Een hond van een vriendin van mij heeft sinds enige tijd klachten aan de bek. In de zin van bek niet goed kunnen openen, veel kwijlen en niet kunnen eten.
In Oisterwijk is allerlei onderzoek gedaan waarin niets afwijkends naar voren kwam (ook niet in spierwaardes van het bloed)
Na 3 weken behandeling met prednison is zijn kop ineens erg ingevallen, achter zijn ogen. De rest van de klachten zijn wel weg. Prednison verdraagt hij niet goed, veel overgeven/ziek zijn.
Hij krijgt sinds vorige week Atopica, daarvan braakt hij nu ook regelmatig.
De arts het had over visla myositis. Deze hond is een visla x heidewachtel.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand tips? Hoeveel tijd zou het nodig hebben voor je effect kan zien door de atopica?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Myositis bij kruising visla
Moderator: moderatorteam
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Myositis bij kruising visla
Kaakspier Myositis waar hier kennelijk sprake van is kan wel herstellen (met cortico's)
Ik kan het artikel niet terugvinden waar ik indertijd op gezocht heb toen Ita hiervan werd verdacht.
Als de behandeling snel is ingezet kost het als ik me goed herinner een half jaar voor het herstel volledig is (bij acute myositis)
Bij Ita is een stukje weefsel uit de kaakspier opgestuurd naar een Lab in Amerika om uitsluitsel te kunnen geven.
Dat kan (of kon toen) alleen daar onderzocht worden.
(Ita had het niet)
Bij veel kwijlen zou ik gevoelsmatig voor een andersoortige infectie (ontsteking in de kaakholte/ vreemd voorwerp dat ergens vast zit) gaan.
Scan of echo laten maken?
edit: typo
Ik kan het artikel niet terugvinden waar ik indertijd op gezocht heb toen Ita hiervan werd verdacht.
Als de behandeling snel is ingezet kost het als ik me goed herinner een half jaar voor het herstel volledig is (bij acute myositis)
Bij Ita is een stukje weefsel uit de kaakspier opgestuurd naar een Lab in Amerika om uitsluitsel te kunnen geven.
Dat kan (of kon toen) alleen daar onderzocht worden.
(Ita had het niet)
Bij veel kwijlen zou ik gevoelsmatig voor een andersoortige infectie (ontsteking in de kaakholte/ vreemd voorwerp dat ergens vast zit) gaan.
Scan of echo laten maken?
edit: typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 13 mei 2016 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jeanine
- Actief
Re: Myositis bij kruising visla
een parson russell van mij had mysositis. Die kon zijn bekje niet meer helemaal openen en liep later moeilijk. op de prednison ging hij redelijk. uiteindelijk kon hij zelf niet meer goed opstaan en hebben we hem laten inslapen. paul mandigers weet er veel van.