Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

100% mee eens

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: 100% mee eens

Ongelezen bericht door tycha »

Een van de puppen van de fokker van Triss uit een vorig nest is overleden aan de Lepto 4 enting. De andere puppen hebben geen last gehad, maar het zal maar net jouw pup zijn! Dus nee, ik ent geen Lepto 4. Veel ratten zitten hier niet, en ik weet nog niet eens of ze wel van water houdt ;)
Afbeelding
Groetjes Marja
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

sbientje schreef:nou het is hier deze week wel prijs met de teken zeg, jemig. Hele tijd nul en nu heb ik er echt al een stuk of 10 van karel afgehaald, allemaal al vast dus. Pom had er 3. stomme rotbeesten ook
*Klopt af* Hier nog geen enkele van Finn gehaald :cheer: *klopt nogmaals*
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik lees vaak van... ik loop vaak in t bos en geen teken.. ik loop nooit in t bos en t barst van de teken. Bos staat toch niet specifiek voor teken... juist hoog gras heb ik altijd begrepen en dat is een feit bij mijn honden iig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:Ik lees vaak van... ik loop vaak in t bos en geen teken.. ik loop nooit in t bos en t barst van de teken. Bos staat toch niet specifiek voor teken... juist hoog gras heb ik altijd begrepen en dat is een feit bij mijn honden iig.
Ook erg hond afhankelijk heb ik het idee. Inno had geregeld met trainen teken. Bij Yuma nog niks tegengekomen.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

100% mee eens

Dubbel
Laatst gewijzigd door crutz op 11 mei 2016 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

100% mee eens

Dubbel
Laatst gewijzigd door crutz op 11 mei 2016 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:Ik lees vaak van... ik loop vaak in t bos en geen teken.. ik loop nooit in t bos en t barst van de teken. Bos staat toch niet specifiek voor teken... juist hoog gras heb ik altijd begrepen en dat is een feit bij mijn honden iig.
Ook erg hond afhankelijk heb ik het idee. Inno had geregeld met trainen teken. Bij Yuma nog niks tegengekomen.
Hier hadden ze ze ook nooit... ja 2 of 3 per jaar.... tot dit jaar dus... heb er nog nooit zoveel moeten uitplukken al sinds januari overigens
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Toen ik 2 jaar geleden met Kiki in Drenthe was barstte ze van de teken. Voordat ze vanuit het bos de auto in ging borstelde ik haar omdat ik ze zag lopen en haalde er een stuk of 10 af. De volgende ochtend weer 14. Bahbahbah. Hier thuis heeft ze er zelden een dus is het ook omgevingsgerelateerd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Kruimel53 schreef:Vriendin die op Terschelling woont waarschuwde dat het nog nooit zó erg geweest is daar. Na een aanlijnwandeling van 1 1/2 uur, alleen op de paden, haalde zij 200 teken van haar drie honden af.
:O:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kruimel53 schreef:Vriendin die op Terschelling woont waarschuwde dat het nog nooit zó erg geweest is daar. Na een aanlijnwandeling van 1 1/2 uur, alleen op de paden, haalde zij 200 teken van haar drie honden af.
Jezus krijgen ze zegeltjes bij die dingen. :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Wow 200 :80: Dat is niet best. Wat een ellende. :( Ik riep deze week nog zo hard dat ik er bij Yara nog nooit een had gezien maar gisteren heb ik toch de eerste ook van haar af kunnen plukken. Tot nu toe blijft het beperkt hier met de teken gelukkig. Hoop dat het zo blijft.
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Als wij van het "reeën-rustveld" wegbleven (middenin het bos, gewoon groot veld met hoog gras, slaapplekken waren 's ochtends duidelijk zichtbaar), dan stond een rondje bos niét garant voor teken. Als we ook over dat veld liepen hadden ze altijd teken. En veel.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Nanna schreef:The average dog needs to see a vet two or three times in his first year in order to get a full array of vaccination shots, but does not need to see a vet for a vaccine ever again. Read that sentence again.
The fact that core vaccines last a dog’s lifetime is not new information – it is more than 30 years old – but it is information that the veterinary trade associations are not eager to share with the public because vaccines and health check-ups are the primary source of income for most vets. If you are going to a vet every year for a check-up, an annual teeth cleaning, and vaccine boosters (other than for rabies, if you are in the US or mainland Europe) simply because you got a card in the mail saying it is time for these procedure, then you are simply being ripped off. What about leptospirosis – the one vaccine that wears off after a year or so? What about it? This is a “non-core” vaccine that is nearly useless, is more dangerous than any other vaccine offered up by a vet, and which provides only imperfect protection against a very uncommon problem. My own dogs have spent many lifetimes ratting and going in and out of dens of every type, and I do not bother with a lepto vaccine. My advice, if you want something to worry about, is to forget lepto and focus on socks lying about the house, stray pills that have fallen off the medicine cabinet, and antifreeze in puddles. They are far more likely to kill a dog – even a dedicated ratting dog -- than leptospirosis!
Ik herken hier de schrijfstijl van Terrierman volgens mij weer in - en dat is diezelfde persoon die daadwerkelijk gelooft dat je ibuprofen net zo goed aan je hond kan geven als carprofen (Rymadil). Dat ibuprofen niet Cox-I/II selectief is itt tot carprofen dat cox-II selectief is en wat dat voor rampen uithaalt met de nieren en het maagdarmsysteem van de hond daar trekt hij zich- ongehinderd door enige vorm van kennis- niets van aan. Het klinkt hetzelfde dus het zal wel hetzelfde zijn, dat niveau.

