Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zindelijkheid/voeding oudere hond
Moderator: moderatorteam
-
chuckie
- Zeer actief
zindelijkheid/voeding oudere hond
ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen, bij medisch, verzorging of voeding.
hopelijk staat het hier goed.
Chuck is een gecastreerde jack russel reu van 10 jaar. sinds ruim een half jaar staat hij op pro plan sensitive senior zalm en rijst.
we zijn naar deze voeding overgestapt omdat zijn vacht steeds slechter werd, deze werd erg ruw en dof.
voor zijn vacht maakt het voer geen verschil.
Chuck heeft vroeger barf en kvv gegeten, maar kon daar nooit goed tegen, veel braken en/of diaree, dus sinds zijn derde ongeveer staat hij op brok.
hij deed het altijd goed op de meeste brokken. chuck heeft aanleg om snel dik te worden en is liever lui dan moe, zeker bu hij ouder wordt.
hij eet dan ook ongeveer 3/4 van de aanbevolen te voeren hoeveelheid. daarnaast krijgt hij vaak wat gezonde kliekjes van het avondeten.
de laatste 2 a 3 maanden heeft hij problemen met het ophouden van zijn ontlasting.
de laatste avondronde is meestal rond 22.00 en dan sochtends rond 8.00 weer uit, dit ging altijd prima, hij sliep vaak sochtends nog als we de eerste ronde wilde doen met hem.
de laatste tijd maakt hij ons dus vaak snachts wakker, omdat hij dan nog een keer moet poepen (en meteen dan ook maar plassen). sochtends staat hij om 7.00uur al te popelen en moet hij ook weer heel nodig.
voorheen had hij hooguit 2x per dag ontlasting, nu is het 3x per dag en regelmatig nog een 4e keer snachts.
we geven hem nog net zoveel voer als voorheen, de kliekjes zijn we al mee geminderd, aangezien we dachten dat het daardoor kwam.
het snachts uitmoeten komt echter ook voor als hij geen kliekjes gehad heeft.
hij wordt regelmatig ontwormd, ontlasting ziet er verder normaal uit.
wel wordt hij een beetje seniel, hij slaapt meer, loopt trager bij het wandelen (gaat liever terug naar zn mand op een slechte dag) en soms als we hem roepen (in huis) dan loopt hij een hele andere kant op dan waar wij zitten, en staat daar dan verdwaasd te kijken.
wat kan de oorzaak van zijn ontlastingsprobleem zijn? moet ik aan iets medisch denken?
is het "gewoon" horende bij het ouder worden?
ik vraag me af of ik hem beter over kan zetten op een andere, schonere brok, waardoor hij misschien minder ontlasting heeft/krijgt.
kvv zou ideaal zijn, maar gezien zijn verleden hiermee durf ik dat niet goed aan.
hopelijk staat het hier goed.
Chuck is een gecastreerde jack russel reu van 10 jaar. sinds ruim een half jaar staat hij op pro plan sensitive senior zalm en rijst.
we zijn naar deze voeding overgestapt omdat zijn vacht steeds slechter werd, deze werd erg ruw en dof.
voor zijn vacht maakt het voer geen verschil.
Chuck heeft vroeger barf en kvv gegeten, maar kon daar nooit goed tegen, veel braken en/of diaree, dus sinds zijn derde ongeveer staat hij op brok.
hij deed het altijd goed op de meeste brokken. chuck heeft aanleg om snel dik te worden en is liever lui dan moe, zeker bu hij ouder wordt.
hij eet dan ook ongeveer 3/4 van de aanbevolen te voeren hoeveelheid. daarnaast krijgt hij vaak wat gezonde kliekjes van het avondeten.
de laatste 2 a 3 maanden heeft hij problemen met het ophouden van zijn ontlasting.
de laatste avondronde is meestal rond 22.00 en dan sochtends rond 8.00 weer uit, dit ging altijd prima, hij sliep vaak sochtends nog als we de eerste ronde wilde doen met hem.
