Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duimnagel gescheurd
Moderator: moderatorteam
- binkebobbel
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje - Aantal honden: 3
Duimnagel gescheurd
Sterre heeft een uurtje terug bij het spelen in de tuin haar duimnagel gescheurd.
Ze was lekker achter een balletje aan het rennen en daarbij is ze in het gat voor de droogmolen
gestapt. Normaal zit daar en dekseltje op en ik heb te laat gezien dat dat deksel ontbrak.
Ze stapte erin, en rende gewoon verder maar even later zie ik bloed aan haar voorpoot. Ik denk dat
de nagel is blijven hangen toen ze in dat gat stapte. De duimnagel is gebroken zo te zien. En het bloedde.
Geen bloedbad gelukkig maar wel onhandig vooral voor sterre zelf die nogal van het gebruiken van haar poten is.
Sterre maakte het zelf schoon maarja zo'n nagel die de verkeerde kant op staat is erg lastig en stoot je snel weer.
Nu heb ik er een rekverbandje losjes omheen gedaan zodat het nageltje stil blijft zitten en Sterre geniet nu van een gevulde kong.
Zo blijft ze van het verbandje af. Straks haal ik het er wel af denk ik. Ik vrees dat ze het niet laat zitten vannacht.
Nu twijfel ik of ik morgen de dierenarts moet bellen of niet.. tis geen spoed het bloeden is inmiddels gestopt maar ik denk
dat ik wel wat aan die nagel moet laten doen.
Wat zouden jullie doen even aankijken en dan dinsdag bellen of toch wel morgen bellen?
Ze was lekker achter een balletje aan het rennen en daarbij is ze in het gat voor de droogmolen
gestapt. Normaal zit daar en dekseltje op en ik heb te laat gezien dat dat deksel ontbrak.
Ze stapte erin, en rende gewoon verder maar even later zie ik bloed aan haar voorpoot. Ik denk dat
de nagel is blijven hangen toen ze in dat gat stapte. De duimnagel is gebroken zo te zien. En het bloedde.
Geen bloedbad gelukkig maar wel onhandig vooral voor sterre zelf die nogal van het gebruiken van haar poten is.
Sterre maakte het zelf schoon maarja zo'n nagel die de verkeerde kant op staat is erg lastig en stoot je snel weer.
Nu heb ik er een rekverbandje losjes omheen gedaan zodat het nageltje stil blijft zitten en Sterre geniet nu van een gevulde kong.
Zo blijft ze van het verbandje af. Straks haal ik het er wel af denk ik. Ik vrees dat ze het niet laat zitten vannacht.
Nu twijfel ik of ik morgen de dierenarts moet bellen of niet.. tis geen spoed het bloeden is inmiddels gestopt maar ik denk
dat ik wel wat aan die nagel moet laten doen.
Wat zouden jullie doen even aankijken en dan dinsdag bellen of toch wel morgen bellen?
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Duimnagel gescheurd
Durf je het omgeklapte stuk nagel zelf weg te halen?
Dat zou mijn oplossing zijn. Losse stuk nagel weg, even schoonmaken met wat gekookt water en iets desinfecterends, en verder gewoon met rust laten.
En de komende dagen even rustig aan, anders is het zo weer open.
Habibi heeft dit ook een keer gehad. Zag er netjes uit, maar ging toch steeds weer open als ze even rende. (dag of 4 achter eljaar)
Toen mocht ze van mij een dag of 2 alleen wandelen (niet rennen, aan de lijn zeg maar) en daarna nog een paar dagen rustig aan, geen ballen gooien etc.
Is inmiddels prima genezen, ze heeft er geen last meer van.
Dat zou mijn oplossing zijn. Losse stuk nagel weg, even schoonmaken met wat gekookt water en iets desinfecterends, en verder gewoon met rust laten.
En de komende dagen even rustig aan, anders is het zo weer open.
Habibi heeft dit ook een keer gehad. Zag er netjes uit, maar ging toch steeds weer open als ze even rende. (dag of 4 achter eljaar)
Toen mocht ze van mij een dag of 2 alleen wandelen (niet rennen, aan de lijn zeg maar) en daarna nog een paar dagen rustig aan, geen ballen gooien etc.
Is inmiddels prima genezen, ze heeft er geen last meer van.

- kipo
- Zeer actief
Zolang het teentje niet dik wordt, hoef je hier geen dierenarts voor te bellen. Evt zelf het losse stuk weghalen, maar soms doet een hond dat ook zelf en het pootje in een sodabadje.
- binkebobbel
- Actief
yorkshire terrier
Ok dan hoop ik dat ze zelf de nagel vannacht verwijderd haha ik ben een watje wat dat betreft en vriendlief durft ook niet.
Dus even geen druk geren en gespring voor madam oef dat zal ze niet leuk vinden haha nou ja moet maar even.
Ze ligt nu te slapen dus gelukkig heeft ze weinig last ervan.
Dus even geen druk geren en gespring voor madam oef dat zal ze niet leuk vinden haha nou ja moet maar even.
Ze ligt nu te slapen dus gelukkig heeft ze weinig last ervan.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Zorro heeft dat ook al een paar keer gehad. Maar hij gilt alles bij elkaar als je er aan komt dus ik doe er niks aan. Het is elke keer nog vanzelf helemaal goed gekomen gelukkig. Meestal bijt hij het er zelf wel af.

- dagmar88
- Zeer actief
Yara schreef:Zorro heeft dat ook al een paar keer gehad. Maar hij gilt alles bij elkaar als je er aan komt dus ik doe er niks aan. Het is elke keer nog vanzelf helemaal goed gekomen gelukkig. Meestal bijt hij het er zelf wel af.
Daarom juist. Een goede snok of knip en je hond voelt zich al beter.
Wel met bibberende beentjes en een huilend moederhart, dat wel
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Yup, dat klinkt bekend...dagmar88 schreef:Yara schreef:Zorro heeft dat ook al een paar keer gehad. Maar hij gilt alles bij elkaar als je er aan komt dus ik doe er niks aan. Het is elke keer nog vanzelf helemaal goed gekomen gelukkig. Meestal bijt hij het er zelf wel af.
Daarom juist. Een goede snok of knip en je hond voelt zich al beter.
Wel met bibberende beentjes en een huilend moederhart, dat wel
Maar zolang dat losse stukje eraan zit, doet iedere keer stoten of aanraken pijn, dus ik haal het wel weg.
Maar inderdaad, wel met gemengde gevoelens zeg maar...

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ja ik vind het zo zielig als hij zo zit te gillen
Vanavond knipte ik per ongeluk Famke haar nagel tekort af, maar die werd me toch boos
oeps. Die is iets pittiger dan haar broer.
Laatst gewijzigd door Yara op 15 mei 2016 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Heb het met mijn hond ook wel eens gehad.
Ik durfde zelf niks eraan te doen, dus toch naar de da gereden. Die heeft het nageltje kostenloos verwijderd
Ik durfde zelf niks eraan te doen, dus toch naar de da gereden. Die heeft het nageltje kostenloos verwijderd

- binkebobbel
- Actief
yorkshire terrier
Nou inmiddels heeft ze de nagel eraf geknabbeld. Het leven ligt bloot maar aangezien ze er geen last van heeft is het
een kwestie van in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken denk ik.
een kwestie van in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken denk ik.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja nu niets meer aan doen hoor, in de gaten houden en laten groeien.
Fijn dat het eraf is!
Fijn dat het eraf is!