Nu over het vaccineren. Ja, als iedere hond als pup drie keer een vaccinatie zou krijgen dan werd (bijna) geen hond meer ziek van parvo of distemper. Net als dat er geen kind ziek zou worden van mazelen en maar héél weinig kinderen ziek zouden worden van kinkhoest (zelfs ondanks dat die laatste bacterine bepaald geen perfecte bescherming biedt). Het probleem is dat als genoeg mensen daadwerkelijk denken dat vaccins eigenlijk niet nodig zijn omdat je er (vul maar een schier oneindelige lijst onwaarschijnlijke ziektes in) van krijgt dat dan de kuddeimmuniteit niet meer werkt. En dan kunnen onbeschermde kinderen (te jong voor vaccinatie, te ongezond voor vaccinatie, vaccin niet aangeslagen of neo-hippie ouders die het beter weten) opeens in contact kunnen komen met het mazelenvirus of de kinkhoest bacterie en er ziek van worden. En dat is geen theorie meer, gezien de laatste mazelen- en kinkhoestuitbraken onder andere in de VS. Te gek voor worreen natuurlijk dat dit nu weer speelt, en nu itt tot vroeger niet bij de arme, laagopgeleide bevolking maar juist bij de rijke ouders met goede opleiding maar goed. Zolang iedere jandoedel uitgebreid onzin op het net kan pleuren die door anderen dan als heilige waarheid gezoen wordt verandert dit natuurlijk nooit.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het niet-vaccineren van de honden ook de tandjes schoon houdt? Want dat is ook alleen maar geldklopperij toch, volgens de auteur?
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

CKS schreef:Nu over het vaccineren. Ja, als iedere hond als pup drie keer een vaccinatie zou krijgen dan werd (bijna) geen hond meer ziek van parvo of distemper. Net als dat er geen kind ziek zou worden van mazelen en maar héél weinig kinderen ziek zouden worden van kinkhoest (zelfs ondanks dat die laatste bacterine bepaald geen perfecte bescherming biedt). Het probleem is dat als genoeg mensen daadwerkelijk denken dat vaccins eigenlijk niet nodig zijn omdat je er (vul maar een schier oneindelige lijst onwaarschijnlijke ziektes in) van krijgt dat dan de kuddeimmuniteit niet meer werkt. En dan kunnen onbeschermde kinderen (te jong voor vaccinatie, te ongezond voor vaccinatie, vaccin niet aangeslagen of neo-hippie ouders die het beter weten) opeens in contact kunnen komen met het mazelenvirus of de kinkhoest bacterie en er ziek van worden. En dat is geen theorie meer, gezien de laatste mazelen- en kinkhoestuitbraken onder andere in de VS. Te gek voor worreen natuurlijk dat dit nu weer speelt, en nu itt tot vroeger niet bij de arme, laagopgeleide bevolking maar juist bij de rijke ouders met goede opleiding maar goed. Zolang iedere jandoedel uitgebreid onzin op het net kan pleuren die door anderen dan als heilige waarheid gezoen wordt verandert dit natuurlijk nooit.
Feit is dat een hond gewoon maar een beetje "ziekjes" wordt van kennelhoest. Gewoon een griepje. Paar dagen een beetje bleh, en dat was het dan. Ik ga daar beslist geen gif voor in mijn hond spuiten hoor (en ik hou mijn hond ook weg van anderen ivm besmettingsgevaar). Lepto heb ik nooit laten vaccineren al liggen ze in ieder watertje dat ze kunnen vinden, in de zomer èn in de winter. Rabiës ent ik als we naar een gebied gaan waar rabiës nog heerst, en dan eigenlijk alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust. Ze vreten hier niet van dode karkassen en vallen geen vleermuizen aan.