de laatste tijd maakt hij ons dus vaak snachts wakker, omdat hij dan nog een keer moet poepen (en meteen dan ook maar plassen). sochtends staat hij om 7.00uur al te popelen en moet hij ook weer heel nodig.
voorheen had hij hooguit 2x per dag ontlasting, nu is het 3x per dag en regelmatig nog een 4e keer snachts.
we geven hem nog net zoveel voer als voorheen, de kliekjes zijn we al mee geminderd, aangezien we dachten dat het daardoor kwam.
het snachts uitmoeten komt echter ook voor als hij geen kliekjes gehad heeft.
hij wordt regelmatig ontwormd, ontlasting ziet er verder normaal uit.
wel wordt hij een beetje seniel, hij slaapt meer, loopt trager bij het wandelen (gaat liever terug naar zn mand op een slechte dag) en soms als we hem roepen (in huis) dan loopt hij een hele andere kant op dan waar wij zitten, en staat daar dan verdwaasd te kijken.
wat kan de oorzaak van zijn ontlastingsprobleem zijn? moet ik aan iets medisch denken?
is het "gewoon" horende bij het ouder worden?
ik vraag me af of ik hem beter over kan zetten op een andere, schonere brok, waardoor hij misschien minder ontlasting heeft/krijgt.
kvv zou ideaal zijn, maar gezien zijn verleden hiermee durf ik dat niet goed aan.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: zindelijkheid/voeding oudere hond
Ik heb zelf de ervaring dat ze van Renske vers (=natvoer) minder poepen dan van een goede brok (Acana/Taste of the Wild) tot veel minder (RC of Orijen). Je zou daar naar kunnen kijken. Met Pro Plan heb ik geen ervaring, dus ik kan niet zeggen waar dat in het rijtje van hoeveelheid poep valt.
Of er medisch ook nog eens wat aan de hand zit, kan ik niet inschatten. Van dat deel weet ik te weinig af.
Of er medisch ook nog eens wat aan de hand zit, kan ik niet inschatten. Van dat deel weet ik te weinig af.
-
chuckie
- Zeer actief
is er een verschil tussen Renske en Nature Diet? die laatste heeft hij wel eens gehad en eet hij graag.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Domor
- Zeer actief
Ik heb zelf Nature Diet nog nooit gevoerd, het bleek voor mij niet voordeliger te zijn dan renske online te bestellen, maar in principe is het hetzelfde type voer. Dus je kunt het gerust eerst uitproberen met ND.
-
chuckie
- Zeer actief
maar, als het voer de oorzaak is, zou hij hier dan niet iedere dag last van moeten hebben?
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Domor
- Zeer actief
Ik denk niet dat voer de enige oorzaak is. Ik denk wel dat je met minder ontlasting (door ander voer) de problemen kan verminderen.
-
chuckie
- Zeer actief
dat zou inderdaad wel kunnen helpen.
ik ga eens rond neuzen wat er zoal nog meer te krijgen is aan seniorenvoeding.
voorkeur gaat toch wel uit naar een hoogwaardige brok.
ik ga eens rond neuzen wat er zoal nog meer te krijgen is aan seniorenvoeding.
voorkeur gaat toch wel uit naar een hoogwaardige brok.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
chuckie
- Zeer actief
ik lees goede dingen over purizon, is hier een senioren en/of light variant van?
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Domor
- Zeer actief
Ik zou in jouw geval niet voor een lightversie gaan. Light versies bevatten extra veel onverteerbare delen zodat ze minder kcal binnen krijgen bij een bepaalde hoeveelheid brok. Dat wordt allemaal poep. Voor een gewone hond geen probleem maar voor jouw hond net weer niet handig.
Waarop stond hij voordat hij het huidige voer kreeg?
Waarop stond hij voordat hij het huidige voer kreeg?
-
chuckie
- Zeer actief
canex senior light, hierop had hij ook zo'n 3x per dag ontlasting.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat denk je hiervan als oorzaak?chuckie schreef:knip ........wel wordt hij een beetje seniel, hij slaapt meer, loopt trager bij het wandelen (gaat liever terug naar zn mand op een slechte dag) en soms als we hem roepen (in huis) dan loopt hij een hele andere kant op dan waar wij zitten, en staat daar dan verdwaasd te kijken.....knip
Gelukkig geeft hij het nog wel aan.
