Morris wel. Zo is er de regel "Gij zult bij de stoep blijven staan voor het oversteken."
Ik kan daar anders over denken en vinden dat hij moet gaan zitten, maar dan heb ik pech. Of ik nu op mijn kop ga staan of met een biefstuk ga zwaaien, hij blijft staan... het hóórt gewoon zo volgens Morris. Dwing ik hem om te gaan zitten dan vind hij dat echt een grove schending van zijn hondenrechten.
Een paar jaar terug kwam ik achter de volgende regel. "Gij zult links van de baas een deur doorgaan."
Hij gaat dus altijd aan mijn linkerkant de deur door. Nooit rechts. Dat hóórt namelijk zo. Ik was geopereerd aan mijn linkerbeen en vond het wel handig als hij even rechts van me die deur door zou gaan. Alsof hij water zag branden! Dat hoort niet hoor baasje!
En gisteren kwam ik erachter dat we een nieuwe regel aan de lijst kunnen toevoegen. "Gij zult in de mand gaan liggen tijdens het stofzuigen."
Het was een prachtige dag, de tuindeuren stonden open en kat en hond vermaakten zich eigenlijk al de hele dag een beetje in de tuin. Morris was aan het zonnen, wat spelen, lekker rollen in het gras. Gewoon genieten van het mooie weer.
Morris lag lekker aan zijn kleurtje te werken en ik ging even naar binnen om te stofzuigen

In plaats van gewoon buiten te blijven liggen komt meneer bij het eerste geluid van de stofzuiger naar binnen gelopen, gaat met een 'hmpf' in zijn mand liggen en gaat dom liggen wachten tot ik klaar ben. Om zodra de stofzuiger wordt opgeruimd zelfvoldaan de mand uit te komen en weer naar buiten te gaan

Wat voor gekke dingen hebben jullie honden?