En even terug naar jouw pleidooi over mazelen en kinkhoest. Volgens mij heb ik wel mazelen gehad, ik herinner me ergens iets over rode bultjes. Kinkhoest weet ik niet. Maar ik weet wel dat ik sinds mijn 12e niet meer ziek ben geweest. Zelfs gewoon verkouden zijn, kan ik me niet meer heugen. Ik heb een weerstand waar je U tegen zegt. En ik kom uit een erg schoon nest, maar Dettol heeft mijn moeder - nog steeds - niet in huis. Misschien is dat het euvel.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

CKS schreef:Nu over het vaccineren. Ja, als iedere hond als pup drie keer een vaccinatie zou krijgen dan werd (bijna) geen hond meer ziek van parvo of distemper. Net als dat er geen kind ziek zou worden van mazelen en maar héél weinig kinderen ziek zouden worden van kinkhoest (zelfs ondanks dat die laatste bacterine bepaald geen perfecte bescherming biedt). Het probleem is dat als genoeg mensen daadwerkelijk denken dat vaccins eigenlijk niet nodig zijn omdat je er (vul maar een schier oneindelige lijst onwaarschijnlijke ziektes in) van krijgt dat dan de kuddeimmuniteit niet meer werkt. En dan kunnen onbeschermde kinderen (te jong voor vaccinatie, te ongezond voor vaccinatie, vaccin niet aangeslagen of neo-hippie ouders die het beter weten) opeens in contact kunnen komen met het mazelenvirus of de kinkhoest bacterie en er ziek van worden. En dat is geen theorie meer, gezien de laatste mazelen- en kinkhoestuitbraken onder andere in de VS. Te gek voor worreen natuurlijk dat dit nu weer speelt, en nu itt tot vroeger niet bij de arme, laagopgeleide bevolking maar juist bij de rijke ouders met goede opleiding maar goed. Zolang iedere jandoedel uitgebreid onzin op het net kan pleuren die door anderen dan als heilige waarheid gezoen wordt verandert dit natuurlijk nooit.
Als dat zo is, waarom moet die vaccinatie dan elke 3 jaar herhaald worden?
Daarvan word je als hond dan toch niet nog meer/beter beschermd?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

CKS schreef:
Nanna schreef:The average dog needs to see a vet two or three times in his first year in order to get a full array of vaccination shots, but does not need to see a vet for a vaccine ever again. Read that sentence again.
The fact that core vaccines last a dog’s lifetime is not new information – it is more than 30 years old – but it is information that the veterinary trade associations are not eager to share with the public because vaccines and health check-ups are the primary source of income for most vets. If you are going to a vet every year for a check-up, an annual teeth cleaning, and vaccine boosters (other than for rabies, if you are in the US or mainland Europe) simply because you got a card in the mail saying it is time for these procedure, then you are simply being ripped off. What about leptospirosis – the one vaccine that wears off after a year or so? What about it? This is a “non-core” vaccine that is nearly useless, is more dangerous than any other vaccine offered up by a vet, and which provides only imperfect protection against a very uncommon problem. My own dogs have spent many lifetimes ratting and going in and out of dens of every type, and I do not bother with a lepto vaccine. My advice, if you want something to worry about, is to forget lepto and focus on socks lying about the house, stray pills that have fallen off the medicine cabinet, and antifreeze in puddles. They are far more likely to kill a dog – even a dedicated ratting dog -- than leptospirosis!
Ik herken hier de schrijfstijl van Terrierman volgens mij weer in - en dat is diezelfde persoon die daadwerkelijk gelooft dat je ibuprofen net zo goed aan je hond kan geven als carprofen (Rymadil). Dat ibuprofen niet Cox-I/II selectief is itt tot carprofen dat cox-II selectief is en wat dat voor rampen uithaalt met de nieren en het maagdarmsysteem van de hond daar trekt hij zich- ongehinderd door enige vorm van kennis- niets van aan. Het klinkt hetzelfde dus het zal wel hetzelfde zijn, dat niveau.