Laat eens een check up doen bij de DA - inclusief een bloedonderzoek - om te controleren of alles nog wel werkt zoals het hoort?
-
chuckie
- Zeer actief
ik denk dat zijn gehoor wat minder wordt en dat zijn energielevel wat afneemt doordat hij wat ouder wordt, kan dat?
we houden hem goed in de gaten, de laatste dagen is het weer rustig snachts, we doen hem savonds zo laat mogelijk, en sochtends zo vroeg mogelijk naar buiten.
waar zou de da allemaal naar kunnen kijken? waar denk je zoal aan?
we houden hem goed in de gaten, de laatste dagen is het weer rustig snachts, we doen hem savonds zo laat mogelijk, en sochtends zo vroeg mogelijk naar buiten.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- ranetje
- Zeer actief
Bij een oude hond kunnen de lever en nieren wat minder goed gaan werken of is het hart mogelijk niet helemaal top.chuckie schreef:ik denk dat zijn gehoor wat minder wordt en dat zijn energielevel wat afneemt doordat hij wat ouder wordt, kan dat?
Of er dreigt iets van suiker.
Gewoon een check-up waarbij dat wordt gecontroleerd geeft wat meer zekerheid of je je echt zorgen moet maken.
Bovendien is er dan nog wel eens wat aan te doen met wat medicatie.
Fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan
-
chuckie
- Zeer actief
en het gaat weer een paar dagen wisselend.
het lijkt ook wel of hij bij de avondronde wel eens vergeet te ontlasten, waardoor hij ons snachts wakker maakt omdat hij dan (logisch) toch opeens erg nodig moet.
we willen een andere brok gaan proberen waar hij minder ontlasting van heeft (naar verwachting dan), dit gaat een graanvrije brok worden.
ik heb een aantal brokken vergeleken met elkaar en wil uit de volgende kiezen, graag jullie advies i.v.m. calorieën, hoeveelheid vet en eiwit in de brok.
Chuck is 10 jaar, slaapt veel, niet erg actief en wordt snel te dik (zou nu ook wat af mogen vallen). welk voer zou in theorie het best passend zijn voor hem, en waarom?

het lijkt ook wel of hij bij de avondronde wel eens vergeet te ontlasten, waardoor hij ons snachts wakker maakt omdat hij dan (logisch) toch opeens erg nodig moet.
we willen een andere brok gaan proberen waar hij minder ontlasting van heeft (naar verwachting dan), dit gaat een graanvrije brok worden.
ik heb een aantal brokken vergeleken met elkaar en wil uit de volgende kiezen, graag jullie advies i.v.m. calorieën, hoeveelheid vet en eiwit in de brok.
Chuck is 10 jaar, slaapt veel, niet erg actief en wordt snel te dik (zou nu ook wat af mogen vallen). welk voer zou in theorie het best passend zijn voor hem, en waarom?

Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Elco krijgt (als beloningsbrok en een heel enkele keer als gewone maaltijd als ik z'n vlees vergeten ben uit de vriezer te halen) de visbrok van Taste of the Wild. Heeft hij gewoon goede ontlasting op. Wel iets meer dan normaal, maar dat is logisch met brok vs rauw vlees.
Ik zou vooral opletten op niet te veel eiwit, maar wel hoogwaardige eiwitten en niet te veel vet. Dus uit dit lijstje zou ik beginnen met kijken hoe je hond het op TotW doet. Hoe goed een brok ook is, als je hond het er niet goed op doet, is het voor je hond geen goede brok
Ik zou vooral opletten op niet te veel eiwit, maar wel hoogwaardige eiwitten en niet te veel vet. Dus uit dit lijstje zou ik beginnen met kijken hoe je hond het op TotW doet. Hoe goed een brok ook is, als je hond het er niet goed op doet, is het voor je hond geen goede brok
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Kijkend naar de ervaringen die ik met m'n eigen seniorhonden heb, zou ik de door jou genoemde Orijen, Purizon, TOTW High Prairie en Acana links laten liggen vanwege het hoge eiwitpercentage. Van de genoemde opties zouden TOTW Pacific Stream en Pine Forest me het prettigst lijken, hoewel ik qua ingrediënten etc. Orijen en Acana eigenlijk betere merken vind. Nog even naar de analyses van de TOTW gekeken en wat me opvalt is dat de verhouding omega 3/omega 6 wat uit balans lijkt. Nou zou dat voor mij niet het belangrijkste zijn, maar toch.
