Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen inwerking Chemische Castratie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

TheLovelyBitch
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Herder
Aantal honden: 1

Re: Ervaringen inwerking Chemische Castratie

Ongelezen bericht door TheLovelyBitch »

Frolic schreef:Mijn reu reageerde ook op ons als wij ongesteld waren.
Buiten vond ik zijn gedag acceptabel, maar binnen was het drama naar onze gecastreerde teef toe. Het werd steeds erger. Ging likkend en klappertandend over de grond waar zij gelopen had. Zijn neus leek vastgeplakt onder haar staart. Als ze samen gespeeld hadden was het een uur lang zichzelf overal likkend en klappertandend bij langs gaan. Constant voorhuidontsteking, zo extreem dat de pus je om de oren vloog als hij zich uitschudde. Het zit hier letterlijk tot op een meter hoogte op het behang.
Hij was bijna drie toen we besloten om hem te laten castreren, onze teef durfde bijna niet meer rond te lopen, omdat ze dan lastig gevallen zou worden en hij negeerde al haar correcties. Hij zag ze gewoon niet, ze kwamen in elk geval niet binnen.
Verder was hij helemaal niet dominant of moeilijk met reuen. Hij was volledig overgenomen door op hol geslagen hormonen leek het wel.

Al binnen twee weken na de castratie merkten we verschil. Pippi werd met rust gelaten, ze speelden weer leuker, het gelik en geklappertand was helemaal over. Buiten was hij een stuk minder hyper. Nog steeds druk en enthousiast, maar wanneer ik iets van hem vraag heeft hij rust in zijn kop om te luisteren en eerst te denken en dan pas te doen.
Hij is niet sloom geworden, zijn karakter is er niet door veranderd. Zijn karakter wordt juist nu extra zichtbaar, omdat hij zelf lijkt te kunnen beslissen wat hij gaat doen, in plaats van dat hij gedreven wordt door iets waar hij zelf geen vat op heeft.
Ik was al drie jaar bezig met werken aan zijn zelfbeheersing en nu sinds zijn castratie gaat hij daar in grote sprongen op vooruit.
Hij kan zich focussen op dingen. Ik durf gerust te zeggen dat hij er zelf veel gelukkiger door is geworden en heel belangrijk, hij heeft voldoende rust in zijn kop om de lichaamstaal van andere honden op te merken. Nu zie ik pas goed hoe sociaal hij eigenlijk is, ook omdat andere honden hem nu beter kunnen lezen.

Ik heb getwijfeld over de chip, maar besloten om gelijk te laten castreren. Wel overleg gehad met gedragstherapeut, hondenschool en dierenarts ( mijn dierenarts zit er nog steeds voor de hond en niet voor het geld). Ik heb op hun kennis en oordeel vertrouwd en dat heeft bovenverwachting goed uitgepakt.
Fijn dat het zo goed uitgepakt heeft! Op zich doe ik ook niet moeilijk over castreren. In die zin, zou het wel super jammer vinden zeker met die dubbele dikke vacht als die anders zou worden. Maar goed, het beestje is zo ook niet erg gelukkig en je word er horendol van.
Ik heb gekozen voor een reu, met alle ongemakken erbij en dan roep je al snel dat je nooooooit zal castreren. Maarja, langzaam vallen alle bezwaren een beetje weg en valt hij veel te veel kilo's af. Dus ik hoop dat de chip gaat werken, we dan een half jaar flink ertegen aan kunnen met trainen, en dat als de chip dan uitwerkt hij al volwassen genoeg is.... maar mocht dat niet zo zijn, en de chip maakte hem veel rustiger, zou ik wel makkelijker besluiten om hem toch te castreren. Hij is te extreem zoals het nu gaat.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Vind het bijzonder hoeveel reu op de dames die ongesteld zijn reageren.
In tegenstelling tot een teef zijn wij dan juist NIET vruchtbaar. De vergelijking gaat dus niet echt op
TheLovelyBitch
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door TheLovelyBitch »

Oh zo voel ik het niet hoor! Het zat bij mij al in mijn achterhoofd als er verder niks hielp. Want zo is er geen lol aan....

Nykai reageert meestal 2 dagen voor ik het word met klappertanden/schuimen, de rest van mijn periode jankt en piept hij en is hangerig. Hij eet dan ook erg slecht... vreemd inderdaad, je vruchtbare periode is dan al voorbij. Maar Nykai is zoiezo een beetje vreemd wat dat betreft haha
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

mijn reu heeft twee keer de chip gehad. 1e keer heel goed uitgepakt. Was weer leuk met onze teef en goed te trainen buiten en binnen. Ik dacht echt dat ik er was. Helaas na het uitwerken van de chip weer het zelfde gedrag alleen een beetje erger nog. Weer een chip en die pakte minder goed uit. nu had hij een hekel aan onze teef. Moest niets van haar hebben als zij hem uitnodigde voor spel.

Na het uitwerken van deze laatste chip hem laten castreren. binnen 24 uur was hij weer de leuke lieve hond die ik kende van voordat zijn hormonen hem in zijn greep kregen. Ook met laika was hij weer leuk.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”