Nu over het vaccineren. Ja, als iedere hond als pup drie keer een vaccinatie zou krijgen dan werd (bijna) geen hond meer ziek van parvo of distemper. Net als dat er geen kind ziek zou worden van mazelen en maar héél weinig kinderen ziek zouden worden van kinkhoest (zelfs ondanks dat die laatste bacterine bepaald geen perfecte bescherming biedt). Het probleem is dat als genoeg mensen daadwerkelijk denken dat vaccins eigenlijk niet nodig zijn omdat je er (vul maar een schier oneindelige lijst onwaarschijnlijke ziektes in) van krijgt dat dan de kuddeimmuniteit niet meer werkt. En dan kunnen onbeschermde kinderen (te jong voor vaccinatie, te ongezond voor vaccinatie, vaccin niet aangeslagen of neo-hippie ouders die het beter weten) opeens in contact kunnen komen met het mazelenvirus of de kinkhoest bacterie en er ziek van worden. En dat is geen theorie meer, gezien de laatste mazelen- en kinkhoestuitbraken onder andere in de VS. Te gek voor worreen natuurlijk dat dit nu weer speelt, en nu itt tot vroeger niet bij de arme, laagopgeleide bevolking maar juist bij de rijke ouders met goede opleiding maar goed. Zolang iedere jandoedel uitgebreid onzin op het net kan pleuren die door anderen dan als heilige waarheid gezoen wordt verandert dit natuurlijk nooit.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het niet-vaccineren van de honden ook de tandjes schoon houdt? Want dat is ook alleen maar geldklopperij toch, volgens de auteur?

Nou dat is dus ook mijn twijfel: hoe betrouwbaar is die bron? Hoe betrouwbaar is de informatie van al die mensen zeggen niet te vaccineren?
Natuurlijk wordt hun hond niet ziek als de rest ingeënt is, dat is logisch, want de ziektes kunnen dan niet verspreid worden.

Maar hoe betrouwbaar is elke 3 jaar enten als eerst werd gezegd dat je jaarlijks moet enten en ineens hoeft dat niet meer (uitgezonderd parvo en weil)?
Want de farmaceutische industrie kan er ook wat van om geld binnen te slepen.

Kortom: ik weet het echt niet meer :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Caro. schreef:Nou dat is dus ook mijn twijfel: hoe betrouwbaar is die bron? Hoe betrouwbaar is de informatie van al die mensen zeggen niet te vaccineren?
Natuurlijk wordt hun hond niet ziek als de rest ingeënt is, dat is logisch, want de ziektes kunnen dan niet verspreid worden.

Maar hoe betrouwbaar is elke 3 jaar enten als eerst werd gezegd dat je jaarlijks moet enten en ineens hoeft dat niet meer (uitgezonderd parvo en weil)?

Parvo? :80:
Bij mijn beste weten wordt alleen Weil elk jaar geadviseerd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Idd. Parvo is ook 3 jr
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
Caro. schreef:Nou dat is dus ook mijn twijfel: hoe betrouwbaar is die bron? Hoe betrouwbaar is de informatie van al die mensen zeggen niet te vaccineren?

Parvo? :80:
Bij mijn beste weten wordt alleen Weil elk jaar geadviseerd.
Nee hoor, Parvo en Weil ieder jaar en de volledige cocktail eens per 3 jaar.
Tenminste, dat werd zo gedaan bij zowel Kaya als Puchu (2 verschillende praktijken overigens).