Wolfsblut heeft ook heel veel verschillende varianten. Daar zit misschien nog wel iets voor jullie tussen. Cyntha heeft het de laatste jaren goed gedaan op Wolfsblut Dark Forest. Helaas trok ze er de laatste tijd enorm haar neus voor op. Dat ben ik totaal niet van haar gewend, dus was al bang dat ze iets mankeerde. Omdat ik het m'n oudje gun dat ze met plezier eet, ben ik uiteindelijk maar overgestapt op iets anders. Da's nog best een flinke zoektocht voor een senior met allerlei allergietjes en intoleranties. Uiteindelijk kwam ik uit bij het merk Platinum. Misschien op papier niet de allerallerbeste brok, maar ik ben tot nu toe erg tevreden. Weinig en mooi stevige ontlasting, minder dorst en het gaat erin als koek. Cyntha krijgt de variant Iberico & Greens.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Singles van Acana. Drie verschillende graanvrije varianten met elk slechts 1 dierlijke bron en wat minder eiwitten.
Met voeding blijft het toch altijd een kwestie van uitproberen. Iedere hond is anders. Wat door de ene hond geweldig wordt verdragen, is voor de andere tien keer niks. Overigens ga ik met Ranetje mee v.w.b. een check-up door de dierenarts.
Wolfsblut heeft ook heel veel verschillende varianten. Daar zit misschien nog wel iets voor jullie tussen. Cyntha heeft het de laatste jaren goed gedaan op Wolfsblut Dark Forest. Helaas trok ze er de laatste tijd enorm haar neus voor op. Dat ben ik totaal niet van haar gewend, dus was al bang dat ze iets mankeerde. Omdat ik het m'n oudje gun dat ze met plezier eet, ben ik uiteindelijk maar overgestapt op iets anders. Da's nog best een flinke zoektocht voor een senior met allerlei allergietjes en intoleranties. Uiteindelijk kwam ik uit bij het merk Platinum. Misschien op papier niet de allerallerbeste brok, maar ik ben tot nu toe erg tevreden. Weinig en mooi stevige ontlasting, minder dorst en het gaat erin als koek. Cyntha krijgt de variant Iberico & Greens.
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Singles van Acana. Drie verschillende graanvrije varianten met elk slechts 1 dierlijke bron en wat minder eiwitten.
Met voeding blijft het toch altijd een kwestie van uitproberen. Iedere hond is anders. Wat door de ene hond geweldig wordt verdragen, is voor de andere tien keer niks. Overigens ga ik met Ranetje mee v.w.b. een check-up door de dierenarts.
-
chuckie
- Zeer actief
We houden hem goed in de gaten. Vooralsnog is hij verder wel zichzelf en alert.lijkt ook geen ongemak te hebben.zodra we denken dat dit verandert of zijn klachten verergeren dan gaan we uiteraard naar de dierenarts.
Kennen jullie lupo brokken en wat is jullie ervaring hiermee? Deze brokken klinken ook best goed en zojn iets gunstiger geprijsd.
Kennen jullie lupo brokken en wat is jullie ervaring hiermee? Deze brokken klinken ook best goed en zojn iets gunstiger geprijsd.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Hier ook een oudje (12) die er soms een paar keer in de nacht uit moet.
Je kunt wat schuiven met de tijd dat hij avondeten krijgt, meestal komt dat er na zo'n negen uur uit. Hier heeft dat in elk geval voorlopig geholpen.
Een oudere minder actieve hond heeft ook minder voer nodig, ik zou dan weer niet zo snel van voeding wisselen.
