Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gourmet-honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Gourmet-honden

Ongelezen bericht door lieke »

't Is aspergetijd dus vandaag samen met zoonlief uren in de keuken gestaan om verse asperges in verschillende gerechten te verwerken. En één van die gerechten was (uiteraard) verse aspergesoep (men gooit de schillen niet weg maar trekt er soep van, aldus mijn moeder zaliger).
Afijn, de soep was heerlijk. Lekker met flink wat room, aangemaakt met een roux met heul veul roomboter (nee, we denken niet aan de lijn te mijner huize :hmmm: ).

Maar goed, ik had dus zoals gewoonlijk weer voor een weeshuis klaargemaakt en normaal gesproken krijgen de honden dan altijd een schep zelfgemaakte soep over hun eten heen maar nu twijfelde ik.
Is aspergesoep-met-room wel goed voor de hondjes.
En niet onbelangrijk: lusten ze het eigenlijk wel?

Na enig dubben toch maar een (halve) soeplepel over de pens heen geschept. 't Is natuurlijk geen combinatie, maar à la, honden vreten wel meer gore dingen waar een mensenmaag zich van omdraait.
En tot mijn verbazing en verrukking vielen ze op hun bak aan alsof ze drie weken niks gehad hadden. Zijn al drie keer terug geweest om de lege bak nog eens na te likken en liggen tussendoor op de bank nog luidkeels smakkend de lippen af te likken.
't Zijn fijnproevers, die honden van me. :lol1:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Re: Gourmet-honden

Ongelezen bericht door GrethavW »

Super! Bourgondische honden. :mrgreen:
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

lieke schreef:'t Is aspergetijd dus vandaag samen met zoonlief uren in de keuken gestaan om verse asperges in verschillende gerechten te verwerken. En één van die gerechten was (uiteraard) verse aspergesoep (men gooit de schillen niet weg maar trekt er soep van, aldus mijn moeder zaliger).
Afijn, de soep was heerlijk. Lekker met flink wat room, aangemaakt met een roux met heul veul roomboter (nee, we denken niet aan de lijn te mijner huize :hmmm: ).

Maar goed, ik had dus zoals gewoonlijk weer voor een weeshuis klaargemaakt en normaal gesproken krijgen de honden dan altijd een schep zelfgemaakte soep over hun eten heen maar nu twijfelde ik.
Is aspergesoep-met-room wel goed voor de hondjes.
En niet onbelangrijk: lusten ze het eigenlijk wel?

Na enig dubben toch maar een (halve) soeplepel over de pens heen geschept. 't Is natuurlijk geen combinatie, maar à la, honden vreten wel meer gore dingen waar een mensenmaag zich van omdraait.
En tot mijn verbazing en verrukking vielen ze op hun bak aan alsof ze drie weken niks gehad hadden. Zijn al drie keer terug geweest om de lege bak nog eens na te likken en liggen tussendoor op de bank nog luidkeels smakkend de lippen af te likken.u
't Zijn fijnproevers, die honden van me. :lol1:
Moos is ook gek op aspergesoepie. Echte liefhebbers. :pffff:
Afbeelding
Neeltje
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo vind het ook heerlijk, schoonmoeder maakt ook soep van de schillen :wink: hoe ze het verder allemaal klaar maakt geen idee, want brrr ik houd er niet van.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Hier ook fijnproevers :lol1:
Aspergesoep, gekookte asperges, aspergekroketten. Ze lusten het allemaal.
Slimme honden :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier ook asperge liefhebber.. ik kook regelmatig extra groente zodat ze mee kan smikkelen.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh heerlijk! Ik ben gek op asperges!
Hier krijgen de honden ook altijd een lepeltje soep gemaakt van de schillen. De asperges zelf blijven nooit over :mrgreen:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

yep, hier ook dol op aspergesoep. kan ook te maken hebben met de room en geprakte eieren die er in gaan...
trouwens, toen ik asperges aan het schillen was, kwam Amber eens even neuzen of er nog wat te bietsen viel. Nee meissie, ik heb niks voor je, kijk maar: en ik hield haar een (rauw) aspergekontje voor. Hap :O: Mag ik er nog een? :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”