Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat hóórt zo!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Dat hóórt zo!

Ongelezen bericht door nomo »

Hebben jullie honden ook van die licht autistische trekjes? Van die dingen die altijd op een bepaalde manier gedaan horen te worden en waar NIET vanaf geweken kan worden volgens de hond?

Morris wel. Zo is er de regel "Gij zult bij de stoep blijven staan voor het oversteken."
Ik kan daar anders over denken en vinden dat hij moet gaan zitten, maar dan heb ik pech. Of ik nu op mijn kop ga staan of met een biefstuk ga zwaaien, hij blijft staan... het hóórt gewoon zo volgens Morris. Dwing ik hem om te gaan zitten dan vind hij dat echt een grove schending van zijn hondenrechten.

Een paar jaar terug kwam ik achter de volgende regel. "Gij zult links van de baas een deur doorgaan."
Hij gaat dus altijd aan mijn linkerkant de deur door. Nooit rechts. Dat hóórt namelijk zo. Ik was geopereerd aan mijn linkerbeen en vond het wel handig als hij even rechts van me die deur door zou gaan. Alsof hij water zag branden! Dat hoort niet hoor baasje!

En gisteren kwam ik erachter dat we een nieuwe regel aan de lijst kunnen toevoegen. "Gij zult in de mand gaan liggen tijdens het stofzuigen."
Het was een prachtige dag, de tuindeuren stonden open en kat en hond vermaakten zich eigenlijk al de hele dag een beetje in de tuin. Morris was aan het zonnen, wat spelen, lekker rollen in het gras. Gewoon genieten van het mooie weer.
Morris lag lekker aan zijn kleurtje te werken en ik ging even naar binnen om te stofzuigen
Afbeelding

In plaats van gewoon buiten te blijven liggen komt meneer bij het eerste geluid van de stofzuiger naar binnen gelopen, gaat met een 'hmpf' in zijn mand liggen en gaat dom liggen wachten tot ik klaar ben. Om zodra de stofzuiger wordt opgeruimd zelfvoldaan de mand uit te komen en weer naar buiten te gaan :LOL: Blijkbaar hóórt dat namelijk zo.

Afbeelding

Wat voor gekke dingen hebben jullie honden?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Dat hóórt zo!

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Je hebt honden en je hebt Sennenhonden.

Dat hóórt zo.
AfbeeldingAfbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Haha, leuke hond.

Mijn honden hebben geen gekke dingen, die zijn gewoon gek. Haha.

Nou ja, Nikkie wel. Die begint tegen 21:00 uur te zeuren dat het bedtijd voor me is. Ik ga af en toe nogal vroeg naar bed en schijnbaar vindt Nikkie ineens dat ik altijd zo vroeg naar bed moet.

En je zou zeggen dat ze liever zo laat mogelijk gaat want zij gaat dan de bench in die in mijn slaapkamer staat.

Zij vindt het volgens mij erg fijn om in een bench te liggen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ja Yara heeft een soort tik met een bakje water. Ze mag s'nachts altijd in de slaapkamer slapen op haar eigen bedje maar het eerste wat ze doet is controleren of er wel een bakje water voor haar in de badkamer staat. Als dat niet zo is dan is ze helemaal in de war. Ze kan overigens verder de hele dag gewoon water drinken, staat altijd een grote bak klaar. Maar ik heb geen idee waarom dit zo belangrijk voor haar is, want ze neemt alleen als ze binnen komt een paar slokjes en verder kijkt ze er niet naar om. :scratch:
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat grappig dat Morris zo zijn regeltjes heeft. Hier zijn ze niet zo strikt :mrgreen:
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ik heb laminaat in mijn slaapkamer. En Marco wordt altijd naar binnen gedragen als ik de kans krijg. Zodat de onderburen niet dat getik van zijn nagels op het laminaat horen. Jantje loopt veel rustiger de slaapkamer in en tikt niet zo aan met zijn nagels.

Tegenwoordig als ik de slaapkamer deur open doe ligt alles al zo goed en wel op bed te wachten behalve Marco die staat in de deuropening te wachten tot meneer opgetilt wordt om naar bed te gaan. :D
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, herkenbaar, Mila is ook een beetje autistisch en stelt prijs op bepaalde vaste gewoonten die haar houvast geven.
Deuren in huis moeten van haar altijd open staan. Dat is hier ook meestal zo, zodat de honden en de katten het hele huis tot hun beschikking hebben - maar als ik eens een deur dicht doe, is ze helemaal van slag.
Ze ligt nooit rechts op de bank of op het bed, altijd links.
Ik moet haar bij bepaalde dingen ook altijd van tevoren vertellen wat er gaat gebeuren, anders raakt ze in de war. Als ik wegga en ik zeg meteen dat ik 'even boodschappen ga doen' (voor Mila het teken dat ze niet mee mag), blijft ze rustig op haar plekje liggen en is het prima. Vergeet ik dat te zeggen en weet ze dus niet of ze wel of niet mee mag, dan is ze heel onrustig en gaat drentelen en hijgen. Ook bij een bepaalde bruggetje waar ze niet graag overheen loopt, moet ik van tevoren zeggen dat we 'over het bruggetje' gaan en dan loopt ze gewoon mee. Zeg ik dat niet, dan gaat ze vlak voor dat bruggetje in de ankers. Als we met de auto weggaan, moet ik dat ook zeggen voordat we de deur uit lopen, anders wil ze de auto niet in. :roll:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Mika gaat na het eten naar bed. Wanneer de slaapkamerdeur dicht is gaat ze op het wasgoed liggen in de andere kamer. En wanneer die deur ook dicht is gaat ze boven op de gang mopperen totdat ik een deur opendoe :LOL:

Gollum moet een stuk of drie rondjes draaien voordat ze gaat poepen.

Rani moet knuffelen zodra ik mijn ogen opendoe :lief:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Hij heeft helemaal gelijk, het hoort zo en niet anders!! Lekker ding.
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Slimmerd!

Sommige zaken heuren gewoon, wat wij er als simpele zielen ook van vinden.
...; We will never surrender Winston Churchill
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wat schattig, van dat stofzuigen :I:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat herkenbaar van dat stofzuigen :lol1:
Een van mijn teckels moest en zou op een bepaald plekje op de bank als ik ging stofzuigen.
Dus waar hij ook was ............. als de stofzuiger aanging rende hij naar de bank en ging op dat ene plekje liggen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier ook hoor, 's avonds laat ik ze rond 20:00 altijd even een plas voor het huis doen, daarna krijgen ze een kluifje van buffelhuid waar een stukje eendenvel omheen zit.
Als ik eens wat anders geef, dan pakken ze dat aan, eten ze het op om vervolgens weer naar de kast te lopen. 'We hebben onze avondkluif nog niet gehad'. En dan kan ik het ook maar beter geven want anders blijven ze tegen de kast zitten wachten :schrik:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier zijn ze allebei heel flexibel wat betreft rituele die nog wel eens aangepast worden. Alleen na het lopen is het etenstijd, zo nu en dan ben ik druk en vergeet ik dat of ik moet nog snel even wat doen. Dan heb ik 2 honden die me achtervolgen met een kop van, Hey vrouw! vergeet je niet wat.

Maylo is vooral autistisch op gebied van nieuwe voorwerpen wat hij niet kent en veranderingen binnen en buiten.
Binnen kunnen we hem er makkelijk bij betrekken maar als iemand in de omgeving zijn voortuin veranderd dan geeft dat wel eens leuke reactie's op.

Als het buiten donker is ziet Maylo slecht dus bij vreemde mensen gaat hij nu kort, als hij de kans krijgt wenst hij mensen op te vreten anders tot hij door heeft wie het is. Dus hij ziet gewoon niet goed in het donker en als hij dan buiten wat ziet dan levert dat dus de meest rare reactie's op.

Izzy reageert vrijwel nergens op, die doet gewoon alsof er niks aan de hand is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”