Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Keeshond
Moderator: moderatorteam
Re: De Keeshond

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou hier een foto dan.beatje schreef:Ik zou haast zeggen foto!!! Kan ik vergelijken

Als je de foto niet kan zien ben je gewoon verblind door zoveel schoonheid.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
bouvierpoedel schreef:Nou hier een foto dan.beatje schreef:Ik zou haast zeggen foto!!! Kan ik vergelijken
![]()

Paisley schreef:bouvierpoedel schreef:Nou hier een foto dan.beatje schreef:Ik zou haast zeggen foto!!! Kan ik vergelijken
![]()

Uhhhhh doe mij maar mijn kees

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Das niet eerlijk, op die foto had ik mijn haar nog niet gekamt , Ben in werkelijkheid veel knapper.beatje schreef:Paisley schreef:bouvierpoedel schreef:Nou hier een foto dan.beatje schreef:Ik zou haast zeggen foto!!! Kan ik vergelijken
![]()
![]()
![]()
![]()
Uhhhhh doe mij maar mijn kees

Oh kan niet naar dat gebit kijk ,

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Op de site van de keeshondenclub kun je fokkers vinden.
http://www.keeshondenclub.nl/
We hebben nu nog een grijze en een witte kees.
Het zijn honden die altijd bij je willen zijn.
Twee keer per jaar verharen ze, dan kun je de losse vacht er zo uitborstelen.
Verder vind ik nooit haren.
Een keer per week even borstelen, dan komt er ook geen haar mee als het goed is.
In totaal hebben we 8 keeshonden gehad, deze twee meegerekend en het blaffen mag geen naam hebben.
Mensen denken bij een keeshond dat ze het huis onder de haren zullen hebben, het tegendeel is waar.
http://www.keeshondenclub.nl/
We hebben nu nog een grijze en een witte kees.
Het zijn honden die altijd bij je willen zijn.
Twee keer per jaar verharen ze, dan kun je de losse vacht er zo uitborstelen.
Verder vind ik nooit haren.
Een keer per week even borstelen, dan komt er ook geen haar mee als het goed is.
In totaal hebben we 8 keeshonden gehad, deze twee meegerekend en het blaffen mag geen naam hebben.
Mensen denken bij een keeshond dat ze het huis onder de haren zullen hebben, het tegendeel is waar.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Gister naar de keeshonden clubmatch geweest..Rico werd tweede beste pup Volpino.
Nu heb ik nul showaspiraties met hem hoor maar het was erg leuk om meerdere volpino's te zien. Maar ik ben ook echt gevallen voor de rode middenslag Kees, er waren er een paar hele, hele mooie honden.
Het begint toch wel te kriebelen hoor...zal ik wel, zal ik niet..
Nu heb ik nul showaspiraties met hem hoor maar het was erg leuk om meerdere volpino's te zien. Maar ik ben ook echt gevallen voor de rode middenslag Kees, er waren er een paar hele, hele mooie honden.
Het begint toch wel te kriebelen hoor...zal ik wel, zal ik niet..
- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Wat goed, gefeliciteerd! Ik ben gisteren ook geweest en Loek stond in de tussenklasse en heeft een U2. Het is trouwens een grote grijze kees.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Haha nee dat was ik niet
dat was open klasse waar ze hem moest optillen. Volgens mij zat ik daarvoor. Wij stonden met twee reuen in de ring.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Diesel en Loek op 27 mei 2014 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Balen dat ik het niet wist ik had graag eens gaan zien naar een clubmatch van Keeshonden.Ik heb er nu drie gehad maar altijd 2e handsjes,stiekem droom ik ooit eens van een pup.Alleen vind ik niet alle keeshonden zo knap als de mijne
.Dus ik zou graag eens wat vergelijkingsmatriaal zien.Wat ik hier tegenkom is vaak broodfok,daar worden ze nog volop aangeboden.