Staat op het plakkertje van Vanguard: CPV - Lepto, dus het is gewoon één combo injectie.
Afbeelding
A good dog never dies...

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lepto kan ook apart geënt worden. Parvo zit bij Nobivac in de grote cocktail, lepto zit apart
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:Lepto kan ook apart geënt worden. Parvo zit bij Nobivac in de grote cocktail, lepto zit apart
Dat zal best, maar zo werd/wordt het bij mijn honden gedaan en geadviseerd door 2 verschillende dierenartsen praktijken.

Ik zie dus allang door de bomen het bos niet meer, want de één zegt dit en de ander zegt dat en wat is waar? :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Parvo kun je laten titeren. Dan weet je hoeveel antistoffen je hond daar tegen heeft en of een enting zin heeft. Elco had 1 jaar na z'n puppy-enting nog torenhoge titers voor distemper (hondenziekte), Parvo en HCC (besmettelijke leverziekte). Hij zou pas na zes jaar weer getiterd hoeven te worden. Ik ga dat waarschijnlijk over ongeveer twee jaar (drie jaar na de laatste titerbepaling) al laten doen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Nanna schreef:
Caro. schreef:
Fotogravinnetje schreef:Lepto kan ook apart geënt worden. Parvo zit bij Nobivac in de grote cocktail, lepto zit apart
Dat zal best, maar zo werd/wordt het bij mijn honden gedaan en geadviseerd door 2 verschillende dierenartsen praktijken.

Ik zie dus allang door de bomen het bos niet meer, want de één zegt dit en de ander zegt dat en wat is waar? :19:
Het is de enting die ze meestal in huis hebben. De aparte lepto moet veelal besteld worden. Dus dan wordt de parvo erbij 'geadviseerd' :mrgreen:
Ze hebben mij eens wijsgemaakt dat ze de Lepto niet apart kunnen geven want hij moet opgelost worden in een andere enting :roll:

Ik zou Puchu gewoon eens laten titeren als je zo twijfelt Caro. Volgens mij hoeft hij al jaren niet meer geënt te worden. Behalve de Weil dan, als je dat zelf nodig vindt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Nanna schreef: Het is de enting die ze meestal in huis hebben. De aparte lepto moet veelal besteld worden. Dus dan wordt de parvo erbij 'geadviseerd' :mrgreen:
Ze hebben mij eens wijsgemaakt dat ze de Lepto niet apart kunnen geven want hij moet opgelost worden in een andere enting :roll:

Ik zou Puchu gewoon eens laten titeren als je zo twijfelt Caro. Volgens mij hoeft hij al jaren niet meer geënt te worden. Behalve de Weil dan, als je dat zelf nodig vindt.

Nou ja, dat is toch gewoon belachelijk als je niet op de informatie van je dierenarts kan vertrouwen :oeps: Iets adviseren omdat het voor hun
makkelijker is of zelfs zeggen dat het 'opgelost' moet worden. Lekker dan, pfff.

Ja, ik denk dat ik hem maar eens laat titeren inderdaad. Hij is 9 jaar, Kaya heb ik vanaf haar 10e jaar niet meer laten inenten, ik geloofde het toen allemaal wel. Puchu eet muizen, is veel in de polder en poldersloten, dus met het oog op Weil vind ik dat wat link. Sowieso moet hij de komende 2 jaar niet de volledige cocktail, deze heeft hij vorig jaar gehad.
Kan je Weil ook laten titeren, ik geloof het niet toch?
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Caro. schreef: Kan je Weil ook laten titeren, ik geloof het niet toch?
Nee. Maar de Weil enting houdt maar heel kort, iets van hooguit 4 maanden.
En bovendien beschermt ie tegen drie of vier varianten van de tig varianten van Weil die er zijn :19:
Ik vind het dus persoonlijk een angsthazenenting. En lepto 4 is niet zo'n fijne enting, google er maar eens op.
Ja dat wist ik dat het maar kort werkt, daarom krijgt hij 'm altijd rond mei (nu zou hij dus zo ongeveer moeten).