Ik eet ook nog maar de helft van vroeger, als ik zoveel was blijven eten was ik nu tonrond.
Tomas krijgt al jaren Farm Food, dat geeft weinig en stevige ontlasting.Als ik het daar bij laat gaat het goed.
Je kunt wat schuiven met de tijd dat hij avondeten krijgt, meestal komt dat er na zo'n negen uur uit. Hier heeft dat in elk geval voorlopig geholpen.
Een oudere minder actieve hond heeft ook minder voer nodig, ik zou dan weer niet zo snel van voeding wisselen.
Ik eet ook nog maar de helft van vroeger, als ik zoveel was blijven eten was ik nu tonrond.
Tomas krijgt al jaren Farm Food, dat geeft weinig en stevige ontlasting.Als ik het daar bij laat gaat het goed.
-
chuckie
- Zeer actief
hij krijgt al zo laat mogelijk eten, als we zijn avondeten vervroegen, zodat hij bij de laatste ronde kan ontlasten, dan gaat hij sochtends gal spugen.
hij slaapt nu bij ons op de slaapkamer in zijn mand, en slaapt dan beter door.
misschien dat hij snachts gaat spoken omdat hij alleen is, daardoor minder goed slaapt en dan dus ook moet?
misschien dat hij snachts gaat spoken omdat hij alleen is, daardoor minder goed slaapt en dan dus ook moet?
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- ranetje
- Zeer actief
Dat kan best ook meespelenchuckie schreef:hij krijgt al zo laat mogelijk eten, als we zijn avondeten vervroegen, zodat hij bij de laatste ronde kan ontlasten, dan gaat hij sochtends gal spugen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dat kan goed, onrust stimuleert de darmen.
Ik heb overigens ook te hard geroepen, we zijn er al weer een paar nachten uit geweest.
Het blijft lastig om een oorzaak te vinden, dat ligt ook best ingewikkeld bij een oude hond denk ik.
Ik heb overigens ook te hard geroepen, we zijn er al weer een paar nachten uit geweest.
Het blijft lastig om een oorzaak te vinden, dat ligt ook best ingewikkeld bij een oude hond denk ik.
-
chuckie
- Zeer actief
het snachts er uit moeten is over sinds hij bij ons slaapt.
de ProPlan brok is bijna op en ik wil nu over naar een graanvrije brok, liefst senior, maar ik weet nog niet goed wat te kiezen.
over Orijen en Acana lees je vaak dat honden erg windering worden of dunne ontlasting krijgen. daarbij vind ik het eiwitgehalte superhoog en zoek ik ook een brok met een wat lagere calorienwaarde omdat Chuck wat te dik is en snel dik wordt.
Deze twee vallen dus eigenlijk af.
dan heb ik de volgende brokken nog op mijn lijstje:
-Taste of the wild pacific = hoewel geen senior brok, wel graanvrij en laag in calorieën en eiwit
-dan nog Wolfsblut senior= op papier een mooie brok met goed eiwitgehalte en lager aantal calorieën, wel erg lastig verkrijgbaar.
-Prins procair Graanvrij Senior Mobility= Graanvrij, mooi eiwitgehalte, leuke prijs, verder ingrediënten zijn voor mij wat onduidelijk, wie kan meer over deze brok vertellen?
Samenstelling: aardappelzetmeel, gedehydreerd gevogelte, erwt, dierlijke vetten (rund), tapioca, cichorei, maltodextrine, eiwithydrolysaat, zalmolie (1.0%), hemoglobine, plantaardige vezels, hydrolysaat van gist, mineralen (kaliumchloride), zonnebloemolie, lecithine, glucosamine (500mg), chondroitine (500mg), fructooligosaccharide FOS (400mg). ANALYTISCHE BESTANDDELEN: Vocht 9.0%, Ruw eiwit 21.0%, Ruw vet 14.5%, Ruwe as 5.5%, Ruwe celstof 2.0%. MINERALEN: Calcium 0.8%, Fosfor 0.6%, Kalium 0.6%, Magnesium 0.1%, Natrium 0.3%.