Even een oud topic oprakelen. Zijn er mensen die nog ervaring hebben met Keeshonden? Ik wil vooral nadelen horen, alle voordelen (sociaal, leergierig, humor) heb ik al gelezen 

- binkebobbel
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje - Aantal honden: 3
Ze blaffen heel veel, heel schel en hoog en ze vinden het vooral leuk om zichzelf te horen blaffen.
Sterre is dan wel een nepperd maar dat blaffen is wel echt een puntje.
Verder verhaard ze enorm, echt enorm maar ik heb geen idee of dat bij een echte kees ook zo is.
Verder verhaard ze enorm, echt enorm maar ik heb geen idee of dat bij een echte kees ook zo is.
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
-
- Actief
- Mijn ras(sen): keeshond
Je hebt nooit rust ze willen altijd knuffelen.... mijn grote keeshond gelooft zelf dat hij een schoothond is. Mijn middenslag keesje moet altijd het laatste woord hebben
De grote keeshond is een reu die nogal dominant is naar andere reuen hij loopt dan ook met een muilkorf buiten. En toch heb ik juist met hem zo een enorme klik die heb ik nog niet eerder met een andere hond gehad
Ze luisteren beide heel goed en zijn ook echt baasgericht. Yuki (de reu) vind gehoorzaamheid trainen onzin en doet het dan ook echt niet dus daar doe ik de kunstjes mee zoals bedelen enzo verder komt hij wel direct als ik roep maar naast komen zitten op commando vind hij stom. Nala is juist het tegenover gestelde die wil het liefst de hele dag voor je werken.
Nog een nadeel is toch wel dat ze beide bang zijn voor vreemde die aaaaaaah koetsiekoetsie komen doen en er ineens boven hangen ze durven dan ook best te happen als mensen hun eerdere signalen niet oppikken.

Nog een nadeel is toch wel dat ze beide bang zijn voor vreemde die aaaaaaah koetsiekoetsie komen doen en er ineens boven hangen ze durven dan ook best te happen als mensen hun eerdere signalen niet oppikken.
-
- Actief
Bij mij blaft alleen de middenslag weleens door maar door een aanraking komt ze meestal weer bij zinnen wel moet ze dan weer het laatste woord hebben.binkebobbel schreef:Ze blaffen heel veel, heel schel en hoog en ze vinden het vooral leuk om zichzelf te horen blaffen.
Wat betreft het verharen Yuki verhaart 2 keer per jaar en Nala deed dat ook maar doordat ze gecastreerd is verhaart ze nu nog maar 1 keer per jaar (nonstop)

Da's geen probleem, de baas blaft eerder dan de hond in dat soort gevallenAnnika schreef:Nog een nadeel is toch wel dat ze beide bang zijn voor vreemde die aaaaaaah koetsiekoetsie komen doen en er ineens boven hangen ze durven dan ook best te happen als mensen hun eerdere signalen niet oppikken.

-
- Actief
Ik was bij beide een keer afgeleid... hond netjes bij me en ondertussen ouwehoeren met iemand
stom van mezelf! Nu laat ik mensen de honden negeren ze komen vanzelf als ze er aan toe zijn. Maar men moet geen allemans vriendjes verwachten want dat zijn het niet.... ik loop ook geen shows meer met mn reu omdat hij meestal de keurmeester niet aardig vind die duiken er dan ook altijd zo boven op. Ik heb dat geprobeerd eruit te trainen maar is een karakter dingetje van hem denk ik en in de eerste plaats is het een huishond en die ga ik niet onnodig dingen laten doen die hij niet wil.

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Volgens mijn ben jij je aan het voorbereiden voor Roosje...Lemuria schreef:Even een oud topic oprakelen. Zijn er mensen die nog ervaring hebben met Keeshonden? Ik wil vooral nadelen horen, alle voordelen (sociaal, leergierig, humor) heb ik al gelezen

Izzy net zo hoorAnnika schreef:Ik was bij beide een keer afgeleid... hond netjes bij me en ondertussen ouwehoeren met iemandstom van mezelf! Nu laat ik mensen de honden negeren ze komen vanzelf als ze er aan toe zijn. Maar men moet geen allemans vriendjes verwachten want dat zijn het niet.... ik loop ook geen shows meer met mn reu omdat hij meestal de keurmeester niet aardig vind die duiken er dan ook altijd zo boven op. Ik heb dat geprobeerd eruit te trainen maar is een karakter dingetje van hem denk ik en in de eerste plaats is het een huishond en die ga ik niet onnodig dingen laten doen die hij niet wil.

