Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaak aan de diarree de laatste tijd

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Vaak aan de diarree de laatste tijd

Ongelezen bericht door xTessa »

Beau is veel aan de diarree de laatste tijd. Dacht misschien door de behoorlijke wisseling van temperatuur, maar dan is hij 2 dagen aan de diarree, 2 dagen weer goede poep en daarna is het weer raak. Zo zijn we nu denk ik al 1,5 week bezig. Sinds gisteravond is het wéér raak. 12 uur 's avonds laatste rondje, 3 uur moest hij weer. Vanochtend om half 8 en net om kwart voor 10 weer.

Ik ga sowieso de dierenarts bellen, maar vroeg mij af of anderen dit misschien al eerder hebben gehad en misschien tips hebben om het voor hem ook dragelijker te maken. Zeker met dit warme weer. Lange wandelingen doe ik dus niet, alleen even plassen en 'poepen' en dan maar weet naar binnen, omdat ik merk dat het teveel energie kost als hij aan de schijterij is. Zijn brokken krijgt hij nu niet, want dat heeft toch geen zin en eerst maar weer een dagje vasten.

Normaal maak ik mij niet zo druk om een dagje diarree, maar aangezien het nu al eventjes op en neer gaat maak ik mij toch wel zorgen
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Vaak aan de diarree de laatste tijd

Ongelezen bericht door Hippo »

Kan het zijn dat hij Giardia heeft? Hond van mijn broer had ook die symptonen, zijn hond eet absoluut geen ontlasting. Ze wonen in de stad en toch is hun hond besmet geraakt
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gardia?
Overigens is dat overal waar honden lopen dus stad op polder maakt niks uit...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Heeft Nikkie een paar maanden terug ook gehad. Dat heeft best even geduurd. Nikkie kreeg finidair en dat mocht ik langer geven dan de aangegeven drie dagen, dat heeft goed geholpen.

Sinds gisteren is Jarah aan de dunne, ik geef haar ook finidair.
Jarah had gisteren ook wat verhoging en ze wilt niet echt naar buiten, tenminste vanochtend wilde ze al weer snel naar huis.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Zwemt ze ook niet? Izzy heeft wel eens wat diarree als ze heeft gezwommen met dit warme weer. Dat gaat dan ook af en aan. Stopt ze met zwemmen, dan stopt de diarree.
xTessa
Actief

Hij heeft de laatste tijd dus niet gezwommen, want dan heeft hij er inderdaad ook wel last van. Beau eet ook geen poep, maar Gardia zou misschien toch best kunnen dan.. Hij is verder ook gewoon zijn vrolijke zelf, dus ik maakte mij eerst niet zoveel zorgen. Aangezien het nu wel even aanhoudt vind ik dat toch raar. Morgen is mijn vriend vrij dus kunnen we langs de dierenarts. Ik mag nog geen autorijden (ben nog bezig met lessen) en met deze warmte ga ik er niet heenlopen (half uur tot drie kwartier lopen, met zijn tempo op dit moment misschien nog wat langer).
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik denk ook meteen aan Giardia. Ze hoeven geen poep te eten om dat te krijgen hoor, het is héél besmettelijk.
Ik zou wat ontlasting meenemen naar de dierenarts - meestal vragen ze dan om ontlasting van drie dagen.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Krijgt hij toevallig ook bepaalde medicatie?
Afbeelding
xTessa
Actief

DeDiana schreef:Ik denk ook meteen aan Giardia. Ze hoeven geen poep te eten om dat te krijgen hoor, het is héél besmettelijk.
Ik zou wat ontlasting meenemen naar de dierenarts - meestal vragen ze dan om ontlasting van drie dagen.

Oke dankjewel! Zal wat proberen op te scheppen vandaag haha
Hilly45 schreef:Krijgt hij toevallig ook bepaalde medicatie?
Nee krijgt hij niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”