Ik vind het moeilijk hoor, heb ook wel het idee gehad dat het misschien invloed heeft op zijn allergieën (van april t/m oktober), maar
dat heb ik nooit echt direct kunnen merken.
Maar goed, wat ik al zei, hij drinkt dus wekelijkse meerdere keren uit poldersloten, als het warm is gaat hij er ook in en daarnaast eet
hij muizen in de polder.
Een vriend van Pieter (mens dus :mrgreen: ) heeft ooit Weil gehad en daar wordt je niet echt blij van, dat was echt ernstig :ugh:

Het is gewoon waardeloos dat je blijkbaar niet echt op de informatie van de fabrikanten en dierenartsen kan vertrouwen en zomaar
zeggen 'het is toch nutteloos' dat vind ik ook niet echt onderbouwd.
Ik ga nog eens googelen op de Weil enting en daar mijn beslissing vanaf laten hangen. Parvo slaan we dan over dit jaar, mag de dierenarts
mooi van te voren de andere inenting bestellen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Google dan vooral op de Lepto 4 enting. Er is ook een Facebook groep van.
De Lepto 2 enting schijnt minder problemen te geven.
Afbeelding
Groetjes Marja
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

tycha schreef:Google dan vooral op de Lepto 4 enting. Er is ook een Facebook groep van.
De Lepto 2 enting schijnt minder problemen te geven.
Ik ga eens zoeken, heb nog nooit gehoord van lepto 4 of 2 enting, dus geen idee wat hij krijgt :oeps:
Kan je in het kort het verschil tussen deze 2 entingen uitleggen? Ik lees wel iets over 2 nieuwe soorten bacteriën en daarvoor
zou dan een herhaling nodig zijn, maar dit stamt uit 2013 en ik heb daar nooit iets over gehoord van mijn dierenarts.
Of is de Lepto2 tegen die 2 bacterie stammen en de Lepto4 tegen die 2 extra stammen?
Afbeelding
A good dog never dies...

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Je moet er speciaal om vragen dat doe ik dus ook... alleen lepto
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Caro. schreef:Of is de Lepto2 tegen die 2 bacterie stammen en de Lepto4 tegen die 2 extra stammen?
Ja.
Ik titer DHP en ik ent niet tegen weil. Ik loop het risico, want mijn honden vangen/eten ook muizen en drinken uit sloten.
Maar ik hoor teveel ellende over die L4. Opletten dus, mijn da weet dat ik het niet ent en kan daar dus op inspringen.

Mijn broer heeft ook Weil gehad trouwens. Opgelopen in Tibet. Ik bedoel maar ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Cockermans
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cockermans »

Mijn DA stuurt ook altijd een kaartje om te laten weten dat het tijd is voor de jaarlijkse inenting. En onlangs zag ze in de computer dat de oudste al een tijdje niet meer ingeënt was. Ik vroeg toen info over titeren en ze beweerde dat dit per hond 250 euro kostte. Als er dan een inenting nodig was, had ik dubbele kosten, zo redeneerde ze. Dus liever onnodig inenten dan? Ik heb na wat zoeken een DA gevonden in de buurt die wel wilde titeren. De cockers van 11 jaar en van 6 jaar waren allebei in 2011 laatst ingeënt. De oudste had geen anti-stoffen meer, die van 6 jaar was nog volledig beschermd. De andere drie die in 2013 nog ingeënt geweest zijn, waren ook ok. Enkel de oudste heeft dan toch een inenting gehad. Voor het titeren alleen heb ik 125 euro betaald voor de vijf. Het resultaat staat nu in hun boekje maar ik weet niet of dat geldig is als ik de grens passeer. Ik heb trouwens nooit de boekjes bij als ik in NL ga wandelen, er is geen grenscontrole.
De DA vond het weinig zinvol om in te enten tegen lepto, omdat die maar heel beperkt bescherming biedt.
Helemaal niets doen vind ik een beetje riskant, het is tenslotte dankzij vaccinaties dat veel ziektes zo goed als verdwenen zijn. De redenering dat mijn honden veilig zijn als iedereen braaf elk jaar blijft inenten, vind ik nogal krom.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”