@Dees en Maylo: Nee hoor. Gewoon een plotsklaps opgekomen nieuwsgierigheid.
Ja, natuurlijk is ze hartstikke leuk om te zien
Maar ik wil het echt zeker weten. Gister was het een volmondig 'ja', vandaag een twijfel. Ik werk natuurlijk onregelmatig en ben soms wat langer van huis en m'n oppas (die zelf al 3 honden heeft) moet dan maar net zin hebben in 2 honden. Daar is ze nu over aan het nadenken. En Izzy is ook nog niet helemaal 'af'. We zijn net lekker bezig met haar gedrag naar andere honden en ben bang voor een terugval als ik de aandacht moet verdelen.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): grote witte kees
- Aantal honden: 1
Mijn grote witte blaft alleen als er reden voor is, volgens haar dan. Zoals mensen die te dicht bij onze tuin komen, vooral als ze met een hond lopen. Dat is een blaf die meestal snel over is (2 x of 3x ). Deurbel betekend langer blaffen. Familieleden of vrienden die weer thuis/ binnenkomen kunnen een concert krijgen (soms en sommigen meer dan anderen). Ze houd snel op als ze eraan herinnert wordt dat blaffen eigenlijk niet mag. Van vreemden houd ze niet, na 5 min. wel. Gek op knuffelen en vreselijk nieuwsgierig. Vacht heeft neiging tot klitten achter de oren, beetje in de gaten houden en af en toe eens kammen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ken een dwergkees. Niet perse een blaffer. Wel een volkomen truttig, superzacht hondje.
Echt een gezeldschapshondje die het prima zou uithouden in een mandje van een scootmobiel
Echt een gezeldschapshondje die het prima zou uithouden in een mandje van een scootmobiel

-
- Zeer actief
En de Silken Windsprite dan.Lemuria schreef:Ja, natuurlijk is ze hartstikke leuk om te zienMaar ik wil het echt zeker weten. Gister was het een volmondig 'ja', vandaag een twijfel. Ik werk natuurlijk onregelmatig en ben soms wat langer van huis en m'n oppas (die zelf al 3 honden heeft) moet dan maar net zin hebben in 2 honden. Daar is ze nu over aan het nadenken. En Izzy is ook nog niet helemaal 'af'. We zijn net lekker bezig met haar gedrag naar andere honden en ben bang voor een terugval als ik de aandacht moet verdelen.

Er zijn nog zóveel hondenrassen die er ooit nog gaan komen...
De SW zeker ook!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Maar ja, roosje he. Ik hoop dat ze bij jou terecht gaat komen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

Net doorgegeven dat het 'm niet gaat worden. M'n hart zegt 'ja', maar m'n verstand zegt duidelijk 'nee'. Izzy is gewoon m'n eerste prioriteit en dat wil ik eerst helemaal op de goede baan hebben. Dus helaas 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
jammer maar ergens een hele verstandige keus. Je maakt iig niet de fout die ik met Laicka heb gemaakt, te snel een 2e hond.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

Een rationeel goede keuze, maar ik had 't graag gedaan 

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Heel jammer, maar soms is het goed er goed over na te denken en je gevoel even opzij te zetten
Ik heb een tijdje terug ook bijna een tweede hond opgehaald. Mijn gevoel riep zo hard 'ja!' dat ik al bijna in de auto zat om te gaan kijken. Mezelf bewust even bedenktijd gegeven en toen bedacht dat het gewoon niet verstandig was op dat moment. Nu ben ik nog steeds blij met die beslissing.

Ik heb een tijdje terug ook bijna een tweede hond opgehaald. Mijn gevoel riep zo hard 'ja!' dat ik al bijna in de auto zat om te gaan kijken. Mezelf bewust even bedenktijd gegeven en toen bedacht dat het gewoon niet verstandig was op dat moment. Nu ben ik nog steeds blij met die beslissing.
Nou ja als het om een goed opgevoede, brave hond ging was het een ander verhaal. Als Roosje in volwassen/opgegvoede vorm op m'n pad was gekomen; breng maar langs. Maar ook zindelijkheidstraining, opvoeding...ik heb 3 weekjes vakantie, dat ga ik daar niet in kunnen proppen. Dat is niet eerlijk naar haar toe.