welke brok zouden jullie kiezen en waarom? waar hebben jullie ervaring mee?
wie kan er meer info geven over de Prins graanvrije brokken?
de ProPlan brok is bijna op en ik wil nu over naar een graanvrije brok, liefst senior, maar ik weet nog niet goed wat te kiezen.
over Orijen en Acana lees je vaak dat honden erg windering worden of dunne ontlasting krijgen. daarbij vind ik het eiwitgehalte superhoog en zoek ik ook een brok met een wat lagere calorienwaarde omdat Chuck wat te dik is en snel dik wordt.
Deze twee vallen dus eigenlijk af.
dan heb ik de volgende brokken nog op mijn lijstje:
-Taste of the wild pacific = hoewel geen senior brok, wel graanvrij en laag in calorieën en eiwit
-dan nog Wolfsblut senior= op papier een mooie brok met goed eiwitgehalte en lager aantal calorieën, wel erg lastig verkrijgbaar.
-Prins procair Graanvrij Senior Mobility= Graanvrij, mooi eiwitgehalte, leuke prijs, verder ingrediënten zijn voor mij wat onduidelijk, wie kan meer over deze brok vertellen?
Samenstelling: aardappelzetmeel, gedehydreerd gevogelte, erwt, dierlijke vetten (rund), tapioca, cichorei, maltodextrine, eiwithydrolysaat, zalmolie (1.0%), hemoglobine, plantaardige vezels, hydrolysaat van gist, mineralen (kaliumchloride), zonnebloemolie, lecithine, glucosamine (500mg), chondroitine (500mg), fructooligosaccharide FOS (400mg). ANALYTISCHE BESTANDDELEN: Vocht 9.0%, Ruw eiwit 21.0%, Ruw vet 14.5%, Ruwe as 5.5%, Ruwe celstof 2.0%. MINERALEN: Calcium 0.8%, Fosfor 0.6%, Kalium 0.6%, Magnesium 0.1%, Natrium 0.3%.
welke brok zouden jullie kiezen en waarom? waar hebben jullie ervaring mee?
wie kan er meer info geven over de Prins graanvrije brokken?
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Welke Wolfsblut bedoel je precies? Ze hebben meerdere seniorvarianten. Overigens zijn er ook genoeg varianten Wolfsblut zonder het naampje Senior die gewoon gebruikt kunnen worden voor oudere honden
Zowel Wolfsblut als Taste of The Wild zijn verkrijgbaar via bijv. food4pets.be
-
chuckie
- Zeer actief
ik dacht aan wolfsblut duck senior of the grey peak senior
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Het hondje van mijn moeder moest er ook 's nachts ineens uit. Ze heeft nierfalen. Bloed laten prikken zou een optie zijn. Verder slechter zien waarschijnlijk? Horen? En wat dement? Mijn oudje kan niet tegen acana, canagan, wolfsblut of orijen. Hij heeft royal canin sensitivity control nu en ik heb een andere hond die maar 2x per dag poept. Hij is 13,5 jaar.
-
chuckie
- Zeer actief
ik heb zojuist de orijen senior besteld om te proberen. ga dit eerst mengen met zijn oude voer en dan langzaam opbouwen.
het blijft toch altijd een kwestie van proberen met een andere brok, dus we zullen het zien.
Chuck heeft verder geen klachten en hij hoeft er de laatste tijd snachts ook niet meer uit, het enige is dat hij wat meer slaapt maar dat lijkt mij normaal voor een oudere hond.
tijdens het wandelen is hij nog net zo actief als altijd, al is zijn accu wel iets sneller leeg dan vroeger.
het blijft toch altijd een kwestie van proberen met een andere brok, dus we zullen het zien.
Chuck heeft verder geen klachten en hij hoeft er de laatste tijd snachts ook niet meer uit, het enige is dat hij wat meer slaapt maar dat lijkt mij normaal voor een oudere hond.
tijdens het wandelen is hij nog net zo actief als altijd, al is zijn accu wel iets sneller leeg dan vroeger.
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart