud in willen hebben
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ja, maar hoe dan? Ik probeer me dat voor te stellen? Je bedoelt als de auto een harmonica wordt? Dan zie ik zo'n varikennel ook nog wel splijten namelijk, vind ik ook geen prettig idee.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Bij een ongeluk vliegt er vanalles door de auto. De bench met hond ook, als hij niet vast staat.
Een varikennel beschermt je hond wel beter dan een lap stof.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Paisley schreef:Bij een ongeluk vliegt er vanalles door de auto. De bench met hond ook, als hij niet vast staat.
Ja, lekker zo'n gescheurd stuk plastic in zijn ribbenkast :ugh: En natuurlijk staat de bench vast, lijkt me niet meer dan logisch.
Ik ben aan het kijken naar opties. In de gordel klikken is geen optie, Beau maakt gordels open en dan zit hij alsnog op schoot.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hilde schreef:
Paisley schreef:Bij een ongeluk vliegt er vanalles door de auto. De bench met hond ook, als hij niet vast staat.
Ja, lekker zo'n gescheurd stuk plastic in zijn ribbenkast :ugh: En natuurlijk staat de bench vast, lijkt me niet meer dan logisch.
Ik ben aan het kijken naar opties. In de gordel klikken is geen optie, Beau maakt gordels open en dan zit hij alsnog op schoot.
Je kunt een stoffen bench ook klemzetten op de achterbank en dan nog een extra riempje door het handvat van de bench aan de auto vastmaken.
Bij mij viel de stoffen bench in de bochten naar voren maar door die extra riem door het handvat kan dat niet meer.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”